'LDR niet negatief voor dressuurpaard'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:30

Met die slof: ja, zo had ik het eigenlijk nooit begrepen. Jonge dieren zijn toch altijd wat zoekende en dit biedt ze dan net weer even wat meer duidelijkheid. Kan best zijn dat ze juist dat ff nodig hebben natuurlijk.
Dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:35

Tyrza schreef:
Tjee... ik ben eigenlijk wel benieuwd waar dat was, Fronton?

Naam zei mij niet zoveel, maar dat betekend niks. Wat was 't nou....Christa geloof ik en dan iets korts... Ach, ik en namen....
Kom Fronton, wat was 't nou??

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:39

Christen was het . En het was erg leuk.

Ja, die slof... Het is eigenlijk heel makkelijk, ik heb het zelf ook even gevoeld. Je moet gewoon net als anders onwijs van je af blijven denken en doen.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:41

Je mocht er nog op ook?
Maar DAT had je me niet verteld!? Zoiets sla je toch niet over...? Mooie ben jij!!

Oja! Christen.

Fronton

Re: 'LDR niet negatief voor dressuurpaard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:46

Yep. Niet op dat jonge spul hoor, maar eentje die gewerkt wordt om strakjes gelijk LT mee te laten draaien. Echt fenomenaal diertje. En zo van de grond af, ik kon gewoon niet eens blijven zitten.
Zit nog wel een beetje te stuiteren ervan .

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:47

Heftig man...en dat vertel je me gewoon niet....

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:50

Gretschen heet ze voluit. Geen idee waar die naam vandaan komt, ik weet wel dat ze voornamelijk opgeleid is in Duitsland.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:52

Hoe heette ze nou verder??? Googlen op Christen wordt te religeus!

Edit: Gretschen???

Wordt er niet beter op....

Weet je die achternaam nog? We moesten nog lachen ...

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 01:05

Rapschen, maar omdat dat samen onuitspreekbaar was, mocht ik ook Rap zeggen, wel zo makkelijk. als iemand een 'roepnaam' heeft. Echt, haar ouders hadden wel een bepaald soort humor, zo'n naam bedenk je toch niet zomaar.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 01:07

Maar Q, als je volgende keer mee gaat, mag je misschien ook wel een rondje op AF en ik denk zomaar dat je dat wel wilt

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 01:09

Oja! Rap, terwijl 't zo'n oud bessie was
Toch echt oude school klassiek duitse opleiding en nu helemaal enthousiast van LDR.

AF? Dat was dat paardje van d'r? Goeie naam om aaiers te weren , of bokte ie vroeger zo?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 01:22

Toch lees ik vandaag in In de Strengen een interview met Arjen Teeuwissen en daar zegt hij in dat hij niet meer bij Anky en Sjef wil lessen omdat ze het niet meer in hem zagen zitten want hij wilde zijn paarden niet zo hard aanpakken zoals zij dat doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 01:33

QQQQ schreef:
Met die slof: ja, zo had ik het eigenlijk nooit begrepen. Jonge dieren zijn toch altijd wat zoekende en dit biedt ze dan net weer even wat meer duidelijkheid. Kan best zijn dat ze juist dat ff nodig hebben natuurlijk.
Dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb

Een jong paard is zoekende omdat ze geen balans hebben, leer ze eerst op eigen benen lopen en werk daarna aan de nageeflijkheid.

Overigens valt mij op dat zowel de paarden van Edward als Anky met de oefening hals strekken altijd de neiging hebben om hun kin op de borst te hebben. Die slof wordt dus wel iets vaker gebruikt dan zij zeggen.

Ik begrijp de filosofie erachter wel maar ik krijg sterk de indruk dat zij wel heel erg veel met die slof rijden. Osmium is waarschijnlijk niet voor niets daar weggegaan met een chronische nek blessure...

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:35

Jan, ik begrijp je punt en ik snap wat je wilt zeggen. Van de nood wordt maar te vaak een deugd gemaakt.

Echter, ik heb gisteren ervaren hoe het ook echt kan. Gewoon lekker laten zakken, even aanwijzen waarheen en hij rolt zo over zijn schouder naar beneden, even verlengen en hij rolt zo door en dat alles zonder al te veel poespas. Dan even met je been een klein signaaltje dat hij bij moet blijven en hij sloot zo weer aan vanuit achter en klom mee naar mijn hand. AF is wel een subliem afgericht paard natuurlijk.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:22

Inderdaad. Wat ik begrijp van Frontons uitgebreide telefonische verslag is dat die paarden er echt baat bij hadden. Maar goed: Morgen ga ik het zelf zien!

Fronton is al net zo goed in namen als ik , maar had gelukkig wel het nummer goed ! Girsten, blijkt ze te heten. En ze heeft een zeer klassieke achtergrond en heeft zich -net als veel andere klassieke ruiters- al jaren teruggetrokken uit de wedstrijdsport, zowel als deelnemer als als jurylid.

Sinds een aantal jaren heeft ze echter last van reumatische handen, wat het rijden erg moeilijk maakt. Toen is ze uiteindelijk op het LDR rijden uitgekomen, omdat ze daarbij véél lichter met de hand hoeft in te werken.

Bij de meeting in Laussanne was ze ook aanwezig (als geïnteresseerde) en daar sprak ze Sjef. Samen hadden die dus gisteren een (low-key) clinic opgezet om LDR te demonstreren aan de echte "klassieke ruiters" in het vrije-tijds bereik. Daar was Fronton dus ook, en blijkbaar erg onder de indruk!

Morgen gaan Fronton naar Girsten toe. Ik ben erg benieuwd

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:33

Q ik moet zeggen............ wow!!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:54

Zou dit topic dan toch een goed einde krijgen?

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:07

Ken jij die Girsten, Tyrza? Je zou d'r toch wel tegen moeten zijn gekomen in je "klassieke Coby" tijden, al houdt ze zich al heel lang afzijdig van de wedstrijdsport.

Fronton en ik mochten een paar mensen meenemen, morgen. Geïnteresseerden kunnen zich hier of in PB naar mij (Fronton is vandaag niet bij d'r comp) melden. We vertrekken vanuit regio Amsterdam en bij zowel mij als Fronton is nog plek in de auto

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:08

Ik heb het helaas morgen errug druk

maar ik vind het wel heel gaaf van jou dat jij gaat

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:09

Nee, ik ken haar niet zo 1 2 3 Q.

Maar enfin, hopelijk hebben jullie een leuke dag morgen

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:01

Hey, na lang zoeken heb ik TOCH iets op het web kunnen vinden van onze Girsten Rap en haar paardje AF. Via Google vind je haar niet

Ik krijg het plaatje niet direct in bokt, dus dan maar als url:

Op dit plaatje staat AF (onder z'n uitgeschreven naam) en hier staat het verhaal van Girsten.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:05

Hehe, ik zei het hier nog dat ik het maar vreemd vond dat jullie zomaar ineens om waren.

Was wel te opvallend hoor mensen

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:11

Te opvallend? Vertel ons dan even de 2 overduidelijke clues!!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:27

Jouw plotselinge ommekeer na alleen een telefoontje van Fronton te hebben aangehoord... terwijl onder andere ondergetekende zo'n beetje een boek vol heeft uitgelegd

En de plotselinge efficientie van de slof die ineens wordt erkend...

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:31

Tyrza schreef:
Jouw plotselinge ommekeer na alleen een telefoontje van Fronton te hebben aangehoord... terwijl onder andere ondergetekende zo'n beetje een boek vol heeft uitgelegd

En de plotselinge efficientie van de slof die ineens wordt erkend...

Ja wij waren zeer verbaasd hoe makkelijk men bleek aan te nemen dat wij helemaal om waren voor LDR + Slof op jonge paarden

De duidelijkste eerste hint was Girsten Rap, ofwel mevrouw G.Rap.
Verder was haar paard AF natuurlijk een acroniem voor April Fools!!

Bedankt voor 't "meespelen"

En nu weer serieus!