Slecht nieuws voor ruiters met overgewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fojoe

Re: Slecht nieuws voor ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:38

pfff, 't is dit weekend best hard gegaan, zoveel bijlezen ...

Ninx, ik met de slechte knietjes (net als jij) heb daarbij net als jij ook een (lichte) vergroeiing van de onderste ruggewervels.
ik heb tai chi gekozen om - naast het beetje paardrijden - toch wat te bewegen.
verder parkeer ik een paar honderd meter van de school en loop gezellig met de jongens mee tot daar, en 2 keer per dag raap ik de drollen in de schuilstal en paddock.
meer gaan sporten lukt me echt niet met 3 kleine kinderen en een eigen zaak.
vroegah kon ik eten wat ik wou, doordat ik een paar keer per week urenlang lekker intensief buiten ging rijden bleef ik mooi op m'n gewicht.
nu ben ik al blij als er eens een kilootje afgaat, en zorg ik er vooral voor dat die er niet meer terug bijkomt.
verder eet ik behoorlijk gezond, alleen (zoals ik al eerder aangaf) vaak te veel, vooral als ik teveel stress heb.
ik ben zonder probleem gestopt met roken, hoewel ik jarenlang een pakje per dag gerookt heb.
stoppen met eten kan je niet (alleen minder eten of anders eten) en volgens mij maakt dat het net zo moeilijk, voor mij althans.

waarom mogen (halfvolle of magere) melkproducten trouwens niet?
waar moet je dan voldoende calcium uithalen?
we zijn de enige diersoort waar volwassenen melk drinken, maar we zijn ook de enige diersoort die z'n eten kookt Tong uitsteken

dames, waar blijven die tips voor het uitrekken van rubber laarzen?
toen ik wel m'n ideale gewicht had (65kg voor 1,75m, stevig gebouwd) paste ik al maar net in m'n rubber laarzen beenmaat XL, heb namelijk nogal stevige kuiten Haha!
nu rijd ik dus noodgedwongen met jodphurs.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:40

In groenten zit genoeg, uit melk haal je het zowiezo niet dat is een fabel Lachen volle granen, peulvruchten, noten, soya haal je meer calcium dan melk (melk bevat fosfor wat calcium afbreekt)

Kan je niet zo een uittrekhulpje nemen zo een houte spulletje?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:51

ik heb de link van runningkawa vlug even doorgelezen.
belangrijkste vraag die ik hierbij heb: waarom blijven artsen dan nog steeds melkproducten aanraden?
waarom geven kinderartsen nog steeds de voorkeur aan koemelk (na de borstvoeding) in plaats van soyamelk?

ik hoef niet uit m'n rubber laarzen te raken, ik kom er niet eens in Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:53

Dat vraag ik me ook af fojoe
Al raden veel natuurartsen (hoe noem je die? ) het niet aan.
Maar ik vind het wel logisch klinken...wij zijn gewone zoogdieren, maar blijven melk gebruiken.

Ik heb mountain horse laarzen...heerlijk Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:54

fojoe schreef:
ik heb de link van runningkawa vlug even doorgelezen.
belangrijkste vraag die ik hierbij heb: waarom blijven artsen dan nog steeds melkproducten aanraden?
waarom geven kinderartsen nog steeds de voorkeur aan koemelk (na de borstvoeding) in plaats van soyamelk?

ik hoef niet uit m'n rubber laarzen te raken, ik kom er niet eens in Haha!

Op maat laten maken? Of je hebt zo van die met uitrekkende stof?

geen idee ik ben 21 en men kinderarts toen rade ook al koeienmelk af, ik denk dat veel nog vastzitten aan melk is goed voor elk.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:55

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:12

runningkawa schreef:
Dat vraag ik me ook af fojoe
Al raden veel natuurartsen (hoe noem je die? ) het niet aan.
Maar ik vind het wel logisch klinken...wij zijn gewone zoogdieren, maar blijven melk gebruiken.

Ik heb mountain horse laarzen...heerlijk Lachen

en we koken ons eten, telen ons plantaardig voedsel, kweken ons dierlijk voedsel, ...
niet slecht bedoeld hoor, maar dat vind ik niet echt een argument Knipoog

wat moet je dan nog op je (zuurdesem)boterham leggen?
geen kaas, geen vlees, geen chocopasta of jam (snelle suikers), geen pindakaas (teveel vet), ...
droog brood dan maar?

katiavl, bedankt voor de tips, maar ik zit er niet zo erg mee om jodphurs te dragen, hoor Knipoog

ik heb zelf een dubbel gevoel bij koemelk.
m'n oudste zonen hadden allebei lactose-intolerantie, die verdroegen dus ook geen borstvoeding dus kregen ze soyamelk.
de oudste is na 6 maand overgeschakeld op koemelk, de tweede (nu 4 jaar) drinkt nog steeds soyamelk.
bij de jongste dachten we natuurlijk ook meteen aan lactose-intolerantie, maar zijn probleem bleek reflux te zijn.
die heeft dan een paar maand anti-reflux-babymelk op basis van koemelk gedronken, maar voor de opvolgmelk ben ik toch naar soya overgeschakeld (wat overigens prima gaat).
en dan deze nog: koemelk is een zuiver natuurproduct, heb je al eens het lijstje met ingrediënten bekeken op een doos soyamelk?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:13

Dat is gewoon ontwikkeling, dat staat los van de natuur en het verdragen van bepaalde stoffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:15

Het telen van de groente en kweken van het vlees is puur uit het oogpunt dat we met zoveel zijn en er anders te weinig is...plus met een speer achter een konijn rennen...laat maar Haha!
Maar wel weer goed voor de kilo's Tong uitsteken

En ook kook je niet alles.
Is gewoon voor het snel wegvreten Tong uitsteken Het lekkerder maken, maar niet noodzakelijk.
Denk bijv aan rauwkost en suchi