Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:36

Ayasha schreef:
Ja tuurlijk Edward is heilig :j Zo sportief dat ie weg loopt als zijn paard de ring in moet en gewoon zijn kop draait/niet feliciteerd wanneer ie wint met een ander. +:)+

Die discussie hebben we eerder gehad. Weet je nog? Met het podium waar er 6 of 7 (!) man tussen hun in stond, maar iedereen het een schande vond dat Edward niet over het podium zijn felicitaties naar Rath schreeuwde?

Ik vind over het geheel genomen dat Edward zich sportief heeft gedragen. Ja, hij heeft zich afzijdig gehouden en aangegeven dat het hem pijn deed, maar dat is toch niet meer dan menselijk? Hij heeft zich niet negatief uitgelaten over het hele PS/MAR-circus, en dat vind ik op zich al bijzonder knap als je bedenkt hoe er over hem gepraat werd.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:36

Ayasha schreef:
Ja tuurlijk Edward is heilig :j Zo sportief dat ie weg loopt als zijn paard de ring in moet en gewoon zijn kop draait/niet feliciteerd wanneer ie wint met een ander. +:)+

Had hetzelfde gedaan,en het was zijn paard niet meer,hebben ze onder zijn bips vandaan verkocht en dan nog gaan helpen ook zeker,nee nee laat ze maar lekker zand happen,ik gun het ze van harte dat het niet gaat,lach me kapot hier!

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:38

RM94 schreef:
Odieta schreef:

een petitie vind ik dan weer wat overdreven..
We vinden het allemaal jammer dat Totilas niet meer bij Edward en nederland is, maar een petitie laat Dhr. Schockemohle Totilas echt niet op het trailertje naar Nederland zetten...

Klopt en misschien heb je gelijk. Heb in een impulsieve bui bedacht he ik ga een petitie starten.
Aan de andere kant. weet je nooit wat er gaat gebeuren en in hoeverre je misschien een aantal mensen toch in beweging krijgt.

de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Al zou het wel een stunt zijn :)

CaroLawson schreef:
Er is helemaal niets mis met impulsieve acties hoor en hoewel ik niet denk dat het kans van slagen heeft is het wel leuk om te zien hoeveel mensen gaan tekenen

Klopt, ben inderdaad ook benieuwd. Eigenlijk de reden van het starten van de petitie. was enkelt, dat ik totilas graag weer zou zien stralen, puur omdat ik het zonde vind van een paard dat zo veel meer in huis heeft, en nog jaren aan de top zou kunnen lopen als hij mentaal en lichamelijk gezond blijft.
Dan maakt het me geeneens uit wie er op zijn rug zit.
Als wij als paardenliefhebbers weer op een positieve manier kunnen genieten van dit soort talent !!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:39

Ayasha schreef:

Niet heilig, wel menselijk.
Wat zou jij doen als je een vriendje|partner|echtgenoot hebt waar je veel van houdt en die er vervolgens met een andere dame vandoor gaat. Sta je dan ook vooraan om de nieuwe geliefde van je ex te feliciteren? Wellicht een beetje onzin-vergelijking maar met een beetje 'sjoege' (of hebben Belgen dat niet :D ) had je ooit wel kunnen concluderen dat Edward zeer op dit paard gesteld was. En dat dit net iets verder ging dan trots zijn op je gouden-plakken-machine.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:40

Odieta schreef:
RM94 schreef:
Er is helemaal niets mis met impulsieve acties hoor en hoewel ik niet denk dat het kans van slagen heeft is het wel leuk om te zien hoeveel mensen gaan tekenen

Klopt, ben inderdaad ook benieuwd. Eigenlijk de reden van het starten van de petitie. was enkelt, dat ik totilas graag weer zou zien stralen, puur omdat ik het zonde vind van een paard dat zo veel meer in huis heeft, en nog jaren aan de top zou kunnen lopen als hij mentaal en lichamelijk gezond blijft.
Als wij als paardenliefhebbers weer op een positieve manier kunnen genieten van dit soort talent !!

Dat heb ik nou ook ik zou het zo jammer vinden als Totilas nu via een achterdeur verdwijnt ik zou veel liever nog van hem genieten in de ring maakt me niet uit met wie als hij maar weer straalt

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:42

Jannepauli schreef:
Ayasha schreef:

Niet heilig, wel menselijk.
Wat zou jij doen als je een vriendje|partner|echtgenoot hebt waar je veel van houdt en die er vervolgens met een andere dame vandoor gaat. Sta je dan ook vooraan om de nieuwe geliefde van je ex te feliciteren? Wellicht een beetje onzin-vergelijking maar met een beetje 'sjoege' (of hebben Belgen dat niet :D ) had je ooit wel kunnen concluderen dat Edward zeer op dit paard gesteld was. En dat dit net iets verder ging dan trots zijn op je gouden-plakken-machine.

Helmaal mee eens, Ik vind dat Edward zich goed staande heeft gehouden. Valt niet mee om met lede ogen te zien hoe een ander nu in de ring op dat niveau rijd met jouw paard. Terwijl je niks liever had gewild dan dit zelf doen.
Ik had denk ik ook niet gekeken als het mijn paard geweest was, heeft niks met gunnen te maken. maar is toch een hard gelach en een pijnlijke realiteit. Heb je na al die jaren eindelijk een paard om de rest van je dromen mee te verwezelijken. Gaat er een ander mee verder. Dat is toch gewoon balen, voor iedereen of het nou om ed draait of om een ander.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:43

RM94 schreef:
Odieta schreef:

RM94 schreef:
Dat heb ik nou ook ik zou het zo jammer vinden als Totilas nu via een achterdeur verdwijnt ik zou veel liever nog van hem genieten in de ring maakt me niet uit met wie als hij maar weer straalt

Dat is nou precies mijn punt !

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:43

Zo zie je maar weer. Het kan niet altijd goed gaan. Zelfs de beste ruiters en paarden hebben wel eens een slechte dag:-)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:52

Vind wel mooi dat het zo gegaan is,PS,Madam Ann-Kathrin Linsenhoff en de Heren Rath werden te hebberig van het zien bij Totilas onder Edward Gal en dachten hebben hebben hebben,zonder rekening te houden met andermans gevoelens,zowel niet voor de gevoelens van Edward Gal en zijn team als voor de Nederlandse dressuurliefhebbers en dat hebben ze nu op hun bordje terug gekregen en moeten nu diep door het slijk daarvoor,dus no mercy hebben ze aan hun eigen hebzucht te danken!

Boontje komt om zijn loontje!!
Laatst bijgewerkt door Paddenpad op 08-02-12 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Buffelo

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:57

tja het blijven dieren he...zonde

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:03

Een petitie starten omdat een stel mutsen van Bokt Totilas liever met Edward Gal zien dan met Matthias Alexander Rath.. :=

Zoals op Horses al werd gezegd: kan iedereen zich nog herinneren hoe Gribaldi (onder meneer Gal) van het een op het andere moment in de staak ging? Kan iedereen zich nog herinneren hoe Totilas op een gegeven moment uit de piaffes naar voren sprong? Of werd dat door de vingers gezien? ;) Ik hoorde toen smoesjes voorbij komen als: opspattend zand, teveel publiek, te weinig publiek, alles kwam voorbij.

Ook Edward is niet heilig. Er zijn genoeg paarden die bij Edward via de achterdeur vertrokken zijn omdat het niet wilde lukken (denk aan Angrid Firfod, Ronaldo, San Remo, Terlia, Tolando en Uusminka). Paarden die eerst werden geprezen als de talenten voor de toekomst. Vervolgens hoor je er steeds minder van, en even later blijkt dat ze al tijden niet meer op stal staan bij de desbetreffende ruiter. Maar daar hoor ik niemand over hoor..

Accepteer het zoals het is. Laat Matthias rustig aan verder trainen. Tenslotte, waar een wil is, is een weg. En als Matthias daar aan vast houdt, dan kan hij vriend en vijand nog versteld doen staan.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:04

oh jeetje ik lees net een reactie op het fimpje bij een facebookvriendin : "hij kan beter op zijn Fahr Rath gaan zitten"

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 11:07

Ik vind de heksenjacht richting Rath ontzettend kinderachtig en flauw.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:11

Saskia505 schreef:
Een petitie starten omdat een stel mutsen van Bokt Totilas liever met Edward Gal zien dan met Matthias Alexander Rath.. :=

Zoals op Horses al werd gezegd: kan iedereen zich nog herinneren hoe Gribaldi (onder meneer Gal) van het een op het andere moment in de staak ging? Kan iedereen zich nog herinneren hoe Totilas op een gegeven moment uit de piaffes naar voren sprong? Of werd dat door de vingers gezien? ;) Ik hoorde toen smoesjes voorbij komen als: opspattend zand, teveel publiek, te weinig publiek, alles kwam voorbij.

Ook Edward is niet heilig. Er zijn genoeg paarden die bij Edward via de achterdeur vertrokken zijn omdat het niet wilde lukken (denk aan Angrid Firfod, Ronaldo, San Remo, Terlia, Tolando en Uusminka). Paarden die eerst werden geprezen als de talenten voor de toekomst. Vervolgens hoor je er steeds minder van, en even later blijkt dat ze al tijden niet meer op stal staan bij de desbetreffende ruiter. Maar daar hoor ik niemand over hoor..

Accepteer het zoals het is. Laat Matthias rustig aan verder trainen. Tenslotte, waar een wil is, is een weg. En als Matthias daar aan vast houdt, dan kan hij vriend en vijand nog versteld doen staan.

Het maakt mij niet uit wie er op dat paard klimt. Ik wil gewoon weer kunnen genieten van zijn talenten. of het nu rath is of een ander . wil hem weer zien op zijn top.
Edward is zeker niet heilig dat is niemand in dit land.

en we weten allemaal dat je een paard geen grand prix krijgt met een berg suikerklontjes.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:12

Cayenne schreef:

Eens. vind het voor die jongen ontzettend sneu. Dan is de lol er ook wel af om op zo'n paard te zitten

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:14

waaronder ik dus. impulsief noem je dat !

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:15

Mailbombs en gastenboek slopen? Kom op zeg, hoe kinderachtig ben je dan?

Maar ja, zolang in threads als deze een halve gare Fries en vervolgens French Kiss voor Totilas aangezien wordt is het al verre van serieus te nemen. Oh ja, zijn ook zwart. Kom op zeg.

Aan Totilas te zien smaken zijn brokjes hem nog best.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:17

Paddenpad schreef:
Vind wel mooi dat het zo gegaan is,PS,Madam Ann-Kathrin Linsenhoff en de Heren Rath werden te hebberig van het zien bij Totilas onder Edward Gal en dachten hebben hebben hebben,zonder rekening te houden met andermans gevoelens,zowel niet voor de gevoelens van Edward Gal en zijn team als voor de Nederlandse dressuurliefhebbers en dat hebben ze nu op hun bordje terug gekregen en moeten nu diep door het slijk daarvoor,dus no mercy hebben ze aan hun eigen hebzucht te danken!

Boontje komt om zijn loontje!!

Dat vind ik dan ook weer een beetje te kort door de bocht want vergeet niet dat Ger en Tosca maar al te happig werden toen er grof geld geboden werd. Die werden ook ineens heel hebberig en hadden toen helemaal niets meer te maken met de gevoelens van Ed, Toot of wie dan ook. Tosca heeft nog even een zielig toneelstukje opgeworpen maar danste al snel naar de pijpen van manlief.
Dat zijn net als PS, Madam Ann-Kathrin Linsenhoff en de Heren Rath mensen die schatrijk zijn en het geld helemaal niet nodig hebben maar altijd voor zichzelf en het grote geld kiezen. De Vissertjes zijn net zo goed ijskoud en harteloos. Die zitten nu veilig in Engeland te genieten en te gniffelen dat iedereen zijn pijlen richt op PS.

En zo lang de dressuur vervuilt blijft met poenerig plebs en schorrie-morrie dat voor de pegels zorgt, zullen we vaker van dit soort trieste gevallen meemaken. Emma Hindle die een Lancet koopt, Karen Reid die een Lingh koopt en Ann-Kathrin Linsenhoff de de sportrechten van Totilas koopt, allemaal dezelfde drama's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:22

Cayenne schreef:

Typisch bokt, zo noemen we dat.

Net zoals opmerkingen dat de gouden medaille is afgepakt van EG, dat is zulke onzin omdat je nooit weet hoe de combinatie vandaag de dag zou presteren.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:23

Wat een haatzaaiers zeg... En dan te bedenk dat het hier om sport gaat. Nergens een greintje sportitiviteit te vinden...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:26

nou manic, nu scheer je iedereen wel over een kam.
Genoeg reacties hier te lezen die het vooral sneu vinden voor MAR, die gewoon Totilas weer in zijn oude vorm willen zien en die het dus gewoon zonde vinden van de sport, dat geld boven prestaties gaat. Maar dat ìs nu eenmaal sport tegenwoordig. Jammer, maar helaas....

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:27

Tsja, het is gewoon heel logisch dat het gebeurt...
Laten we er maar op houden dat Totilias beter bij Gal had kunnen blijven...
Maar daar is iedereen het denk ik wel mee eens.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:29

manic schreef:
Wat een haatzaaiers zeg... En dan te bedenk dat het hier om sport gaat. Nergens een greintje sportitiviteit te vinden...

Nee Manic, geen sport. Maar geld.

Anoniem

liespower94 schreef:
Tsja, het is gewoon heel logisch dat het gebeurt...
Laten we er maar op houden dat Totilias beter bij Gal had kunnen blijven...
Maar daar is iedereen het denk ik wel mee eens.

Dat is ook een volkomen irreele gedachte omdat je niet weet hoe de combinatie er nu voor had gestaan. Misschien ging het onder EG wel net zo goed of slecht als onder Rath.

LiVetime

Cayenne schreef:

Het enige zinnige wat ik hier in dit topic heb gelezen.
Ga er maar aan staan, rijden op Totilas terwijl iedereen wacht tot je een grote fout maakt waar vervolgens heel de wereld weer over kan praten. Hij kan het echt nooit goed doen bij iemand.