BMHP schreef:[
Een civiele zaak is in eerste aanleg een papieren (aanklacht).
De stukken (producties) worden bij de rechtbank ingediend, de griffier zorgt dat alle belanghebbenden (rechter, advocaat beklaagde) de stukken ontvangen. In dit stadium heeft ieder dus dezelfde stukken.
Wat er later nog aan stukken wordt geproduceerd is natuurlijk aan de glazen bol.
Na het indienen van de stukken en reacties daarop van beide partijen zal de rechter voor zover ik me kan herinneren een zitting plannen. Zaken achterhouden tot het laatste moment is iets uit een filmscript, vaak hebben die dan wel een happy End.
En jij weet dat die stukken al zijn ingediend/danwel de stukken zijn die wij op het net zien?
Ik niet. Ik heb geen idee of er al stukken schriftelijk zijn ingediend en weerlegd, of ze nog aan de eerste ronde zijn, of nog even met het schriftelijke deel doorgaan en dus nog bezig zijn met het verzamelen van gedegen stukken en ik vind het moeilijk te geloven dat het dan om de stukken gaan die op FB en het net staan.
Ik denk zelf dat ze zo ver nog lang niet zijn, want dan was de zitting al gepland. Voor zover ik weet, is nog niemand voor de rechter verschenen. Maar ik weet niet alles.
Zijn ze echter idd niet voor de rechter verschenen, dan is het schriftelijke deel over en weer nog gaande.
En ik geloof er niets van dat advokaten hun volledige stukken via het net bekend maken, noch de partijen.
en ertussen plakken.
)

)