Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:En kun je in het weekend overdag een beurt doen, als je meer tijd hebt...
Citaat:Maar misschien valt het ook mee, misschien kun jij dan de avondvoerbeurten doen op de avonden dat je je paard normaal rijdt, voor je naar huis gaat na het rijden en de mest nog even uit de stallen (of in mijn geval paddock) halen
tita schreef:dejavu ik woon 20 kn van Dord 30 km rotterdam 30 km van Utrecht en 35 km van Breda...kan alle kanten op maar nergens is er iets echt geschikts.
Jawel Loon op zand maar dat is ruim 60 km verder en word ik niet zo blij van en de site ziet er leuk uit maar wie zegt dat Pwoon dat leuk vond.
Vorig jaar stond ie in Utrecht ik moest toen met een ziek paard naar huis omdat ie vreselijk veel heimwee had.
Ik had kort voordat ie ziek was oproepje op bokt geplaats of ik Pwoon ergens mocht stallen met weidegang voor minimaal 7 maanden.
De kliniek vertelde me dat ik deze Pwoon dus het komende jaar niet mocht verhuizen omdat ie extreem veel heimwee had.
Dit alles is natuurlijk geen arugment
Gister met ouders gepraat en het volgende verteld mochten we de komende maanden geen volledige weidegang hebben (zijn in dec weer weide kwijt geraakt aan gemeente) dan hou ik mijn stalling aan 100 euro per maand en dan verhuis ik hem naar een manege waar ie wel de hele zomer de weide in mag.
Iig hebben ze daar ook maar halve dag weide maar een van de eigenaren vertelde tegen mams dat ze wel voor oude pwoon een uitzondering konden maken.
Enige doel wat mij nu rest is dat ie van de zomer minimaal hele dag naar buiten mag
Quellian schreef:Dejavu, ik welke regio woon jij?
dejavu schreef:Nijmegen... Hier in de omgeving is echt zat te vinden qua weidegang in de winter. Zelfs gecombineerd met een binnenbak. De duurste stalling met alles erop en eraan is 240.
Pff, Utrecht, ja zeg! Lastig zeg. Het wordt dan gewoon kiezen of delen en het beste kiezen voor je paard, wat jij ook doet.
Kun jij het wel opvangen? Het gebrek aan weidegang? Ook dat lijkt me een struikelblok voor veel mensen. Het betekent iedere dag naar je paard gaan en iedere dag wat met 'm doen. Uiteraard neem ik aan dat je het met liefde doet, maar ook dat is een opgave.
Miriam schreef:Tita: Fijn om te horen dat je paardje van de zomer waarschijnlijk lekker naar buiten kan!
Nobbygaard: Werk je in het weekend ook dan? Dan is het natuurlijk lastig plannen.... En met laat voeren is niets mis, ik neem aan dat dit niet de enige twee momenten op de dag zijn dat ze eten krijgen? Ik voer altijd nog een berg hooi/kuil rond 22.00u
Lovely schreef:Laetitia, ik heb nav de beginpost al gevraagd hoe de genoemde cijfers tot stand zijn gekomen, maar daar is tot op heden nog geen antwoord op gegeven. Weet jij het misschien?
Pipo schreef:anneliesdj schreef:Ook in de winter? Dat lijkt me dan weer zeldzamer.
Maar ik bedoel maar; een half uur tot een uur stapmolen is ook al flink beweging. Als je ze buiten zet stappen ze niet een uur lang stevig door dus als het puur op de beweging vast zit is een stapmolen beter. En in de molen hebben ze ook nog wat sociaal contact, enige nadeel is dat ze niet echt 'speeltijd' hebben maar sommigen maken er gewoon een feestje van hoor
Volgens mij zijn GP ruiters redelijk zuinig op hun paard en zetten ze die liever in de wei dan in de molen.
De vervanger van die molen is de groom die een uur aan de hand gaat wandelen.
anneliesdj schreef:Juist omdat ze zo zuinig zijn op hun paarden gaan ze liever in de molen dan in de wei. Ik snap niet watvoor gevaar jij bij de molen ziet en niet in de wei?
Pipo schreef:Volgens mij zijn GP ruiters redelijk zuinig op hun paard en zetten ze die liever in de wei dan in de molen.
De vervanger van die molen is de groom die een uur aan de hand gaat wandelen.