Hoefsmid mishandelt paard -OFFICIELE REACTIE LID UPDATE-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: Hoefsmid mishandelt paard -OFFICIELE REACTIE LID UPDATE-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:39

@cayenne, En al was het wel door 1 oif andere reden een opgevoed pardje dan nog hoort een smid niet op zo'n wijze te handelen , dat is altyd onterecht . Dan had ie moeten zeggen ik stop met dit paardje zoek daar maar een ander voor oid.

Zo met welk dier dan ook omgaan hoort niet

en idd ik zou niet toe kunnen kijken ik zou dan zeggen stop mar voor het beestje overstuur is (dus voor de bewuste klappen die het paardje heeft gehad)

edit letter vergeten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:29

avanti4ever schreef:
@cayenne, En al was het wel door 1 oif andere reden een opgevoed pardje dan nog hoort een smid niet op zo'n wijze te handelen , dat is altyd onterecht . Dan had ie moeten zeggen ik stop met dit paardje zoek daar maar een ander voor oid.

Zo met welk dier dan ook omgaan hoort niet

en idd ik zou niet toe kunnen kijken ik zou dan zeggen stop mar voor het beestje overstuur is (dus voor de bewuste klappen die het paardje heeft gehad)

edit letter vergeten

Ben ik helemaal met je eens, Avanti. Ik zou niet eens kunnen aanzien dat zo'n beestje zo vastgezet wordt. Dan had ik meteen gezegd 'ik hou hem wel even vast' of iets in die trant.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:08

Ravenna; Geloof niks van het verhaal van jouw smit en je 'wilde volbloed'.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:16

Jelko; Bedankt voor het bericht Lachen

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:55

ik had niet zo veel zin om alle 26 pagina's door te lezen dus ik vraag maar even of iemand weet wie het is? en die kan het misschien even pm 'en .. want ik heb ook een hoefsmit uit ols wijhe... ben erg benieuwd!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:19

^ ik neem aan dat je er bij bent als je paardje bekapt/ beslagen wordt? Dan ken je dus je hoefsmid en dan weet je genoeg lijkt mij Knipoog
Ik snap dus ook eerlijk gezegt niet dat mensen de naam van de persoon willen weten. Ten eerste dénk ik dat ie nu even 'op vakantie' is (lees; even niet aan het werk). Te tweede; je zíet toch hoe de smid met je paard omgaat?
Ik vindt het kei goed van de getuigen dat ze stappen hebben ondernomen, en de enige vraag die ik heb is; hoe gaat het met het paardje?

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:52

zoals al 3 of 4 keer eerder vermeld met het paardje gaat het prima liep na een paar dagen (ik dacht 2 weken toch niet...) weer in het land:)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:58

randalinpony schreef:
@Runningkawa: de manier die hier wordt beschreven ken ik zelf niet, maar als ie meer gebruikt wordt dan zal dat wel.

Ik ken de manier waarop het paard op vier benen staat, maar het touw onmiddelijk strak komt zodra een been richting achteruit gaat. Zoals bij merries die gedekt moeten worden, maar iedereen zal snappen dat die niet op 1 achterpootje de hengst kunnen houden. Bloos

Ik vind de methode op drie benen hoe dan ook gevaarlijk, maar helemaal bij jonge paarden die nog geen balans hebben: als het paard zijn evenwicht verliest, kan het zich niet opvangen.

Volgens mij is de methode op vier benen de gebruikelijke, maar misschien heb ik het ook helemaal fout?

Niet om te bekappen omdat je dan geen achterbeen meer op kan vragen. Ik heb t ook 1 keer gezien bij een pony. De eigenaren wilde t paard niet iets van verdoving geven (vonden ze zielig)en praam gaf niet voldoende effect. De smid heeft m toen ook met 1 been opgebonden en bekapt. Uiteindelijk is t paard later afgemaakt, dit omdat de eigenaren niet wilde oefenen om de hoeven en zo uit te krabben. De smid mocht dus doen wat ze zelf nooit deden. Daar paste hij dus op een gegeven moment voor omdat t voor hem en eventuele omstanders levensgevaarlijk werd. Verder hadden ze ook wel meer dominantie problemen met de pony( het is ook geen fiets die je pakt en gewoon weg rijd) dus t was niet alleen t smid problleem. Wel triest dat zo'n pony door oinkunde en geen opvoeding uiteindelijk bij de slager beland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:10

Oud topic --> slotje Lachen