Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienkexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:20

Hopelijk krijgt ie het goed waar ie nu heen gaat. Ik vind het een super mooi beestje !!
wel heel flauw dat het zo is gegaan. voor al die mensen die hun kans zagen zo'n mooi paardje te kopen.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:21

Zoals ik dus al zei: je kunt ALTIJD onderhands handelen vóór de verkoop............en als de deurwaarder cq opdrachtgever tot de conclusie komt dat het een goede deal is, dan doen ze hem en wordt de veiling afgeblazen.

De HELE opmerking dat PP te kapot is om te dekken omdat hij een probleem heeft in het voorbeen is, zoals ik OOK al zei, ONZIN......er is geen enkele reden waarom een hengst niet zou kunnen dekken omwille van een peesbeschadiging vóór, dat kan heel prima.

Persoonlijk, walg ik een beetje van iedereen die hier van mening is dat hij naar de slacht moet, jullie zijn wel ERG snel met je oordeel en je kennis.
PP kan makkelijk gewoon regelmatig lopen als hij niets anders hoeft te zijn als dekhengst OOK met arthrose en een peesbeschadiging, heb er genoeg gezien die geen enkel probleem hadden als ze niet belast werden.
Dan nog: wat IS dat toch met jullie slager.......deze pony zou dan nog verdienen om thuis in zijn eigen omgeving rustig ingeslapen te worden.
Waarschijnlijk, en dat hoop ik dan toch, heeft Korenbloem een akkoord bereikt met deze of gene, en krijgt PP een prettige en zeer verdiende oude dag.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:23

marengo schreef:
en krijgt PP een prettige en zeer verdiende oude dag.

En dat is iets wat ik die pony ook van ganzer harte gun, heeft ie gewoon verdiend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:24

manic schreef:
Ik ben benieuwd naar het persbericht. Het zou alle partijen sieren als er nu eens duidelijkheid in het hele verhaal komt, dan blijven dit soort van speculaties aan vaagheden samenhangende discussies ook weg.

Sieren misschien wel, maar ze zijn het ons natuurlijk niet verplicht om de vuile was buiten te hangen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:25

marengo schreef:
Zoals ik dus al zei: je kunt ALTIJD onderhands handelen vóór de verkoop............en als de deurwaarder cq opdrachtgever tot de conclusie komt dat het een goede deal is, dan doen ze hem en wordt de veiling afgeblazen.

De HELE opmerking dat PP te kapot is om te dekken omdat hij een probleem heeft in het voorbeen is, zoals ik OOK al zei, ONZIN......er is geen enkele reden waarom een hengst niet zou kunnen dekken omwille van een peesbeschadiging vóór, dat kan heel prima.

Persoonlijk, walg ik een beetje van iedereen die hier van mening is dat hij naar de slacht moet, jullie zijn wel ERG snel met je oordeel en je kennis.
PP kan makkelijk gewoon regelmatig lopen als hij niets anders hoeft te zijn als dekhengst OOK met arthrose en een peesbeschadiging, heb er genoeg gezien die geen enkel probleem hadden als ze niet belast werden.
Dan nog: wat IS dat toch met jullie slager.......deze pony zou dan nog verdienen om thuis in zijn eigen omgeving rustig ingeslapen te worden.
Waarschijnlijk, en dat hoop ik dan toch, heeft Korenbloem een akkoord bereikt met deze of gene, en krijgt PP een prettige en zeer verdiende oude dag.

nadeel is alleen dat artrose erfelijk is

Vudress

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:27

Slechte stunt! Niemand was namelijk positief...... En bokt is toch wel een aardige graadmeter voor de publieke opinie.

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:29

maar er werd steeds gesproken over een breuk in het sesambeentje en een peesprobleem. ;)

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:30

Mensen, geld, land en "macht" een kwalijke combinatie, waar deze pony het slachtoffer van wordt.
En hij is niet de enige!
Wanneer snappen mensen nu eens dat ze d'r poen en d'r land niet het graf mee in kunnen nemen.
Bah!

besita

Ania schreef:
marengo schreef:

hoeft niet zo te zijn ..denk dat heel veel sportpaarden aan het eind van hun carriere artrose hebben ...en dat ze mlet 3.6.9 jaar nog heel clean waren

manic

Nee, ze zijn niet verplicht om de vuile was buiten te hangen, maar het is wel een beetje "The boy who cried wolf".

Er zal toch altijd een nare smaak boven komen bij iedere volgende keer als de naam Pasch, Fokker, Power & Paint, etc hoor.

De enige die dat echt niet verdiend is de pony zelf. De rest is echt te doortrapt voor woorden. Dan hebben we hieronder een draadje lopen over een malafide handelaar... nou, dit hele verhaal zou daar ook niet misstaan. Het verhaal staat van leugens, onwaarheden, verdraaiingen, speculaties en vaagheden aan elkaar. Walgelijk vind ik het.
Laatst bijgewerkt door manic op 26-05-10 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:33

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:34

Splinter

ach dit was wel goede PR :+

fijn dat het nu afgeblazen is, er is nu iig duidelijkheid :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:34

beebie75 schreef:
maar er werd steeds gesproken over een breuk in het sesambeentje en een peesprobleem. ;)

Het is alleen een peesprobleem..

BloemBloem

Weer (T) Cayenne ;) :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:35

Al aangepast, tikvaut, thanks :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:36

Ik had niet anders verwacht dan dat het afgeblazen zou worden :+
Gelukkig kan de pony blijven staan waar hij nu staat, ik wens um nog een fijn oud dagje toe :)

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:37

Raar verhaal dit ... Vind ik geen manier van doen eigenlijk .. Eerst een veiling aankondigen en vervolgens als iedereen al onderweg is naar de veiling de veiling inene afblazen.
Maargoed wel goed dat hij op stal korenbloem blijft en hopen dat ze hem een plezier doen met het ´dekken´.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:38

Breuk in het sesambeen is volgens mij in vorige berichten ook aangehaald, maar dat is niet zo ernstig.
Laatst bijgewerkt door manic op 26-05-10 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:39

Ania schreef:
marengo schreef:

Alles is in bepaalde mate erfelijk, en ja, arthrose heeft een bepaalde erfelijkheidsfactor, MAAR kan ook ontstaan door vele invloeden van buiten die niets met erfelijk te maken hebben.
In het geval van PP BIJVOORBEELD, wordt gesproken over een breuk in het sesambeentje.
Het is gewoon een feit dat op plaatsen waar breuken zitten, gezeten hebben enige vorm van botwoekering cq arthrose ontstaat, dat heeft helemaal compleet niets met erfelijk te maken.
Tel daar dan bij op wat en hoe deze pony belast is en heeft moeten presteren, dan is het niet meer dan absoluut logisch dat er op zijn vijftiende of zeventiende arthrose zit.
Het zou een hele beste zaak zijn dat men zich meer in deze dingen verdiept voor te gaan roepen, en helemaal voor er om die redenen een paard afgeschreven wordt.

Eén ding is namelijk een ABSOLUUT feit: deze pony is in het bezit van een heel groot en moedig hart !!!!
Getuige de manier waarop hij zich ingezet heeft voor alle verschillende ruiters, en de tijd die hij braaf en zonder protest op topniveau gelopen heeft terwijl hij toch aan slijtage onderhevig was, en dus meer moeite heeft moeten hebben met de gevraagde prestaties.
Dat is alleen al veel waard, want karakter is zeker iets wat erfelijk is.

Dan nog: de merrie is in de fokkerij zeker zo dominant en belangrijk als de hengst !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:40

manic schreef:
Breuk in het griffelbeen is volgens mij in vorige berichten ook aangehaald, maar dat is niet zo ernstig.

Met mijn eerdere zin over de peesblessure bedoel ik dat het op dit moment een sportieve carriere in de weg staat :j Een breuk in het griffelbeen geneest idd meestal wel (uitzonderingen daargelaten.)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:40

Hehe, dat dacht ik dus wel dat het wel goed zou komen! Gelukkig maar!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:42

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:42

wat een raar verhaal! Maar ik ben wel blij dat ie niet geveild wordt! Powie is echt een schatje en hij was mijn beste maatje, dit verdient hij allemaal niet :( Ik hoop dat ie en fijn pensioen krijgt..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:43

Sorry, sesambeen. Heb het nog even opgezocht... Maar ook die geneest wel.

Hopelijk mag die pony nu gewoon bij de Korenbloem blijven to hij erbij neervalt...