Ninx, ik met de slechte knietjes (net als jij) heb daarbij net als jij ook een (lichte) vergroeiing van de onderste ruggewervels.
ik heb tai chi gekozen om - naast het beetje paardrijden - toch wat te bewegen.
verder parkeer ik een paar honderd meter van de school en loop gezellig met de jongens mee tot daar, en 2 keer per dag raap ik de drollen in de schuilstal en paddock.
meer gaan sporten lukt me echt niet met 3 kleine kinderen en een eigen zaak.
vroegah kon ik eten wat ik wou, doordat ik een paar keer per week urenlang lekker intensief buiten ging rijden bleef ik mooi op m'n gewicht.
nu ben ik al blij als er eens een kilootje afgaat, en zorg ik er vooral voor dat die er niet meer terug bijkomt.
verder eet ik behoorlijk gezond, alleen (zoals ik al eerder aangaf) vaak te veel, vooral als ik teveel stress heb.
ik ben zonder probleem gestopt met roken, hoewel ik jarenlang een pakje per dag gerookt heb.
stoppen met eten kan je niet (alleen minder eten of anders eten) en volgens mij maakt dat het net zo moeilijk, voor mij althans.
waarom mogen (halfvolle of magere) melkproducten trouwens niet?
waar moet je dan voldoende calcium uithalen?
we zijn de enige diersoort waar volwassenen melk drinken, maar we zijn ook de enige diersoort die z'n eten kookt

dames, waar blijven die tips voor het uitrekken van rubber laarzen?
toen ik wel m'n ideale gewicht had (65kg voor 1,75m, stevig gebouwd) paste ik al maar net in m'n rubber laarzen beenmaat XL, heb namelijk nogal stevige kuiten

nu rijd ik dus noodgedwongen met jodphurs.