Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:06

_Penotti schreef:
Maar Jessix, nu vertellen wat mensen wel of niet doen, wat heb je aan die info?
Dat als er een die gegrepen word je kunt vinger wijzen zie je wel?

Of dat je empathie kunt opbrengen, joh je hebt er veel aan gedaan, dat is wel heel rot dat het dan toch gebeurd?

Tips en ideeën voor mezelf. :)

_Penotti

Re: Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:08

Bijzonder dat je berichten zo niet echt over komen dat je tips zoekt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:10

Je ziet de vraag als een bedreiging, een aanval, maar besef dat dat jouw visie is. Jessix heeft in dit topic geen openlijk standpunt ingenomen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:15

Nee hoor zo zie ik het niet.
Dat is jou invulling over mij :)

Ze heeft nergens geschreven wat doen jullie want ik wil mijn paarden ook beter beschermen maar weet niet hoe.

Citaat:
Voor mij is het dan een dier waar je ook weer mee moet leren leven. Zorg voor goede bescherming en zicht op je eigen dieren.

En ze geeft zelf ook nergens aan hoe dat wel zou zijn, maar blijft wel hameren op hoe andere het hebben. Op een niet prettige manier en zeker weer niet met het idee ik wil informatie.

Citaat:
Ik lees hier vooral wat allemaal niet kan. Niet praktisch, te duur, etc. Niemand heeft verstand van schapen houden, de wolf is geen sprookje, etc.

Wat doen al deze mensen in dit topic dan nu zelf om hun dieren te beschermen? Of wachten jullie gewoon af?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:26

Maar je knipt nu zinnetjes, het volledige bericht van Jessix klinkt toch heel gematigd. Erkenning van het probleem, van de abnormaliteit en dan een gooi naar een mogelijke oplossing. Met heel veel 'ik denk' en 'ik hoop'. Klinkt in mijn oren niet als iemand die meteen een rotsvast, oninneembaar standpunt inneemt en met een retorische vraag de ander de hoek in wilt praten. Dan klinkt dat voor mij als een echte vraag van: ok, ik weet nu wat allemaal niet mogelijk, wat is er wel mogelijk, wat doen jullie dan wel? Of blijft het inderdaad kijken naar de overheid?

Citaat:
Ik denk dat de activiteiten van de wolf zo dicht op de mensen de laatste periode vooral te maken heeft met de lockdown. Hopelijk dringen de normale dagelijkse drukte de wolf wel verder terug.

Een wolf die steeds zo blijft opduiken en met moeite te verjagen is door de mens lijkt me niet normaal. Daar zou dan gericht en professioneel wat aan gedaan moeten worden.

Maar ik denk/hoop dat het meer uitzondering dan regel is en de wolf zich normaal gesproken niet zo veel zou laten zien net zoals de andere roofdieren als bijvoorbeeld de vos. Voor mij is het dan een dier waar je ook weer mee moet leren leven. Zorg voor goede bescherming en zicht op je eigen dieren.
Laatst bijgewerkt door Gini op 03-07-20 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:28

Gini schreef:
Je ziet de vraag als een bedreiging, een aanval, maar besef dat dat jouw visie is. Jessix heeft in dit topic geen openlijk standpunt ingenomen.

Inderdaad, blijkbaar ziet men mij als aanval en pro-wolf. Ik heb mijn standpunt vele pagina's terug al gegeven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:30

Ik zie je niet als pro wolf, wel als iemand die vraagt en ik me afvraag en dan?
En dat het informatie zou zijn voor jezelf komt nergens naar boven.
Maar goed het zal wel, geen zin om er verder over door te gaan :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:31

Gini schreef:
Maar je knipt nu zinnetjes, het volledige bericht van Jessix klinkt toch heel gematigd. Erkenning van het probleem, van de abnormaliteit en dan een gooi naar een mogelijke oplossing. Met heel veel 'ik denk' en 'ik hoop'. Klinkt in mijn oren niet als iemand die meteen een rotsvast, oninneembaar standpunt inneemt en met een retorische vraag de ander de hoek in wilt praten. Dan klinkt dat voor mij als een echte vraag van: ok, ik weet nu wat allemaal niet mogelijk, wat is er wel mogelijk, wat doen jullie dan wel? Of blijft het inderdaad kijken naar de overheid?

Citaat:
Ik denk dat de activiteiten van de wolf zo dicht op de mensen de laatste periode vooral te maken heeft met de lockdown. Hopelijk dringen de normale dagelijkse drukte de wolf wel verder terug.

Een wolf die steeds zo blijft opduiken en met moeite te verjagen is door de mens lijkt me niet normaal. Daar zou dan gericht en professioneel wat aan gedaan moeten worden.

Maar ik denk/hoop dat het meer uitzondering dan regel is en de wolf zich normaal gesproken niet zo veel zou laten zien net zoals de andere roofdieren als bijvoorbeeld de vos. Voor mij is het dan een dier waar je ook weer mee moet leren leven. Zorg voor goede bescherming en zicht op je eigen dieren.

Ah, je hebt het al gevonden! :D En zo bedoel ik het inderdaad. :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:31

_Penotti schreef:

Hoeft ook niet. Ik heb je antwoord gegeven.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:38

_Penotti schreef:

Maar dat mag ook, laten we zeker niet stoppen met ons dingen afvragen. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:44

_Penotti schreef:
Nee hoor zo zie ik het niet.
Dat is jou invulling over mij :)

Ze heeft nergens geschreven wat doen jullie want ik wil mijn paarden ook beter beschermen maar weet niet hoe.

Citaat:
Voor mij is het dan een dier waar je ook weer mee moet leren leven. Zorg voor goede bescherming en zicht op je eigen dieren.

En ze geeft zelf ook nergens aan hoe dat wel zou zijn, maar blijft wel hameren op hoe andere het hebben. Op een niet prettige manier en zeker weer niet met het idee ik wil informatie.

Citaat:
Ik lees hier vooral wat allemaal niet kan. Niet praktisch, te duur, etc. Niemand heeft verstand van schapen houden, de wolf is geen sprookje, etc.

Wat doen al deze mensen in dit topic dan nu zelf om hun dieren te beschermen? Of wachten jullie gewoon af?

Dit heb ik ook niet geschreven omdat het jouw invulling is. Ik heb geen hulp vraag, maar ben benieuwd hoe andere mensen het doen. Tips en ideeën zijn natuurlijk welkom.

En inderdaad voor mij ligt de focus op hoe kan je je eigen dieren beschermen, want ik geloof niet dat de pro-wolf mensen me een zak geld gaan aanbieden en geloof ook niet dat er snel maatregelen worden genomen vanuit de overheid.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:49

Ja dat is inderdaad mijn invulling als je aangeeft tips en ideeen te willen.
Wat moet je daarmee als je er niets mee doet?
Kom op zeg!!

Ik noem dat draaien, draaien omdat je steeds al met die vinger wijst naar andere!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:52

_Penotti schreef:
Ja dat is inderdaad mijn invulling als je aangeeft tips en ideeen te willen.
Wat moet je daarmee als je er niets mee doet?
Kom op zeg!!

Ik noem dat draaien, draaien omdat je steeds al met die vinger wijst naar andere!

Je hebt wel een heel raar beeld van me. Maar goed. :)
Het leek mij zinvol om te kijken naar wat je wel kan doen als poging om je dieren te beschermen tegen de wolf, maar blijkbaar zit ik in het verkeerde topic.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:54

Nee hoor je zit niet in het verkeerde topic, je komt alleen erg anders over dan je waarschijnlijk bedoeld.
Niet voor niets dat ook de woorden nuffig enz benoemd worden.

Maar wat heb jij eigenlijk al gedaan voor je paarden? daar ben ik wel erg benieuwd naar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:58

Het enige wat ik zelf zou willen doen is Heras hekwerk van 180 hoog zetten en beton in de grond en daar nog draden omheen om een goede klap stroom er op te hebben. Zoiets als een dierentuin dus.
Maar dat kost me denk ik een halve ton als het niet meer is en het mag niet dus tja, wat kun je verder doen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:00

@Jessix: Ik denk dat het komt omdat je eerst al een mening geeft: 'zorg voor zicht en een goede bescherming en dan kan ik prima met de wolf samenleven' en daarna vraag je mensen wat zij doen.
Dit komt over als: je moet niet zeuren als je niets doet. Want wat je zelf vindt en denkt heb je al beschreven.

Ik ben het er mee eens dat je post heel anders over komen als je aangeeft het te bedoelen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:06

_Penotti schreef:
Nee hoor je zit niet in het verkeerde topic, je komt alleen erg anders over dan je waarschijnlijk bedoeld.
Niet voor niets dat ook de woorden nuffig enz benoemd worden.

Maar wat heb jij eigenlijk al gedaan voor je paarden? daar ben ik wel erg benieuwd naar.

Mijn paarden staan dicht bij huis met altijd zicht erop achter een omheining van hout, gaas en een flinke klap stroom. ‘s Nachts gaan de paarden op stal. De pony’s blijven buiten maar kunnen eventueel ook voor de nacht op stal. Ik doe dat ook liever niet maar kies daar wel voor als de wolf hier in de buurt gesignaleerd wordt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:10

Sunnda schreef:
@Jessix: Ik denk dat het komt omdat je eerst al een mening geeft: 'zorg voor zicht en een goede bescherming en dan kan ik prima met de wolf samenleven' en daarna vraag je mensen wat zij doen.
Dit komt over als: je moet niet zeuren als je niets doet. Want wat je zelf vindt en denkt heb je al beschreven.

Ik ben het er mee eens dat je post heel anders over komen als je aangeeft het te bedoelen.

Ik heb ook een mening. Iedereen toch? Daarom kan ik nog wel denken in oplossingen en openstaan voor andere ideeën.

En volgens mij is mijn mening niet eens zo anders als de rest van de meningen hier. Ook ik schrijf dat wanneer een wolf zich zo gedraagt daar wat aan gedaan zou moeten worden. Dat staat in dezelfde post maar leest blijkbaar niemand.

Voor mij is het wel een feit dat zolang er geen oplossing komt van iemand anders ik zelf wat moet doen om mijn dieren te beschermen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:55

Ik snap ook niet zo goed wat men in de wolf ziet. Je importeert toch ook geen grizzly beren of leeuwen en tijgers om hier vrij rond te lopen? Die horen waar ze zijn in gebieden waar de natuur nog uitgestrekt is en de mens niet overbevolkt leeft.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:58

elnienjo schreef:
Ik snap ook niet zo goed wat men in de wolf ziet. Je importeert toch ook geen grizzly beren of leeuwen en tijgers om hier vrij rond te lopen? Die horen waar ze zijn in gebieden waar de natuur nog uitgestrekt is en de mens niet overbevolkt leeft.

Ik ben niet vóór de wolf, maar het is niet zo dat iemand hem hier heen heeft gebracht. Hij is zelf gekomen. Dus die vergelijking is een beetje vreemd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:01

Princess_ schreef:
elnienjo schreef:

Ik ben niet vóór de wolf, maar het is niet zo dat iemand hem hier heen heeft gebracht. Hij is zelf gekomen. Dus die vergelijking is een beetje vreemd.

Hmmmm, dat is de vraag er zijn ook mensen die zeggen dat die eerste wolf hier uit is gezet.
Want dat zou een wolvin zijn en geen mannetje dat een nieuw territorium zoekt.
Geen idee overigens of dat waar is of niet, maar verbazen zou het me niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:38

je bedoelt die wolf, die eerst half Nederland doorloopt, zonder zich ergens te vestigen. Bij de voorzitter van de prowolf vereniging op de thee gaat en daarna besluit dat de Veluwe wel een mooie plek om te blijven? Het is maar goed dat ze er zelf voor gekozen heeft om dat te doen en dat ze haar niet uitgezet hebben :j

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:41

Princess_ schreef:
elnienjo schreef:

Tja de processierupsen zijn ook zelf hier gekomen, maar daar hoor je niemand over, haha. Ik snap wel dat hij inheems is en oorspronkelijk onderdeel uit maakte van ons ecosysteem. Maar ik maak me eigenlijk meer zorgen over de onderkant, insecten, bodemleven etc. En als we op 15-20 cm van de grond af een flinke klap stroom moeten hebben wordt er veel meer gemaaid en wellicht extra gif gebruikt wat daar helemaal niet aan bij draagt. Maar daar wordt totaal aan voorbij gegaan. Ook kunnen ze er met de km's die ze afleggen er zo voor zorgen dat net de laatste reeen helemaal uit een bepaald gebied verdwijnen.

Blijkbaar heeft de wolf op bepaalde mensen een soort van magische uitwerking. Als je ziet hoe bijvoorbeeld dat Welkom Wolf in Belgie over wolven communiceert en als je dan hoort van die bedreigingen in Duitsland. Ik vind dat echt bizar, het enige waar je dat eigenlijk ook ziet is bij activisten die bij boeren inbreken, dat vind ik ook schandalig, maar kan ik toch al net iets meer begrip voor op brengen.
Ook al wil je wolven graag terug, dan zou er ook iets voor te zeggen zijn om juist iets aan probleemgevallen te doen en waarschijnlijk ook regulering zodat er draagvlak is/blijft voor een roedel die vooral wild eten in een geschikt gebied.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:44

Geen idee of ik die bedoel.
Maar er het word wel vaker gesuggereerd.
https://www.tubantia.nl/enschede/twents ... oogle.com/

Karl66 schreef:
je bedoelt die wolf, die eerst half Nederland doorloopt, zonder zich ergens te vestigen. Bij de voorzitter van de prowolf vereniging op de thee gaat en daarna besluit dat de Veluwe wel een mooie plek om te blijven? Het is maar goed dat ze er zelf voor gekozen heeft om dat te doen en dat ze haar niet uitgezet hebben :j

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:48

Het maakt niet meer uit. Ze zijn er. En alles wat in NL gebeurt, is door de mens besloten.
Want ook geen besluit is een besluit, met soms verstrekkende gevolgen.