Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:23

Hm,
Ook ik vind dit er niet fijn uitzien, maar wie ben ik om te oordelen? Ik heb totaal geen verstand van reining..
En jammer genoeg zijn er veel rotte appels in de paardensport, je ziet ze nog wekelijks op concours!

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:35

Kijk, dat je bv stelt, het is niet mijn manier van reinen ok, zo denk ik er over.

Maar dit gaat meer op een soort collectieve massahysterie lijken die nergens op slaat.
Ik ben geen Craig Schmersal fan, er zijn andere reiners die ik beter, mooier vindt rijden. Heb een clinic van hem gezien op de WE en was daar ook niet weg van.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:39

Hier gaat het dus over reining, en meteen denken veel mensen dat western alleen maar reining is en pluk en rukwerk. Western is zoveel meer. En dit zijn, mag ik hopen, niet alledaagse toestanden. Zo hadden we een hele tijd terug ook oproer over een duitse amazone en haar praktijken??? Ik praat dit absoluut niet goed, maar vind het erg jammer dat niet western-ruiters nu denken dat dit normaal is in de western. Ik rijd western, maar zal dit mijn paard nooit aandoen!!! En onder het mom van 'het grote geld, zo snel mogelijk naar de top' dat vind ik geen excuus om zo met een paard om te gaan.
Gelukkig zijn er ook heel veel andere goed trainers, wedstrijdrijders, die NIET zo te werk gaan.

Cer

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:42

Wie weet komt er door deze massahysterie een andere manier van denken?
En met de PvdD en de dierenwelzijnwet en weet ik het niet allemaal, moeten de mensen die de sport maken, goed nadenken of ze zelf regels gaan stellen aan hun sport, of dat ze wachten en het zich moeten laten opleggen :j
Dat komt er nu ook nog eens bij..

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:45

Aieshja schreef:
Hm,
Ook ik vind dit er niet fijn uitzien, maar wie ben ik om te oordelen? Ik heb totaal geen verstand van reining..
En jammer genoeg zijn er veel rotte appels in de paardensport, je ziet ze nog wekelijks op concours!

Daarom, dat probeer ik dus duidelijk te maken. Het is niets byzonders, daarom snap ik al die ophef niet.

Als je wat regionale wedstrijden afgaat, in het weekend, kun je wel 100 van zulke filmpjes maken, zowel dressuur als western.

Ik heb vroeger een paar gasten gekend die trokken een Quarter uit de stal, gingen meteen stops maken zonder warm rijden en daarna ging ie weer in zijn stal zonder uitstappen.

En dan ook nog even flink in zijn bek trekken met shanks.

Niets nieuws onder de zon dus.

Deze man heeft gewoon pech dat het gefilmd is en dat hij bekend is.

Vervang hem door persoon X, of van mijn part door mij, Johnny Rider, en geen hond die het interesseert als dat flmpje op You Tube staat.
Laatst bijgewerkt door johnnyrider op 27-05-11 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:55

Wat een be-lach-e-lijk-e vertoning is dit.
Reserve kampioen geworden? Waarin dan? Dierentreiterij?

Er is hier maar 1 echte wereldkampioen en dat is diegene die dit gefilmd heeft. Werelds!
Mijn oprechte felicitaties!

Wereld wordt wakker. Dit is de trots der kleine. De trots der groten gaan heel anders met hun paard om.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:05

johnnyrider schreef:
Aieshja schreef:
Hm,

Daarom, dat probeer ik dus duidelijk te maken. Het is niets byzonders, daarom snap ik al die ophef niet.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O7TWWDFT.jpg

Zo maar even een paar screenshots gepakt, niets selectiefs dus er waren vast ergere momenten.
Zelfs van deze paar beelden valt toch duidelijk te zien dat het paard dit niet fijn kan vinden.
Let in het bijzonder eens op het beeld linksonder, deze meneer (?) maakt op de achtergrond een sliding en trekt zo hard dat zijn paard uitglijd (op zand ja) en bijna op zijn achterste zit.

Idioten heb je overal maar toevallig zijn dit de opperidioten die het goede voorbeeld geven voor alle amateuridioten en er nog ruimschoots voor beloond worden ook, blijkbaar moet je idioot zijn om te kunnen winnen.
En je kunt zeggen wat je wilt maar wat ik zie op filmpjes van bekende ruiters heb ik nog nooit irl gezien, deze mensen maken het nog wel een graadje erger en dat zal vast niet zijn vanwege al die waarschuwingen.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 27-05-11 17:41, in het totaal 4 keer bewerkt

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:06

@JohnnyRider, Ja jammer genoeg komt het regionaal zoveel voor.
Ook met springwedstrijden zie je de raarste dingen & Dressuur is al helemaal niet my cup of tea, tenminste, wat je veel ziet hè!

Ik denk maar zo, als je iets op de correcte manier bereikt vind ik dat je veel meer respect verdient.
Maar hier geldt ook weer; Ik heb totaal geen verstand van reining!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:07

ik blijf erbij, iedereen die op deze manier met zn paard omgaan, reining dressuur eventing voltige, moet van zn paard afgetrokken worden en er nooit meer op mogen zitten, geldt ook voor mevrouw young, daar wel eens op stal geweest>???

wat een trieste en bedompte bedoening met paarden die volledig autistisch geworden zijn van de stalling en behandeling.

nee er is veel leed in paardenland. laten we daar wat aan doen en mensen die het allemaal massa hysterie nomen, tijd dat jullie ogen open gaan, maakt niet uit of een boerenl*l of een topruiter dit doet, hoort niet punt

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:08

Ik denk dat de vrouw met de palomino op het 2e filmpje wel zo werkwillig paard heeft, totaal geen protest , maar vind het absoluut geen fijn beeld geven en als eigenaar zou ik me onzettend schuldig voelen als ik die beelden zag en naar dat paard keek..

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:09

En wat is daar dan zo geweldig aan ? Dat we lekker iemand kunnen afzeiken, omdat hij zo stom was om dat op een show te doen.

En die andere 999000 die ook zo met hun paarden omgaan, die vergeten we maar even.

Kampioen afzeiken, dat zijn we in Nederland.

Nou, ik heb veel paarden gehad, en ik heb ze ook wel eens te hard aangepakt.

Heb ze ook wel eens een schop verkocht of een klap voor hun harses gegeven, te hard in de mond getrokken, ja.

Want ik ben een mens en die maken fouten.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:09

paard met de luiken dicht zul je bedoelen, doodgetraind, elke vorm van eigen initiatief bij t paard is foetsie

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:10

tja, onze zwaarste last is.... we zijn geboren als mens

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:15

het goede van zo'n discussie is, dat mensen weer eens gaan nadenken of ze thuis met hun eigen paard wel altijd zo eerlijk bezig zijn. Of ze door de jaren heen geen dingen normaal zijn gaan vinden, die eigenlijk niet 'normaal' zijn. En al is het resultaat dat 1 paard het beter krijgt, dan is het al de moeite waard.

Alleen daarom is het plaatsen van zo'n filmpje al goed.
Laatst bijgewerkt door janouk op 27-05-11 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:15

Maar als het dan allemaal zo dood normaal is, dat zegt toch niet automatisch dat het ook goed is? En dan we het maar moeten accepteren want er zijn zoveel grote namen die het doen?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:18

Op het filmpje is duidelijk te zien dat hij met plezier zijn paard in de mond rukt, als hij de camera in het vizier krijgt rukt hij expres nog een paar keer flink aan de teugel met een vergenoegzaamd smoelwerk van "ja hoor ik trek aan de bek, niks mis mee hoor" kijkt hij nog eens strak in de camera. Dan moet hij niet daarna gaan zitten dreigen met advocaten als zijn filmpje op internet komt.
Duidelijk is dat deze man bewust zijn paard aan het kwellen is en dat is niet echt een goed voorbeeld voor de sport.

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:21

Mee eens, maar om iemand nu zo op te hangen om iets wat tigduizend anderen ook zo doen, dat gaat mij wat te ver.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:22

Ik denk dat er bijna geen enkele ruiter is die het perfect doet & soms is een wat hardere aanpak nodig.
Maar dat neemt niet weg dat dit niet fijn is om naar te kijken. Maar dat zal elke ruiter wel hebben in z'n training.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:25

Een wat hardere aanpak doe je dan maar achter de schermen, is iig handiger voor je naam. En een wat hardere aanpak vind ik wat anders dan een paard in zn bek blijven sjorren....

Overigens update statement FEI:

part of statement to media xposure from the FEI a preliminary report from the Chief Steward has been received by the FEI which records that a number of verbal warnings were issued to riders about their training methods during the practice session.

As part of the review process that was initiated in January, footage from the FEI World Reining Final and the resulting debate will be included in the file that will be submitted to the Reining Committee for inclusion in the review process.

Er zou dus wel gewaarschuwd zijn

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:26

arm arm paard.

werkelijk wat een vreselijk onnodig geruk en getrek. Zie werkelijk niet wat het probleem is en wat het effect moet zijn.

Leuk die stewards, zat erbij en ik keek er naar.......

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:30

@Stef, daar ben ik het zeker met je eens.
Een onnodige aanpak vind ik ook niet kunnen, jammer genoeg zie je dit wekelijks.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:33

Had dit totaal niet verwacht!
Jammer dat er niemand hardhandig heeft ingegrepen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:34

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:34

johnnyrider schreef:
Aieshja schreef:
Hm,

Als je wat regionale wedstrijden afgaat, in het weekend, kun je wel 100 van zulke filmpjes maken, zowel dressuur als western.

Ik heb vroeger een paar gasten gekend die trokken een Quarter uit de stal, gingen meteen stops maken zonder warm rijden en daarna ging ie weer in zijn stal zonder uitstappen.

En dan ook nog even flink in zijn bek trekken met shanks.

Niets nieuws onder de zon dus.

Deze man heeft gewoon pech dat het gefilmd is en dat hij bekend is.

Vervang hem door persoon X, of van mijn part door mij, Johnny Rider, en geen hond die het interesseert als dat flmpje op You Tube staat.

Okeee....en maakt dat het dus terecht wat je hier ziet???
Pech dat het gefilmd is, ja voor hem ja, niet voor de sport en zeker niet voor het paard!
Als bekende ruiter, paarden man, ( nou in dit geval man met paard!!!) weet je ook dondersgoed dat er heel veel mensen met paarden zijn die jou gaan nadoen.
Moet ik meer vertellen??? Denk aan de slof teugel, rollkeur enz. enz!!!
Bekende mensen zouden dus 100 keer langer na moeten denken als ze weten dat er filmpjes worden opgenomen!
Want ze moeten ook weten hoe het paarden wereldje in elkaar zit!
Ik als "amateur" ben me daar elke dag van bewust, deze meneer duidelijk niet!!
En dan nog is dit ook voor een onbekend iemand, niet goed te praten!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:40

Ik vind het zeker niet terecht wat ik zie, maar ik kan moeilijk oordelen over een takt van sport dat voor mij 1 grote vraagteken.
Ik hoop ook dat deze meneer gestraft zal worden, maar ik ben bang dat dit nooit volledig tegen te houden is als het om paardrijden gaat. Er is niemand die elke dag op elke stal gaat controleren of iedereen wel correct rijdt.
Wel vindt ik dat het op wedstrijden veel strenger mag, dan heb ik het ook over alle takken. Want zover ik weet zie je in de eventing, spring en dressuur nog dingen die niet kunnen. Ik weet niet hoe het op andere wedstrijden er aan toe gaat.