Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:13

Speedster

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:18

Het is natuurlijk super lief van zo'n jochie. Jammer dat ik hier dan met een wrange bijsmaak naar kijk, vanwege de andere toestanden die er nu aan de hand zijn. Daar kan hij natuurlijk niks aan doen en er zullen vast ook stichtingen zijn die wél de beste bedoelingen hebben.

patricica123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:23

JoyCiej007 schreef:
patricica123 schreef:
Weet iemand ook wat over de friese Merrie Eva van noordhorn???

even terugzoeken en lezen in dit topic, is niet zo moeilijk ;)

kan niets over haar vinden....
kijk eroverheen dan.
Weet je misschien waar ongeveer???

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:26

patricica123 schreef:
kan niets over haar vinden....
kijk eroverheen dan.
Weet je misschien waar ongeveer???

Helemaal rechtsonderin je scherm zie je een zoekschermpje, waarmee je kan zoeken in dit topic.
Typ daar Eva en dan krijg je dit:
[ON] Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

kind kan de was doen, is echt geen hogere wiskunde.

En anders, gewoon ff topic globaal doorbladeren. Zou wat zijn als alles 100x voorgekauwd moet worden omdat sommigen 'te lui zijn' en niet dingen willen doorlezen of zelf willen zoeken ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:06

Het liefste zou ik nu voor Doortje een sponsoractie opzetten om €500,- bij elkaar te krijgen en dat in één te bieden. Gewoon om SPIN en PVDD voor te zijn, want dat zou ik nog erger vinden dan naar de slach, waar ze waarschijnlijk niet eens terecht zou zijn gekomen als er niet zo'n heisa was.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:12

Ik vind het echt zo schandalig hoe het nu allemaal loopt. :\
Het liefste zou ik nog een stuk schrijven en dat aanbieden aan SBS/Shownieuws/AD. Een tegenreactie.

Puur om het NL publiek inzicht te laten geven dat het echt niet de goede manier is om nu geld geven aan SPIN. Ik vrees echt met grote vrezen dat ze een paar 1000 euro binnen hengelen en dan Kenzo aanschaffen en de rest lekker laten zitten, achteraf een mooie reportage maken over hoe ontzettend ziek hij was en hoeveel DA kosten ze wel niet gemaakt hebben en dat hij nu gelukkig is. (en zij ook met een gevulde portemonnee)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:21

Een veearts heeft aangeboden Guus over te nemen en te behandelen op zijn kosten.
Contact met de curator is al gelegd, ook hem wordt gezegd dat ze de veiling moeten afwachten.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:26

PVDD gaat het puur om media aandacht, dan "redden" ze dieren. Paar jaar geleden hebben ze hetzelfde gedaan met een kalf. Dier was naar een mesterij gegaan en omdat er over DAT kalf ophef was in de media, hebben ze groots uitgepakt dat ze dat kalf gered hadden van die vreselijke mesterij. Wat ze er niet bij vermeld hadden, was dat ze de andere kalveren hebben laten staan.

Dat is nu hetzelfde, maar dan met paarden. Het meest sneue geval wordt eruit gepikt en vergroot. Alle andere paarden die dagelijks ritje slachthuis maken, die laten ze lekker gaan.

En dat bestuurt dan het land.. Toch wel een eng idee. Ik hoop dus dat die paarden terecht komen bij echte paardenliefhebbers en niet bij medialiefhebbers.. Succes iedereen straks met bieden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:35

De dieren worden gezien als inboedel en moeten gewoon zoveel mogelijk geld opbrengen om de schuldeisers te betalen....is puur business.

Gezien sommige keuringsrapporten hadden er al enkele enkeltje slager moeten hebben...ipv manegepaard...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:38

Mensen wat vinden jullie? Wel een actie opzetten voor Doortje tegen Spin en PVDD of niet? Mijn PB box én mijn email lopen namelijk over en begin toch te twijfelen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:44

Gevoelsmatig zeg ik ja, maar ergens denk ik dat dat niet zo verstandig is. Wat zeggen de leden van de "actiegroep" eigenlijk zelf? Heb je je verhaal daar al eens gewoon in de groep gegooid? Ik kan me toch haast niet voorstellend dat het allemaal zo'n onredelijke figuren zijn als degene die de pagina beheert?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:53

SPIN reageert niet op mijn berichten of email en hoe PVDD weten jullie Hoe reageert.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:56

KimD ik hoop dat het je lukt en je het paard wel krijgt!

Heb bijna het hele topic gelezen. Veel paarden helaas met afwijkingen. Zo zonde..
Ik hoop voor de mensen die willen bieden dat zij het paard kunnen kopen :)
Heel veel succes met bieden!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:58

Maar je zit op facebook toch bij die doortjegroep? kun je daar geen berichten plaatsen dan? Wat zeggen de andere leden van de groep er dan over?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:02

RianneH schreef:
Typisch verhaaltje van de pvdd.. Slachtprijs van 400 euro? Als ik zo de berichten hier op bokt lees is de slachtprijs in NL eerder de helft.
En een beginnende paardeneigenaar een trekpaard met chronische mok aanraden, leuk..

Duidelijk geen paardenverstand bij de pvdd.. In plaats van dit soort dingen aan te raden, kunnen ze het dier beter zelf kopen en afvoeren, dan heb je het tenminste begrepen. :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:14

KimD schreef:
Hahaha ik zag dat sommige bokkers al research gedaan hebben maar inderdaad ik ben dezelfde persoon in die besloten groep, ik had me daar bewust gemeld. :) Bij een andere pagina was ook een inzamelingsactie begonnen maar ook daar heb ik mij gemeld en is dat bericht geupdate waardoor die donaties niet nodig zijn.

Ik heb met de PvvD contact gehad en het staat letterlijk in de chat dat zij samenwerking met SPIN om zoveel mogelijk geld op te halen waardoor hun alle paarden kunnen opkopen en daarna kunnen bemiddelen. Dit willen ze doen voor alle zielepootjes en als het even in het straatje deed passen ook de andere paarden. Maar ik krijg in principe de kans niet om te bieden het wordt me verboden. Ik zal even een stukje quoten uit de chat plaatsen waar ik echt ontzettend boos om geworden ben.

Citaat:
PvvD:
Wij denken niet aan jouw belang maar aan het belang van de paarden. Als je een paard wil kun je ook ook 600€ betalen. Kan ook koliek krijgen. Als je budget 300€ moet je er niet aan beginnen hoe graag je het ook wil.

Ik:
Dat zeg ik toch ook helemaal niet, ik denk godverdomme ook aan het belang van het paard! Maar die 400 euro wat ik straks meer moet bieden om jullie te overbieden kon ik beter besteden aan de koliek of iets anders, inentingen/ontwormingen de hele mik mak! Ik kan er slecht tegen dat jij nu suggereert dat ik mijn paarden niet de beste zorg bied.

Het spijt me zeer, maar dit is ook geen manier van doen. Het moet in jullie straatje passen en anders laat je het maar.Het spijt me van het taalgebruik maar het stoort me ten zeerste dat mijn bedoelingen niet serieus genomen worden,

PvvD:
Het gaat erom dat we zeker willen weten dat iemand zo'n paard koopt met goede bedoelingen. Wij hebben contact gehad met alle isntanties. De zaken staan er voor zoals ze nu ervoor staan.en daar moeten we het mee doen. Doortje is overigens heel populair maar door alle aandacht vindt bv Guus mss ook een plek. We worden overspeld door mensen die misscchien iets willen maar niet concreet.

Ik:
Nogmaals ik ga concreet bieden en wil Doortje hier een thuis bieden. Ik heb met dat paard gewerkt en ze is mij heel dierbaar.

Geeft wel een beetje een beeld hoe het is.

Gewoon terug bitchen dat zij bij anderen om geld schooien om dit paard voor de neus van een liefhebbern weg te kapen, zodat het vervolgens van locatie naar locatie gesleept kan worden met onduidelijke eindbestemming. Wie handelt er nu in het belang van het paard?
Ik zou gewoon bieden tot een enorm bedrag en daarna de media opzoeken dat jij hevig geemotineerd bent omdat je je geliefde paard niet hebt kunnen kopen want het is door de pvdd weggekaapt voor 3x de marktwaarde opgehoest door welwillende donateurs }>

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:23

Ik denk dat je in je eentje weinig begint tegen Spin en PVDD.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:24

Om HvNL hoef je ook niet te rekenen. Misschien moet je PowNed inschakelen :').

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:25

KimD schreef:
Hahaha ik zag dat sommige bokkers al research gedaan hebben maar inderdaad ik ben dezelfde persoon in die besloten groep, ik had me daar bewust gemeld. :) Bij een andere pagina was ook een inzamelingsactie begonnen maar ook daar heb ik mij gemeld en is dat bericht geupdate waardoor die donaties niet nodig zijn.

Ik heb met de PvvD contact gehad en het staat letterlijk in de chat dat zij samenwerking met SPIN om zoveel mogelijk geld op te halen waardoor hun alle paarden kunnen opkopen en daarna kunnen bemiddelen. Dit willen ze doen voor alle zielepootjes en als het even in het straatje deed passen ook de andere paarden. Maar ik krijg in principe de kans niet om te bieden het wordt me verboden. Ik zal even een stukje quoten uit de chat plaatsen waar ik echt ontzettend boos om geworden ben.

Citaat:
PvvD:
Wij denken niet aan jouw belang maar aan het belang van de paarden. Als je een paard wil kun je ook ook 600€ betalen. Kan ook koliek krijgen. Als je budget 300€ moet je er niet aan beginnen hoe graag je het ook wil.

Ik:
Dat zeg ik toch ook helemaal niet, ik denk appelflap ook aan het belang van het paard! Maar die 400 euro wat ik straks meer moet bieden om jullie te overbieden kon ik beter besteden aan de koliek of iets anders, inentingen/ontwormingen de hele mik mak! Ik kan er slecht tegen dat jij nu suggereert dat ik mijn paarden niet de beste zorg bied.

Het spijt me zeer, maar dit is ook geen manier van doen. Het moet in jullie straatje passen en anders laat je het maar.Het spijt me van het taalgebruik maar het stoort me ten zeerste dat mijn bedoelingen niet serieus genomen worden,

PvvD:
Het gaat erom dat we zeker willen weten dat iemand zo'n paard koopt met goede bedoelingen. Wij hebben contact gehad met alle isntanties. De zaken staan er voor zoals ze nu ervoor staan.en daar moeten we het mee doen. Doortje is overigens heel populair maar door alle aandacht vindt bv Guus mss ook een plek. We worden overspeld door mensen die misscchien iets willen maar niet concreet.

Ik:
Nogmaals ik ga concreet bieden en wil Doortje hier een thuis bieden. Ik heb met dat paard gewerkt en ze is mij heel dierbaar.

Geeft wel een beetje een beeld hoe het is.

Gewoon terug bitchen dat zij bij anderen om geld schooien om dit paard voor de neus van een liefhebbern weg te kapen, zodat het vervolgens van locatie naar locatie gesleept kan worden met onduidelijke eindbestemming. Wie handelt er nu in het belang van het paard?
Ik zou gewoon bieden tot een enorm bedrag en daarna de media opzoeken dat jij hevig geemotineerd bent omdat je je geliefde paard niet hebt kunnen kopen want het is door de pvdd weggekaapt voor 3x de marktwaarde opgehoest door welwillende donateurs }>[/quote]

Is er ook een LIKE knop!? :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:27

_San87_ schreef:
Om HvNL hoef je ook niet te rekenen. Misschien moet je PowNed inschakelen :').

Ik weet zeker dat wanneer je ze een linkje naar dit topic stuurt (of naar GeenStijl) dan springen ze er bovenop.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:39

En dan dat irritante figuur om je heen hebben wat die microfoon in je gezicht blijft douwen?
Of gaat hij dan die paarden stalken? :+

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:39

Als de PVDD dan zo begaan is met het lot van deze dieren die via een veiling verkocht moeten worden, kunnen ze ook wel alle paarden op de paardenmarkten opkopen.. ,

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:42

anneliesdj schreef:
En dan dat irritante figuur om je heen hebben wat die microfoon in je gezicht blijft douwen?
Nee, de PvdD, natuurlijk :7.

Ik denk het ook, Iris82.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:49

_San87_ schreef:
anneliesdj schreef:
Nee, de PvdD, natuurlijk :7.

Ik denk het ook, Iris82.

:') Laten we PowNed en die irritante verslaggever idd mooi op Marianne Thieme & Co afsturen, dat zal ze leren ~~}> }:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:06

Zo 27 bladzijdes doorgelezen..

Ook ik kreeg meerdere malen PB's via FB bokt over deze veiling aangezien ik ooit ook in de grotere paarden heb gehandeld..
Heb een paard wat ik in de gaten ga houden omdat hij mij heel erg aanspreekt behalve de mankementen die hij heeft, tenzij er geen bod op gedaan word denk ik nog een keer overna, maar beter van niet :)