KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:18

quintusgl schreef:
Met halsring mocht vanavond ook niet toch...........of is er wel iemand met halsring gestart? ;-)

Wat super om te horen dat ze er goed werk van gemaakt hebben, ben benieuwd naar het verslag.
Faya.heel rap in je onderschrift, je mag trots zijn!

er heeeft er een met halsring losgereden........ die waarschijnlijk oprecht dacht dat al die mensen vol bewondering naar haar keken :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:18

Faya ik heb niet de hele proef gezien omdat ik over het blaadje gebogen zat :+ Maar het zag er heerlijk ontspannen uit. Ik denk alleen dat er wel wat ruis optreed omdat je optoming wat schuift als je een ophouding maakt, maar daar leek je paardje geen last van te hebben! Super leuk nieuwsgierig dier heb je!

Ik heb geloof ik de hond in het paarse tuig gezien, heel wat mensen van equinox (welke bokkers hoorde daar ook alweer bij?!) ik gok dat Arabesk en Arno samen gespot zijn en Fjolnir heb ik ook zien rijden. Erg correct gereden trouwens met je fjord! +:)+ Netjes constant contact, mooi de handen voor je uit. Rijd je normaal ook wedstrijden tussen de paarden?
De donkere schimmel vond ik ook érg leuk, maar was volgens mij wat heet in het begin.
Was de vrouw op het grote donkere paard ook een bokker?
Ennuh... ik vond ook niet alles leuk om te zien. Vroeg me ook echt af waar sommige mee bezig waren en waarom ze niet eens wat beter naar het paard onder hun kont luisterden.

Kiwiko: dat denk ik ook niet :Y) en ik vond dat ook maar een vreemde actie.

Ik heb van elke combinatie foto's gemaakt, maar moet ze nog wel op de pc zetten. Ik weet alleen écht niet wie er allemaal op bokt zitten en heb geen zin om álles te verkleinen. De leuksten zet ik in een topic, maar als je heel graag je foto's wilt hebben dan moet je maar gewoon een pm sturen :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:19

Was de camera voor de KNHS zelf, of krijgen we nog een verslag op tv..........:-)

Kiwiko: en dat was niet zo..... ;) :+ ?

Annetje

Re: KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:20

Eerder bewondering voor het paard dat hij zijn ruiter maar bleef dulden denk ik ;)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:20

KiWiKo schreef:
quintusgl schreef:
Met halsring mocht vanavond ook niet toch...........of is er wel iemand met halsring gestart? ;-)

Wat super om te horen dat ze er goed werk van gemaakt hebben, ben benieuwd naar het verslag.
Faya.heel rap in je onderschrift, je mag trots zijn!

er heeeft er een met halsring losgereden........ die waarschijnlijk oprecht dacht dat al die mensen vol bewondering naar haar keken :+

keken ze dat juist niet dan? (ik heb het niet gezien)
want ik zag haar weggaan uit de stallen, ze zei dat ze zin had om los te rijden met halsring, en het hoofdstel nam ze dan aan het zadel mee.

Oh en Annetje, je hebt van mij tuuk geen fotos. Maar wel heel erg bedankt voor het lezen!! Het was luid en duidelijk :j
Alleen dacht ik soms wel dat het anders was dan wat ik had uitgeprint.. zou dat door het boekje komen? maar je deed t super hoor geen slecht woord er over
Laatst bijgewerkt door FahyaFemke op 11-07-09 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:21

quintusgl schreef:
Was de camera voor de KNHS zelf, of krijgen we nog een verslag op tv..........:-)

Kiwiko: en dat was niet zo..... ;) :+ ?

die camera was voor de evaluatie ........ want ze moeten wel een oordeel vellen......... die vijf juries die er vanavond zaten waren er alleen maar voor vanavond.......... nu gaat alles de rest van de bobo's van de knhs langs..........

ennuh........ als zelfs diehard bitlozen zich hiervan distancieren.......weet je denk ik genoeg :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:22

Annetje schreef:
Eerder bewondering voor het paard dat hij zijn ruiter maar bleef dulden denk ik ;)

Paard verdiende idd een lintje, hoewel hij op een gegeven moment in de proef wel boos werd...arm beest.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:25

Annetje: wat leuk, foto's!! (heb ik toch nog een beetje het idee dat ik erbij was....;-) )
Zo te lezen ging het niet goed het inrijden met halsring......(oeps).........dan weet ik idd genoeg :Y) Wat kunnen paarden toch brave wezens zijn he als ik het zo hoor.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:26

echt werd t paard boos??
he enn Kiwiko.. ik hoop toch echt wel dat het er door komt.
wat ik al zei zoooveel moeite stress kosten en tijd.. en dan zou het niks opleveren.. ik hoop het niet hoor :n
Ik wil volgend jaar starten..!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:28

bitloos gaat lukken denk ik zo ........... halsring niet :D :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:29

FahyaFemke schreef:
Oh en Annetje, je hebt van mij tuuk geen fotos. Maar wel heel erg bedankt voor het lezen!! Het was luid en duidelijk :j
Alleen dacht ik soms wel dat het anders was dan wat ik had uitgeprint.. zou dat door het boekje komen? maar je deed t super hoor geen slecht woord er over

Oh jawel! Ik heb genoeg foto's van je. Zelf foto's gemaakt tijdens je losrijden en Frans die met me mee was heeft foto's gemaakt tijdens de proef. Die weet alleen niet hoe de zoomknop werkt, dus ik weet nog niet of ze gelukt zijn.

Op zich was er niets mis met de halsring. Met het hoofdstel om liep het paard niet veel beter. Het was gewoon de hele manier van doen, van rijden en alles gewoon.

Ik vond de laatste combinatie tijdens het losrijden erg leuk om te zien. In de proef werd ze volgens mij wat zenuwachtig, want ze ging toen opeens veel meer met haar hand doen.
Ook een bruin paardje die gereden werd op een kaptoom vond ik erg leuk om naar te kijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:30

Solvir moest ik wel om lachen........ ze zocht een voorlezer, dus ik zeg na.... lees wel hoor :) :)

Ik heb nog nooit Z gelezen........ en dat heb ik ook gezegd, dus ik die proef honderd keer doorgelezen zodat ik ook redelijk de weg terug kan vinden mocht ik hem verliezen........ komt ze zo ongeveel 5 minuten voor ze de ring in ging ........ OOOOOOOOOPS verkeerde proef!!!! :D :D :D

effe stress in de tent :) maar het is allemaal goedgekomen :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:31

Waren er in alle klassen wel een aantal goede proeven te zien waar ze hebben gezien dat bitloos dressuur zeker wel kan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:31

@ Annetje......... die laatste combi was echt gewoon goed........ die was echt goed. hier en daar wat kleine dingen..... maar niks noemenswaardig...... en de oefeningen werden goed uitgevoerd........ met veel uitstraling en sjeu eraan :)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:32

oh zoo....

maar weet iemand wie die mensen precies waren die die controle/keuring deden na je wedstrijd?

ohh Annetje, maar dan wil ik ook wel fotos :j zal ik je even pben? (heb je er niet nu al een :D :D *nog steeds hyperdepiep*

OhOh stress bij Kim en Solvir, is t wel goed gekomen?? Hoe ging t sowieso in t Z ? Zo jammer datk dat niet meer kon zien!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:32

Halloo wat een ramoenweg terug! eerst kon je alleen nog benzine kopen terwijl het gas op was.... en toen hedden ze de afslag naar Friesland afgesloten..... kkkkk met peren, t"""fus end om moeten rijden,,,,
Afijn, we zijn thuis, paard staat op stal en alles ligt nog in de auto.

Ik ben het dus met iedereen eens, 1 schimmel was gewoon zo intriest dat je je afvraagt wat zo'n ruiter denkt.... Zelfs in de B hadden ze nog een verliespunt kunnen rijden maar ze startte Z....

Zonde want de rest was tenminste met de sport bezig!

Dat donkere paard is geen Bokker maar wel een clubgenootje van ons, zij is instructrice level 3 van Pat Parelli en Z jury.

Dat is dus wel een hele goeie om mee te hebben!
MP zal wel niet meer online komen, die was nog kapotter dan ik!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:33

quintusgl schreef:
Waren er in alle klassen wel een aantal goede proeven te zien waar ze hebben gezien dat bitloos dressuur zeker wel kan?

in alle klasse waren goede proeven op dat niveau te zien........ in iedergeval niet slechter dan ik op een bitwedstrijd zie....... ik denk dat ik wel kan zeggen dat er sommige ruiters waren die bovengemiddeld bij een normale wedstrijd zouden scoren

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:34

ik vond die bruine op hack, de zwarte die als laatste reed en moonprayer echt fijne proeven laten zien, en ik heb idd ook dingen gezien die om te huilen waren. Ga zo een verslagje in elkaar zetten voor de voorpagina, en dan combineren met het verslag en de foto's van Sigrid.

@quintus, mn het M en Z vond ik - uitzonderingen daargelaten - niet verkeerd, in het B en mindere mate L was ik niet altijd even enthousiast, maar ik moet erbij zeggen dat ik Fahya iig niet heb zien rijden. De combi's die ik wel heb gezien, vond ik ook terecht gepunt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:35

oh ja, 62 procvent was dus heel erg goed! In het L M en Z zat niemand boven de 60 %

quintusgl

Dat is balen amondi........julianaplein zeker...
Hoe is het bij jou zelf gegaan dan?.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 11-07-09 00:41, in het totaal 2 keer bewerkt

piezze

Ik heb een jurylid gesproken en die zei dat ze niemand winstpuntwaardig vond en dat het bitloos rijden niet 1 op 1 vergeleken kon worden met wel bit, ze miste de lengtebuiging. Ik heb idd erg gelachen om de halsring met goochelhoedje, was benieuwd of het ook een bokker was. Zelf heb ik ook slecht gereden, laatste van de B tjes. Pony was op bepaalde momenten onrustig met haar hoofdje, geheel aan mij te wijten. Van de proef van Fahja FEmke heb ik erg genoten, verdiend eerste geworden meid en ook van die met dat knalrode haar, was ook mooi om te zien. Tweede in het M.
Het jurylid vond dat bitloos alleen toegestaan moest worden als er iets medisch was was met de mond of kaak van het paard. Mijn sidepull werkte te scherp in volgens de deskundige dierenarts en is niet geschikt voor constante aanleuning, dus gaat weer lekker de kast in. Gewoon lekker het bit weer erin. Ik ben wel benieuwd naar eventuele foto's.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:37

zonde dat mensen dan boven hun niveau op zon belangrijke wedstrijd willen starten.
Ik durfde juist niet in het L, terwijl mn lesgeefster zei dat t wel kon. Maar ik dacht liever een goede B, dan een zwakke L want dan laten ze het misschien niet toe !!
Jammer hoor Lielle dat je er nog niet was. Maar wel leuk dat ik je gezien heb (leuk een gezicht er bij te hebben )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:38

oooo jij hebt dat onwijze leuke vos ponietje met die 4 witte beentjes.............

Leuk, LEUK dier......... mocht ik graag naar kijken, en trouwens naar jouw rijden ook! :)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:39

vande knhs site:
"KNHS-wedstrijd Bitloos rijden
9 juli 2009
Bitloos rijden

ERMELO (KNHS) - De KNHS organiseert op vrijdagavond 10 juli 2009 op het KNHS-censtrum te Ermelo vanaf 19.00 uur een proefwedstrijd Bitloos rijden. De wedstrijd is bedoeld voor deelnemers in de klassen B t/m Z2. De deelnemers rijden de reguliere dressuurproeven en worden door een 5-tal KNHS-juryleden beoordeeld.

Op basis van de ervaringen van deze proefwedstrijd bekijkt de KNHS de mogelijkheden om het bitloos dressuur rijden per 1 april 2010 in te voeren in de wedstrijdsport. Tijdens de proefwedstrijd gaan 20 deelnemers van start afkomstig uit alle delen van het land. Er zal zelfs een deelneemster uit België aan de start verschijnen. De proefwedstrijd wordt verreden op het hoofdterrein van het KNHS-centrum te Ermelo. Publiek is van harte welkom."

Ik dacht ff dat het bij mij ging regenen toen ik de ring in moest, maar t viel alles mee!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:40

Piezze, dan heb ik jouw proef gezien. Vond het gespannen, en onrustig in de aanleuning. Jammer, want het is wel een leuk paard :j Ik heb ook bij de nabespreking staan meeluisteren.

KWK, volgens mij had Piezze een bruine en was jij er toen nog niet.