Sunnda schreef:De natuur kan met 1 vulkaanuitbarsting het leven zo veranderen dat we de halve wereldbevolking kwijt zijn en het klimaat in 1 klap zo veranderd is dat het voor de andere helft moeilijk overleven wordt.
Hoef je niets voor te doen en de menselijke inbreng daarvan is 0.
Ja, en...?
'Omdat Moeder Natuur Yellowstone kan laten klappen mogen wij de boel ook slopen'...?
Citaat:
Verder dacht men bij alle grote momenten in de geschiedenis dat dit het einde was van de mens, maar bleek innovatie toch echt sterker.
Quatsch.
Ja, Albert Einstein zei het bij het ontwikkelen van de atoombom.
Maar bij het uitvinden van de stoommachine, het vaccineren, het ontwikkelen van het internet en nog zo wat zaken stond men te juichen.
Citaat:
Dat extreme doemdenken mbt het klimaat is gewoon een geloof voor sommigen mensen geworden, iets wat je leven doel geeft.
Ja, en...?
Doemdenken is niet goed - maar dat we momenteel afstevenen op meer dan twee graden opwarming is no laughing matter.
(Ik begrijp je neiging om het klein te maken volkomen.)
Citaat:
Is de oplossing door het hele land natuurgebieden aanleggen (veel van die gebieden zijn de jaren daarvoor gekocht als landbouwgrond en benoemd tot natuur)
?
De huidige natuur is er al belabberd aan toe.
Inclusief de bodem van driekwart van de agrarische bedrijven.
Citaat:
en daarna een wet aannemen die je eigen bevolking keihard in de vingers snijdt en vooral: geen enkel realistische doelstelling heeft en nu al bekend is dat dit niet haalbaar is maar toch maar doorduwen..terwijl dit mensen hun levenswerk en voortbestaan kost.
... ik geloof niet in het verhaal van de agrofirms.
Dat dit de enige mogelijke productiewijze zou zijn.
Wel denk ik dat het de enige manier is om miljarden winst per jaar te maken.