Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Swieb schreef:de eigenaren hebben Swieber niet zelf gekocht maar via bemiddeling.
Ludora schreef:Ik vindt je vergelijking met een ontvoerd kind ergens wel kloppen hoor. Je paard is een onderdeel van je familie, net als je man, kind en hond.
Kimmie_girl schreef:Citaat:Via deze weg willen wij jullie het goede nieuws mededelen: de tinker Swieber (van bokker Swieb) is teruggevonden.
30-05-05 zijn Swieber en de drachtige Tess gestolen en dus vermist. Dit had het volgende topic tot gevolg: Tinkers gestolen. Vele bokkers hebben destijds meegeholpen met de zoektocht, maar toch werden de tinkers niet gevonden. Gedurende twee jaar heeft bokker "Swieber" vele tips binnengekregen en haar tinkers een paar keer bijna gevonden, maar elke keer was het net mis..
Nu dan eindelijk het goede nieuws dat Swieb gevonden is. "Swieber" stuurde mij een dol enthousiaste pb waarin zij mij meedeelde dat het Swieb echt was.
Hij is 300 km van huis gevonden, veel kilo's kwijtgeraakt, maar hij is het! (chipnr klopt!)
Er gaan nog vele juridische zaken lopen om Swieber thuis te krijgen.
Dit gaat geen gemakkelijk klus worden.
Met deze handtekeningen actie willen we nog meer steun betuigen aan Marielle Schipper om haar Swieber weer thuis te krijgen.
-
-
-
-
-
-
-
-
Zo iets ... ?
pubelia schreef:Ludora schreef:Ik vindt je vergelijking met een ontvoerd kind ergens wel kloppen hoor. Je paard is een onderdeel van je familie, net als je man, kind en hond.
Zo denken wij, maar justitie en politie enzo ben ik bang van niet... die zien het maar " als" paard. en laat dat nou net het belangrijkste zijn.
Swieb schreef:de eigenaren hebben Swieber niet zelf gekocht maar via bemiddeling.
Swieb schreef:Ardennen, ik moet je gelijk geven. We kunnen beter een actie maken bij voorkeur op Europees nivo, om de wetgeving aangepast te krijgen en een waterdichter systeem te bedenken om als voorstel in te dienen om te voorkomen dat een gestolenpaard nog verhandeld KAN worden. (een auto heeft een chassisnummer, een paard een chipnummer, chassisnummer kan verwijderd worden, chipnummer lijkt me moeilijker zonder letsel....)
enne, mijn naam is zeker niet Marielle Schipper hahahaha
Cars schreef:Ik zat gister Kassa te kijken.....en dacht nog aan jullie.
Daar ging het over auto's,brommers enz.
Is ook nog niet zo makkelijk om dan je gestolen goed terug te krijgen(en dat in Nederland)
Het is zeker allemaal dubbel....als mijn paard gestolen blijkt, geef/verkoop ik deze na nu 7 jaar echt niet meer terug.
Maar als hij gestolen word.....moet ik hem terug hoe dan ook![]()
Juist daarom moet de wetgeving regels hebben waar men in dit soort gevallen zich aan moet houden.
Je hebt hier te maken met mensen en hun emoties.....juist dan heb je een goede regelgeving nodig.
Ik vind het echt ongelooflijk sneu voor jullie en hoop echt dat je maatje weer bij je rerugkomt.
Zoolgangster schreef:En toch zou ik zelf geen gestolen paard willen houden! Ik zou me rotschamen om hem te houden, terwijl de eerste eigenaar al die moeite heeft gedaan om het paard terug te vinden! Ik zou op zijn minst iets proberen te regelen, waardoor het paard voor een redelijke prijs terug zou kunnen naar de rechtmatige eigenaar! En mezelf kennende, zou ik het waarschijnlijk zelfs gratis terug laten gaan, als de vorige eigenaar tenminste kan bewijzen (chip, dna, proces verbaal) dat het paard van haar gestolen was.