Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Johanna59 schreef:Ben je wel eens bij
Anky geweest, zodat je haar bedrijfsvoering zo goed kent???
Middags gaan de paarden in de wei. Salinero en Painted Black grazen aan de hand.
http://www.anky.nl/home?p=altijdalwillenweten&i=46
geerke schreef:Petra_O schreef:Dus we mogen paarden straks niet meer vastzetten? Voor de rest ben ik het best eens met wat ze zeggen, maar niet meer vastbinden aan het hoofd? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Verder vind ik ook dat als ze paarden meer buiten willen hebben dat het beleid ten aanzien van het bouwen van schuilstallen onder de loep moet worden genomen.
ik denk dat ze de opzet teugel bedoelen,gebruikt in de drafsport.
Het paard word dan gedwongen met zijn hoofd erg hoog te lopen...krijgt hij meer lucht,of zoiets.
RoyalMemory schreef:geerke schreef:ik denk dat ze de opzet teugel bedoelen,gebruikt in de drafsport.
Het paard word dan gedwongen met zijn hoofd erg hoog te lopen...krijgt hij meer lucht,of zoiets.
Of ze bedoelen de 'hulp'teugels in de dressuursport, dan wordt het paard gedwongen met zijn hoofd omlaag te lopen, gebruikt hij zijn rug beter of zoiets.
Overigens is de oorspronkelijke bedoeling van een opzet het paard te ondersteunen; bij verkeerd gebruik zijn alle middelen (zelfs je handen) paard-onvriendelijk
edit: kleine toevoeging
Janine1990 schreef:Vastbinden aan het hoofd![]()
Geeft het niveau van de DB wel weer aan..
Nicolletje schreef:De paarden zien ze tenminste nog, buiten in de sneeuw de arme beesten
EskeGirl schreef:Nicolletje schreef:De paarden zien ze tenminste nog, buiten in de sneeuw de arme beesten
Een paard met een goeie wintervacht kan heus wel tegen een stootje hoor.
ikzelf schreef:Waar mij deze berichtgeving om gaat, is dat de DB weer helemaal hoog van de toren blaast in de media over zoooooveeeeel paarden die zielig zijn, met als gevolg dat de telefoon straks weer roodgloeiend staat vanwege shetjes in de sneeuw, want mensen lezen niet verder of weten niks over paarden.
'Wij' zien namelijk liever allemaal paarden met dekentjes op in aangeveegde stallen in een box dan vies buiten in rotweer.
Adrija schreef:Stands zijn IMO niet meer van deze tijd.