Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:41

Nogmaals wil je het houden van een L2 paarde vergelijken met de internationale paarden en pony's waar het hier om gaat....zucht

Een turner die op Olympisch niveau opereert leeft ook heel anders dan degene die 1 keer per week een uurtje naar de sportschool gaat.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:41

anneve schreef:
Als ik bovenstaande goed evalueer is iedereen het met elkaar eens (zelfs JurybijZ): wat er met P&P gebeurd is kan echt niet door de beugel.
Toch gaan we nu tegen elkaar tekeer????

volgens mij vind iedereen dat het longeren niet goed is gebeurt, maar heeft iedereen een eigen mening wat betreft het topsport idee...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:45

sarabande schreef:
Nogmaals wil je het houden van een L2 paarde vergelijken met de internationale paarden en pony's waar het hier om gaat....zucht

Een turner die op Olympisch niveau opereert leeft ook heel anders dan degene die 1 keer per week een uurtje naar de sportschool gaat.

Ja, die leeft heel anders... maar... heeft ook nog menselijke trekjes.... en paarden op dat niveau zijn op alle mogelijke manier belemmert om zich te gedragen als een paard... En trouwens niet iedereen op topniveau houdt de paarden zo hoor. Er zijn gelukkig ook uitzonderingen (al zou ik daarvan helaas zo snel geen voorbeeld kunnen geven).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:52

Een menselijke topatleet is sowieso niet te vergelijken met een paard. Bij een mens is het de eigen keuze om alles opzij te zetten voor de prestatie. En een mens is ook nog wel met normale sociale dingen bezig ook. Mens heeft altijd de vrijheid van de eigen keuze , kan gaan en staan waar die wil , wat die wil , hoe lang , met wie , enz. En kan stoppen wanneer die wil. Paard heeft die keuzes allemaal niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:59

Afbeelding
Afbeelding

Waarom zie ik CvB op beide kanten aan die slof prutsen en is op geen van deze fotos ook maar 1 zijde losser?

Dat was de uitleg toch, dat Cobi constateerde dat het fout zat en toen onmiddelijk de bijzet correct zou hebben gezet?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:59

@ pmarena: dat is zeker waar, maar ik denk ook dat de meeste paarden op top-niveau het werk wat ze doen wel leuk vinden. Ook denk ik dat een eerlijke trainingsmethode, en een iets meer paardgerichte manier van houden zal bijdragen aan het welzijn van het paard, en uiteindelijk dus ook aan de prestaties, of de tijd waarvoor ze de mate van prestatie kunnen volhouden....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:31

Dat denk ik dus ook Ja

Nu nog de mentaliteit van de mensen waar het om gaat , zo zien te krijgen.....als dit het begin daarvan kan zijn , zou dat wel mooi zijn Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:34

sarabande schreef:

Dat valt je tegen hoor.
Ik ben bevriend geweest met iemand die op internationaal niveau geturnt heeft, zelf deed ik er ook intensief aan, maar wegens mijn rug niet verder gekomen.
en ja die trainen gewoon 5 uur per dag, elke dag.
maar! die hebben ook de normale dingen wat een mens zoals jij heeft, ook.

dat was even totaal offtopic Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:54

5 uur trainen per dag lijkt me niet doorsnee voor de gemiddelde mens.
Daar gaat het ook over, de totale irrelevante vergelijking met doorsnee paarden.

Hetgeen niks zegt over mijn mening van wat hier met P&P gebeurt.
Maar dat gebeurt al jaren, b.v. toen ik jaren geleden hier een opsomming durfde te maken van alle paarden die in Erp stierven, kreeg ik half bokt over mij heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:08

Moderatoropmerking:
Zouden jullie het nog wel vriendelijk en respectvol tegenover elkaar willen houden?

En nog een kleine huishoudelijke opmerking. Let er SVP op dat jullie correct quoten dus de juiste naam boven iemands tekst te zetten Lachen Dit voorkomt verwarringen / misverstanden. Je kan op Bokt niet meerdere quotes ineen zetten, dus moet je de binnste quote verwijderen Lachen

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:19

Hieruit kun je conluderen(?) dat de paarden t bij jullie maar goed hebben toch ? en dat als er iemad op HAW een pony iets te strak bijzet etc. en er ophef over gemaakt je weet niet waar je over praat, je bent een pennymeisje etc. dat de mensen die in de top rijden en al jaren meedraaien t zelf ook fout doen (?) en toch al zolang in de top rijden en zeker geen pennymeisjes meer zijn !

En haar uitleg over wat er gebeurt is dat dat onzin is.
en ze alleen der naam wilt zuiveren maargoed, wie ben ik om dat te zeggen ?!

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:37

En ik denk dat deze discussie toch geen einde kent, want als we t nu over dit hebben kan je je net zo goed afvragen of t niet zielig is om op een paard te zitten en te rijden ?! k doe t zelf ook maar of t zielig is voor t paard weet ik niet..
met een hulpteugel rijden ?
scherp bitje etc!
zo komen hieruit nog meer discussies waar niemand een antwoord op kan geven geen hoog dressuurruiter geen monty roberts geen niemand.!
en mensen die zeggen dat anky ook nog o zo heilig is en zei mss wel precies t zelfde doet heeft ook gelijk maar we hebben t nu niet over haar en er zijn en komen vast ook discussies over haar.. en er is geen excuus voor deze foto's zelfs iemand die niet paardrijd kan zien dat hij te kort staat en zou hem ook niet zo kort zetten!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:46

Waar maakt iedereen zich nou toch in godsnaam zo druk over?
Hebben jullie niets beters te doen de hele dag dan dit soort topics volgen en je menig geven/in discussie gaan en speculaties doen?
Mijn hemel.......

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:29

Hmm,.. K denk dat mensen zelf mogen bedenken wat ze doen met hun leven vind je niet ? , maar aan een kant heb je wel gelijk dat wij hier wel kunnen zeggen dat t slecht is maar coby er niet naar kijkt ?!
maar k vind t goed dat je hieroveer kan (mag) discuseren , je gaat toch met een ander beeld kijken.je leert van elkaars fouten etc.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:50

Zoe_Simba schreef:
Hmm,.. K denk dat mensen zelf mogen bedenken wat ze doen met hun leven vind je niet ? , maar aan een kant heb je wel gelijk dat wij hier wel kunnen zeggen dat t slecht is maar coby er niet naar kijkt ?!
maar k vind t goed dat je hieroveer kan (mag) discuseren , je gaat toch met een ander beeld kijken.je leert van elkaars fouten etc.

Uiteraard, ik snap alleen de behoefte niet om hier zoooooo uitgebreid op in te gaan aangezien dit soort praktijken toch niet veranderen, is het niet op concours dan wel thuis in training.
Persoonlijk vindt ik het schandaliger dat deze paarden bijvoorbeeld nooit zonder bescherming en met vriendjes lekker de wei op gaan.
Nou kan ik daar wel een topic over openen(met vervolgens 40 pagina's ellende)maar daar bereik ik niks mee, ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat niet iedereen zijn paarden of pony's zo traint/houdt of rijdt zoals wij dat PERSOONLIJK graag willen zien.....punt Haha!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:54

Soms raken we in deze discussie de weg een beetje kwijt. Het opgebonden zijn van PP, is dieronvriendelijk!! Maar om nu gelijk te oordelen, dat paarden gelukkiger zijn als ze in de wei lopen en met elkaar contact kunnen hebben, gaat toch wel ver. Niet ieder paard is gelukkig dan. En als je je paard houdt om toch regelmatig te kunnen rijden, op wat voor manier dan ook, en hij/zij wordt raak gemept, door de "vriendelijke"andere paarden. Want als je paarden bekijkt die vrij in de wei staan, die gaan heus niet zachtzinnig met elkaar om. Hoe vaak wordt er niet een paard kreupel geslagen of erger. Hoe lang zet je je paard er dan nog bij? En iedere manier van trainen, klassiek of ldr of wat dan ook, als je dat niet goed doet, is dieronvriendelijk. Maar iedereen moet met vallen en opstaan ondervinden wat de goede manier van rijden is, iedere beginneling dus ook. Ook dat is niet altijd even diervriendelijk. Maar als de bedoeling goed is, en we leren van onze fouten, zullen veel misstanden niet meer voorkomen. Ieder systeem van trainen kent voor- en tegenstanders. En fouten worden in de top net zo goed gemaakt als in de basissport. Maar sta dan open voor oplossingen, en kraak niet alles zo maar af. Naar aanleiding van de foto's is er zeker veel losgekomen. En terecht. Maar ook onze manier van houden van de paarden hoeft niet per definitie goed te zijn, of slechter. Als we kijken naar ons maatje weten we zelf al genoeg.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:25

modie schreef:
Niet ieder paard is gelukkig dan. En als je je paard houdt om toch regelmatig te kunnen rijden, op wat voor manier dan ook, en hij/zij wordt raak gemept, door de "vriendelijke"andere paarden. Want als je paarden bekijkt die vrij in de wei staan, die gaan heus niet zachtzinnig met elkaar om.

In mijn optiek hoeven paarden ook niet zachtzinnig met elkaar om te gaan; maargoed als je bang bent voor blessures zet je er een gepensioneerd paard, kleine pony oid bij, kans dat die gek gaan doen is wat kleiner.....en wat betreft niet ieder paard gelukkig is buiten; heb jij ooit een paard meegemaakt dat uitzichzelf 24 p/d op stal wou staan,over hindernissen van 1,20 sprong en niet loopt te hinniken naar andere paarden?
Dat hinniken is nl een manier van contact maken; een paard is een kuddedier,kan op stal in 9 van de 10 gevallen geen contact leggen met andere paarden en ja....samen in de wei/paddock/bak wel.
Voila!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:27

ehh... een paard kan ook op de wei lopen en contact met andere paarden hebben zonder dat ze elkaar in elkaar kunnen trappen. Bij die enorm dure sportpaarden kun je er of een oude mini bijzetten die niet veel kan aanrichten, of zorgen dat er geen ander paard bijstaat, maar wel zichtbaar andere paarden in andere weides (ben ik geen voorstander van, maar het is beter als hele dagen op stal).

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:41

Amen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:44

Wildgirl schreef:
Waar maakt iedereen zich nou toch in godsnaam zo druk over?
Hebben jullie niets beters te doen de hele dag dan dit soort topics volgen en je menig geven/in discussie gaan en speculaties doen?
Mijn hemel.......

Mee eens.

Het trieste van alles vind ik nog wel dat mensen op de Hyves van Angela gaan spammen.
Lager dan dat kan je echt niet zinken als je dat doet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:50

pmarena schreef:
Een menselijke topatleet is sowieso niet te vergelijken met een paard. Bij een mens is het de eigen keuze om alles opzij te zetten voor de prestatie. En een mens is ook nog wel met normale sociale dingen bezig ook. Mens heeft altijd de vrijheid van de eigen keuze , kan gaan en staan waar die wil , wat die wil , hoe lang , met wie , enz. En kan stoppen wanneer die wil. Paard heeft die keuzes allemaal niet.

Moet je zeggen tegen de jeugdkampioenen......... waar pa en ma het kind al drillen vanaf de dag dat het kan lopen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:51

^^Dat is idd triest Bloos! . Heeft er imo ook helemaal niks mee te maken. Dat is gewoon pesterijen. Mensen zouden in zulke situaties eens wat volwassener zijn.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:58

casperrr schreef:
Het trieste van alles vind ik nog wel dat mensen op de Hyves van Angela gaan spammen.
Lager dan dat kan je echt niet zinken als je dat doet

dat vind ik idd echt niet kunnen....

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:58

Slim plan om hier te vermelden dat het meisje een hyves heeft...
Ik had er nog geen eens aan gedacht dit te doen, oke, ikben het nu ook niet van plan. Maar ik had ook kunnen denken.. hmm goed plan. Hoppatee paar idiote krabbels erbij..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:04

Angela heeft haar profiel zelfs helemaal leeg gehaald. Knap gedaan hoor, een vijftienjarige wegpesten....