Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Als alle amateurs/hobbyruiters toch eens zouden wachten voor ze echt klaar zijn voor een klassedat zou voor paard, ruiter én jury een verademing zijn. Daarnaast zullen ze dan ook zelf vaker hoge scores rijden, waardoor die 80% die nu gegeven is ineens niet meer torenhoog lijkt
Ruiters die +-80% scoren op (inter)nationaal grand prix niveau, verwijten dat ze paarden langer thuis moeten houden omdat niet alles perfect is. De wereld op z’n kop als je het mij vraagt
manubres schreef:996981 schreef:Als alle amateurs/hobbyruiters toch eens zouden wachten voor ze echt klaar zijn voor een klassedat zou voor paard, ruiter én jury een verademing zijn. Daarnaast zullen ze dan ook zelf vaker hoge scores rijden, waardoor die 80% die nu gegeven is ineens niet meer torenhoog lijkt
Ruiters die +-80% scoren op (inter)nationaal grand prix niveau, verwijten dat ze paarden langer thuis moeten houden omdat niet alles perfect is. De wereld op z’n kop als je het mij vraagt
Daar heb je zeker een punt. Maar een paard een L proef laten lopen als hij nog maar B is vind ik wel een andere belasting dan een GP proef.
996981 schreef:Ruiters die +-80% scoren op (inter)nationaal grand prix niveau, verwijten dat ze paarden langer thuis moeten houden omdat niet alles perfect is. De wereld op z’n kop als je het mij vraagt
emma_evg schreef:996981 mee eens. Daarnaast denk ik ook dat het nu ook wel aankomt op een beetje wedstrijdervaring. Total was nu al veel beter hier dan de vorige keer nationaal gp, en bij meer wedstrijdervaring zal de rust ook beter te bewaren zijn.
MCE schreef:emma_evg schreef:996981 mee eens. Daarnaast denk ik ook dat het nu ook wel aankomt op een beetje wedstrijdervaring. Total was nu al veel beter hier dan de vorige keer nationaal gp, en bij meer wedstrijdervaring zal de rust ook beter te bewaren zijn.
hoeveel wedstrijden heeft hij tussen Tolbert en deze in Opglabbeek gereden/kunnen rijden om ervaring op te doen
Gini schreef:996981 schreef:Ruiters die +-80% scoren op (inter)nationaal grand prix niveau, verwijten dat ze paarden langer thuis moeten houden omdat niet alles perfect is. De wereld op z’n kop als je het mij vraagt
Is het dan zo gek dat er quasi perfectie door de hele proef verwacht wordt wanneer je +80% rijdt? Als ik aan een 80+ proef denk, dan denk ik aan een paard dat zodanig loopt dat eigenlijk iedereen een buiging moet maken, dat discussie onmogelijk en dat dat paard gewoon het summum is van de dressuuratleet. Dan denk ik niet aan een jong paard dat misschien 2 of 3 kunstjes héél erg goed kan, maar voor de rest nog jongig en onervaren door de baan loopt.
Is dat dan echt zo een gekke verwachting van mij?
emma_evg schreef:Ik vind deze score helemaal niet raar. En over die +80, deze proef kreeg geloof ik 77%. Dit paard toont enorm veel kwaliteit in bijna alle oefeningen. En bij sommige oefeningen is er nog wat spanning/hectiek waardoor het een 7 word ipv een 8 of 9, en bij andere oefeningen kan die 8 of 9 wel gegeven worden. Natuurlijk mag er meer rust komen, de neus er meer uit en andere kleine dingetjes maar dat zijn wel dingen die deze score naar een 85% gaan brengen. Er gaan dingen nog niet perfect, maar dat betekend niet dat dat gelijk een 4 moet zijn. En een score van 80% is natuurlijk een gemiddelde van een 8 wat geen quasi perfectie (aka 100%) is.
vur schreef:Kan er niet blij van worden. Aanleuning onrustig, nog steeds te kort in de hals, piaffe om te huilen en het oogt allemaal afgedwongen. Als dat ons boegbeeld moet zijn, dan geef mijn portie maar aan fikkie.
manubres schreef:vur schreef:Kan er niet blij van worden. Aanleuning onrustig, nog steeds te kort in de hals, piaffe om te huilen en het oogt allemaal afgedwongen. Als dat ons boegbeeld moet zijn, dan geef mijn portie maar aan fikkie.
Wat vond je van Toto jr.?
996981 schreef:Ik snap was je bedoelt qua deelnemersveld. De internationale juryleden scoren de proeven echter ongeveer gelijk met de Nederlandse. Daar was ook twijfel over, of de scores representatief waren.
996981 schreef:Gini schreef:Dus je beoordeelt het potentieel en niet de getoonde proef?
Nee. Je leest niet goed. Het momenteel getoonde is goed voor een 8 gemiddeld. In de toekomst kan dit een 9 gemiddeld worden.
Elisa2 schreef:Ik las een artikel bij Horses dat Toto aanleuningsproblemen zou hebben zoals het hoofd kantelen en achter de LL lopen vanwege zijn "dikke nek" en dat dat Gal's probleem bij Zonik ook een tijdje was...