RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:37

Marjoow schreef:
Celiien schreef:
Nee, ik denk dat er nog geen einde is := opnames waren van afgelopen zomer/herfst, dus als ze echt zijn gaan produceren is dat nog echt niet klaar :n

Procederen bedoel je denk ik? :P

_O- Dat ja, maar ik tikte toch echt produceren, wat vaag! -O-

Jaleesaa

SecretLIN schreef:
Aranel schreef:
Wie gaat haar PB'en? :Y)

Waarom? :o

inderdaad wat is dat voor een onzin? is iets tussen hun toch.

wendy1987

Farah_ schreef:
Haha dit topic is spannender dan het programma zelf ;-)

Het is in ieder geval weer avond vullend :j

millennium

_San87_ schreef:
Al met al een weinig volledige uitzending... En naar aanleiding van de uitzending ben ik geneigd de verkoper te geloven over de koopster.

Mee eens. :j

Mandarijn12

In hoeverre kan iemand trouwens schuldig zijn als je onwetend een ziek paard verkoopt? Niet toch? En ik mis in het verhaal ook de onderzoeksplicht van de kopende partij een beetje aangezien veel mankementen direct na aankoop aan het licht komen.

Persoonlijk vind ik het momenteel sneu voor de verkoper. Benieuwd hoe dit resulteert.

Bocus

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:38

Ik begrijp wel dat Yitte niet reageert die krijgt nu waarschijnlijk een bak ellende over zich heen gestort... Nogmaals ik begrijp beide partijen en daar komt ook nog eens bij (op een enkeling na) dat wij niet het gehele verhaal weten! ik hoop dat ze er samen uitkomen. Zelf denk ik dat het pech/pech geval is en dat er aan beide geen kwaad inzit maar alleen wederzijds begrip....

Anoniem

Simonesimone schreef:
Ik denk dat als meneer van de berg naar het programma was gestapt bij wijze van spreken, dat jitte dan wel in haar ongelijk was gezet en meneer de zaak had gewonnen.

Dat denk ik idd ook.

Aranel

SJANNE_DARK schreef:
Gulpje schreef:

Wat triest dit. Sensatiezoeker. Laat dat meisje lekker met rust.

Sorry maar zij zoekt het op door het via de tv uit te vechten

Inderdaad.. Mag je mij triest noemen maar zij zoekt de media op, ik en vele anderen zijn benieuwd wat eruit gekomen is en wij blijven vervolgens door een open einde alsnog met allerlei vragen zitten waardoor speculaties alleen maar zullen oplaaien.

Dan vind ik het niet gek dat ik wil weten wat er uit gekomen is, en als ik dat door middel van een grapje in dit topic plaats.. Ach dan lees je er lekker overheen :D

KWPN19

Pff fijn om te lezen dat veel mensen achter de verkoper staan.
3 maanden later pas vragen het verkoopcontract te ondertekenen???
Logisch dat ''van de berg'' de garantie doorstreept die had al een voorgevoel.

CarpeDiem

Ik werd gebeld aan het einde van het programma.. Maar dus geen uitkomst gemist, omdat die niet vertelt is :(

Anoniem

Er is gewoon geen zaak... Het verbaast me ook niets dat het een open einde heeft.
Als koper heeft jitte een onderzoeksplicht. Zij heeft besloten slechts een klinische keuring uit te laten voeren.
Natuurlijk heeft van de berg een meldingsplicht, maar er valt weinig te melden als je niets weet.

Daarbij komt nog dat ik sterk de vraagtekens zet bij het al dan niet zijnde van een consumentenkoop.

Al met al schat ik dat er niet echt een zaak is, en dat jitte, begrijpelijk, gefrustreerd is maar dat de beste man daar ook niets aan kan doen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:39

Wat leuk dat Yitteke (Esmir) zelf ook mee leest maar nog geen reactie heeft geplaatst...

Mendy1984

ik zou als verkoper goed en duidelijk navraag doen bij de behandelend veearts
die moet vast kunnen stellen of de inwendige "schade" van korte termijn is of al op langere termijn loopt
als het mijn paard zou zijn zou ik dat iig zeer zeker wel willen weten
als je VA vaststeld dat het al op langere termijn loopt zou ik vragen of de VA alles wat hij ontdekt heeft op papier zou willen zetten en zoiezo eerst ZELF met de fokker gaan praten voor je het probeerd uit te vechten via de tv :(

heel vervelend voor die man gezien die een reputatie heeft

kristie14

Vind het hele programma behoorlijk oneerlijk opgezet, je kunt zo in principe
iedere zaak winnen. (In dit geval) Yitte, heeft een gratis advocaat, en niet zomaar eentje
terwijl de persoon die wordt aangeklaagd deze zelf moet betalen. Iets wat hartstikke duur is,
in dit geval duurder dan de 5000 euro die Yitte vraagt. De man wordt dus eigenlijk gedwongen om
te schikken, anders wordt er geprocedeerd en is hij nog veel meer geld kwijt.

Erg oneerlijk programma dus. Iedereen mag hopen dat hij nooit door dit programma wordt aangeklaagd
want dan ben je de sjaak.

Gulpje

SJANNE_DARK schreef:
Sorry maar zij zoekt het op door het via de tv uit te vechten

Oh dan is dat nare gedrag dus geoorloofd?

Marjo

vd Berg is duidelijk aangeslagen en 100% zeker dat hij een gezond paard heeft verkocht!
Liever een advocaat spekken dan Jytte, wat een bullshit!

anneliesdj

Wat raar dat haar dierenarts niet aan het woord komt? Dat ze ook nergens praten over zijn onderzoek en wat hij daarover zegt. En waarom wil hij niet meewerken? Is hij soms degene die wat te verbergen heeft?
Ik vind het echt vreemd zo.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:40

[/quote]Correctie dat eist der advocaat.. Ze eisen altijd hoog zodat et dan uiteindelijk ongeveer de helft wordt..

Mensen, mensen wat een aannames en haat! Die man is niet zielig, hij is volwassen en heeft een bedrijf. Jitte was onwetend.. Iedereen maakt fouten, niemand is perfect!

Ik vind dat de naam van de man niet belachelijk gemaakt worden, dit is gewoon dikke pech. Dit zou mij er niet van weerhouden een paard bij hem te kopen..

Maar kijk eens niet zo kortzichtig![/quote]

Mee eens! Wel heel erg sneu van de man.. Ik kan Jytte ook wel begrijpen, ze heeft altijd een paard willen hebben, dan heeft ze er een en dan is hij ziek... Gewoon dikke pech, en niks aan te doen in mijn ogen...[/quote]

ik ben het er ook mee eens, zal geen slecht woord over de handelaar zeggen, maar ook zeker niet over Jytte, vind dat sommige mensen wel heel ver gaan over haar vind de situatie net zo goed sneu voor haar! heeft ze ook niet om gevraagd
Laatst bijgewerkt door cass1991 op 11-12-12 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

irisje2

Raar einde.

opisop_shop

Ik vond het verhaal van Jytte sterk, aan het begin van het programma.
Gaandeweg kreeg ik echter steeds meer het gevoel dat de verkoper eerlijk gehandeld heeft.
Of Rubis nou al wel of niet lyme had ten tijde van de verkoop, ik denk niet dat deze man dat geweten heeft en hem dus iets te verwijten valt.
Denk dat de grootste fout hier bij de keurende DA heeft gelegen, die deze pony zonder bemerkingen heeft goedgekeurd.
Vind het ook niet terecht om zo lang na dato nog te gaan procederen, nu het paard dood is en dingen moeilijk nog te bewijzen zijn.
Verder vind ik het geen schikken meer te noemen als de verkoper voor alle kosten zou moeten opdraaien, een betere oplossing zou ik vinden om alleen de gemaakte dierenartskosten op hem te verhalen en zelf op te draaien voor de aankoopsprijs, ze heeft hem immers alleen klinisch laten keuren.
De DA heeft hem goedgekeurd, geeft dat niet ook al deels aan dat hij gezond was ten tijde van de verkoop?! Lyme kun je neem ik aan niet weten tenzij er klachten zijn en het is een sluimerende ziekte toch, dus al had hij het wel dan kan het na verkoop tot uiting zijn gekomen?

Ik vind de verkoper er prima opstaan, vind dat hij het goed heeft gedaan!

SecretLIN

Marjoow schreef:
vd Berg is duidelijk aangeslagen en 100% zeker dat hij een gezond paard heeft verkocht!
Liever een advocaat spekken dan Jytte, wat een bullshit!

mee eens +:)+

SJANNE_DARK

Gulpje schreef:
Wat triest dit. Sensatiezoeker. Laat dat meisje lekker met rust.

Sorry maar zij zoekt het op door het via de tv uit te vechten[/quote]

Inderdaad.. Mag je mij triest noemen maar zij zoekt de media op, ik en vele anderen zijn benieuwd wat eruit gekomen is en wij blijven vervolgens door een open einde alsnog met allerlei vragen zitten waardoor speculaties alleen maar zullen oplaaien.

Dan vind ik het niet gek dat ik wil weten wat er uit gekomen is, en als ik dat door middel van een grapje in dit topic plaats.. Ach dan lees je er lekker overheen :D[/quote]

Sorry daar heb ik vast overheen gelezen :o ben het namelijk met je eens. Had het alleen verkeerd gelezen/begrepen

Miesjex

Nou ik ben benieuwd wat de uitslag nu is

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:41

superwoman schreef:
Air schreef:
Vind jullie hier erg walgelijk reageren. Jullie zijn geen rechters, doe dan ook niet alsof je er wel eentje bent.
Dit komt juist op tv omdat dit soort dingen vaker voorkomen. En omdat er veel onduidelijkheid over heerst.
Een beetje respect mag wel, voor beide partijen.

En er is niks sneu's aan Mr. v/d Berg, hij heeft er immers zelf op toegezegd.

Maar ookal heeft hij toegezegd,weet je niet wat er over je heen komt.
De advokaat vond ik vies spelen bij het gesprek.

Ik geloof dat de verkoper eerlijk heeft gehandeld.

Wie er bij de rechter wint,is niet altijd degene die daadwerkelijk juist heeft gehandeld.

Hij heeft toegezegd op deze uitzending.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:41

Wat had die beet van het paard nou eigenlijk met de zaak te maken?
Of was dat voor de sensatie van het programma? En idd, zo'n proces gaat nog heel lang duren, vandaar dat er een open einde is. De Pro Deo advocaat was geen hippisch advocaat of wel dan? Die heb je wel, misschien wat handiger voor dit soort zaken.