Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:02

Hmm, vind het niet erg netjes idd voor al de mensen die er al zijn cq onderweg waren. Riekt een beetje naar een flinke publiciteitsstunt ??

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:02

Cayenne schreef:
Blue9 schreef:
ECHT? Wat maf, ineens afgeblazen? Hier zit echt wel een heel verhaal achter.

Ik denk het niet hoor. Het werd gisteravond al vermoed dat het zou worden afgeblazen.
Overigens wel vervelend voor de mensen die al serieus onderweg waren naar de veiling of er al waren :=

Kun je me even kort bijvertellen dan? Want vind het wel raar dat ze zich dat ineens een dacht van te voren bedenken?

edit: @ Aslo, zoiets ja.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:03

Charaz schreef:
Volgend seizoen dan maar, mocht dit echt waar zijn ben ik heel erg blij dat hij eindelijk beschikbaar komt voor de dekdienst.

Ga er maar vanuit dat het echt waar is :)

@Blue9, meer weet ik ook niet hoor, maar er zullen van tevoren wel concrete plannen zijn gemaakt.
Er verschijnt waarschijnlijk nog wel meer nieuws hierover.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:03

Dus nu ineens toch niet meer te kapot om op de bok te springen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:04

Goede oplossing voor iedereen en zo blijft hij een doel hebben, denk dat dat voor deze pony heel belangrijk is, die was in een weitje nooit gelukkig geweest, gezien de wijze waarop hij zich telkens weer inzette.

Wordt het financiële gedeelte tussen Pasch en Fokker nu niet meer over zijn hoofd uitgevochten???????

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:05

Belachelijk om dit op het laatste moment te besluiten. Zijn al die mensen voor niks daar naar afgereisd, misschien hebben ze wel vrij moeten vragen van werk!

Anoli

aslo schreef:
Hmm, vind het niet erg netjes idd voor al de mensen die er al zijn cq onderweg waren. Riekt een beetje naar een flinke publiciteitsstunt ??

hmm in de vorm van oh nee hij wordt verkocht waar beland ie ik wil er eigenlijk nog ooit een veulentje van...

en nu... nu gaat ie de dekdienst in, al die mensen willen natuurlijk direct een dekking...
wat volgens de verhalen niet meer kon want hij zou de bok niet meer opkunnen...
Misschien heb je wel eens gelijk aslo...

manic

In de OP stond toch eerder "een carriere als dekhengst lijkt uitgesloten". Nu staat er ineens het tegenovergestelde?

maxxieJarig

komt vaak voor dat een executieverkoop op het laatste moment niet doorgaat, is niet vreemd.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:06

Cayenne schreef:
Blue9 schreef:

Ik denk het niet hoor. Het werd gisteravond al vermoed dat het zou worden afgeblazen.
Overigens wel vervelend voor de mensen die al serieus onderweg waren naar de veiling of er al waren :=

was wel erg voorspelbaar na het bericht van zijn sperma.

ik vind het wel een naaistreek voor alle mensen die van heine en ver kwamen om die pony te kopen. maar ja, publicititeitsstunt he.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:06

manic schreef:
Dus nu ineens toch niet meer te kapot om op de bok te springen?

Mijn gedachte.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:06

manic schreef:
In de OP stond toch eerder "een carriere als dekhengst lijkt uitgesloten". Nu staat er ineens het tegenovergestelde?

Dat heeft nog te maken met een misverstand van gisteren (wat achteraf dus wel grotendeels blijkt te kloppen).
De openingspost is vandaag niet aangepast :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:07

Cayenne schreef:
De veiling is afgeblazen.
Power komt ter dekking bij Stal Korenbloem voor 450 euro dekgeld.
Meer nieuws volgt heel snel.

Beetje vreemd.
Dan is het beest toch niet zo verrot als eerder vermeld is.

Girl In The Mirror

Ik vind het ook een raar verhaal, vooral omdat het op het laatste moment is.
Wie is nu eigenlijk de eigenaar van P&P, want ik begrijp er weinig meer van.

besita

aslo schreef:

misschien stond er een collectebus :P

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:08

Overigens maar weer overduidelijk dat alle mensen rond P&P echt enorm goed de media kunnen bespelen. Daar heb ik echt respect voor. Wou dat ik het kon, kun je een leuk centje aan verdienen.

En is nu eigenlijk al uitgemaakt van wie P&P nu eigenlijk is, wie aan wie geld schuldig is, of mag de Korenbloem enkel met het dier dekken om hun kosten eruit te krijgen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:09

manic schreef:
En is nu eigenlijk al uitgemaakt van wie P&P nu eigenlijk is, wie aan wie geld schuldig is, of mag de Korenbloem enkel met het dier dekken om hun kosten eruit te krijgen?

Zoals ik al zei, er moet nog een persbericht verschijnen als het goed is.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:10

Neem aan dat Korenbloem dekgeld krijgt ter vergoeding van de kosten die Pasch hun schuldig zijn vanwege stalling/medische kosten.
Dus verhaal Fokker-Pasch is nog lang niet "over" na deze beslissing.

Maar inderdaad goed uitgespeeld. Media blijft toch een bijzonder fenomeen hé :Y)
Laatst bijgewerkt door l0esjj op 26-05-10 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:10

besita schreef:
aslo schreef:

misschien stond er een collectebus :P

ik denk dat dit de enige legale manier was voor stal Korenbloem om in bezit te komen van P&P.

Aangezien zijn eigenaren al jaren niet betaalden, moesten ze wel een gerechtsdeurwaarder inschakelen, deze vordert de pony in en verkoopt hem vervolgens middels executieverkoop. Korenbloem neemt deze kosten op zich en geeft de deurwaarder zijn uurloon en is vervolgens de eigenaar van de pony.

de meest wettelijke en goedkope manier om in handen te komen van zo'n pony.

Slim.

overigens ben ik het er volledig mee eens dat ze de pony invorderen, vind dat ze nog veel geduld gehad hebben om hem 2 jaar lang gratis te verzorgen. Meestal mag je al na 1 jaar dit doen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:11

dat denk ik ook ja ..en tercht uiteindelijk ...ze zijn nu geen speelbal meer

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:11

Ik neem aan dat de pony niet "verkocht" is gezien de veiling niet door is gegaan.

NoaC

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:15

Fijn voor de pony, maar wel beetje rare gang van zaken. Zeker voor mensen die serieus interesse hadden. En dekken kan nu dus wel?

Maar goed; voor de pony de beste oplossing lijkt me.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:17

Ania schreef:
ik denk dat dit de enige legale manier was voor stal Korenbloem om in bezit te komen van P&P.

Aangezien zijn eigenaren al jaren niet betaalden, moesten ze wel een gerechtsdeurwaarder inschakelen, deze vordert de pony in en verkoopt hem vervolgens middels executieverkoop. Korenbloem neemt deze kosten op zich en geeft de deurwaarder zijn uurloon en is vervolgens de eigenaar van de pony.

de meest wettelijke en goedkope manier om in handen te komen van zo'n pony.

Slim.

overigens ben ik het er volledig mee eens dat ze de pony invorderen, vind dat ze nog veel geduld gehad hebben om hem 2 jaar lang gratis te verzorgen. Meestal mag je al na 1 jaar dit doen.

Oh ze hebben op zich gelijk, alleen een beslaglegging was al voldoende geweest. Een rechter bepaald dan of ze de pony toegewezen krijgen (in wat voor vorm dan ook) in ruil voor de door hun gemaakte kosten. Een executie veiling was dan m.i. niet nodig geweest. Ik doel dus ook meer op de hele heisa en publiciteit die deze voorgenomen veiling opgeleverd heeft.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:18

Cayenne schreef:
Blue9 schreef:

Ja ik had al een vermoeden dat er iets niet deugde (na de speculaties over het zoveel mogelijk sperma vangen van P&P vóór de verkoop) of dat Mevrouw Pasch hem terug zou kopen o.i.d.
Vind het meer dan grof om het dan maar af te blazen en eerst de publiciteit te zoeken, NIEMAND DEKKEN MET P&P zou ik zeggen. Valse publiciteitsstunt van stal korenbloem (die ik na eerdere leugens toch al niet meer vertrouwde) en ben er dus ook niet ingetrapt om er heen te gaan (al hadden we nog wel een stalletje vrij voor een gepensioneerde hengst).

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:19

Ik ben benieuwd naar het persbericht. Het zou alle partijen sieren als er nu eens duidelijkheid in het hele verhaal komt, dan blijven dit soort van speculaties aan vaagheden samenhangende discussies ook weg.

Ik vind het nog steeds in en in triest dat deze pony (nog steeds) als speelbal gebruikt wordt. Niet alleen de pony zelf trouwens, nu is het grote publiek dat deze pony een warm hart toedraagt er ook nog eens bij betrokken. Ik vind het echt walgelijk.