Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:12

BMHP schreef:
[
Een civiele zaak is in eerste aanleg een papieren (aanklacht).
De stukken (producties) worden bij de rechtbank ingediend, de griffier zorgt dat alle belanghebbenden (rechter, advocaat beklaagde) de stukken ontvangen. In dit stadium heeft ieder dus dezelfde stukken.

Wat er later nog aan stukken wordt geproduceerd is natuurlijk aan de glazen bol.
Na het indienen van de stukken en reacties daarop van beide partijen zal de rechter voor zover ik me kan herinneren een zitting plannen. Zaken achterhouden tot het laatste moment is iets uit een filmscript, vaak hebben die dan wel een happy End.

En jij weet dat die stukken al zijn ingediend/danwel de stukken zijn die wij op het net zien?

Ik niet. Ik heb geen idee of er al stukken schriftelijk zijn ingediend en weerlegd, of ze nog aan de eerste ronde zijn, of nog even met het schriftelijke deel doorgaan en dus nog bezig zijn met het verzamelen van gedegen stukken en ik vind het moeilijk te geloven dat het dan om de stukken gaan die op FB en het net staan.

Ik denk zelf dat ze zo ver nog lang niet zijn, want dan was de zitting al gepland. Voor zover ik weet, is nog niemand voor de rechter verschenen. Maar ik weet niet alles.

Zijn ze echter idd niet voor de rechter verschenen, dan is het schriftelijke deel over en weer nog gaande.

En ik geloof er niets van dat advokaten hun volledige stukken via het net bekend maken, noch de partijen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:04

liljebo schreef:
En jij weet dat die stukken al zijn ingediend/dan wel de stukken zijn die wij op het net zien?

Nee, ik ben daar even ver in als jij. Vraag me zelfs af of het stuk van mevr. UT wel een officieel stuk is.
maar is natuurlijk ook zo weer tussengevoegd, (enkele publicaties over LDR, teugeldruk en spoorhulpen).

Ik denk dat dit allemaal schoten voor de boeg zijn om een minnelijke schikking af te dwingen.
Ik ben niet positief op de kansen voor een mooi juridisch resultaat voor LE.

Neemt niet weg dat de foto's van de kaak op een probleem duiden.
We weten niet of het een uitzondering is, of dat dit (veel) vaker voorkomt.
UT wil ons doen geloven dat dit allemaal aan AB en SJ te danken is. Ik denk dat we wel moeten nadenken of wat we in de top van de dressuur zien wel mooie fijne vriendelijke sport is.
Soort gelijke discussies vinden plaats over endurance, springen, SGW, western met andere woorden
we worden kritischer over hoe we met onze paarden omgaan en waar we over mishandeling gaan spreken.

Ik vraag me alleen af hoe eerlijk zijn de verhalen?
Zien we een tipje van de ijsberg?
Of zien we iets door een vergrootglas?

De gevestigde grote stallen hebben dit bereikt door resultaten in de sport, we hebben eerst ze een warm hart toegedragen. Is het niet eerlijker om na gedegen onderzoek een discussie aan te gaan?
Ik vind U2 een incident, meer you too's maken een trend!
Een incident zal opnieuw gebeuren, een (verkeerde) trend moet worden omgebogen, het is goed dat we daar allemaal voor vechten.
Vooral ook via de sportbonden.

De rol van de media lijkt mooi: aandacht, nieuws maar als iets tijd kost werkt de media vaak tegen.
Temeer als je echt iets wil veranderen, dan moet het gedragen worden door de dressuurwereld. Dus ook AB, SJ, Ankie van G, de juryleden, de KNHS en de gewone leden.
Neem van mij aan dat de invloed van UT en de heer W. in de sportwereld heel klein is.
Het moet dus van ons gaan komen, en ook van de juryleden. We moeten een paard dat zo extreem loopt/beweegt niet meer belonen met zulke hoge scores en een natuurlijke houding weer waarderen.

Maar in topsport wordt systematisch getraind naar het extreme (bv Epke Zonderland, een mooie Friese Hengst) Hij verlegt grenzen, moeilijker dan zijn opponenten, dat waarderen we in sport en met resultaat.
Op het moment dat we hetzelfde van een dier gaan vragen is dat geen vrije keuze.
Alle opoffering van Epke gaan we dan spiegelen aan een normaal paardenleven en dan is het opeens mishandeling. De lijn is heel dun, en zal dat altijd blijven.
Dus resultaten in de sport ---> bewust grenzen opzoeken (en dan kan je blond doen zoals LE) maar dat is niet goed voor de gezondheid van het paard.
gezondheid van het paard voorop: geen top resultaten, met een natuurlijke uitzondering daargelaten.

@russel, ik sprak over het bekappen en de verantwoordelijkheid daarover op een heel sarcastische manier. Ik vind dat LE zelf verantwoording moet nemen over haar paard.

Citaat:
.. met die 'verwoeste' kaak? Bovendien, als ze bij Stal Bria staat, zit ze nog steeds in de zelfde kring van hofleveranciers aan de dressuur en de bekkentrekkers.. toch?

Ik begrijp dat het om geld gaat, moet toch een heel stuk goedkoper zijn bij Bria ipv bij AB.
ik geloof niet dat mensen zomaar opeens veranderen, het gebeurd maar die moet je ook met een vergrootglas zoeken.

Anoniem

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:05

Ah, dan snap ik je...sorry dat ik je sarcasme gemist heb,.....inderdaad volledig haar verantwoording...en het stelt dan weer teleur dat men op dat nivo niet meer kennis van zaken heeft mbt hoefverzorging....

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:19

BMHP schreef:
Ik denk dat we wel moeten nadenken of wat we in de top van de dressuur zien wel mooie fijne vriendelijke sport is.
Citaat:
Dat is iets wat er eigenlijk al jaren aan de hand is, waar veel mensen zich hard voor maken, maar wat maar lastig gaat

Een incident zal opnieuw gebeuren, een (verkeerde) trend moet worden omgebogen, het is goed dat we daar allemaal voor vechten.
Vooral ook via de sportbonden.
Citaat:
een incident gebeurd niet voor niets, ik denk zelf dat dit een groot voorbeeld is van wat er allemaal aan de hand is in paardensport land

De rol van de media lijkt mooi: aandacht, nieuws maar als iets tijd kost werkt de media vaak tegen.
Temeer als je echt iets wil veranderen, dan moet het gedragen worden door de dressuurwereld. Dus ook AB, SJ, Ankie van G, de juryleden, de KNHS en de gewone leden.
Neem van mij aan dat de invloed van UT en de heer W. in de sportwereld heel klein is.
Het moet dus van ons gaan komen, en ook van de juryleden. We moeten een paard dat zo extreem loopt/beweegt niet meer belonen met zulke hoge scores en een natuurlijke houding weer waarderen.

Citaat:
zo zie je al jaren een trend ontstaan in het niet meer juist kunnen beoordelen van juryleden, mbt de opgestelde regels in de FEI. Waardoor er verwarring ontstaat in het jureren.

Maar in topsport wordt systematisch getraind naar het extreme (bv Epke Zonderland, een mooie Friese Hengst) Hij verlegt grenzen, moeilijker dan zijn opponenten, dat waarderen we in sport en met resultaat.
Op het moment dat we hetzelfde van een dier gaan vragen is dat geen vrije keuze.
Alle opoffering van Epke gaan we dan spiegelen aan een normaal paardenleven en dan is het opeens mishandeling. De lijn is heel dun, en zal dat altijd blijven.
Citaat:
Waar Epke zijn eigen grens herkend en opzoekt en overgaat is zijn eigen verantwoordelijkheid. Hij zal zichzelf in dat opzicht lichamelijk niet opzettelijk beschadigen. Echter met paarden is dat JUIST de verantwoording van de eigenaar of de stallen waar een paard in training gezet wordt. Dat is een grote verantwoording om daarin met een levend wezen te werken.

gezondheid van het paard voorop: geen top resultaten, met een natuurlijke uitzondering daargelaten.

Citaat:
er is prima te werken, binnen de mogelijkheden van het individu paard, wat men kan zien als een harmonisch geheel. Wat een paard trots en groot doet lijken en een ruiter met paard als eenheid doet zien. Als men dat nu eens gaat jureren en beoordelen.., zal het al een veel fijner beeld geven.

ps...sorry, ik ben niet zo goed in quoten :o en ertussen plakken.

wb het omgaan en ervaren met paarden? Ik mis tegenwoordig bij veel ruiters de basis, niet alleen in het rijden, maar ook in de omgang, voerbeleid, ziektes enz. Heel veel paardeneigenaren weten maar weinig helaas. Het zou prettiger zijn, dat een ieder die een paard neemt, zich eens verdiept in deze basis dingen, alvorens een paard te nemen. (maar dat vind ik ook gelden voor het nemen van andere huisdieren en bv kinderen ;) )

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:50

BMHP schreef:
Nee, ik ben daar even ver in als jij. Vraag me zelfs af of het stuk van mevr. UT wel een officieel stuk is.

Neemt niet weg dat de foto's van de kaak op een probleem duiden.
We weten niet of het een uitzondering is, of dat dit (veel) vaker voorkomt.
Is het niet eerlijker om na gedegen onderzoek een discussie aan te gaan?

Maar in topsport wordt systematisch getraind naar het extreme (bv Epke Zonderland, een mooie Friese Hengst)
Dus resultaten in de sport ---> bewust grenzen opzoeken maar dat is niet goed voor de gezondheid van het paard.
.

Ik heb er voor het gemak de punten uitgelicht waar ik op wilde inhaken.
Nee... we weten niet of de stukken op het net officiele stukken. Het zou mij verwonderen als dat zo is.

Het punt is echter dat de foto idd een probleem bloot legt, waar aandacht aan besteed dient te worden. En in die zin is het op gang komen van deze discussie goed en zou ik graag als gevolg hiervan een grootscheeps onderzoek zien om daar helderheid in te krijgen. Denk dat die helderheid nodig is, om ons te bezinnen op de sport in de toekomst.

De rol van de hoge punten voor extreme bewegingen is duidelijk; de beoordeling in de huidige topsport zet aan tot grensoverschrijding in toenemende mate (en uiteraard met toenemende dwang) en gezien we hierbij geen eigen grenzen overschrijven maar de grenzen van een dier dat geen keuze heeft, mag ook dit ter discussie komen

Het steeds meer opkomen van dit soort discussies zou ervoor moeten zorgen dat we alles weer eens kritisch gaan bekijken.
Zijn we te ver gegaan?

Stel je eens voor dat we een hond hetzelfde behandelen op een paard. Een hond kan alleen janken. Een paard niet.
Kun je je de heibel voorstellen als iemand een hond aanpakte op de manier die bij paarden al gemeengoed is? (en reken maar dat de hond dan piept en jankt)
Toch iets om bij stil te staan.

En dat is nu juist waar deze zaak dus een verstrekkende invloed kan hebben, mits er meer wordt gedaan dan met modder gegooid.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:23

Het is inderdaad iets om bij stil te staan en laat dat nu juist bij AB gebeuren, door het organiseren van trainingsweken mét teugeldrukmetingen.....
Dat bewustwordingsproces is juist op die stal allang aan de gang en zij houden dat niet alleen voor zichzelf, maar laten ook mensen die daar cursussen en trainingen volgen van die kennis gebruik maken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:06

liljebo schreef:

Wat de Xray betreft... ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een goede advocaat met gemanipuleerd materiaal als bewijsmateriaal komt, maar wij weten niet of de betreffende advocaat wel met dit materiaal aankomt zetten. Wij weten alleen wat op het net staat.
Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat ze het werkelijke bewijsmateriaal gaan publiceren en daarmee een tegenpartij de kans geven om de verdediging daarop te baseren.

En terwijl hier wordt gespeculeerd over de echtheid van de foto's, ligt het echte bewijsmateriaal waarschijnlijk goed opgeborgen, wederom bij beide partijen.
k[/quote]

Het beste bewijs vormt nog altijd het paard zelf. Kan me dus ook niet voorstellen dat er fotobewijs is vervalst. Een contra expertise is zo gedaan, daar heeft de andere partij ook recht op. Ik
Kan me
Zo voorstellen dat dat al is gebeurd

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:34

Dat is wederom speculeren van de bovenste plank. "ik kan me niet voorstellen...." dit en "ik kan me zo voorstellen...." dat, als je het niet weet waarom speculeer je dan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:41

Dat mag niet in dit topic... :+

Alles is gespeculeer, niemand hier weet alles uit de eerste hand.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:11

horseyfries schreef:
Dat is wederom speculeren van de bovenste plank. "ik kan me niet voorstellen...." dit en "ik kan me zo voorstellen...." dat, als je het niet weet waarom speculeer je dan toch?

nee horseyfries, dat is gewoon logisch nadenken maar ik snap dat dat erg moeilijk voor je is. Even simpel gezegd, je gaat toch niet iets vervalsen als de tegenpartij zo het tegendeel kan bewijzen door simpel te eisen dat er een nieuwe foto wordt gemaakt ( dat bedoel ik dus met contra expertise, maar mss begrijp je dat niet?)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:20

Babootje schreef:
Even simpel gezegd, je gaat toch niet iets vervalsen als de tegenpartij zo het tegendeel kan bewijzen door simpel te eisen dat er een nieuwe foto wordt gemaakt ( dat bedoel ik dus met contra expertise, maar mss begrijp je dat niet?)

Dat kun je zo niet stellen: valse en vervalste aanklachten komen voor. Daarnaast is het belangrijk dat we niet vergeten dat dit niet gaat om bewijsmateriaal dat in de rechtzaak gepresenteerd is, maar om foto's die vrij indirect zijn gaan rondzweven op de sociale media.

Daarnaast nam je aan dat er al een contraexpertise geweest zou zijn - maar dat is helemaal een vrije aanname. Zolang er geen rechtzaak is, hoeft LE in elk geval geen contraexpertise toe te laten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:33

Babootje schreef:
horseyfries schreef:

nee horseyfries, dat is gewoon logisch nadenken maar ik snap dat dat erg moeilijk voor je is. Even simpel gezegd, je gaat toch niet iets vervalsen als de tegenpartij zo het tegendeel kan bewijzen door simpel te eisen dat er een nieuwe foto wordt gemaakt ( dat bedoel ik dus met contra expertise, maar mss begrijp je dat niet?)

Het kan natuurlijk net zo gemakkelijk bedoeld zijn als drukmiddel tegen Bartels, die zich hier nauwelijks tegen kan verweren, om zo een schikking af te dwingen. Als je weet dat je niet al te sterk staat, dan kan dat een hele sterke strategie zijn. Dit is natuurlijk ook speculatie, maar wel met net zoveel grond als jouw speculaties.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:27

horseyfries schreef:

Gezien waarschijnlijk geen van de direct betrokkenen hier in dit topic aanwezig is en wij niet meer tot beschikking hebben tot het eerder genoemd materieel, is deze hele discussie gebaseerd op speculaties.

Ieder geeft in deze zijn mening over het materiaal en achtergrond dat ter beschikking staat, waaronder over de echtheid ervan, waardoor de discussie ontstaat. Voor zover ik weet is bokt een discussieforum, dus ik zie je punt in deze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:59

Mensen nemen nog al makkelijk aan....

Natuurlijk wordt er contra expertise gedaan! Wat zou je zelf doen?

Beide partijen hebben geld en invloed...zijn geen pennies van bokt....dan is modellen wereldje ook niet echt een zacht eitjes wereldje en lopen contracten waarbij alles zo juridisch mogelijk is vastgelegd dagelijks mee. Denk dat op het punt van blond van binnen ook wel met een korrel zout genomen mag worden...zeker als je in Amerika woont en voor een scheef getrokken gezicht bij de verkeerde al voor het gerecht gesleept kan worden....dan kijk je wel uit om zomaar in de woestijn te roepen..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:58

Karl66 schreef:
Het kan natuurlijk net zo gemakkelijk bedoeld zijn als drukmiddel tegen Bartels, die zich hier nauwelijks tegen kan verweren, om zo een schikking af te dwingen. Als je weet dat je niet al te sterk staat, dan kan dat een hele sterke strategie zijn. Dit is natuurlijk ook speculatie, maar wel met net zoveel grond als jouw speculaties.

Goh jij kan al net zo weinig "logisch nadenken" als ik blijkbaar volgens Babootje....
Toch apart dat er hier maar één iemand logisch kan nadenken volgens haarzelf, maar dat wel overduidelijk slechts in één richting kan.

Inderdaad is het merendeel van wat hier gezegd wordt speculatie. Ik heb dan ook telkens opnieuw gezegd dat ik alleen datgene weet wat ik zelf met mijn eigen ogen gezien heb gedurende de afgelopen jaren. En dat was dat U2 netjes en vriendelijk getraind werd door Mischa Koot.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:11

Wat is vriendelijk getraind?

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:50

nombrado schreef:

Het tegenovergestelde van "onvriendelijk getraind " :D
Ik denk dat Horseyfries, één van de weinigen hier is, die daar een goed oordeel over kan vellen. Zelf rijdt zij op dat niveau, kent MK, kent U2 en lest bij AB. Lijkt me dan ook logisch, dat zij kan stellen, hoe het er daar echt aan toe gaat.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:41

Adrian schreef:
nombrado schreef:

Ik denk dat Horseyfries, één van de weinigen hier is, die daar een goed oordeel over kan vellen. Zelf rijdt zij op dat niveau, kent MK, kent U2 en lest bij AB. Lijkt me dan ook logisch, dat zij kan stellen, hoe het er daar echt aan toe gaat.

Zij vind misschien de methode hoe daar gereden wordt "vriendelijk"
Andere vinden het misschien "dierenmishandeling"
Een rechter kan weinig met de term "vriendelijk" bij een goeder.
(de dader ging zeer vriendelijk om met de auto :') )
er is schade ontstaan aan het goeder....aan de rechter de taak te achterhalen waar en door wie die ontstaan is.
https://www.youtube.com/watch?v=AXPiwJHSclE

hier 2 proeven/ neusje voor de ll, nek hoogste punt
https://www.youtube.com/watch?v=FMZlmLdNxOQ#t=11
Valse knik, neus achter de ll, wat resulteert in géén piaffe , en geen 2 takt in draf.
https://www.youtube.com/watch?v=ECO71djzDT8

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:22

En wat heeft dat met vriendelijk of onvriendelijk trainen te maken? Ik vind wat Tineke doet nou niet bepaald onvriendelijk.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:52

vur schreef:
En wat heeft dat met vriendelijk of onvriendelijk trainen te maken? Ik vind wat Tineke doet nou niet bepaald onvriendelijk.

Het is maar net hoe je flossen met stang en trens ziet.
Flossen van mijn tanden, niets mis mee, maar met een stang, lijkt me dit toch wel heftig in mijn kaak
Als je luistert? naar de training, dan zal je het horen....
Focus ligt op voor, niet op achter....

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:56

Ach Nombrado..... Ik weet niet met welke bril je kijkt, maar zie weinig aan te merken aan het geheel (in het kader van dierenmishandeling, leed etc). Tuurlijk: beste stuurlui staan aan wal. Zet er eens een filmpje op van jouzelf in de GP oefeningen, dan hebben we vergelijkingsmateriaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:02

Adrian schreef:
nombrado schreef:

O vandaar haar reakties in een speicifieke ondertoon... :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:02

Netje schreef:
Ach Nombrado..... Ik weet niet met welke bril je kijkt, maar zie weinig aan te merken aan het geheel (in het kader van dierenmishandeling, leed etc). Tuurlijk: beste stuurlui staan aan wal. Zet er eens een filmpje op van jouzelf in de GP oefeningen, dan hebben we vergelijkingsmateriaal :D

Van al mijn paarden, mag je (op jou kosten) foto's maken van de kaken, om te zien of er letsel is.
Ze zijn nu 18jaar, 14 jaar en 15 jaar. (allen beleerd bij mij/door mij)
Gereden met, trens, stang en trens, portugese stang en bitloos. ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:05

russel schreef:
O vandaar haar reakties in een speicifieke ondertoon... :D

ja russel....je moet toch tegenwoordig zeker GP rijden, wil je hier een oordeel over mogen hebben. ;)
Wij behoren tot de "beste stuurlui" of, achtertuinrijdertjes . :+
en dan kan je écht niet zien en beoordelen of er wel of niet geflost wordt in de paardensmoeltjes.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:15

Dat is natuurlijk onzin wat je zegt. Maar onvriendelijk rijden is het toch echt niet. Tenminste, als we ons beperken tot het filmpje van Tineke.