Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:20

Ja ze worden kampioen, omdat het een hele mooie pony is om te zien. het plaatje is gewoon heel erg mooi. En ja als je bij van Baalen traint wordt je al gauw kampioen. vriendjespolitiek bah[/quote]
Wat doet ie dan verkeerd in de ring?
Ik heb de meeste pony`s nog nooit in het echt zien lopen, ken ze alleen van foto`s.
Dus wat doet ie allemaal verkeerd? Of beter gezegd, wat doet de rest die (volgens jou onterecht) onder hem eindigen beter?[/quote]

Power doet in de ring niks verkeerd. En zet goede prestaties neer. Maar wat ik ermee wilde zeggen, is dat je zo toch geen kampioen wilt worden, als je op zo'n manier moet trainen om bij de top te horen. Je kan ook eerlijk trainen en daarmee goede prestaties neerzetten. Ik snap niet dat het altijd zo extreem moet.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:22

Voor de mensen die niet schokkend vinden; Wat vinden jullie in hemelsnaam WEL schokkend?
Ik vond de foto's van de Duitse amazone enorm schokkend, hoe kan je dat een dier aandoen? Deze foto's roepen bij mij weer dat gevoel op misschien in mindere mate maar als dit al vrij te fotograferen is (zijn ook mooie scherpe foto's dus denk niet stiekem) vraag ik me serieus af wat daar op stal gebeurd.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:23

En ik die dacht dat de Van Baalens de enigen van de Nederlandse top waren die nog volgens de klassieke manier trainden...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:24

Dit is een vooral hele brave pony dat ie nog zo braaf het rondje om de dames huppelt.
En al is het de paus himself die de pony zo opknoopt, dat zal het nooit rechtvaardigen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:25

Lovely1 schreef:
maar als dit al vrij te fotograferen is (zijn ook mooie scherpe foto's dus denk niet stiekem) vraag ik me serieus af wat daar op stal gebeurd.

Hmm.. zo had ik het nog niet bekeken... Nors opkijken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:26

Lovely1 schreef:
Voor de mensen die niet schokkend vinden; Wat vinden jullie in hemelsnaam WEL schokkend?
Ik vond de foto's van de Duitse amazone enorm schokkend, hoe kan je dat een dier aandoen? Deze foto's roepen bij mij weer dat gevoel op misschien in mindere mate maar als dit al vrij te fotograferen is (zijn ook mooie scherpe foto's dus denk niet stiekem) vraag ik me serieus af wat daar op stal gebeurd.

De reden waarom mensen dit niet schokkend vinden is denk ik omdat ze al langer in het wereldje rondlopen en dit soort praktijken al vaak genoeg gezien hebben.
Dan schrik je er niet meer zo gauw van, maar dat wil niet zeggen dat dit ggk wordt!

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:27

jeeeeee..... dit kan echt niet... Frusty

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:28

Ik denk ook wel dat dit soort praktijken bij ruiters/amazones gebeuren, waarvan je het nooit verwacht zou hebben.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:29

Idra schreef:
En ik die dacht dat de Van Baalens de enigen van de Nederlandse top waren die nog volgens de klassieke manier trainden...

Welcome back to this planet!! en voor ieder ander die dacht dat de van Baalens zo`n fijne ruiters/trainers waren..

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:31

asjemenou schreef:
Lovely1 schreef:

De reden waarom mensen dit niet schokkend vinden is denk ik omdat ze al langer in het wereldje rondlopen en dit soort praktijken al vaak genoeg gezien hebben.
Dan schrik je er niet meer zo gauw van, maar dat wil niet zeggen dat dit ggk wordt!

Inderdaad....

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:31

Kan het eigenlijk niet nog meer onder woorden brengen dan al door bijna iedereen gedaan is. Wat een vreselijke foto's om te zien....ben blij dat ik niet "lang genoeg in het wereldje rondloop" om hier niet meer van te schrikken...lijkt me vreselijk als ik op een punt aan zou komen waarop ik dit soort dingen niet meer schokkend zou vinden Boos!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:32

Bloos! Bloos! Bloos!

God allememachies.

Verdrietig

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:33

Vind het er niet relaxed uitzien ofzo! dikke krul is gwn te erg!! volgens mij ook niet goed voor de hals en rugspieren! of heb ik dat nou fout!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:34

Hoe krijg je verzuring van de spieren?

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:35

asjemenou schreef:
Lovely1 schreef:

Of je vind het niet schokkend omdat je eigenlijk helemaal geen hart voor dieren hebt...
Omdat je bijvoorbeeld paarden hebt voor de status en de lintjes...

Ik vind het heel, heel schokkend als je deze beelden niet schokkend vind! Huilen

xLuus

Re: Foto's gepubliceerd EK 2007 van Power and Paint

Nazarma schreef:
Ja niet alleen voor van Baalen, maar voor de hele Nederlandse Dressuur sport. Geloof mij maar, zo gaat het er vaak aan toe. Ik vind het echt zwaar belachelijk. Dat is tocdh geen Dressuur meer Nors opkijken Nors opkijken

Huilen van het lachen dan ben je niet de enigste kristy ........
dit is echt niet normaal.
arme arme pony Ach gut

marieke67

Als dit dan de sport heet ...Dierenmishandeling is een beter woord. Hopelijk komt er nu onderdaad een nieuwe discussie op gang over dit soort (martel) praktijken!!!!

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:36

Suzanne F. schreef:
Hm ja tis wel erg rond bijgezet maar ben ik nou de enige die het niet zo heel schokkend vind? Pony oogt niet zuur, blijft zo te zien voldoende lopen, hoeft niet vooruit geslagen te worden ofzo. Lijkt hem niet heel moeilijk af te gaan en kan onder het zadel blijkbaar ook heel goed voor de loodlijn gereden worden. Mwaoh nee zo heel erg schokkend is dit niet.

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens... Bloos Persoonlijk vind ik het veelste rond, zou zoiets zelf nooit doen, maar ik ben ook van mening dat de pony niet zuur oogt. Staart hangt ontspannen, oren zijn niet naar achter... Een paard/pony in pijn toont écht wel verzet!! Al is het maar staartgezwiep, wit van de ogen laten zien, oren plat in de nek... Dit alles is bij P&P in het geheel niet te zien!
Ik denk dat iedereen schrikt van de foto's op stand. Maar, op stand lijkt het altijd erger dan in beweging! Als je een paard op stand bijzet met de gedachte 'zo wordt ie toch echt 'gedwongen' om een klein beetje na te geven' dan blijkt dat, wanneer hij in beweging komt, altijd veel te lang te zijn. Dat zie je ook terug op de foto's in beweging, (op één na) oogt het als hij voorwaarts is al stukken beter dan op stand.

Daarnaast zie ik het ze alleen maar doen in stap en niet in draf en galop. Als we dan toch Anky en Edward erbij halen: die presteren het om in die houding doodleuk te gaan draven/galopperen en zelfs te passageren en piafferen... (en dat soms wel een half uur achter elkaar)
Stel dat P&P erg stug is in zijn kaken, dan is het voor zo'n meisje vrijwel onmogelijk om hem er doorheen te rijden. Een korte tijd zo kort bijzetten kan dan een beter (en zelfs vriendelijker) alternatief zijn tegenover 'het gevecht aangaan en verliezen'.

Bovendien vind ik het altijd naar als er oordelen worden geveld naar aanleiding van een paar foto's... Foto's zijn ALTIJD momentopnames!! Sowieso, op de eerste drie foto's zijn ze nog bezig met bijzetten, dat zal hooguit een minuut zijn geweest. De foto's daarna lijken mij vrij snel na elkaar genomen te zijn. P&P zweet niet... het is dus niet aannemelijk dat ze hem een half uur zo hebben laten lopen (bovendien zal men altijd de 'ergste' foto's publiceren, dus als ze hem echt een half uur in die houding hebben gehad zouden daarvan ongetwijfeld 'ergere' foto's moeten zijn en dan zouden die ook zekerweten wel zijn gepubliceerd. Nou, als dit de ergste zijn...)

Nogmaals, ik zou dit zelf nooit zo doen en eerlijk gezegd valt mij dit ook wel een beetje tegen van Coby... Maar om nou zo'n oordeel te vellen op basis van een paar foto's... Wie zegt dat ze dit niet twee rondjes hebben gedaan, en dat ze hem daarna weer langer hebben gezet... Dat kan niemand aantonen. En zoals gezegd, als ze hem veel langer zo hadden gelaten dan had hij er ongetwijfeld slechter uit gezien en dan had men daarvan écht wel foto's laten zien...

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:37

paardje schreef:
asjemenou schreef:

Klopt geheel, maar het is toch wel diep triest dat zoiets niet meer "veroordeeld" wordt..
er wordt gedacht, ach het gebeurt wel meer.. Het wordt eens tijd dat er eens stappen ondernomen worden en deze "top"paarden hun waardig bestaan wordt terug gegeven..

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:40

Zo zie je maar weer dames zijn ook niet altijd lief, ook al zien zij er zo uit en weten het leuk te vertellen.

Je kunt je dus altijd vergissen in de verpakking.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:41

Lovely1 schreef:

Ik vind sommige foto's van Anky schokkender... Maar ook daarvoor geldt dat het momentopnames zijn. Als je het met eigen ogen ziet dan valt het vaak heel erg mee...

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:41

Zelfs als ze het maar een rondje zo doen is het in mijn ogen al misdadig! En je pony "trek" je niet nageeflijk, maar als het goed is gaat ie dat uit zichzelf doen. Deze pony wordt gewoon aan alle kanten in deze houding geforceerd. Tuurlijk van een foto beoordelen is lastig maar deze pony kan echt geen kant op...Het moet wel een ontzettend braaf en trouw beestje zijn dat dit allemaal zonder verzet accepteert!!!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:44

greetjebee schreef:
Lovely1 schreef:

Ik vind sommige foto's van Anky schokkender... Maar ook daarvoor geldt dat het momentopnames zijn. Als je het met eigen ogen ziet dan valt het vaak heel erg mee...

en omdat het dan meevalt is het oke? Nee dat gata er bij mij niet in..
Ik moet zeggen wat greetjebee zegt is ook wel deels waar, echter veranderd mijn standpunt niet, mede door andere ervaringen, de van Baaalens zijn "wolven in schaapskleren"zullen we maar zeggen..
(en nee keur de andere methodes ook niet allemaal goed, anky/edward)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:46

hej
dit is tog erg..arme pony!! kan geen kant op zo. Moeten ze t op deze manier doen om te presteren?? nee tuurlijk niet..vind t te sneu voor woorden dit

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:47

Ja, ik vind het écht niet normaal, dat arme beestje! Ach gut
Hij heeft met meerdere kinderen hoog gelopen, hij kan het dus wel. Nu zeg ik niet dat hij makkelijk is hoor, maar hij kan het. Dan hoef je, en al zou hij het niet kunnen hoeft het ook niet, hem niet zo op te binden. Dat beestje krijgt last van zijn rug zo, echt niet normaal.
Lekkere reclame voor onze Nederlanders hoor! (NOT!?)

Arme beest, hoop dat hij snel weg word gehaald, want dit is echt diep triest.