Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:56

Ann schreef:
Hebben jullie deze reis gevolgd via Instagram of FB? Dit paard is diverse keren onnodig in gevaar gebracht omdat zijn eigenaar vaak zo laconiek reageert. Hij is vermist geweest, heeft heftig gevochten met andere paarden enz. Achter de schermen heeft hij veel back-up gehad van sommige 'longriders' maar heeft hun advies ook naast zich neer gelegd en heeft ze nu gewoon geblokkeerd overal. Deze mensen hadden het beste voor met hem en zijn paard.

En blijkbaar niet te vergeten dat dit paard merries ging dekken. Het zou je merrie maar zijn.. Ik zou dit echt niet acceptabel vinden

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:56

Ontoerekeningsvatbaar is misschien een groot woord, maar als je het hele verhaal leest komt het aardig in de buurt.

Cultuur.
Ja, daar ken ik veel verhalen over, en heb er veel beeldmateriaal van gezien uit handen van mijn collega’s.
Voor mij een rede om niet zelf op zakenreis te gaan daar.
Ik zou niet vriendelijk kunnen mee lachen en buigen met hun cultuur.
Om over het “ mee eten “ helemaal niet te spreken.
Geloof mij, in China wil je geen dier zijn.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:08

Mondy schreef:
Ik denk dat hier heel erg voorbij wordt gegaan aan de culturen,gedragingen enz in andere landen anders is en kan zijn dan hoe wij hier omgaan met situaties.
Dat zijn manier van praten/typen en omgaan van dingen anders is dan hoe "wij" dat zouden doen maakt iemand niet meteen ontoerekeningsvatbaar of wat er ook genoemd wordt.

Eens. Alleen al de aanduiding 'deze Chinees' is zo neerbuigend, alsof wij in het westen allemaal zo goed met onze dieren omgaan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:10

7ofhearts schreef:

In Nederland ook niet, als je toevallig varken, stierkalf of eendagskuiken bent }:)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:35

Lieser schreef:
7ofhearts schreef:

In Nederland ook niet, als je toevallig varken, stierkalf of eendagskuiken bent }:)

Nee dat klopt helemaal.
Ook bij ons gaat het nog te vaak gewoon fout.
En ik wil ook niet alle Chinezen over één kam scheren.
Maar zijn eigen verhalen en de manier van omgang met zijn paard mag je gerust dubieus noemen.

En wat mij betreft terug naar waar het echt om gaat.
Furion.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:55

Gini schreef:
Niet vergeten dat dit een paard is waar zelfs Equitom nee tegen gezegd heeft. Ik denk dat we dus wel mogen uitsluiten dat het een relatief simpele breuk is die paardwaardig opgelost kan worden. Maar he, zo lang er nog foto's gepost worden met de oortjes naar voren zal het allemaal wel meevallen.

Een paard met gebroken been op transport door Europa en alsnog worden er in dit topic "verzachtende omstandigheden" aangehaald. Mijn mond valt zo ver open dat ik mijn kaak ontwricht.

Ik vraag me toch af of Equitom nee heeft gezegd op basis van de breuk, vanwege hoe ver weg Furion zich van de kliniek bevond of omdat er om hulp werd gevraagd door iemand met lege zakken? Als ik filmpjes kijk van verschillende breuken die ze daar repareren zitten er in mijn ogen toch ook hele complexe zaken tussen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:06

Bedenk dat Xu ook heel veel volgers heeft op zijn Chinese social media account. Wie weet doet hij daar ook een crowdfunding?

Feitelijk weten we erg weinig over hem. Enkel het beeld dat hij ons wil laten zien. Vervolgens wordt er veel zelf ingevuld.

Als ik de foto's van Furion zie vind ik dat het paard de reis tot nu toe verbazingwekkend veel beter doorstaat dan ik had verwacht.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:38

3heathcliff5 schreef:
Ik vraag me toch af of Equitom nee heeft gezegd op basis van de breuk, vanwege hoe ver weg Furion zich van de kliniek bevond of omdat er om hulp werd gevraagd door iemand met lege zakken? Als ik filmpjes kijk van verschillende breuken die ze daar repareren zitten er in mijn ogen toch ook hele complexe zaken tussen.

Dat begon ik me gisteren inderdaad ook af te vragen, of het financiële plaatje hier ook meespeelde.

@Tazzey, ontoerekeningsvatbaar komt wel aardig in de buurt hoor: bedreigt mensen die het niet met hem eens zijn, noemt hen doodseskader en zegt dat hij hen allemaal zal neerschieten. Over Parijs zegt ie: "stad met een grote criminaliteit, ik hoop dat ik er geen slachtpartij (manslaughter) aanricht"
Laatst bijgewerkt door hwn op 27-04-24 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:49

fransje23 schreef:
...Als ik de foto's van Furion zie vind ik dat het paard de reis tot nu toe verbazingwekkend veel beter doorstaat dan ik had verwacht.

Mee eens, maar voor mezelf maakt dat het dagenlange vervoer van een paard met een gebroken been (en zonder pijnstilling) niet minder erg. Zoals eerder aangegeven kunnen dieren erg hard zijn voor zichzelf en is het een hengst met best wat bravoure.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:52

3heathcliff5 schreef:
Gini schreef:
Niet vergeten dat dit een paard is waar zelfs Equitom nee tegen gezegd heeft. Ik denk dat we dus wel mogen uitsluiten dat het een relatief simpele breuk is die paardwaardig opgelost kan worden. Maar he, zo lang er nog foto's gepost worden met de oortjes naar voren zal het allemaal wel meevallen.

Een paard met gebroken been op transport door Europa en alsnog worden er in dit topic "verzachtende omstandigheden" aangehaald. Mijn mond valt zo ver open dat ik mijn kaak ontwricht.

Het kan zelfs een combinatie zijn van beide argumenten, conclusie dat het geen simpele breuk is die paardwaardig opgelost kan worden blijft.
Ofwel is het te duur --> geen simpele breuk
Ofwel staat het paard te ver --> geen paardwaardige oplossing

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:59

Ann schreef:
Hebben jullie deze reis gevolgd via Instagram of FB? Dit paard is diverse keren onnodig in gevaar gebracht omdat zijn eigenaar vaak zo laconiek reageert. Hij is vermist geweest, heeft heftig gevochten met andere paarden enz. Achter de schermen heeft hij veel back-up gehad van sommige 'longriders' maar heeft hun advies ook naast zich neer gelegd en heeft ze nu gewoon geblokkeerd overal. Deze mensen hadden het beste voor met hem en zijn paard.

Meeste paardenlui zijn nog altijd verschrikkelijke betweters die alles en iedereen maar willen corrigeren wat een ander doet dus ja, snap wel er geblokt word!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:05

Nu ja, hij is wel diegene die met een paard met een gebroken been door Europa zit te sjeesen. Misschien is zo af en toe naar betweters luisteren niet zo slecht.
Laatst bijgewerkt door Gini op 27-04-24 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:11

Popstra schreef:
Meeste paardenlui zijn nog altijd verschrikkelijke betweters die alles en iedereen maar willen corrigeren wat een ander doet dus ja, snap wel er geblokt word!

Prima toch dat jij er minder moeite mee hebt. Persoonlijk ben ik liever een betweter dan iemand die vindt dat het allemaal wel meevalt.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:21

3heathcliff5 schreef:
Gini schreef:

Equitom kennende is financieel absoluut geen reden om nee te zeggen. En dat kan ik persoonlijk bevestigen.

Ik hoop ergens zo hard dat de foto’s niet deze van furion zijn en hij liegt over de ernst (extra donaties).

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:30

Je hoeft geen betweter te zijn om te zien dat dit been er akelig uit ziet.
Je hoeft ook geen kennis van in dit geval, van paarden te hebben om te snappen dat dat dit geen ideale manier van reizen is.
Zeker niet het aantal kilometers.

Een mens met een akelige breuk verplaatsen ze al dan niet gesedeerd in een heli om de ellende over de weg te besparen en verdere schade te voorkomen.
Dit paard moet het gewoon maar ondergaan, omdat zijn baasje vind “ dat het moet kunnen “

Daar gaat het mis.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:31

GUSTIxBILL schreef:
Ik hoop ergens zo hard dat de foto’s niet deze van furion zijn en hij liegt over de ernst (extra donaties).

Jij zegt wat ik al de hele tijd denk

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:18

Rocamor schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Jullie zeggen en denken wat ik ook gedacht heb. What if... Ik hoop het voor het paard, maar ja, waar is het paard dan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:29

Maak je geen zorgen, diegene die de gofundme heeft opgezet gaat alleen duidelijke facturen direct aan kliniek betalen. Ze zei, ik mag dan wel wat naïef overkomen maar ben niet gek, doe het voor het paard , die ene % kans dat wel operabel is. Zonder geld wordt hij zeker niet geholpen.

Popstra, je (wij) hebt in ieder geval zelfinzicht :D

Duhelo

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:33

Net las ik op gb dat hij geen medicijnen of pijnstillers krijgt omdat de dierenarts dat niet nodig vond. Ik vraag me idd af of dat wel zijn fotos zijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:35

Duhelo schreef:
Net las ik op gb dat hij geen medicijnen of pijnstillers krijgt omdat de dierenarts dat niet nodig vond. Ik vraag me idd af of dat wel zijn fotos zijn.

Hij gaat volgens mij ook wel lekker op wat drama en de boel op stoken.
Kan prima dat hij dit om die reden zegt.
Tuurlijk vindt een dierenarts pijnstillers nodig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:48

Wanneer het dier het zonder pijnstillers doet loop je wel minder kans dat hij het gebroken been te zwaar belast. Maar blijf het triest vinden . Maar goed, vanavond Parijs dus morgen zullen we wel meer weten.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:26

Rocamor schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Bedoelen jullie de röntgen foto’s, of die daadwerkelijk van Furion zijn? Want wat dat betreft, op facebook staat er een filmpje dat ze die foto’s aan het maken zijn, dus het lijkt me stug dat de foto’s niet van Furion zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:54

Die zijn wel van Furion .

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:29

Ik geloof inderdaad niet dat die foto’s niet van furion zijn, dat is wel erg ver gezocht

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 18:08

Interessante wending.

Breuk foto’s wel of niet van het paard.
Maar waarom ga je daar over liegen?
Voor het geld?
Dat is hij zo wie zo al een heel stuk kwijt voor de reis.
Of het zou een vriendendienst moeten zijn. ?
En hoeveel geld heeft hij nu helemaal?
Het komt niet in de buurt van de operatie en revalidatie.