Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Marlies,
Ik zie op de foto's van jou onder andere: zwiepende staarten en oren naar achteren. Jullie vinden dat toch altijd een teken van verzet?
Electra63 schreef:Marlies,
Ik zie op de foto's van jou onder andere: zwiepende staarten en oren naar achteren. Jullie vinden dat toch altijd een teken van verzet?
[/quote]
russel schreef:Vroegah waren het niet zulke sensibele paarden als nu. De fok heeft totaal ander soort paarden in de sport neergezet.
xmarliez schreef:Electra63 schreef:Marlies,
Buiten het feit dat ik nergens gezegd heb dan dit verzet is, ik heb eerder al aangegeven dat een open mond niet altijd verzet hoeft te zijn en zo ook met staarten zwiepen etc. Een paard kan daardoor ook aangeven dat het gewoon heel moeilijk is.
De lippizaner gaat bijna in de Levade, erg inspannend en inderdaad dan gaat de staart zwiepen, het is een moeilijke en zware oefening voor een paard. Bij de eerste foto bungelt de staart rustig op en neer, ontspanning. Het 2e paard komt mij niet gespannen over, en het staarten zwiepen valt in mijn ogen nog wel mee. Oren rechtop is concentratie.
russel schreef:Ach ja ik zie het al aan mij 19 jarige......typisch oude bouw/fok tov de hedendaagse sportpaarden...destijds was hij als een Landgraaf I afstammeling een leuk ogend sportpaard, nu dus echt niet meer........maar als jij de verschillen niet ziet met de veeal veel te hete karakters tov vroegah, zij wij iig uitgepraat.....
ze had ook een redelijk oude bouw/fok (ook al was het een halve volbloed)
Electra63 schreef:[*][quote="xmarliez
En dat is nou het verschil tussen een goede piaffe en een foute piaffe. Daarnaast zijn lippizaners niet te vergelijken met kwpn'ers, daarom dat je ze ook zelden in de topsport ziet want deze paarden hebben veel karakter en zijn niet gemakkelijk te 'breken', ze zijn erg meewerkend maar alleen door respect en samenwerken. Ook is deze 'onderhals' van een lippizaner niet alleen onderhals maar ook slokdarm.
Enne ik heb net een nieuwe bril, + 5,5 8-
M.a.w.: de Lippi's hebben allemaal karakter en zijn niet te breken in tegenstelling tot de KWPN-er die hebben geen karakter en zijn daarom gemakkelijk te breken
Leek wel ontploffingsgevaar en hij maar vasthouden...Alenteja schreef:Dit is nou weer een beetje dom. We weten hoe gevoelig hyperflexie ligt in Duitsland (m.i. terecht). Om je dan zo af te zonderen, dat vraagt gewoon om PR moeilijkheden. Sportruiters hebben nog steeds niet door dat goede PR van groot belang is in de paardensport, die uiteindelijk, hoe je het ook draait of keert, afhankelijk is van dieren die nergens om hebben gevraagd. Je moet Britse fora maar eens lezen over Rath en Totilas. Met de grond gelijk, en nee, dat is niet alleen jaloezie, maar ook een kwestie van paardencultuur.
xmarliez schreef:gummie schreef:@ xmarliez: daar zakt me de boks van af hoor.... Je wilt aantonen dat LDR als gevolg heeft dat het paard zijn achterhand omhoog drukt. Ik vraag vervolgens: dus jij zegt dat door LDR de paarden het gewicht niet van achteren dragen? Ook niet in de proef? Je zoekt daar een plaatje bij. En dan zeg je: zie je wel: LDR = zakken niet met achterhand.
Maar dan begrijp ik niet hoe jij een goede piaffe voor je ziet hoor.... Dan hebben we echt een heel groot meningsverschil, en met mij vele anderen.
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lz9sj ... o1_500.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JCVADOVO.jpg
http://www.kellybauerphotos.com/wp-cont ... 99x300.jpg
VS
http://i45.tinypic.com/4j7szo.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CCASNYYL.jpg
Want dit zijn 10-en, hoe je het wendt of keert.
De door mij gepostte foto's zijn meer waard dan een 10, deze piaffe is ontstaan vanuit het paar ipv de ruiterhand en dat is meer waard dan een puntje.
Deze paard (op de lippi na) zijn niet de meest correct gebouwde paarden maar laten wel een bijna correct piaffe zien.
Willie57, vroeger liepen paarden vol trots de ereronde, omdat ze het door hard werken verdiend hadden. Nu lopen ze die vol spanning of helemaal niet.... dat zegt heel veel over de training.
xmarliez schreef:Buiten het feit dat ik nergens gezegd heb dan dit verzet is, ik heb eerder al aangegeven dat een open mond niet altijd verzet hoeft te zijn en zo ook met staarten zwiepen etc. Een paard kan daardoor ook aangeven dat het gewoon heel moeilijk is.
De lippizaner gaat bijna in de Levade, erg inspannend en inderdaad dan gaat de staart zwiepen, het is een moeilijke en zware oefening voor een paard. Bij de eerste foto bungelt de staart rustig op en neer, ontspanning. Het 2e paard komt mij niet gespannen over, en het staarten zwiepen valt in mijn ogen nog wel mee. Oren rechtop is concentratie.

Asyaa schreef:xmarliez schreef:Buiten het feit dat ik nergens gezegd heb dan dit verzet is, ik heb eerder al aangegeven dat een open mond niet altijd verzet hoeft te zijn en zo ook met staarten zwiepen etc. Een paard kan daardoor ook aangeven dat het gewoon heel moeilijk is.
Maar...![]()
Als den hollansche school met de staart zwiept is het spanning omdat deze karakterloze paarden gebroken zijn, als lippizaners het doen is het omdat het een zware oefening is?
Zonder in te gaan op de huidige discussie, maar wat je nu zegt (als ik je correct begrijp) gaat nérgens over.
cherie78 schreef:russel schreef:Cherie78, volgens moj ben jij pas 34..![]()
Vandaar misschien die![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kan je verzekeren dat ik geen 34 meer ben.
En die smiley's stonden er gewoon omdat er vroeger sensibele paarden waren en nu nog steeds.
Al is sensibel niet gelijk aan heet.
terwijl dit helemaal niet nodig is, gewoon omdat ze zelf niet rustig en zeker genoeg zijn om met hun paarden om te gaan.....