Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

easygoing schreef:Overigens was er in dit topic iemand die aanhaalde dat de duitsers zelf ook niet staan te juigen van enthousiasme. Maar daar word niet op gereageerd.

ceasario schreef:easygoing schreef:Overigens was er in dit topic iemand die aanhaalde dat de duitsers zelf ook niet staan te juigen van enthousiasme. Maar daar word niet op gereageerd.
Hier kun je andere reactie's zien dan van de "azijnpissers".![]()
https://www.google.de/#q=totilas&tbm=nws
http://www.sport1.de/de/reiten/newspage_896030.html
easygoing schreef:Overigens was er in dit topic iemand die aanhaalde dat de duitsers zelf ook niet staan te juigen van enthousiasme. Maar daar word niet op gereageerd.
Ayla_4Ever schreef:Weet je wat ik altijd zo vreemd vind? Er wordt bijna nooit over Valegro of Utophia gepraat, terwijl die twee net zo goed Nederlands gefokte paarden zijn. Totilas is ook Nederlands gefokt en zelfs voor Nederland uitgebracht. Doordat er zoveel interesse in hem was is ie naar het buitenland vertrokken. Moeten wij daar nu om gaan zeuren? In mijn ogen niet! Ik persoonlijk vind een compliment voor de Nederlandse fokkerij. De Nederlandse gefokte paarden zijn zéér gewild. Waarom proberen wij dan gewoon niet nóg betere toppers te fokken? Zo blijft fokken toch een leuke uitdaging? Wij draaien aardig bovenin mee.
Ik zie Totilas als een nieuw paard met Rath. Waarom moeten wij altijd terugvallen op Gal? Altijd weer die argumenten: "Toen Totilas nog bij Gal onder het zadel was..........." enz. In mijn ogen gaat het in de dressuursport ook om de toekomst. Het filmpje van de proef van vanmiddag, vond ik persoonlijk tien keer fijner ogen dan de filmpjes met Edward. Ik zie hier weer een 'normaal' paard. Een paard dat er goed uit ziet en 'normaal' beweegt. Geen bewegingsmachine. Een paard hoort toch niet als bewegingsmachine te lopen?[/b]

hedwig111 schreef:het is een schaduw van zichzelf. Vroeger was dit paard een persoonlijkheid met een ongelofelijke uitstraling, en ja zelfs de eerste optredens met MAR, denk aan Aken, had dit dier nog die enorme vrolijkheid. Deze vrolijkheid en enthousiasme mis ik, hij oefent als een robot zijn truukjes uit maar in zijn hoofd lijkt hij dood. Wat deze mensen met dit paard gedaan hebben, ik weet het niet, maar ik vind het niet leuk
fourseasons schreef:Ik snap ook niet waarom veel hem bij edward beter vonden lopen. Ja, het was spectaculairder maar ik vond het er absoluut niet vriendelijk uit zien. En over dat prikken met de sporen, ik heb nu al aardig wat dressuurwedstrijden gezien en nog geen een ruiter die niet bij bijna elke stap aanspoort. Die foto met open mond kun je van elke combinatie maken, gewoon op een slecht moment klikken en dan kun je blijkbaar al zeggen dat ze de mond breken?
Vind Rath en toti geen WAUW!! combinatie maar ik vind het er wel fijner uit zien, meer ontspannen.
Bambolina schreef:fourseasons schreef:Ik snap ook niet waarom veel hem bij edward beter vonden lopen. Ja, het was spectaculairder maar ik vond het er absoluut niet vriendelijk uit zien. En over dat prikken met de sporen, ik heb nu al aardig wat dressuurwedstrijden gezien en nog geen een ruiter die niet bij bijna elke stap aanspoort. Die foto met open mond kun je van elke combinatie maken, gewoon op een slecht moment klikken en dan kun je blijkbaar al zeggen dat ze de mond breken?
Vind Rath en toti geen WAUW!! combinatie maar ik vind het er wel fijner uit zien, meer ontspannen.
Bedoel je mijn foto's? Daar ging het me om de piaffe!
hedwig111 schreef:het is een schaduw van zichzelf. Vroeger was dit paard een persoonlijkheid met een ongelofelijke uitstraling, en ja zelfs de eerste optredens met MAR, denk aan Aken, had dit dier nog die enorme vrolijkheid. Deze vrolijkheid en enthousiasme mis ik, hij oefent als een robot zijn truukjes uit maar in zijn hoofd lijkt hij dood. Wat deze mensen met dit paard gedaan hebben, ik weet het niet, maar ik vind het niet leuk

bliver schreef:Het grappige is dat er op een aantal dingen commentaar word gegeven die bij gal ook gewoon gebeurde. Het slingeren in de wissel serie. Onrustige aanleuning in stap. Ongelijk voorbeen draf.
Ok de uitgestrekte draf is minder spectaculair maar hij stapt wel beter bij achter. Dit is een punt waar gal altijd commentaar op kreeg van jury s. Daarnaast de bespiering, hij heeft twee jaar weinig uitgevoerd dan is het toch logisch dat dit minder is. En dan word er nog gezegd het is nu maar een gewoon paard. Het is nu een fantastisch paard maar bij gal was hij fenomenaal. 78% is heel veel! !! Is gewoon europese top vijf. En dat met een proef op safe gereden en met fouten. Ik zie hem eerlijk gezegd gewoon edward met undercover er nog afrijden met een foutloze en iets spectaculairdere proef. Tuurlijk had ik hem liever in nederland gezien maar vind hem nog steeds heel goed

Net als bij Rath en Totilas. En weet je wat? Dat mag! Want zonder fouten te maken kunnen ze ook niet beter worden!