Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:13

Moeni11 schreef:
Sandeman schreef:
Ja echt wel. Enne je mag treuren waarom je zelf wilt. Ik treur niet om wereldrampen ed, maar hier treur ik wel om.

Dan ben jij volgens mij niet helemaal fris tussen je oren.

Niks aan toe te voegen!

Tuurlijk dat mensen het jammer vinden of er van balen, dat kan ik heel goed snappen. Maar er van huilen, schelden en weet ik wat, of opmerkingen maken als hierboven. Daar kan ik echt niet bij.... maar wrs zullen de mensen die hier nu over zulke dingen roepen over een jaar of 10 a 15 als ze dit op internet terug zich, zich de ogen uit de kop schamen ;)

Janine1990

magictwist schreef:
Citaat:
En? Die kwakjes die iets 'tastbaars' op de aarde zetten kan de slager niets voor kopen... :+

maar een goede dressuur ruiter wel ;)

Quoten is ook een vak zeg...

Een goede dressuurruiter gaat wederom voor de emotionele waarde...

Mensen moeten echt eens leren een verschil te maken tussen emotionele en economische waarde... :z

xCaitlin

Jeetje wat jammer.. het was zo'n mooie combinatie.. :\

haffiess

het ene moment heeft edward alles gewonnen wat er te winnen valt met totilas en nu is hij zijn prachtige paard kwijt ;( dat lijkt me heel erg voor edward

Koper

Moeni11 schreef:
Sandeman schreef:
Ja echt wel. Enne je mag treuren waarom je zelf wilt. Ik treur niet om wereldrampen ed, maar hier treur ik wel om.

rowo schreef:
Ik kan ook niet voorstellen dat je een paardenleven boven die van een mens verkiest :o

En hij is niet eens dood.

retivi

Wat K*T zeg!
Vooral voor Edward! En ook dat hem de schijn is voorgehouden dat Totilas zowieso t/m de Olympische spelen zou blijven!
Dat zijn dan geen afspraken! Over 2 jaar nadat hij een aantal olympische medailles had binnengebracht had hij nog meer waard geweest!
Ik snap niet waarom ze dit nu doen... :(
Sterkte aan Edward en hoop dat Totilas het iig heel goed krijgt bij zijn nieuwe thuis, al zou hij zijn maatje Edward zeker gaan missen!

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:14

Dit is al internationaal nieuws!
De eigenaren hebben groot gelijk, dat ze dit bod hebben geaccepteerd. Stel je voor dat hij volgende week een been breekt, dan hebben ze niets meer.
Voor Edward zal het even slikken zijn, maar die zal vast niet met lege handen komen te staan.
Voor dit geld krijgen ze hem vast mee met een strik eromheen, of nee, een vrachtauto kan er ook nog wel bij.
Leuk stuk reklame voor de Nederlandse paardensport, en voor het KWPN.

Wat lees ik nu, hier wel om treuren en niet om wereldrampen? Er zijn nu geen doden gevallen, integendeel tot bij wereldrampen. Ik vond bijvoorbeeld de dood van Okidoki ook lang zo erg niet dan de dag dat we hoorden van de Tsunami :o

essiesilly

jeeezus wat verschrikkelijk!!!!
heb er ff niks over te zeggen, moet er even over denken, zo n geweldig top paard, TOP COMBI! zomaar weg, naar duitsland nog wel!
uiteraard gaat het om zeeer veel geld waar ik ook zeker niet over zou hoeven twijfelen, maar jeetje wat is dit zonde zeg!

ben ik ff blij dat baby toot er nog zit!

Anoniem

rienne schreef:
Aukelizzy schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens!

Nu lopen er een hoop te gillen dat hun een paard niet voor zoveel geld weg zouden doen, jaa tuurlijk totdat je zelf zo'n bod krijgt. Nou bij mij strikkie erom en weg ermee, ik wil hem zelf nog wel brengen. ;)

idd zoals ik al zei bij mij gaan ze bij een groot bedrag ook weg gewassen met een grote strik

[PP] Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen? :)

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:15

Hele beurkoersen zijn afhankelijk van gevoel psygologie en emotie. Het feit dat het niet tastbaar quantificeerbaar of valideerbaar is betekent niet dat er geen daadwerkelijke waarde wordt gecreeerd

obsession

Mjay schreef:
janken nee... maar ik heb er echt een slecht gevoel bij... paard gaat nu gewoon de handel in... ik zeg over een paar jaar is ie helemaal stuk en kapot.... en dat vind ik erg.... wat een stelletje sukkels zeg..... echt een verlies voor de nederlandse dressuur.....

Haha tuurlijk. "de handel in" :+
Het gaat hier over 10 a 15 miljoen! Zo'n paard wordt echt niet keer op keer verhandeld. Kom op zeg.
Ze zetten er ook geen amateurtje op hoor, beetje jammer van het geld he. :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Moeni11 schreef:
Sandeman schreef:

Dan zijn een hoop mensen dat niet, ik treur er namelijk ook bepaald niet om.
Overigens ook niet om Totilas. Vrijwel nergens om, behalve wat in mijn eigen kring gebeurt.

Alles daar buiten is altijd zo'n ver van mijn bed show. Daarnaast 50 jaar geleden wist men niet eens als er iets aan de andere kant van het land gebeurde, laat staan aan de andere kant van de wereld.

winnietje3

Nee he.. toen ik het zag op de voorpagina dacht ik ff dit kan niet..

Ik vind het wel erg, en zeker jammer dat Gal nu niet met hem de olympische spelen kan starten. Pfff..

bijdehandje1

Dat gebeurt wel vaker bij verzorgpaarden :Y) Totilas was niet van Edward. Edward was gewoon de best betaalde bijrijder die Nederland ooit heeft gekend :7

haffiess schreef:
het ene moment heeft edward alles gewonnen wat er te winnen valt met totilas en nu is hij zijn prachtige paard kwijt ;( dat lijkt me heel erg voor edward

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:16

Tja ik word er niet warm of koud van, je ziet zoveel beelden op de Tv. En ik vind dit gewoon errug jammer voor de Nederlandse topsport. Beetje belachelijk om mij dan meteen te bestempelen als niet fris tussen me oren. je kent me niet eens, muts

Ayasha
Blogger

Quir schreef:
Overigens ook niet om Totilas. Vrijwel nergens om, behalve wat in mijn eigen kring gebeurt.

Alles daar buiten is altijd zo'n ver van mijn bed show. Daarnaast 50 jaar geleden wist men niet eens als er iets aan de andere kant van het land gebeurde, laat staan aan de andere kant van de wereld.

en daarom moeten ze er nu niet om treuren?
Waar jankt men dan om met Totilas, die was er 50 jaar geleden ook nog nie. :+

Janine1990

susannevdv schreef:
Hele beurkoersen zijn afhankelijk van gevoel psygologie en emotie. Het feit dat het niet tastbaar quantificeerbaar of valideerbaar is betekent niet dat er geen daadwerkelijke waarde wordt gecreeerd

En Totilas is te vergelijken met een beurskoers omdat???

Daarbij, beurskoersen gaan over bedrijven, bedrijven hebben een bedrijfsfilosofie, waarmee een belegger al dan niet in een bedrijf gaat geloven.... Daarbij zijn er zeer duidelijke voorspellingen over wat de beurskoersen gaan doen, bij bijvoorbeeld het CPB, op te vragen...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:17

Ayasha schreef:
Quir schreef:

en daarom moeten ze er nu niet om treuren?
Waar jankt men dan om met Totilas, die was er 50 jaar geleden ook nog nie. :+

Wat je hier verteld is geen snars van te begrijpen. :')

Nikka

Ach hoe triest het ook is eerst maar eens afwachten wat hij bij een ander onder het zadel doet. Verder Edward kan voor het geld wat hij verdient met de verkoop wel een heel knap paard voor zichzelf kopen en volgens mij loopt er nog een broer van Totilas rond welke ook gigantisch goed schijnt te zijn. Vind het wel jammer voor Edward dat hij waarschijnlijk wel de kans op de gouden plakken op de OS misloopt

petraaken

manubres schreef:
AAAAAAAHHHH _-:( ....wat VRESELIJK ERG! :(
Ik was er al heel bang voor, maar hoopte dat het niet zou gebeuren.
Ennn...10 miljoen wat is dat voor een banketstaaf bedrag?
Verdorie er moet toch wel iemand (of meerdere) in Nederland zijn die dit geld voor dit paard neer willen leggen?
Als Totilas na de Olympische Spelen de dekdienst ingaat heeft hij het binnen enkele jaren terugverdiend. Hij brengt nu al 1,4 miljoen op met weinig dekkingen.

Dit KAN gewoon niet waar zijn...kunnen we geen aktie voeren...een tv-show om Totilas te behouden.....

Ik vind het ook zo vreselijk voor Edward...weer een toppaard verkocht, vraag me wel af hoeveel hij van het verkoopbbedrag krijgt. Kan hij misschien een keer zelf een (deel van) een paard kopen zodat het paard die hij helemaal opleid niet verkocht kan worden.

300 dekkingen vind ik toch echt niet weinig hoor.

desillies

Jeetje wat bitter voor Gal.....

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:18

Ik vindt het heel erg nieuws, Totilas werkt zijn longen uit zijn lijf voor Edward!
Die 2 zijn echte maatjes.

En dan wordt hij voor geld gewoon weggedaan, hebben mensen dan geen gevoel meer?

Ik moet er niet aan denken om mijn paard te verkopen, ze werkt elke keer weer met het volste plezier en vertouwen samen met mij.
Ook al bied iemand mij 100 miljoen (en ik kan echt geld gebruiken), Zal nooit maar dan ook nooit erover peinzen.
vriendschap is niet te koop!

anneM_Ajax

Spijtig, maar Fam. Visser heeft groot gelijk. Ik zou een miljoenen bod ook niet afslaan.
Ik hoop dat Edward hem kan blijven rijden. En anders iemand die ook succesvol zal zijn met hem.

Anoniem

De discussie of je hierom mag treuren en om wereldrampen is net zo kansloos als hoe iemand die rouwt ;) De ene doet alleen maar janken en bleren, de andere herinnert hoe goed diegene was en gaat verder met de gedachte aan die persoon. Iedereen 'verwerkt' dit op een andere manier, eigenaren uitschelden vind ik ook weer wat te ver, maar zeggen dat mensen hier niet om mogen treuren is kansloos.

Susyb

NEEEEE!!! Jemig vind het heel jammer.. maar als ik zelf de eigenaar was geweest had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan... hij kan inderdaad de volgende dag gewoon liggen dood te gaan van koliek.. en tja het zal voor hun ook een moeilijke keus geweest zijn..
Sterkte aan Edward ook al denk ik dat hij echt niet met lege handen te staan krijgt zal hij het hier wel nog even zwaar mee hebben... maargoed die gouden plakken pakken ze niet meer van hem af..
En wie weet mag hij hem blijven rijden (hoop het wel voor hem ;))