Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:48

Ben ik zeker met je eens fojoe :j Maar ik vind wel dat de vraag hardop gesteld mag worden. Soms wordt doorgaan gezien als het ultieme, in mijn ogen is dat het niet altijd.
Ook ik hoop intens dat ze hier beide doorkomen, maar ik vind niet ál het lijden aanvaardbaar. :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:00

Ben het met je eens Pauline. Ik denk dat ik persoonlijk niet aan deze operaties begonnen was. Houden van, betekend ook weten wanneer je los moet laten.
Maar goed, evengoed hoop ik echt dat ze er boven op komen. Ze hebben nu al zo hun best gedaan en de paarden hebben al zoveel moeten doorstaan. Dat het sneu zou zijn als het alsnog slecht eindigd.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:05

Wil iemand het laatste stukje nog vertalen, word er niet helemaal wijs uit..

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:13

karin444 schreef:
Dit is het slechte nieuws over Tibet van vandaag :

Bad news : yesterday, the surgeon explained to me that, if for Pokupka, all is very fine (the tissue makes good progess), about Tibet, there is a big complication. The purulent secretions have grown and there is a big sinus infection, most likely because of a resistant bacteria. They try to drain the sinus and to reduce the infection, but the veterinarian is worried. Samples are taken and they are trying many antibiotics awaiting the results of the analysis arrives. It's sadly one of the big complication we were afraid of ... I'm so shattered ! Poor Tibet !

Heb even geen tijd te vertalen. Vreselijk!

De chirurg heeft me uitgelegd dat met Pukupka alles goed is en het weefsel goed hersteld en vooruit gaat. Bij Tibet is een grote complicatie opgetreden. de ?? (weet niet wat purulent secretions betekent) is gegroeid en er is een grote holte ontsteking (staat niet bij welke holte) waarschijnlijk door een achtergebleven bacterie. De doktoren proberen de holte leeg te drainen om de infectie te verminderen, maar de dierenarts is bezorgd. Er zijn monsters van genomen en ze proberen nieuwe antibiotica uit terwijl ze wachten op de uitslag van die monsters. Het is helaas een van de grote complicaties waar we bang voor waren. Ik ben er kapot van. Arme Tibet

Dat is de vertaling, zo goed als letterlijk)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:23

Dankjewel.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:54

Ow jee! Hopelijk krijgen ze de infectie toch nog weg met antibiotica en drainen, zou echt heel jammer zijn moest Tibet het nu toch niet gaan halen!
Ik duim hier nog steeds mee en hoop echt, echt heel erg dat het allemaal toch nog lukt!

Daarnaast wil ik nog wat zeggen over bovenstaande reacties, over of het wel de juiste beslissing was om door te zetten.
Ik denk persoonlijk dat als mij hetzelfde zou overkomen en ik had het geld om mijn paard erdoor te krijgen met operaties ik net dezelfde keuze zou maken. Ik denk dat iedereen die keuze zou maken, tenzij de DA zegt dat het echt onbegonnen werk is.
Op zich waren de operaties goed gelukt en het is jammer dat er nu complicaties zijn opgetreden maar bij elke operatie is er risico op complicaties, ontstekingen, ...
Pokupka en Tibet hebben inderdaad geleden, maar ze staan nu zeker wel op pijnstillers en zullen nu denk ik niet al te veel lijden.
Daarnaast zijn er veel hele goede nakomelingen van Tibet en het zou jammer zijn zo'n hengst te verliezen...

Nogmaals heel veel sterkte voor de eigenaars!

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:31

Geen nieuws vandaag.

Wou even toevoegen als het mijn paarden waren en er hoop is op herstel en dat is er maar het kost tijd. Laten we zeggen dat hij een half jaar afziet maar erna een mooie toekomst heeft en veel liefde van zijn eigenaar etc., dan zou ik er ook voor gaan. Niet toch?
Mensen laat je toch ook niet inslapen zomaar? Omdat ze afzien?

Tibet maakte het goed maar nu heeft nu idd gedurende de laatste 2 weken tegenslag.

Poputka gaat prima dus dit was zeker de moeite hoor.

Positief blijven.

Bijdrages zijn nog altijd welkom trouwens. pb'tje.

Karin

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:06

Voor hulp op afstand (energiewerk), neem even contact op met Henriette Roozendaal van Healing Touch for Animals (www.petsandpeople.nl) Zij heeft mijn paarden alledrie behandelt, ook op afstand. De resultaten die je met deze behandelingen krijgt (ondersteunend aan gewone behandelingen van de dierenkliniek) zijn wonderbaarlijk...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:58

Pauline schreef:
Ook ik hoop intens dat ze hier beide doorkomen, maar ik vind niet ál het lijden aanvaardbaar. :)

dat ben ik helemaal met je eens :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:47

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:50

en meteen ook een beetje reclame ;)

fijn dat hij dat wil doen, ik heb al heel mooie resultaten gezien na behandeling met mesitran :j

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:52

Wat vreselijk.. Arme dieren.
Degene die dit heeft gedaan wens ik echt niets goeds toe.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:53

Joscaa schreef:
Om ook van onze kant met hulp te komen, gaat mijn vader alle Mesitran sponsoren
( http://www.veterinairewondzorg.nl ), wij zullen dit hopelijk morgen op sturen !!!

reclame of niet....toch heel lief hoor <3

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:58

Wel wat reclame ja, maar dat mag ook wel als er tot een paar honderd euro gesponsord word lijkt me :))

Maar het is vooral voor de dieren hoor en om eigenaren tegen moet te komen, gezien ze al enorm veel kosten maken !

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:12

Ik zie geen reclame weees blij dat iemand dat wil doen!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:51

Hmm arme Tibet. Gelukkig komt er hulp van alle kanten.

Ik duim voor hem; dat ze de ontsteking snel onder de knie hebben

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:08

Joscaa. great!

Naar welk adres stuur je het op? Stuur even een pb'tje anders.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:12

Ik hoop echt dat Tibet er bovenop komt zeg.. Ik blijf voor ze duimen..

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:03

Tesssaaa schreef:
Ik zie geen reclame weees blij dat iemand dat wil doen!

ik zeg toch ook dat ik het fijn vind, en geerke ook? :o?

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:56

Nieuws van vandaag :

No news for the results of the analysis yet (gaat over de sinusinfectie bij Tibet). Pokupka is better day by day, she is healing. Tibet is contending against his infection and stays enclosed in his pain ... God helps them to overcome this ordeal

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:53

Ach Tibet.......

Wat betreft de kritiek. Deze paarden zijn door een zieke geest mishandeld. Ik vind het lief dat er geld wordt ingezameld! Als het mij zou gebeuren, zou ik dat ook heel fijn vinden en ook een beetje getroost, want het geeft aan dat mensen met je meeleven en het ze niet koud laat. Het zal je paard maar zijn!

Mijn paarden waren altijd verzekerd, maar het gaat hier om een stoeterij met een hoop paarden, dus dan is verzekeren vaak een andere zaak, dan wanneer je 1,2 of 3 paarden hebt.

Laten we het feit van de zware mishandeling niet over het hoofd zien! Vergelijkingen met zieke veulens die een hoop geld hebben gekost in de kliniek en waar je ook geen inzameling voor hebt gehouden vindt ik in deze niet op zijn plaats. Dat is ook heel erg, maar dat kan gebeuren. Dit is zware mishandeling!

Het zou echt heel triest zijn als Tibet de strijd verliest door z'on misdrijf. |(

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:23

scheepie schreef:
Het zou echt heel triest zijn als Tibet de strijd verliest door z'on misdrijf. |(

Ik zal nog maar eens advokaat van de duivel spelen, maar we weten nog niet of het al dan niet een misdrijf is. Tot daar bewijs van is, is het ook niet correct om op basis daarvan op te roepen om te sponsoren.

Niet dat ik de eigenaars geen hulp wens, ver van.. maar als je je geroepen voelt doe dat dan gewoon omwille van de paarden hun toestand, en niet om de emoties in de media of om de mogelijke oorzaak.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:32

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:52

Bandida schreef:
scheepie schreef:

Ik zal nog maar eens advokaat van de duivel spelen, maar we weten nog niet of het al dan niet een misdrijf is. Tot daar bewijs van is, is het ook niet correct om op basis daarvan op te roepen om te sponsoren.

Niet dat ik de eigenaars geen hulp wens, ver van.. maar als je je geroepen voelt doe dat dan gewoon omwille van de paarden hun toestand, en niet om de emoties in de media of om de mogelijke oorzaak.

Mens dit gaat niet om emoties en de media!
Ik heb niet eens gestort als je het zo graag wilt weten!! Ik heb mijn geld zelf even hard nodig, maar respect voor degene die wel storten.
Gezien de aard van de verwondingen, kan een logisch denkend mens ervan uit gaan dat dit veroorzaakt is door een mens.
O....misschien wel deeigenaar zelf, lekker geld oplaten halen en dan lekker uit eten gaan bij een 3*** restaurant op Curacao :( .
Het initiatief komt van Karin en niet van de eigenaresse zelf ( of zou Karin nu lekker naar Curacao gaan..)
Weet je dit topic loopt ook op het arabische volbloeden forum en daar lopen ze niet zo te zeiken en voor advocaat van de duivel te spelen of te zeuren dat hun veulen ook 2500 euro heeft gekost op de kliniek. Meer zeg ik er niet op!

Ik kom hier kijken voor de updates en niet om zulke reacties te lezen! Zo ook andere mensen! Staat dit je niet aan, gaat dan in een ander topic advocaat van de duivel spelen!!

Karin keep up the good work en dan heb ik het niet alleen over donaties ophalen, maar ook de updates, er zijn mensen echt geintereseerd in het wel en wee van Tibet en de merrie! :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:00

Als het je niet aanstaat, kun je ook gewoon niet reageren toch?