Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:56

Goh, wat een verhaal. Ik hoop idd op een wonder. Maar zelf zou het voor mij inslapen zijn.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:16

Volgens instagram komen ze morgenavond aan.Afbeelding

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:24

Medelijden met dat paard, hij zal wel niet de enige zijn die zo wordt vervoerd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:18

cariena1 schreef:
Medelijden met dat paard, hij zal wel niet de enige zijn die zo wordt vervoerd

Ik denk dat er maar heel weinig paarden met zulke breuken nog vervoerd worden .

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:23

Absoluut.
Hoe streng de controles ook zijn.
De pest van al die andere is dat die anoniem blijven……..wat je niet ziet is er niet / of weet je niet.
Dit paard heeft het leed wat hem wordt aangedaan een naam en een gezicht gegeven.
Daarom raakt het iedereen ook zo. ( denk ik )

Het begon allemaal bijzonder.
Een man en een paard.
En nu zien we het ware gezicht van de man en de ellende waarin hij het paard meesleept.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 20:01

GabberGill schreef:
Ik snap oprecht jouw reacties niet. Omdat Piet zijn been geamputeerd wordt mag klaas niet zeuren om zijn gebroken been want hij heeft tenminste nog een been om te breken .

Even wat humor in het donker van dit arme paard: LOL, in het licht van een witte schimmel uit Spanje, en dan Piet en Klaas ...

Ik woon in Frankrijk en ik heb op Franse paardenfora nog niets over dit nare nieuws gelezen, ik heb gezocht maar ook op de Franse media lees ik nog niets. Je zou verwachten dat er toch wel nieuws in gezien wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 20:03

Het is dat er hier een topic over deze man staat, maar denk dat vele anders hier ook niet van hadden gehoord.
En buiten bokt, maar heel weinig denk ik?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 21:13

Monique1963 schreef:
GabberGill schreef:
Ik snap oprecht jouw reacties niet. Omdat Piet zijn been geamputeerd wordt mag klaas niet zeuren om zijn gebroken been want hij heeft tenminste nog een been om te breken .

Even wat humor in het donker van dit arme paard: LOL, in het licht van een witte schimmel uit Spanje, en dan Piet en Klaas ...

Ik woon in Frankrijk en ik heb op Franse paardenfora nog niets over dit nare nieuws gelezen, ik heb gezocht maar ook op de Franse media lees ik nog niets. Je zou verwachten dat er toch wel nieuws in gezien wordt.

Ze zijn ook nog (lang) niet in Frankrijk. "Paard komt er aan" is niet zo boeiend nieuws.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 21:41

Monique1963 schreef:
GabberGill schreef:

Weten ze überhaupt wel dat ie langskomt met zijn paard?

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 22:10

Ze zijn inmiddels in duitsland aangekomen. Hij had een filmpje op zijn verhaal geplaatst, paard staat zonder harnas en niet vast op de wagen..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 22:19

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:28

DuoPenotti schreef:
Het is dat er hier een topic over deze man staat, maar denk dat vele anders hier ook niet van hadden gehoord.
En buiten bokt, maar heel weinig denk ik?

Ik wist ook niets over deze kerel tot deze week.
Zonder Insta en FB krijg je over zulke dingen sowieso niets mee.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 08:42

Monique1963 schreef:
GabberGill schreef:

:') zo had ik hem nog niet bekeken

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 08:49

Wat ik sowieso niet snap is dat je met een kuddedier een reis alleen gaat maken. Hoe sneu is dat dan! Ik ken wel mensen die in ieder geval dan nog een handpaard of bagagepaard of muildier of ezeltje meenamen. Maar een paard alleen een paar jaar trekken door de wereld alleen, vind ik wel sneu al om mee te beginnen. Heel eerlijk gezegd hoop ik dat hij wordt ingeslapen. Die Chinees bedoel ik, grapje. Alweer zwarte humor. Dit is toch geen leven voor het dier.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:03

Niet vergeten dat dit een paard is waar zelfs Equitom nee tegen gezegd heeft. Ik denk dat we dus wel mogen uitsluiten dat het een relatief simpele breuk is die paardwaardig opgelost kan worden. Maar he, zo lang er nog foto's gepost worden met de oortjes naar voren zal het allemaal wel meevallen.

Een paard met gebroken been op transport door Europa en alsnog worden er in dit topic "verzachtende omstandigheden" aangehaald. Mijn mond valt zo ver open dat ik mijn kaak ontwricht.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:29

hij schrijft dit

Citaat:
he is fine. No medication of any kind during 3 days’ ride

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:40

Nou, dan hoeft er ook niet meer gespeculeerd worden of bepaald gedrag door sedatie komt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:21

Ik vraag me toch af of de kliniek hem met open armen gaat ontvangen.
En hoe het met de betalingen zal gaan.
De reis in de trailer, op zijn minst een grondig onderzoek en op een rare manier nog een operatie en revalidatie.
Dan is zijn ingezamelde geld een lachertje.
Of misschien dat de kliniek wat schilderijtjes accepteert voor aan de muur?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:29

Op afbetaling?
Of hij hoopt als hij geopereerd word dat er meer mensen doneren?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:29

Geen medicatie? Als hij geen pijnbestrijding krijgt tijdens de reis dan valt dit wat mij betreft echt onder dierenmishandeling.

Monique:
Hij heeft wel een leuker leven dan veel andere hengsten die hun dagen veelal eenzaam in een stal of paddockje slijten. Maar goed, ik snap je punt wel.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:40

Gini schreef:
Niet vergeten dat dit een paard is waar zelfs Equitom nee tegen gezegd heeft. Ik denk dat we dus wel mogen uitsluiten dat het een relatief simpele breuk is die paardwaardig opgelost kan worden. Maar he, zo lang er nog foto's gepost worden met de oortjes naar voren zal het allemaal wel meevallen.

Een paard met gebroken been op transport door Europa en alsnog worden er in dit topic "verzachtende omstandigheden" aangehaald. Mijn mond valt zo ver open dat ik mijn kaak ontwricht.

Verzachtende omstandigheden?
Ik lees dat er gedacht en gezocht is naar organisaties om dit transport te kunnen stoppen.

Punt is dat je te maken hebt met een ontoerekeningsvatbaar eigenaar van het paard waar het dierenwelzijn betreft.
Bovendien zijn wij toeschouwers in dit verhaal.
En dan snap ik goed dat je tegen beter weten in blij bent met het feit dat het dier eet, staat, zijn omgeving opneemt met de oortjes naar voren ect.
Gewoon omdat het anders te gruwelijk voor woorden is.

Daarom ook heel benieuwd naar de reactie van de kliniek…………
Maar ook daar zal deze Chinees wel zijn eigen invulling aan geven.
Hij doet niet anders.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:43

Mijn hemel wat een aannames zie ik hier voorbij komen. Ontoerekeningsvatbaar? Dat is nogal een uitspraak.
Ik heb mijn mening over dit transport en de behandeling maar jullie gaan echt heel ver.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:48

Buiten wat ik vind van de poging om het paard op deze manier op te knappen...

Ik denk dat hier heel erg voorbij wordt gegaan aan de culturen,gedragingen enz in andere landen anders is en kan zijn dan hoe wij hier omgaan met situaties.
Dat zijn manier van praten/typen en omgaan van dingen anders is dan hoe "wij" dat zouden doen maakt iemand niet meteen ontoerekeningsvatbaar of wat er ook genoemd wordt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:50

Hebben jullie deze reis gevolgd via Instagram of FB? Dit paard is diverse keren onnodig in gevaar gebracht omdat zijn eigenaar vaak zo laconiek reageert. Hij is vermist geweest, heeft heftig gevochten met andere paarden enz. Achter de schermen heeft hij veel back-up gehad van sommige 'longriders' maar heeft hun advies ook naast zich neer gelegd en heeft ze nu gewoon geblokkeerd overal. Deze mensen hadden het beste voor met hem en zijn paard.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:54

Zoals ik al zei, in andere landen gaan ze anders om met hun dieren. Is het goed, volgens onze maatstaven niet. Vind ik er wat van... ja gedeeltelijk wel. Maar doen alsof onze manier en denkwijze de enige en juiste is ? Nee.
Dat een dingen bij worden gehaald mbt zn manier van posten, doen alsof hij iemand neer gaat steken als ze m niet gaan helpen, over t roken enz enz heeft niks van doen met hoe t met het paard gaat en hoe wij het zouden doen.