Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Michael1104 schreef:FEI heeft niks verboden wat tot voorheen wel mocht, of heb ik iets gemist.
Marcel, ik raad je echt aan om de clinic van Anky te bekijken, dan kom je erachter dat zij helemaal niet met kracht werkt. Zou wel eens een eyeopener voor je kunnen zijn.
Michael1104 schreef:haha, geen foto erbij halen van tig jaar geleden, maar even hierna kijken http://www.horsus.nl/nl/?p=videos_nieuw ... b=3264&t1=
en dan nog zeggen dat het met kracht is.
Michael1104 schreef:haha, geen foto erbij halen van tig jaar geleden, maar even hierna kijken http://www.horsus.nl/nl/?p=videos_nieuw ... b=3264&t1=
Paardentango schreef:Nee,ik had deze tekst geplaatst: Jongens, praat de jongen eens een beetje bij.
Wie weet kan er dan een zinnige discussie ontstaan, zo heeft het geen zin.
Maar die vond ik achteraf gezien minder aardig. Waarom zou ik akelig gaan doen.
Al weet je wel een discussie helemaal naar je toe te halen, jammer.
Topic om zeep.
Bandida schreef:Michael1104 schreef:haha, geen foto erbij halen van tig jaar geleden, maar even hierna kijken http://www.horsus.nl/nl/?p=videos_nieuw ... b=3264&t1=
'Healhty and sound?' je kan de schade anders wel goed zien..
Michael1104 schreef:jij zou epona ook niks moeten vinden, want die zijn alleen op uit om paardensport kapot te maken, ten koste van alles en iedereen.
Op de vorige pagina zei je dat je alleen met feiten overtuigt wordt, nu krijg je een film met uitleg van 20 minuten en dan is het nog niet goed... en kom dan aub niet aan met materiaal uit de jaren 90 want dat kent iedereen ondertussen wel.
In het filmpje laat ze alle onderdelen zien, net alsof het een proef is.
MarcelDufour schreef:bulck schreef:Jij hebt toch ook met een platgespoten paard gesprongen en alsdusdanig de carriere x aantal jaar in stand gehouden op de kap van dat paard?!
Welk paard was dat dan? Feiten doen het goed, roddels geheel niet.
MarcelDufour schreef:Michael1104 schreef:jij zou epona ook niks moeten vinden, want die zijn alleen op uit om paardensport kapot te maken, ten koste van alles en iedereen.
Op de vorige pagina zei je dat je alleen met feiten overtuigt wordt, nu krijg je een film met uitleg van 20 minuten en dan is het nog niet goed... en kom dan aub niet aan met materiaal uit de jaren 90 want dat kent iedereen ondertussen wel.
In het filmpje laat ze alle onderdelen zien, net alsof het een proef is.
Precies....net alsof het een proef is. Maar dat hele diepe rijden zie je toch ook nooit in een proef? Dat zie je alleen in de training en op de opwarmpiste. Epona valt best wel mee, want de FEI vroeg hun om het vrijgeven van het beeldmateriaal van Kittel, en dat gaven ze niet. Mede daarom was er geen bewijs tegen Kittel. Dus dat was een hele nette zet van ze.
bulck schreef:Jij hebt toch ook met een platgespoten paard gesprongen en alsdusdanig de carriere x aantal jaar in stand gehouden op de kap van dat paard?!
Bulck schreef:Moest ff zoeken![]()
Maar dit waren jouw woorden:
MarcelDufour schreef:
Sannessep schreef:
En wat is deze zogenaamde gemiddelde leeftijd, welke als 'hoge leeftijd' wordt beschouwd, als ik vragen mag?
Ik had een merrie (Revanche MD) die had een hartstikke dikke pees vanaf haar 7e, een sprongewricht zo dik als een dijbeen, en deze merrie heeft toch (met behulp van doping!) tot haar 17e in de topsport gelopen, en is pas op haar 29e gestorven.
Michael1104 schreef:ze rijdt ook niet 20 min ldr...
jij vraagt iedere keer waarom rijders (dressuur of springen maakt dan niets uit) ik geef je een filmpje met uitleg, dan zou je het op zn minst aan kunnen horen.
Ik ga lekker in bed naar curling kijken, eerlijke sport zonder leed
bulck schreef:Nee butadien is niet platleggen ofzo, geef er maar weer een draai aan om jezelf goed te spreken
bulck schreef:Jij hebt toch ook met een platgespoten paard gesprongen en alsdusdanig de carriere x aantal jaar in stand gehouden op de kap van dat paard?!
MarcelDufour schreef:bulck schreef:Nee butadien is niet platleggen ofzo, geef er maar weer een draai aan om jezelf goed te spreken
Nee, en zeker niet spuiten! Dat is wat je schreef! Als je het niet meer weet dan zeg het maar, haal ik de quote er ff bij.
Als je zegt dat buta de boel platleggen is, dan zullen de meesten die wat van medicatie weten je toch echt uitlachen. Buta is vergelijkbaar met aspirientjes, maar dan voor paarden. ken je Buta, uberhaupt?bulck schreef:Jij hebt toch ook met een platgespoten paard gesprongen en alsdusdanig de carriere x aantal jaar in stand gehouden op de kap van dat paard?!
bulck schreef:Moest ik Bute niet kennen, kon ik er ook geen standpunt tegenover innemen. Bute is een pijnstiller/onstekingsremmer pur sang, dat idd de pijn volledig onderdrukt en dat zullen de mensen die er echt wat van kennen alleen maar kunnen beamen. Maar als jij dat vergelijkt met een aspirientje zegt dat meer over jouw kennis over dat product. Want Bute is verre van een onschuldig aspirientje en al helemaal niet bedoelt voor langdurig gebruik ( gevolgen maag, lever en zenuwstelsel), maar ja daar had jij dus duidelijk lak aan. Of nee vergeten, we spreken hier in dit topic over de dressuur natuurlijk, dus een vrijwaren voor je eigen acties
MarcelDufour schreef:bulck schreef:Moest ik Bute niet kennen, kon ik er ook geen standpunt tegenover innemen. Bute is een pijnstiller/onstekingsremmer pur sang, dat idd de pijn volledig onderdrukt en dat zullen de mensen die er echt wat van kennen alleen maar kunnen beamen. Maar als jij dat vergelijkt met een aspirientje zegt dat meer over jouw kennis over dat product. Want Bute is verre van een onschuldig aspirientje en al helemaal niet bedoelt voor langdurig gebruik ( gevolgen maag, lever en zenuwstelsel), maar ja daar had jij dus duidelijk lak aan. Of nee vergeten, we spreken hier in dit topic over de dressuur natuurlijk, dus een vrijwaren voor je eigen acties
Reglementair gewoon toegestaan toendertijd, en diverse dopingcontroles gehad maar nog nooit positief geweest. Nog nooit een schorsing gehad, dus dat zegt alles.
bulck schreef:Niet in een ethisch vraagstuk of als je zelf als geloofwaardig wil overkomen. En je niet verschuilen achter iets, jij hebt je paard toen bewust misdeeld voor eigen eer en glorie. Een bewuste keuze die jij als persoon gemaakt hebt. En ja dopingcontroles, pak zelf een klein tien jaar geleden stonden nog niet waar ze nu staan, is dat dan wederom een vrijware? Dus ze vonden niets, dus was het ok??
Kromme mentaliteit, tenminste als je een paardenliefhebber bent. Hier mag morgen mijn best paard kreupel worden en zelfs moest er iets zijn dat (nog)niet getraceerd kan worden en hem kan doen marcheren, dan nog zou ik daar niet met mezelf in het reine mee komen. Buiten jezelf voorliegen (pakt immers enkel de gevolgen, symptomen aan), pleeg je roofbouw op je paard en vererger je het probleem.
Dus om dan terug op P&p te komen en de aanteiging die je daar onterecht maakte dat de pony kapot is gereden door ldr. Wat trouwens niet waar is als je stal van Baalen en Hinneman zou kennen en de gedachtegang van hun manier van trainen dat volledig op de duitse manier (scala) verloopt. Denk ik dat je dan eerst maar in eigen borst moet kijken, vooralleer je, gebasseerd op enkele foto's, iemand de schandpaal aanhangt, waar je met jouw acties evengoed had kunnen hangen.
Vudress schreef:@Marcel: als het in het Engels te moeilijk is om goed te begrijpen kun je het ook gewoon in het Nederlands op bokt lezen. In de titel hier staat duidelijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen LDR en hyperflexie/rollkur.
MarcelDufour schreef:Michael1104 schreef:FEI heeft niks verboden wat tot voorheen wel mocht, of heb ik iets gemist.
Marcel, ik raad je echt aan om de clinic van Anky te bekijken, dan kom je erachter dat zij helemaal niet met kracht werkt. Zou wel eens een eyeopener voor je kunnen zijn.
Ik weet misschien niet zo veel van paardrijden, maar dit is echt wel met kracht verkregen hoor. Ze hangt zelfs met haar lichaam naar achteren en haar handen zitten helemaal bij haar buik. Ik heb echt genoeg paard gereden om precies te weten wat daar gebeurt.