Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:17

Het is en blijft een gaaf paard dat ,gezien de reacties, veel bokkers raakt.

Wat zal er een last van Mathias zijn schouders afvallen, dat hun eerste optreden in het openbaar goed verlopen is. Dat kan nu alleen maar verbeteren: gewoon kilometers samen in de ring maken op weg naar een goede combinatie prestatie. Uiteindelijk moeten ze het samen in de ring doen.

lieneke2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:35

Na het bekijken van de video vind ik het nog steeds een prachtig paard.
Ik vind alleen dat Totilas bij Edward veel meer expressie had.
Het lijkt net of hij minder gespierd is als destijds bij Edward.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:39

Fijn Totilas weer eens te zien vind hem kwa bewegen heel anders lopen als vroeger maar misschien komt dat nog kan begrijpen na alles wat er is gezegd dat de spanning vrij hoog is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:39

Wel grappig eerst moeten we de media niet geloven want die zijn toch nooit eerlijk en nu moeten we ineens blind voor dat interview van Anky gaan.

Zou ze anders dan positief kunnen reageren? Nee natuurlijk niet het is een lesklant van hun en die ga je niet afvallen.

easygoing

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:41

Overigens was er in dit topic iemand die aanhaalde dat de duitsers zelf ook niet staan te juigen van enthousiasme. Maar daar word niet op gereageerd.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:45

Laatst bijgewerkt door ceasario op 23-05-14 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:47

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:51

ceasario schreef:
easygoing schreef:
Overigens was er in dit topic iemand die aanhaalde dat de duitsers zelf ook niet staan te juigen van enthousiasme. Maar daar word niet op gereageerd.

Hier kun je andere reactie's zien dan van de "azijnpissers". :(:)

https://www.google.de/#q=totilas&tbm=nws

http://www.sport1.de/de/reiten/newspage_896030.html

mijn duits is niet voldoende goed om er een oordeel over te hebben. Maar ook al zijn er ook positieve reacties duidelijk is dus dat er daar ook negatieve mensen zijn die het niets vinden.
En daarvan kan niet gezegd worden dat ze handelen uit "landsbelang".

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:58

easygoing schreef:

Speciaal voor jou zal ik er op reageren dan: duhhh, die kunnen ook niet anders dan het niks vinden.
En als je niet weet waarom, dan zal ik het voor je spellen: j.a.n.s.s.e.n. Al zouden ze Valegro verslaan bij wijze van..

Indrukwekkende comeback en harmonische proef zijn de commentaren van der welt en sport 1.
Zo goed hoeft je Duits nou ook weer niet te zijn om dat te snappen.
Laatst bijgewerkt door kamsel op 23-05-14 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:59

Ayla_4Ever schreef:
Weet je wat ik altijd zo vreemd vind? Er wordt bijna nooit over Valegro of Utophia gepraat, terwijl die twee net zo goed Nederlands gefokte paarden zijn. Totilas is ook Nederlands gefokt en zelfs voor Nederland uitgebracht. Doordat er zoveel interesse in hem was is ie naar het buitenland vertrokken. Moeten wij daar nu om gaan zeuren? In mijn ogen niet! Ik persoonlijk vind een compliment voor de Nederlandse fokkerij. De Nederlandse gefokte paarden zijn zéér gewild. Waarom proberen wij dan gewoon niet nóg betere toppers te fokken? Zo blijft fokken toch een leuke uitdaging? Wij draaien aardig bovenin mee.

Ik zie Totilas als een nieuw paard met Rath. Waarom moeten wij altijd terugvallen op Gal? Altijd weer die argumenten: "Toen Totilas nog bij Gal onder het zadel was..........." enz. In mijn ogen gaat het in de dressuursport ook om de toekomst. Het filmpje van de proef van vanmiddag, vond ik persoonlijk tien keer fijner ogen dan de filmpjes met Edward. Ik zie hier weer een 'normaal' paard. Een paard dat er goed uit ziet en 'normaal' beweegt. Geen bewegingsmachine. Een paard hoort toch niet als bewegingsmachine te lopen?[/b]

Dit vind ik wel mooi, dus je vindt het vervelend dat er vergeleken wordt? Maar dan alleen als het in het voordeel van Edward is, want zelf doe je het ook ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:02

Gal? Dat is toch die Oostenrijkse gastarbeider.? :(:)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:04

Ik hoop echt zo erg dat ze iedereen eens even ongelijk bewijzen in hun volgende wedstrijden. Dit was een goed begin dus ik hoop dat ze steeds beter worden zodat degene die altijd maar commentaar moeten hebben hun mond even houden. Dit is een van de negatieve kanten van de paardensport helaas, elkaar niets gunnen en zelf het altijd beter kunnen natuurlijk.

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:05

Ik ben geen Nederlander en ook geen Duitser, ik houd dan ook nog helemaal niet van de LDR-methode, ik haat ze zelfs en ben geen fan van Edward, maar als ik nu dit paard bekijk: het is een schaduw van zichzelf. Vroeger was dit paard een persoonlijkheid met een ongelofelijke uitstraling, en ja zelfs de eerste optredens met MAR, denk aan Aken, had dit dier nog die enorme vrolijkheid. Deze vrolijkheid en enthousiasme mis ik, hij oefent als een robot zijn truukjes uit maar in zijn hoofd lijkt hij dood. Wat deze mensen met dit paard gedaan hebben, ik weet het niet, maar ik vind het niet leuk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:07

Ik begrijp ook niet waarom men blijkbaar die druk en hektiek wil zien. :n
Doe mij maar een ontspannen proef, Totilas kan meer dan behoorlijk showen zonder dat ie nog extra druk er op krijgt.

Het zal wel aan mij liggen, ik heb die vrolijkheid van Totilas bij Gal nooit gezien, wel was ie daar veel hectischer.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:11

Het grappige is dat er op een aantal dingen commentaar word gegeven die bij gal ook gewoon gebeurde. Het slingeren in de wissel serie. Onrustige aanleuning in stap. Ongelijk voorbeen draf.
Ok de uitgestrekte draf is minder spectaculair maar hij stapt wel beter bij achter. Dit is een punt waar gal altijd commentaar op kreeg van jury s. Daarnaast de bespiering, hij heeft twee jaar weinig uitgevoerd dan is het toch logisch dat dit minder is. En dan word er nog gezegd het is nu maar een gewoon paard. Het is nu een fantastisch paard maar bij gal was hij fenomenaal. 78% is heel veel! !! Is gewoon europese top vijf. En dat met een proef op safe gereden en met fouten. Ik zie hem eerlijk gezegd gewoon edward met undercover er nog afrijden met een foutloze en iets spectaculairdere proef. Tuurlijk had ik hem liever in nederland gezien maar vind hem nog steeds heel goed

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:13

hedwig111 schreef:
IDeze vrolijkheid en enthousiasme mis ik, hij oefent als een robot zijn truukjes uit maar in zijn hoofd lijkt hij dood. Wat deze mensen met dit paard gedaan hebben, ik weet het niet, maar ik vind het niet leuk

Hij is weer gewoon paard.

Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:15

hedwig111 schreef:
het is een schaduw van zichzelf. Vroeger was dit paard een persoonlijkheid met een ongelofelijke uitstraling, en ja zelfs de eerste optredens met MAR, denk aan Aken, had dit dier nog die enorme vrolijkheid. Deze vrolijkheid en enthousiasme mis ik, hij oefent als een robot zijn truukjes uit maar in zijn hoofd lijkt hij dood. Wat deze mensen met dit paard gedaan hebben, ik weet het niet, maar ik vind het niet leuk

Waar halen jullie dit toch vandaan? Niet alleen degene die ik nu quote maar ook de rest hier die dat zeggen. Ik zie gewoon een vrolijk paard hoor? Snap echt niet waar dit op slaat. En hoezo als een robot? Hij voert ze ontspannen uit.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:20

fourseasons schreef:
Ik snap ook niet waarom veel hem bij edward beter vonden lopen. Ja, het was spectaculairder maar ik vond het er absoluut niet vriendelijk uit zien. En over dat prikken met de sporen, ik heb nu al aardig wat dressuurwedstrijden gezien en nog geen een ruiter die niet bij bijna elke stap aanspoort. Die foto met open mond kun je van elke combinatie maken, gewoon op een slecht moment klikken en dan kun je blijkbaar al zeggen dat ze de mond breken?

Vind Rath en toti geen WAUW!! combinatie maar ik vind het er wel fijner uit zien, meer ontspannen.

Bedoel je mijn foto's? Daar ging het me om de piaffe!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:21

Bambolina schreef:
fourseasons schreef:
Ik snap ook niet waarom veel hem bij edward beter vonden lopen. Ja, het was spectaculairder maar ik vond het er absoluut niet vriendelijk uit zien. En over dat prikken met de sporen, ik heb nu al aardig wat dressuurwedstrijden gezien en nog geen een ruiter die niet bij bijna elke stap aanspoort. Die foto met open mond kun je van elke combinatie maken, gewoon op een slecht moment klikken en dan kun je blijkbaar al zeggen dat ze de mond breken?

Vind Rath en toti geen WAUW!! combinatie maar ik vind het er wel fijner uit zien, meer ontspannen.

Bedoel je mijn foto's? Daar ging het me om de piaffe!

Nee, iemand zei hier dat hij de hele tijd met de sporen prikte of zo, terwijl 90% van de dressuurruiters geen stil been heeft.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 23-05-14 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:21

Wel veel minder dan dat we gewend zijn met toti, maar ik vond het echt NIET slecht. :) fijn voor hem dat hij zijn paard eindelijk uit kan brengen.

Wel vind ik dat hij echt slecht stanggebruik heeft.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:24

hedwig111 schreef:
het is een schaduw van zichzelf. Vroeger was dit paard een persoonlijkheid met een ongelofelijke uitstraling, en ja zelfs de eerste optredens met MAR, denk aan Aken, had dit dier nog die enorme vrolijkheid. Deze vrolijkheid en enthousiasme mis ik, hij oefent als een robot zijn truukjes uit maar in zijn hoofd lijkt hij dood. Wat deze mensen met dit paard gedaan hebben, ik weet het niet, maar ik vind het niet leuk

Antropomorfisme.

_Reneee

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:30

Uit dit topic blijkt wel weer hoe gek de wereld is.

Afbeelding

Laat die man lekker rijden, niemand hier in het topic doet het hem na. Hij is nu eenmaal verkocht (en nog eens super lang geleden ook!!), move on!

"Hij is een schaduw van zichzelf" Sjonge jonge zeg, zijn we nu in een keer allemaal paardenfluisteraars?

Volgens mij ziet iedereen wat hij of zij WIL zien...

Jammer dat menig persoon MAR het gewoon niet gunt ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:31

Ik vindt het een mooie proef..vriendelijk! hals is mooi op lengte en Toot loopt goed van achter naar voren. Het beeld ziet er goed uit...ja hij zou nog wat meer mogen gaan zitten in de piaffe/passage en pirouttes maar dat komt wel met wat meer kilometers.

Het viel me wel op hoe nauw Totilas is in het voorbeen..hij heeft mega kwaliteiten maar of hij ook geschikt is voor de fokkerij... in het totaalplaatje kijk ik liever naar Valegro.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:34

Superproeff! Zeker fijn en safe gereden maar who cares,? Ik vind hem ook mindert groot tonen dan onder Edward. Maar ik moet toegeven. Hetdoet hem goed. Edward reed hem alijd op maximale touren waardoor ik het rommeliger vond worden. Even in een paar minutenalles eruit knallen wat erin zit en klaar. Ik zie nu een paard met rust. gewoon zoals een paaed hoort te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:39

bliver schreef:
Het grappige is dat er op een aantal dingen commentaar word gegeven die bij gal ook gewoon gebeurde. Het slingeren in de wissel serie. Onrustige aanleuning in stap. Ongelijk voorbeen draf.
Ok de uitgestrekte draf is minder spectaculair maar hij stapt wel beter bij achter. Dit is een punt waar gal altijd commentaar op kreeg van jury s. Daarnaast de bespiering, hij heeft twee jaar weinig uitgevoerd dan is het toch logisch dat dit minder is. En dan word er nog gezegd het is nu maar een gewoon paard. Het is nu een fantastisch paard maar bij gal was hij fenomenaal. 78% is heel veel! !! Is gewoon europese top vijf. En dat met een proef op safe gereden en met fouten. Ik zie hem eerlijk gezegd gewoon edward met undercover er nog afrijden met een foutloze en iets spectaculairdere proef. Tuurlijk had ik hem liever in nederland gezien maar vind hem nog steeds heel goed

Dan breekt de hel los vrees ik. :D
Maar inderdaad... Ik denk dat veel mensen met een hele roze bril naar de combi Totilas/Gal gekeken hebben. :)
Want daar zaten ook echt wel foutjes in... :) Net als bij Rath en Totilas. En weet je wat? Dat mag! Want zonder fouten te maken kunnen ze ook niet beter worden!