Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:04

Suzanne F. schreef:
Fitzroy schreef:
Ben ik het uiteindelijk toch weer met je eens Lachen
Van Anky en Edward vind ik het ook niet prettig, maar dat was bekend.
Van Coby had ik dit gewoon niet verwacht, omdat ik dacht dat zij op de klassieke Duitse manier trainde. En dan sta je wel even raar te kijken, als je zulke foto's ziet.

Klopt, eens. Van Coby had ik dit ook niet verwacht. Blijkbaar iedereen aan de LDR. Haha! (ze heeft gekeken naar de uitslagen van het EK, het hele team traint LDR dus ze denkt, ga ik ook doen.) Haha!

dit is toch geen LDR Lachen Lachen Lachen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:05

KiWiKo schreef:
dan zit je erop met een losse hand, dit is vastgesnoerd, en elke beweging wordt tegen zichzelf gebruikt. Als je erop zit dan voel je ook of het dier goed loopt, meer dan je ooit met het blote oog kan zien...... en daarnaast kunnen wij met onze kracht nooit die nek zo houden als die vastgeknupte teugel dit doet bij dit dier.......... Lachen

ben ik volledig met je eens Kim, dit is heel anders dan ohz, dit kan gewoon echt niet ontspannen/nageven zo.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:06

joy76 schreef:
Qua trainingsmethoden vind ik het nog wel een verschil of een paard vastgebonden en ingesnoerd is met riemen en geen kant op kan, of er een ruiter op zit die weet hoe je je handen moet gebruiken en dus op tijd nageeft. Moet die ruiter dat natuurlijk wel doen, maar dat is weer een heul andere discussie. Clown

Daar heb je een ander punt Clown

Ik geef Suzanne F. toch ook wel gelijk, ik bedoel, het is wel erg dat dit gebeurd. Maar erg schokkend vind ik het ook niet. Heel erg jammer natuurlijk dat dit gebeurd. Nu komen er 2 zaken aan het licht, maar ik denk en ik ga er bijna vanuit dat er nog wel meerdere komen, ook vanuit de springsport...
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 21-09-07 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Albert

Suzanne F. schreef:
terorita schreef:
miss wel...
maar zeg eerlijk als een willekeurige bokker zulke foto's plaatst, op HW krijgt ie absoluut
heel bokt over zich heen

Eehm ja maar de meeste zijn onkundig. Ik zie hier totaal geen onkundige aanpak.

Tja, ik zou ook liever gemarteld worden door een beul van de Abu Ghraib dan zomaar door iemand die de cursus "kampbeul in 3 delen" bij de LOI gedaan heeft Rolleyes
Denk je nu echt dat het voor het dier verschil maakt wie hem zo opgeknupt heeft????

johanna29

Heb geen verstand van paardrijden hoor maar als ik paard zou zijn en mij baasje zou dit soort fratsen met mij uithalen dan zou ik in de hoek van de bak gaan liggen en voorlopig niet meer in de benen komen!!
Vind het erg veel lijken op lichamelijke en geestelijk mishandeling.
Ik ben heel eerlijk dat ik zelf ook niet altijd lief ben maar dit gaat echt te ver!

gr. johanna

Whizzard

...

fury

Suzanne F. schreef:
Ik zeg toch niet dat ik dit goedkeur of dat ik mn eigen paarden ook zo train?
Ik zeg alleen dat mensen bepaalde dingen al wel erg snel zielig en schokkend vinden. Tuurlijk is deze ponu te kort bijgezet maar om nou te zeggen dat hij mishandelt wordt?? Nee dat niet. Pas als er een zweep over heen moest om hem aan het lopen te houden of dat zn mond open zou liggen etc... dan wordt het anders. Onder het zadel laat hij zien zich prima te kunnen laten rijden, ook voor de loodlijn.

Nee je ziet nu geen bloed of open wonden maar wat zou je hier van binnenuit niet mee (kunnen) aanrichten? Wat je nu dus van buitenaf niet ziet.
En ik ben het met je eens dat het niet de eerste fotos zijn waar je een paard zo ziet lopen. Maar blijf het in het algemeen schokkend vinden dat het deze kant op gaat met de (wedstrijd)sport.

En verder, pony loopt braaf in de krul maar blijft een enorme druk op het bit houden. Pony doet zn mond open(wat als hij geen sperriem om zou hebben?). PP kan niet zien waar hij loopt. Als hij struikelt wil ik niet weten wat er kan gebeuren. Vind dit niet erg verantwoordelijk van Van Baalen. Heb haar altijd als iemand gezien die haar dieren met veel respect behandeld. Zou toch graag snel een reactie van hun willen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:07

Nou je zou de ruiter maar zijn. Ik zou zo niet eens meer willen rijden in de top. Je staat echt voor gek, als mensen weten dat je zo traint, en iedereen kijkt je na, of praat je slecht, wat terrecht is. En als je kampioen wordt, zou ik het niet eens verdiend vinden. Ik heb respect voor de ruiters die het op de eerlijke manier doen, en die daar dan een goede prestatie mee neerzetten op de wedstrijden. Maar niet door zo'n manier.

floor_uutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:07

kivas schreef:
floor_uutje schreef:
Blijkbaar pakt hun trainingsmethode bij power wel goed uit want de pony word met iedereen kampioen!

Niet dat ik hier een voorstander van ben maar vergeet zijn uiteindelijke prestatie's niet he, voor iedereen die zegt dat dit niet goed is voor zijn rug of nek...

Dat wil helemaal niets zeggen..
Met Ferro reed ze ook aardig mee terwijl menig ander ruiter/trainer/etc schande sprak over haar trainigsmethodes..

Liever een fair gereden paard dan iedere keer zo negatief in het daglicht te komen..

Nee ik ben absoluut geen fan van van Baalen! en haar trainigsmethodes!

Nogmaals: ik ben hier ook geen voorstander van, ik zie ook liever een fair gereden paard maar kijk eens rond en bij de (meeste) "top"ruiters gaat het niet zoals de meeste verwachten

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:08

Volgens mij is die pony al lang gebroken, en pikt hij alles. Zal wel goed last van zijn kaken en nek krijgen. Of gigantische spierpijn:S

xXPalerma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:08

ja maar dan is het helemaal erg, dat bijna alle ''top''ruiters zo trainen. klopt echt niet !!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:09

Suzanne F. schreef:
Dat bedoel ik gewoon, dit is niet correct maar schokkend? Ach..

Haha!
Ben echt wel oprecht benieuwd wat er voor jou wel schokkend is op paardengebied.
Het eerdere topic over de dressuurdame was al niet schokkend en dit is ook niet buiten proportie.

Ook al zijn de resultaten van Power&Paint goed daarmee vind ik nog niet dat dit soort training kan.
Voor mij is het schokkend omdat er grenzen zijn aan de manier waarop je met paarden omgaat.
Ben heus geen "geitenwollensokkenknuffelaar" maar heb wel respect voor het dier waar ik mee werk en dit is niet een manier waarop ikzelf zou willen werken...ongeacht de daarop volgende resultaten.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:10

't Is wel een prachtpony zeg.

floor_uutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:10

xXPalerma schreef:
ja maar dan is het helemaal erg, dat bijna alle ''top''ruiters zo trainen. klopt echt niet !!

Ik zeg toch ook niet dat ze ZO trainen, iedereen traint weer anders, maar daar gaat het ook echt niet altijd over rozen hoor!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:11

tjesus wat een vreselijke foto's zo kan een paard toch niet normaal lopen??:S
dat dat beestje niet eens in protest gaat ... hoe slecht zou dit wel niet voor ze rug zijn en nek....zucht dat arme beest

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:13

Dit had ik nooit verwacht van Coby. Ik ben benieuwd welk staartje dit nog gaat krijgen!

Mickyl

Daarom is gemiddelde leeftijd van een kwpn'er ook maar 8 jaar...Omdat ze vaak op hun 5e al Z moeten lopen en daarbij op deze manieren getraind worden. Na een paar jaar zijn ze op...

kimberley12

Ach er komt wel een tijd aan, en dan is het goodbye Power. Ik snap niet dat de eigenaren dit pikken. Het zal je eigen paard maar wezen

xXPalerma

floor_uutje schreef:
xXPalerma schreef:

Ik zeg toch ook niet dat ze ZO trainen, iedereen traint weer anders, maar daar gaat het ook echt niet altijd over rozen hoor!

nee zeg ik ook niet. maar als het bij meer ''top''ruiters zo gaat. iig op een verkeerde manier trainen. waar gaat het dan heen met de dressuur top? klopt echt niet dit. ik kan het niet minder erg vinden met het idee dat meer ruiters verkeerd trainen. vind het alleen maar erger daardoor

prakkie

maar het is toch simpelweg te erg voor woorden dat paarden en pony's moeten lijden (in mijn ogen dan) omdat mensen zo graag bovenaan staan in de uitslagenlijst. Hoe ver ben je bereid te gaan???

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:15

Dit heeft echt niets meer met paardrijden en paardensport te maken. Dit kan ik echt niet aanzien! Verschrikkelijk en had ik niet verwacht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:15

Ah dit is geen trainen meer,dit is echt dieronvriendelijk! Die arme pony heeft echt geen leuk leven.Van mij mag er een groot schandaal van komen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:17

kimberley12 schreef:
floor_uutje schreef:
Blijkbaar pakt hun trainingsmethode bij power wel goed uit want de pony word met iedereen kampioen!

Niet dat ik hier een voorstander van ben maar vergeet zijn uiteindelijke prestatie's niet he, voor iedereen die zegt dat dit niet goed is voor zijn rug of nek...

Ja ze worden kampioen, omdat het een hele mooie pony is om te zien. het plaatje is gewoon heel erg mooi. En ja als je bij van Baalen traint wordt je al gauw kampioen. vriendjespolitiek bah

Wat doet ie dan verkeerd in de ring?
Ik heb de meeste pony`s nog nooit in het echt zien lopen, ken ze alleen van foto`s.
Dus wat doet ie allemaal verkeerd? Of beter gezegd, wat doet de rest die (volgens jou onterecht) onder hem eindigen beter?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:18

yarrah schreef:
Dit is nog maar het topje van de wel bekende ijsberg.... Want er gebeurd natuurlijk veel meer achter de gesloten deuren van grote en kleine dressuur, spring en tuigpaardenstallen.

Ja dat met ik met je eens hoe denk je dat een hoop op dat nivo komen??
Denk dat dit meer voorkomt als dat wij denken!! weet het bijna wel zeker!

Maar ik praat het verder niet goed maar zeg er verder niet veel over!

Alleen zelfs mijn zusje van vijf zag dat het paard wel heel raar met zijn hoofd liep Clown

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:18

Oef, ik vind dit geen plezierig beeld geven. Die pony kan geen kant op Scheve mond. Zn blik vind ik schokkend.