Dolores08 schreef:Zo zo, hier wordt off topic gegaan over PN, net zoals ik deed en deze berichten worden niet verwijderd. Niet correct als je het mij vraagt en ik sta erop dat deze posts ook verwijderd worden, net zoals de mijne hier allemaal verwijderd geweest zijn.
Uw kritiek op PN is dan ook geheel overdreven.
Ik ben akkoord met de inhoud wat PN verkondigt op hun site en weet dat zij volledig voor het welzijn van het dier handelen en al veel veranderd hebben op gebied van paarden-houderij, maar het zijn sommige mensen die daar posten die het om zeep helpen.
Natuurlijk bekappen zoals het daar aangeleerd wordt is inderdaad veel beter omdat je telkens een klein stukje weg neemt en je zo regelmatig kan op toezien dat de stand van de hoeven constant correct is, ipv 1 keer per 3 maanden een stuk laat afhalen door een hoefsmid van wie alles snel snel moet gebeuren. Dat er mensen zijn die de hype van het natuurlijk paard houden misbruiken, daar kan een site niet verantwoordelijk voor gesteld worden. Als je dat niet wil inzien moet je je maar eens de vraag stellen hoeveel je zelf over paarden en paardenhouderij weet vooraleer je zo'n kritiek uit.
Ik ken enkele veeartsen die dankzij PN tot andere en veel betere inzichten gekomen zijn, ten voordele van het paard.
Alleen jammer dat het zo verpest wordt door enkele mensen die daar regelmatig posten die niet meer handelen voor een beter paarden welzijn, maar enkel en alleen maar om hun eigen ego'tje te voeden en hun excentrieke karakter in de verf te zetten zo van: wij zijn anders, wij zijn de beste. van die halsstarrige koppen die alleen graag zichzelf horen balken. Het zijn juist dié mensen die zorgen voor de misverstanden waardoor paarden van leken moeten lijden. Dan zou zo'n site moeten ingrijpen om die mensen aan te manen, maar dat gebeurt (bijna) niet.
Als je dan bij zo'n mensen thuis gaat kijken, is het even schrikken dat het er helemaal niet zo paardnatuurlijk aan toe gaat en hun principes die ze zo luidkeels op internet verkondigen helemaal niet terug te vinden zijn in het echt. Hypocrisie via internet is nu eenmaal heel gemakkelijk...
Ik vind het klakkeloos volgen van een site of goeroe altijd heel gevaarlijk. Wat iemand ook verkondigt, gewoon je normale verstand gebruiken, je inlezen hier en daar, dus niet alleen websites van gelijkgestemden, maar ook misschien eens van de "tegenpartij" en eens in de keuken van de ander kijken. En wat voor de één geldt, hoeft niet voor de ander te gelden. Je bent van allerlei omstandigheden afhankelijk, ook in dit kleine landje.