Swieber komt toch naar huis, update pagina 41

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swieb

Re: Swieber na bijna 2 jaar teruggevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:55

hoeveel paarden worden er met handjeklap verkocht?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:41

Of gewoon van vriend naar vriend of kennis naar kennis?

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:48

dat bedoel ik dus wat is nu eigendomsbewijs?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:49

het paard dat ik ooit wou kopen, had papieren die écht wel niet klopten (kende nl de merrie waaruit ze kwam en dat was nou tóch niet diegene die op papier stond), dus die papieren zijn niet altijd een referentie hoor. Lachen

Pffft dit is zo'n moeilijke situatie hé. Bij 'die andere bokker' vond ik idd dat zij het paard mocht houden, hier vind ik dat Swieb haar paard terug moet krijgen. Dat andere meisje had het paard tenslotte al 9 jaar, Swieber is 'nog maar' 6 maand bij zijn nieuwe eigenaars, da's toch iets anders, vind ik.

Swieb, je bent het allicht beu gelezen, tenslotte helpen zo'n berichten je geen stap verder, maar écht hé... Kon ie nu maar terug naar jou. Ach gut

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:55

hahaha ja maarhet doet wel goed hoor. Bij het Kelly verhaal vond ik ook dat ze bij elkaar hoorden te blijven en ik denk als we 2 jaar verder geweest waren dat ik dat ook geen probleem had gevonden, maar nu.....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:59

ik blijf er bij, ik snap het niet... Zoals gezegd, mijn bijrijdfjordje blijkt gestolen, en als die mensen haar terug hadden willen kopen, was dat geen probleem geweest, ook al heeft mijn vriendin dat paardje al 2 jaar. (zou natuurlijk niet zonder traantjes gegaan zijn, maar toch)

Dus met 6 maand... Ik denk dat ik em gelijk in een envelopje stak en naar jou zond. Nagelbijten / Gniffelen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:09

Als ik Swieb was zou ik hem ook terug willen....

Aan de andere kant hebben die mensen Swieb niet voor niets uitgekozen, en zullen ze ongetwijfeld gek met hem zijn..... Ik weet niet of ik hem dan terug zou willen verkopen.... Die mensen wisten het ook niet en hebben ter goeder trouw Swieb gekocht. Ik denk dat ik dan ook voor Swieb zou vechten! Kan hier nu wel neerzetten dat ik Swieb terug had verkocht, maar dan zou ik moeten liegen... Ik weet namelijk niet wat ik zou doen. Ik hoop het ook nooit te hoeven weten............

Ik kan me beide partijen heel goed voorstellen........ Het is gewoon heel erg moeilijk.....

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:16

de eigenaren hebben Swieber niet zelf gekocht maar via bemiddeling.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:24

Swieb schreef:

Ok.....

Maar goed, dan nog.... Ik kan nu niet gaan lopen beweren dat ik Swieb terug had laten gaan...... Ik weet echt niet wat ik zou doen....

Maar het geeft imo wel aan dat Swieb ook nu zeer gewaardeerd wordt, ook al schiet jij daar natuurlijk niets mee op....

Dat bedoel ik met moeilijk, ik kan me beide kanten heel goed voorstellen.....

En na alle moeite die je gedaan hebt en nog steeds doet hoop ik natuurlijk ook dat je moeite beloond gaat worden!!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:32

Ik vindt je vergelijking met een ontvoerd kind ergens wel kloppen hoor. Je paard is een onderdeel van je familie, net als je man, kind en hond.

Als ik iets kan doen, met termijn laat het maar weten. Ik sta achter je, en wil helpen waar ik kan !!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:17

Ludora schreef:
Ik vindt je vergelijking met een ontvoerd kind ergens wel kloppen hoor. Je paard is een onderdeel van je familie, net als je man, kind en hond.

Zo denken wij, maar justitie en politie enzo ben ik bang van niet... die zien het maar " als" paard. en laat dat nou net het belangrijkste zijn.

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:47

Kimmie_girl schreef:
Citaat:
Via deze weg willen wij jullie het goede nieuws mededelen: de tinker Swieber (van bokker Swieb) is teruggevonden.
30-05-05 zijn Swieber en de drachtige Tess gestolen en dus vermist. Dit had het volgende topic tot gevolg: Tinkers gestolen. Vele bokkers hebben destijds meegeholpen met de zoektocht, maar toch werden de tinkers niet gevonden. Gedurende twee jaar heeft bokker "Swieber" vele tips binnengekregen en haar tinkers een paar keer bijna gevonden, maar elke keer was het net mis..
Nu dan eindelijk het goede nieuws dat Swieb gevonden is. "Swieber" stuurde mij een dol enthousiaste pb waarin zij mij meedeelde dat het Swieb echt was.
Hij is 300 km van huis gevonden, veel kilo's kwijtgeraakt, maar hij is het! (chipnr klopt!)

Er gaan nog vele juridische zaken lopen om Swieber thuis te krijgen.
Dit gaat geen gemakkelijk klus worden.

Met deze handtekeningen actie willen we nog meer steun betuigen aan Marielle Schipper om haar Swieber weer thuis te krijgen.

-
-
-
-
-
-
-
-

Zo iets ... ?

lijkt mij verstandiger om in de handtekeningen actie te opperen voor een betere wetgeving, met het geval swieber als voorbeeld. daar zal op termijn veel meer en veel vruchtbaarder resultaat uit gehaalt kunnen worden. als swieb haar swieber er niet mee thuis zou krijgen, maar door een dergelijke actie mee hebben kunnen bijdragen naar een goede wetgeving betreffende gestolen paarden, dan denk ik dat swieb zelf ook al veel gelukkiger zou zijn, dan een actie op touw te zetten die (sorry voor wie het niet horen wil) niets zal opleveren.
er zou een wet moeten komen, die de gedupeerde beschermt, en niet zoals nu de dieven handig hun gang kunnen laten gaan.
in een dergelijke petitie zou dus duidelijk omschreven moeten zijn wat je eisen zijn. een soort van voorbeeld hoe die wet er uit zou kunnen zien. (in ministerland zijn ze echt niet van de slimste, en als ze zelf niet met paarden begaan zijn, dan snappen ze er geen barst van waar je het over hebt.)

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:49

pubelia schreef:
Ludora schreef:

Zo denken wij, maar justitie en politie enzo ben ik bang van niet... die zien het maar " als" paard. en laat dat nou net het belangrijkste zijn.

nee politie vind dat je je druk staat te maken om een sappige worst een een malse steak.
dat was wat de politie die met de diefstal van mijn pony belast was me letterlijk zei.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:53

Swieb schreef:

Het lijkt me juist als je paard via bemiddeling koopt goed moet wezen...gekeurd door een erkend veearts en onderzoekplicht als koper en verkoper ! Wat de eigenaren nu is overkomen door in bezit van een gestolen paard te zijn mag toch zeker niet gebeuren als je via bemiddeling een paard koopt!
Zowel bemiddelings persoon/bureau en de nieuwe eigenaren zijn dus in gebreken gebleven!

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:48

Ardennen, ik moet je gelijk geven. We kunnen beter een actie maken bij voorkeur op Europees nivo, om de wetgeving aangepast te krijgen en een waterdichter systeem te bedenken om als voorstel in te dienen om te voorkomen dat een gestolenpaard nog verhandeld KAN worden. (een auto heeft een chassisnummer, een paard een chipnummer, chassisnummer kan verwijderd worden, chipnummer lijkt me moeilijker zonder letsel....)

enne, mijn naam is zeker niet Marielle Schipper hahahaha

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 09:37

Ik zat gister Kassa te kijken.....en dacht nog aan jullie.
Daar ging het over auto's,brommers enz.
Is ook nog niet zo makkelijk om dan je gestolen goed terug te krijgen(en dat in Nederland Verward )

Het is zeker allemaal dubbel....als mijn paard gestolen blijkt, geef/verkoop ik deze na nu 7 jaar echt niet meer terug.
Maar als hij gestolen word.....moet ik hem terug hoe dan ook Bloos

Juist daarom moet de wetgeving regels hebben waar men in dit soort gevallen zich aan moet houden.
Je hebt hier te maken met mensen en hun emoties.....juist dan heb je een goede regelgeving nodig.

Ik vind het echt ongelooflijk sneu voor jullie en hoop echt dat je maatje weer bij je rerugkomt.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:25

Gelukkig dat je hem weer gevonden hebt, hopen dat je hem idd snel naar huis kan krijgen! Wat is ie afgevallen zeg!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 13:08

Swieb schreef:
Ardennen, ik moet je gelijk geven. We kunnen beter een actie maken bij voorkeur op Europees nivo, om de wetgeving aangepast te krijgen en een waterdichter systeem te bedenken om als voorstel in te dienen om te voorkomen dat een gestolenpaard nog verhandeld KAN worden. (een auto heeft een chassisnummer, een paard een chipnummer, chassisnummer kan verwijderd worden, chipnummer lijkt me moeilijker zonder letsel....)

enne, mijn naam is zeker niet Marielle Schipper hahahaha

nou, idd. Met het huidige chipnr, moet het toch een stuk minder moeilijk zijn om harder te kunnen optreden tegen diefstal of verkoop van gestolen dieren.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 05:28

Cars schreef:
Ik zat gister Kassa te kijken.....en dacht nog aan jullie.
Daar ging het over auto's,brommers enz.
Is ook nog niet zo makkelijk om dan je gestolen goed terug te krijgen(en dat in Nederland Verward )

Het is zeker allemaal dubbel....als mijn paard gestolen blijkt, geef/verkoop ik deze na nu 7 jaar echt niet meer terug.
Maar als hij gestolen word.....moet ik hem terug hoe dan ook Bloos

Juist daarom moet de wetgeving regels hebben waar men in dit soort gevallen zich aan moet houden.
Je hebt hier te maken met mensen en hun emoties.....juist dan heb je een goede regelgeving nodig.

Ik vind het echt ongelooflijk sneu voor jullie en hoop echt dat je maatje weer bij je rerugkomt.

die emoties hoeven er dus ook niet zo te zijn, als er een goede wetgeving is, of iig, als er een europese ( liefst wereldwijd, maar ja) wet bestaat, dat er alleen gechipte paarden of in ieder geval geregistreerde paarden verkocht mogen worden, dan kun en moet je dus bij de ver-en aankoop dingen checken, als je dan dus een gestolen paard koopt, ben je dus gewoon al in de min, door dingen niet gecheckt te hebben.

ik vind het nu ook echt vreselijk sneu voor swieb, maar ja... ik snap de nieuwe "eigenaren" ook, ik kan alleen praten uit een gevoel van wat als ik zo'sn paard gekocht had en dan zeg ik nu: ik zou het paard aan de gedupeerde eigenaar doen ( hoe dan ook qua kosten enz, dat is dan persoonlijk) maar ik ben ik, en ik kan me de andere kant ook voorstellen, daarbij is het wat als.. niet meegemaakt dus.

gewoon domweg slachtoffer van een wet, een systeem....

swieb, ik weet dat je hem graag thuis wilt en ik gun en snap dat ook, maar als hij nu ook goed zit, en de weg en getouwtrek nu zo zwaar en veel en bijna ondoorgaanbaar is, is er dan ook een moment van loslaten? swieb is terecht, nu tess nog en wellicht het veulen, ik neem nl aan , dat het enorm veel energie en tijd kost, zowel letterlijk als geestelijk, ik zeg niet dat je het thuiskomen moet opgeven hoor, ik zeg alleen, dat je moet nadenken in hoeverre een nieuwe strijd zinvol is.

ik wou dat ik de klok 2 jaar terug kon draaien.. Verdrietig

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:13

Zo denk ik er dus ook over baroen. Dat je meer verantwoordelijkheid bij de koper moet neerleggen. Met het chipnr is dat geen onmogelijke of zelfs moeilijke opgave.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:32

En toch zou ik zelf geen gestolen paard willen houden! Ik zou me rotschamen om hem te houden, terwijl de eerste eigenaar al die moeite heeft gedaan om het paard terug te vinden! Ik zou op zijn minst iets proberen te regelen, waardoor het paard voor een redelijke prijs terug zou kunnen naar de rechtmatige eigenaar! En mezelf kennende, zou ik het waarschijnlijk zelfs gratis terug laten gaan, als de vorige eigenaar tenminste kan bewijzen (chip, dna, proces verbaal) dat het paard van haar gestolen was.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:16

Zoolgangster schreef:
En toch zou ik zelf geen gestolen paard willen houden! Ik zou me rotschamen om hem te houden, terwijl de eerste eigenaar al die moeite heeft gedaan om het paard terug te vinden! Ik zou op zijn minst iets proberen te regelen, waardoor het paard voor een redelijke prijs terug zou kunnen naar de rechtmatige eigenaar! En mezelf kennende, zou ik het waarschijnlijk zelfs gratis terug laten gaan, als de vorige eigenaar tenminste kan bewijzen (chip, dna, proces verbaal) dat het paard van haar gestolen was.

Helaas denkt niet iedereen zo...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:13

En wat nu als je dat paard al jaren hebt en er een hele goede band mee hebt opgebouwd? Dan denk je er misschien ook wel anders over.
Mijn rechtvaardigheids gevoel zegt ook probeer iets te regelen met de vorige eigenaar, maar ik denk dat als ik echt een band heb opgebouwd ik het toch echt in mijn voordeel zal proberen te draaien.

Alleen kan je in deze situatie nog niet echt van een band spreken lijkt mij dus ik vind het maar een beetje vaag dat ze dat paard echt niet kwijt willen.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:36

Helaas, de klok is geen 2 jaar terug te draaien....

Maar zolang als ik zie dat swieber helemaal blij is om ons te zien en sip is als we weer gaan,en een reeële kans is dat we hem thuis kunnen krijgen ja dan ga ik ervoor. Het moet geen onmogelijk getouwtrek worden met als dupe Swieber, daar wint niemand wat mee

Wishful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:27

Top dat je nu vwb Swieber in ieder geval duidelijkheid hebt wáár hij is, ook al is hij daarmee nog niet thuis. Ik duim voor je dat die dag alsnog (snel) mag komen! Kun je hem wel bezoeken?

Nu Tess nog, de wonderen zijn de wereld nog lang niet uit!