Suzanne F. schreef:Ik zeg toch niet dat ik dit goedkeur of dat ik mn eigen paarden ook zo train?
Ik zeg alleen dat mensen bepaalde dingen al wel erg snel zielig en schokkend vinden. Tuurlijk is deze ponu te kort bijgezet maar om nou te zeggen dat hij mishandelt wordt?? Nee dat niet. Pas als er een zweep over heen moest om hem aan het lopen te houden of dat zn mond open zou liggen etc... dan wordt het anders. Onder het zadel laat hij zien zich prima te kunnen laten rijden, ook voor de loodlijn.
Nee je ziet nu geen bloed of open wonden maar wat zou je hier van binnenuit niet mee (kunnen) aanrichten? Wat je nu dus van buitenaf niet ziet.
En ik ben het met je eens dat het niet de eerste fotos zijn waar je een paard zo ziet lopen. Maar blijf het in het algemeen schokkend vinden dat het deze kant op gaat met de (wedstrijd)sport.
En verder, pony loopt braaf in de krul maar blijft een enorme druk op het bit houden. Pony doet zn mond open(wat als hij geen sperriem om zou hebben?). PP kan niet zien waar hij loopt. Als hij struikelt wil ik niet weten wat er kan gebeuren. Vind dit niet erg verantwoordelijk van Van Baalen. Heb haar altijd als iemand gezien die haar dieren met veel respect behandeld. Zou toch graag snel een reactie van hun willen.