KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:40

KiWiKo schreef:
@ Annetje......... die laatste combi was echt gewoon goed........ die was echt goed. hier en daar wat kleine dingen..... maar niks noemenswaardig...... en de oefeningen werden goed uitgevoerd........ met veel uitstraling en sjeu eraan :)

Ja vond ik ook hoor. Ik vond haar met het losrijden alleen nóg beter! :D Tijdens de proef was ze wat abrupt met haar hand in de grote overgangen terug, maar dat is natuurlijk ook een moeilijke oefening. Ze reed ook pas voor de derde keer met deze optoming en dan is het natuurlijk helemaal goed. Ook een erg leuke en sympathieke vrouw en ruiter!

En ik ben het inderdaad met Kiwiko eens dat er veel goede proeven gereden werden en dat er weinig écht geks te zien was op het ene akkefietje na dan :+
Ik denk dat de knhs nu wel een goed beeld heeft kunnen krijgen van wat er allemaal op een bitloze wedstrijd zou kunnen gebeuren en wat voor optomingen de revue passeren. Ze snappen ook wel dat de mevrouw met de halsring echt geen startkaart aan gaat vragen, ook al wordt bitloos rijden wel toegestaan op wedstrijden.

Ben wel benieuwd naar het artikel en inderdaad ook wie die mevrouw was die steeds bij het nabespreken van de optomingen stond.

Piezze ik vroeg me af of jij wel goed geoefend had met deze optoming? Jouw pony leek het namelijk niet altijd te accepteren, maar dat kan natuurlijk ook door de spanning komen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:41

quintusgl schreef:
Dat is balen amondi........julianaplein zeker...
Hoe is het bij jou zelf gegaan dan?.

Na Staphorst bij Meppel idd, moest je helemaal naar De Wijk en dan binnendoor... iedereen was maar wat blij met een trailer voor zich...

ik ben de moeder van Moonprayer, die meid met dat knalrode haar :D

Ze was 2e! voor de nieuwsgierigen: zat een pet, 2 vrijkaartjes voor youth dressage festival en een rozet! Leuk toch?

( die belgische, dat was ze dus.... 135 pt in het Z)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:43

SUPER dat er goede proeven zijn laten zien!!! petje af voor iedereen die zich ingezet heeft hiervoor! (en sorry dat ik het ook heb laten afweten, maar met een veulen van 9weken erbij ging het gewoonweg niet). Nu maar duimen dat het erdoor komt!

Pieze: ging die opmerking over jouw proef of over het algemeen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:43

die mevrouw van de optomingen is bestuurslid van de vereniging bitloos paardrijden, ik heb haar even gesproken. De anderen waren een dierenarts en Gert Naber, allemaal lid van de werkgroep.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:44

Lielle schreef:
Piezze, dan heb ik jouw proef gezien. Vond het gespannen, en onrustig in de aanleuning. Jammer, want het is wel een leuk paard :j Ik heb ook bij de nabespreking staan meeluisteren.

KWK, volgens mij had Piezze een bruine en was jij er toen nog niet.

OOOPS.......... dan was het iemand anders :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:45

amoni: je kan in grun idd de A7 niet op en hebben ze al vroeg omgeleidt. Wat super ook van MP!!! Gefeliciteerd!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:45

Die vos vond ik ook leuk, zo'n vosje heb ik ook daarom viel die me ook op, blesje met vier witte beentjes. Ik had een kleine donkerbruine dochter van Vitano met een western sidepull. Ze was wel onrustig in de aanleuning maar kwam volgens de jury dat de inwerking van de sidepull te scherp is. In de nabespreking zei de dierenarts dat hij niet kapot was van deze soort sidepull en er stond zon vrouw bij die juist zei dat het een hele vriendelijke optoming was omdat er geen druk achter de oren was.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:46

Gefeliciteerd FahyaFemke!
Leuk om alle verslagen zo te lezen, al word ik van sommige verslagen zoals "de halsring" eerder nog nieuwsgieriger....
De ongecensureerde versie mag altijd per pb ;)

Mocht een hackamore nu ineens niet meer?
Wel raar dat je met een halsring gaat losrijden als er gezegd wordt NIET met halsring.... zeker als je Z start lijkt het me dat je weet dat de losrijregels hetzelfde zijn als die van de wedstrijdring en de optoming dus ook hetzelfde moet zijn?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:47

Het was gewoon super leuk om te zien, ik heb hele leuke mensen gesproken en er was inderdaad best veel werk van gemaakt. Mijn poownie was een beetje bang van de omgevallen bloembak buiten de ring haha maar ze sprong netjes aan in de goede galoppen, bleef redelijk in een normaal tempo dus in dat opzicht kunnen we alsnog tevreden zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:48

ja kan trots zijn Amondi............ want voorlopig doet MP het wel....... en laat ze nog wat zien ook!!!

je kan oprecht trots zijn op je dochter!!

(Sanne vroeg aan mij of haar haar nou geverfd was of echt :D :D :D , die snapte er niks van...... maar ik denk wel dat ze me volgende week ergens een keer gaat vragen een of ander raar kleur spoeling te kopen............ en bedankt!!! :D :D )

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:50

quintusgl schreef:
amoni: je kan in grun idd de A7 niet op en hebben ze al vroeg omgeleidt. Wat super ook van MP!!! Gefeliciteerd!

Fahya hebben we gemist, dat is nu dubbel jammer!

Jaja,onze MP mag dan moe zijn, maar wat wil je ook! Gisteren nog heel erg misselijk, vanochtend 5 uur met trailer oefenen, examen doen, geslaagd en daarna naar stal, vlechten.... 2uurtjes even zitten en hups door het vakantieverkeer naar Ermelo... Ik begreep best dat hij wat lang was en niet meer zo scherp.... dat lag meer aan Saskia dan aan Ulysses... Maar desondanks had ze mooie punten

161!168,175,179 en 182

PS, dat haar is ook wel lime groen, zwart, 1 keer is het blond geweest maar dat vond ze zelf ook te erg...

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:51

piezze heb ik jou na de proef nog gesproken?
horseyfries ja ik word er ook nieuwsgierig van haha, want wij gingen nét weg toen. :P
Volgens mij vertelden ze de beste man dat hij wel met een heel erg scherp hoofdstel reed. Ik hoorde hem zeggen: "oh ik heb er verder nog niet zo veel over gehoord, ik heb deze van mn instructrice gekregen"
Maar ik vond dat hij hem netjes gebruikte, met losrijden iigv. Das net als met een scherp bit, daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Handig dat ik nu weet die die mevrouw is :)
Zei van mijn hoofdstel ook dat het de vriendelijkste wel was. Vooral omdat ik dan ook een platte leren neusriem heb.

oh en die bloembak, snapte ook niet dat ze die niet ff rechtopzette :P

Ik wilde vragen of iemand mijn punten wist, maar dat zijn echt 5 verschillende wow! Nou ik wacht de postbode wel op :D

Ja zonde Amondi, maar er zullen genoeg fotos zijn denk ik :)
Laatst bijgewerkt door FahyaFemke op 11-07-09 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:52

*gaap* ben net terug, wat een end rijden zeg %)

Wat zal ik zeggen, hele positieve en ook hele negatieve dingen. Er zat moois bij en bagger. En eentje die ik bagger vond werd ook nog 1e: Ik vond die man met die hackamore helemaal ruk en die won! Dat meisje met het oranje dekje, Janneke nogwat, vond ik geweldig, maar die had heel weinig punten. De allerlaatse proef vond ik ook mooi, die met die bloem-optoming. Ook de Connemara vond ik fijn rijden. De bokkers hadden ook hun beste beentje voorgezet :j

Er stonden naast ons kaderleden ALLEEN MAAR TE ZEIKEN en te zeiken en te zeiken :( :( :( , ik had er bijna wat van gezegd, ik werd er gewoon misselijk van. Een dame met een paars sjaaltje met een man met een dikke buik met een map onder zijn arm. Ze deden zó neerbuigend, walgelijk gewoon. Niemand kon in hun ogen genade vinden :r Opmerkingen als "ik hoop dat ze een goede levensverzekering hebben" en "zouden ze ook cognac verkopen hier, want ik word hier niet goed van". Kom dan niet kijken ofzo 8)7

Wij hebben van alle deelnemers ook highspeed opnames gemaakt, 300 beeldjes per seconde. We zullen ze tzt plaatsen zodat iedereen zelf kan oordelen. Ook hebben we veel foto's gemaakt, maar er zullen vast al heel veel foto's verschijnen op bokt :D

Kiwiko gemeet (alweer :D ), Billy, Sjolvir, Lielle, Joviban, e_horse natuurlijk en vast nog wel een paar die ik vergeten ben. Er waren ook wat mensen van het forum van paardnatuurlijk.

Aan de ene kant vond ik het goed dat ze alle optomingen checkten, aan de andere kant was het wel hypocriet, want met allerlei nieuwe bitten die ze invoeren doen ze dat ook niet }:0 . En ik vond dat ze ook wel erg vaak tijdens de ondervraging doordramden op 'zou het mét bit niet nét ietsje beter gaan?'

De dame die alle optomingen uitlegde, was Madeleine Calkoen. De halsring-losrijder was Lotje Moerdijk, ze zit ook op bokt, maar ik weet haar boktnaam ff niet meer.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:54

quintusgl schreef:

Onder Zwolle stond een bord... Heerenveen via Kampen! dat is net zoiets als Waddinxveen via Terneuzen!

Horsey, misschien morgen nu is het echt te laat

Was dat Madeleine Calkoen, dat verklaart een hoop. Komt ze na afloop op MP af en vroeg ze of Uk haar klokhuis mocht....Ukkers meteen al zijn voetjes geven natuurlijk! Lief mens en enthousiast! Zal het woensdag even aan Ilona Mens zeggen, die heeft samen met Madeleine een boek geschreven over mennen.
Laatst bijgewerkt door Frantic op 11-07-09 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:56

Ey arabesk mij heb je ook gesproken :D Ik dacht dat jij iemand anders was, maar ik stond samen met een andere meneer foto's te maken naast degene met de highspeed camera.

Mijn foto's staan bijna op de pc en zover als ik gekeken heb staan er wel wat leuke en goede tussen.

De meneer met de hack was ook zéker mijn favoriet niet. Maar ik weet dat zoiets ook altijd wint op de normale knhs wedstrijden, dus ik had niet veel anders verwacht.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:57

aan mij konden ze dat niet vragen met bit
ik zei dat ik haar zo had ingereden, dus ze vonden het allen zeer bijzonder dat ze nog nooit een bit had in gehad :j *allemaal knikkende hoofdjes"oh, ja? zoo!"* zo grappig.

Iemand vroeg nog of mijn paard ook een connemara was.

He wat flauw van die lui zo afkrakend. wie waren dat dan precies??

Ik dacht dat die meneer met hack wel ok reed? Ik zag em losrijden iigv. Wat deed die dan?

Lielle

Re: KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:59

Ik vond het paard op de hack een van de weinige die lekker los door zijn lijf liep, dat mankeerde er bij veel ruiters aan.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:59

Paard had bloed op zijn wangen hoorde ik later, hack zat dus ws niet echt lekker

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 01:00

arabesk: maar goed dat ik er niet naast stond.......ben niet zo goedin mijn mond houden met dat soort dingen.......ach stelletje onbenullen. wat de boer niet kent....

Faya: ik heb jouw sidepull ook en ik vind hem zelf ook prettiger dan de western-sitepulls. stuk zachter.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 01:00

Die met dat oranje dekje, had die een tweekleurig zadel?
Zo ja, dan miste ik alle impuls, ze kwam nauwelijks vooruit....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 01:01

amondi schreef:
Paard had bloed op zijn wangen hoorde ik later, hack zat dus ws niet echt lekker

die bruine in het L? Ik heb wel een andere gezien mt een schaafwond onder het hoofdstel, was ook een bruine.

Arabesk

Annetje schreef:
Ey arabesk mij heb je ook gesproken :D Ik dacht dat jij iemand anders was, maar ik stond samen met een andere meneer foto's te maken naast degene met de highspeed camera.

Ah zeg dat dan :D. met die highspeed camera dat was Arno, mijn vriend, arno8 hier op bokt

Citaat:
De meneer met de hack was ook zéker mijn favoriet niet. Maar ik weet dat zoiets ook altijd wint op de normale knhs wedstrijden, dus ik had niet veel anders verwacht.

Ik vond het puur geweld en vernedering, maar ok, ieder z'n ding... Los van bit/bitloos viel dit meer onder de discussie moderne versus klassieke dressuur. De slowmotion opnames van hem zijn ook niet echt om heel blij van te worden eerlijk gezegd, ik heb in de auto al even zitten terugkijken. Je ziet dat zijn tamelijk sterke ophoudingen meteen tien keer zo hard doorkomen. Als bitloos tegenstanders een voorbeeld willen aanhalen van pijndoen met een bitloze optoming, was hij daar een voorbeeld van helaas.

Die met dat tweekleurige zadel had wel weinig impuls misschien, maar dat is wat tegenwoordig mooi word gevonden, spectaculaire draf etc. Als je terugkijkt op de opnames zie je wel dat zij bijna precies het voorbeeld is wat Gerd Heuschmann aanhaalt als goed. Voor en achterbenen komen evenver etc etc
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 11-07-09 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

meneer met de hack.......... liet technisch een goede proef zien....... :D

misschien is het niet wat iemand wil zien van een ruiter, maar het paard liep wel constant, weinig taktfouten en fijn los door het lijf.......

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 01:02

ach wat zielig!!
en ik dacht juist dat t zo relax was, dat t paard idd zo lekker los door t lijf liep.
maar dat kan dan toch bijna niet met bloed aan de wangen.
Ik had het idee dat het controle groepje ook beetje boos reageerde maar kan het mis hebben.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 01:04

faya; je avatar is zoek *edit;weer terug*