Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:18

Sonador schreef:
vriendschap is niet te koop!

Maar je krijgt met 300 miljoen op je rekening wel een hoop nieuwe vriendjes erbij! :D

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:18

bijdehandje1 schreef:
Dat gebeurt wel vaker bij verzorgpaarden :Y) Totilas was niet van Edward. Edward was gewoon de best betaalde bijrijder die Nederland ooit heeft gekend :7

haffiess schreef:
het ene moment heeft edward alles gewonnen wat er te winnen valt met totilas en nu is hij zijn prachtige paard kwijt ;( dat lijkt me heel erg voor edward

Whahahahaha. Jaaaaaaaaaaaa je hebt gelijk. Hahaha. Geweldige opmerking.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:19

Ik doe mijn peperdure kat niet eens weg voor 10 miljoen <3

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:20

Enorm jammer voor de Nederlandse dressuursport/ fokkerij, en echt sneu voor Edward. Hij heeft Totilas opgeleid en zo ver weten te brengen, lijkt me echt treurig om daar afscheid van te moeten nemen.
Maar aan de andere kant is het ook wel iets om trots op te zijn als je nagaat hoeveel de Nederlandse paarden opbrengen, hoe populair ze zijn. Zo'n klein landje heeft in de paardensport/ fokkerij echt de grootste naam.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:20

bijdehandje1 schreef:
Dat gebeurt wel vaker bij verzorgpaarden :Y) Totilas was niet van Edward. Edward was gewoon de best betaalde bijrijder die Nederland ooit heeft gekend :7

Exact. Je weet het van tevoren. Dat je er dan toch op gaat zitten en je aan zo'n paard hecht moet je zelf weten. Juist bij zo'n topsportpaard weet je dat hij zo onder je kont vandaan verkocht kan worden.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:21

Marije__ schreef:
manubres schreef:
AAAAAAAHHHH _-:( ....wat VRESELIJK ERG! :(
Ik was er al heel bang voor, maar hoopte dat het niet zou gebeuren.
Ennn...10 miljoen wat is dat voor een banketstaaf bedrag?
Verdorie er moet toch wel iemand (of meerdere) in Nederland zij die dit geld voor dit paard neer willen leggen?
Als Totilas na de Olympische Spelen in de dekdienst gaat heeft hij het binnen enkele jaren terugverdiend. Hij brengt nu al 1,4 miljoen op met weinig dekkingen.

Dit KAN gewoon niet waaar zijn...kunnen we geen aktie voeren...een tv-show om Totilas te behouden.....

Ik vind het ook zo vreselijk voor Edward...weer een toppaard verkocht, vraag me wel of hoeveel hij van het verkoopbbedrag krijgt. Kan hij misschien een keer zelf een (deel van) een paard kopen zodat het paard die hij helemaal opleid niet verkocht kan worden.

banketstaaf bedrag? :P hij kiest er toch zelf voor om zijn paard te verkopen.

banketstaaf bedrag ja, dat bedrag heeft hij in 6 jaar terug verdiend alleen al met zijn dekdienst zo als hij nu gaat.
Erg jammer.
Laatst bijgewerkt door tomcat701 op 14-10-10 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk
Blogger

Ik begrijp de keuze van de eigenaren goed; zoveel geld voor een kwetsbaar dier. Ik zou er ook niet lang over nadenken als je zulke megabedragen krijgt. Ze zullen heus erg goed voor hem zorgen. En Schockemöhle is niet de eerste de beste paardenman.

Het is alleen jammer voor de combinatie Gal/Totilas/verzorgers. Ze deden het super samen en Totilas lijkt het naar zijn zin te hebben. Jammer voor de Nederlandse Topsport.

Bomba

sarabande schreef:
Bomba schreef:
Ach, het was van het begin af aan al één grote geldkwestie. Paard was heilig verklaard en maakte niet uit of hij fouten maakte of niet, de punten had hij al voor hij de baan binnenkwam. Er bestaan veel betere paarden, maar Totilas had nu eenmaal de stempel God gekregen. Het hele verhaal heeft gemaakt dat het dier in kwestie miljoenen heeft opgebracht, wat ook de bedoeling was van een zakenman als Cees Visser. Illusie kopen is duur..
Daarnaast was ik ook niet gek van de combinatie, dus mocht er nou een andere ruiter/amazone opkomen, misschien komt Totilas dan wel tot zijn recht..

Ik wil wel even alle titels voor je opsommen sinds hij voor het eerst in de ring verscheen met Ed als GP combinatie. Jouw mening/kennis is dus veel beter dan al die verschillende juryleden die hem bijna zonder uitzondering bovenaan plaatsten????

Ik ken ze zelf ook wel hoor, er zijn paarden die veel meer hebben gewonnen. Nee, ik ben niet ondersteboven van Totilas. Maar dat is mijn mening, en gezien ik ook recht heb op een mening.. :D
Waarom je er nu in hemelsnaam over moet beginnen dat mijn kennis beter zou zijn dat die van verschillende juryleden, wat heeft dat hier in hemelsnaam mee te maken. IK vond dat Totilas niet fijn gereden werd door Edward en dat hij bij een andere ruiter of amazone misschien wel beter tot zijn recht komt. Misschien ook niet. Daar hoef je niet zo aanvallend op te reageren.

Susyb

Sonador schreef:
Ik vindt het heel erg nieuws, Totilas werkt zijn longen uit zijn lijf voor Edward!
Die 2 zijn echte maatjes.

En dan wordt hij voor geld gewoon weggedaan, hebben mensen dan geen gevoel meer?

Ik moet er niet aan denken om mijn paard te verkopen, ze werkt elke keer weer met het volste plezier en vertouwen samen met mij.
Ook al bied iemand mij 100 miljoen (en ik kan echt geld gebruiken), Zal nooit maar dan ook nooit erover peinzen.

Je moet het ook zo zien dan Fam Visser hem ook al een investering heeft.. zij rijden er niet op en zullen er niet z'n band mee hebben zoals Ed er mee heeft..
Dat haalt natuurlijk niet weg dat het zuur is maar ik denk ook niet dat ze zomaar even geen gevoel meer hebben hoor.. zal voor hun ook een moeilijke beslissing zijn geweest.. van doe ik hem weg nu het nog kan voor geld / hou ik hem met de hoop dat hij heel blijft..

Dapnik

Ah nee, had ze graag nog samen op de olympische spelen gezien.. Lijkt me echt vreselijk voor Edward. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:22

Zooist schreef:
Sonador schreef:

Maar je krijgt met 300 miljoen op je rekening wel een hoop nieuwe vriendjes erbij! :D

Daar ken ik een liedje van... als je wint, heb je vrienden, rijen dik echte vrienden :D.

magictwist

word steeds gezelliger hier !!! :Y) zullen we ontopic blijven allemaal ??! :D

het is gewoon jammer voor Edward.. maar idd we hebben nog steeds goede paarden en ruiters in het Nederlandse dressuur team... het is zonde .. maar t gaat door!!

susannevdv

Janine1990 schreef:
susannevdv schreef:
Hele beurkoersen zijn afhankelijk van gevoel psygologie en emotie. Het feit dat het niet tastbaar quantificeerbaar of valideerbaar is betekent niet dat er geen daadwerkelijke waarde wordt gecreeerd

En Totilas is te vergelijken met een beurskoers omdat???

Daarbij, beurskoersen gaan over bedrijven, bedrijven hebben een bedrijfsfilosofie, waarmee een belegger al dan niet in een bedrijf gaat geloven.... Daarbij zijn er zeer duidelijke voorspellingen over wat de beurskoersen gaan doen, bij bijvoorbeeld het CPB, op te vragen...

Dat stel ik niet echter het betekent niet dat er geen waarde is gecreeerd, ik ben bedrijfskundige genoeg om te weten hoe men investeerd in iets waardevols en hoe je portfoliomanagement dusdanig inricht om risico's te spreiden daarom denk ik dat het beter is dat het risico van een zo'n waardevol paard over meerdere eigenaren wordt verspreid als daar een redelijke beloning achter staat. Het managen van een capital asset hoeft niet te beteken dat het beursgenoteerd is.
Maar nu ga ik verder aan mijn scriptie en wens ik iedereen en prettige dag!

Lante

s0173957 schreef:
Ik hoop dan Laura...

Mijn idee! :D
Sneu voor Edward (understatement) en voor de Nederlandse sport, maar zo gaat het met paarden; het blijft handel en voor geld is alles te koop. Ik hoop dat het paard bij een topper terecht komt, zou zonde zijn als we nooit weer wat zouden horen.

aliceO

Blijft toch zonde
Laatst bijgewerkt door aliceO op 14-10-10 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Ben wel heel benieuwd wat er met Totilas verder gaat gebeuren. Wie hem gaat rijden, waar die heen gaat etc...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-10-10 14:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:23

Heeft Totilas niet een net zo getalenteerd broertje waar Edward op kan? Zotilas ofzo... :D

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:23

Kunnen we niet stiekem hopen dat Edward hem mag blijven rijden, of zit dat er echt niet in..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:24

GVD dom dom dom

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:24

Zotilas hahahaha XD strak plan :P maken we duitsland alsnog in :P hahahaha

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:25

tomcat701 schreef:
banketstaaf bedrag ja, dat bedrag heeft hij in 6 jaar terug verdiend alleen al met zijn dekdienst zo als hij nu gaat.
Erg jammer.
Moet ie wel nog 6 jaar heel blijven én aan de top blijven presteren én met de veulens die komend jaar geboren gaan worden bewijzen behalve een goed paard ook een goede vererver te zijn. Heel veel onzekere factoren dus... En dan is 10 miljoen in de knip gewoon toch 10 miljoen in de knip.

Janine1990

susannevdv schreef:
Dat stel ik niet echter het betekent niet dat er geen waarde is gecreeerd, ik ben bedrijfskundige genoeg om te weten hoe men investeerd in iets waardevols en hoe je portfoliomanagement dusdanig inricht om risico's te spreiden daarom denk ik dat het beter is dat het risico van een zo'n waardevol paard over meerdere eigenaren wordt verspreid als daar een redelijke beloning achter staat. Het managen van een capital asset hoeft niet te beteken dat het beursgenoteerd is.
Maar nu ga ik verder aan mijn scriptie en wens ik iedereen en prettige dag!

Oooh dat meerdere eigenaren verstandig zijn gezien het riskmanagement ben ik het wel met je eens hoor...

Maar we hadden het over de waarde van een paard economisch gezien, en das de slachtprijs... Die kwakkies zijn emotionele waarde waar de slager niets aan heeft als dat paard voor z'n neus staat.
Maar hoe die nu weer op de beurs is gekomen, dat betwijfel ik.... :+

Anoniem

Als het een beetje meezit hebben we straks 300 zotilasjes ;)

Janine1990

Marleen79 schreef:
Heeft Totilas niet een net zo getalenteerd broertje waar Edward op kan? Zotilas ofzo... :D

De volle zus van Totilas een jaar ouder staat al een poos bij hem, maar hebben we nog niets van gehoord...

Anoniem

Marleen79 schreef:

Er zijn nog 3 volle broers en een vol zusje.