Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:56

kiki1976 schreef:
Klopt StalNollie, dat zeiden ze ook in het vragen rondje op facebook. daar vroeg iemand of het waar was dat ze betaalde voor inbeslaggenomen paarden via de NMWA.
Dit hebben ze ook bevestigd,

Maar wat mij echt verbaasd is de hoge kosten die ze per maand per paard beweren te hebben.
Maar een paard met geestelijke schade zoals ze het noemen kost hun € 6300 per maand per paard. Ik vraag me dan ook echt oprecht af, hoe dan?

Kijk, ik heb het niet voor PZB maar ik vind wel dat informatie die hier gezet wordt moet kloppen. Het heeft geen nut om hier dingen te willen uitspitten als de informatie die wordt overgenomen niet klopt. Dit gaat over een bedrag van december tot nu. 7/8 maand. Dat komt op een €900 ongeveer per maand. Nog altijd veel geld, maar ik heb ook nog verwaarloosde dieren opgevangen en aangepaste voeding, meerdere keren dierenarts, regelmatig hoefsmid om het allemaal ok te krijgen. Ik was geen €900 per maand kwijt voor 7/8 maand maar een gemiddelde van €500 was geen uitzondering en dan waren dit dieren zonder al te speciale zorg door verwaarlozing.

superpony

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:06

Volgens mij had ik gelezen dat ze 1250 euro aan kosten kwijt waren per paard per maand. Dat vind ik best veel. Dure medicatie zou kunnen. Maar paarden gaan niet elke maand naar de tandarts bijvoorbeeld.

Bij erge problemen en veel veearts bezoek kan het oplopen, maar daar moet je dus al vragen gaan stellen hoe ver je gaat en wie dat moet betalen. Maar dan zou ik sws zelf bijhouden wat de kosten per paard zijn.

En ik snap het wel. Wij kregen een ziek paard, werd gelogen tegen ons, dus we trapten erin. Waren in 5 maanden tijd al ruim 4000 euro kwijt aan extra kosten. Dus ex stalkosten. En ingeslapen, dus ook alles kwijt.........

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:06

amen schreef:
Kinke schreef:
je schijnt azijn te hebben gedronken ;)

Haha had niet anders verwacht...

Ik heb ook gereageerd eronder met mijn eigen ervaring :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:10

Art_Ificious schreef:
amen schreef:

Heb je al reactie gehad?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:12

Ik zie de reactie niet staan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:27

Wat kost prascent inmiddels, 2 euro per pil, nog?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:52

amen schreef:
Kinke schreef:
je schijnt azijn te hebben gedronken ;)

Ik denk dat ik zo ook een azijndrinker of zelfs azijnpisser ben lol

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:57

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:58

In stilte volg ik de topics over pzb. Ik vind het zo ontzettend jammer dat een stichting die in principe
Echt goede bedoelingen heeft (het redden en opknappen van verwaarloosde paarden) zo commercieel is geworden.
Al die weidemaatjes, al die “adoptie paarden”.
Of maak een scheiding, stuk stichting voor de paarden die het nodig hebben, daar zou ik ook met liefde aan doneren, en een stuk commercie bestaande uit paarden verkoop/bruikleen en pension/pensioen/vakantiestalling. Dan gewoon laten zien wat er is opgehaald voor de stichting en waar het aan uit wordt gegeven. Volgens mij heb je dan een prachtig bedrijf.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:00

En jaar hoor,ik mag niet meer reageren na mijn reactie van net. Triest. Ik kan nog via de FB van mijn dochter, aldus mijn dochter |o

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:01

Gwenvd schreef:
In stilte volg ik de topics over pzb. Ik vind het zo ontzettend jammer dat een stichting die in principe
Echt goede bedoelingen heeft (het redden en opknappen van verwaarloosde paarden) zo commercieel is geworden.
Al die weidemaatjes, al die “adoptie paarden”.
Of maak een scheiding, stuk stichting voor de paarden die het nodig hebben, daar zou ik ook met liefde aan doneren, en een stuk commercie bestaande uit paarden verkoop/bruikleen en pension/pensioen/vakantiestalling. Dan gewoon laten zien wat er is opgehaald voor de stichting en waar het aan uit wordt gegeven. Volgens mij heb je dan een prachtig bedrijf.

Precies dit! Dat zei ik ook in mijn reactie op FB. Er is niets mis mee om dit op meer commerciële basis te dorn, maar wees dan open daarover!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:02

_San87_ schreef:

Je hebt niet altijd een hele nodig maar wel moet de medicatie dagelijks gegeven worden.Dus je moet een stalling hebben waar dat praktisch mogelijk is, bijv. een 24-7 buitenplek gaat dan misschien moeilijk.Want het moet eigenlijk 1x daags door het voer, individueel in zijn bak.Of je moet je paard thuis hebben staan .Bij pensionstalling moet je regelen dat de pensionhouder het geeft als je niet dagelijks zelf kunt komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:20

Koekie73 schreef:
Moestuin schreef:

Kijk, ik heb het niet voor PZB maar ik vind wel dat informatie die hier gezet wordt moet kloppen. Het heeft geen nut om hier dingen te willen uitspitten als de informatie die wordt overgenomen niet klopt. Dit gaat over een bedrag van december tot nu. 7/8 maand. Dat komt op een €900 ongeveer per maand. Nog altijd veel geld, maar ik heb ook nog verwaarloosde dieren opgevangen en aangepaste voeding, meerdere keren dierenarts, regelmatig hoefsmid om het allemaal ok te krijgen. Ik was geen €900 per maand kwijt voor 7/8 maand maar een gemiddelde van €500 was geen uitzondering en dan waren dit dieren zonder al te speciale zorg door verwaarlozing.

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Ik zeg nergens dat wat ze doen ok is. Ik zeg enkel dat als er geknipt en geplakt wordt van facebook dat dit we correct moet gebeuren. €6300 per maand of over 9 maand is een flink verschil. Er wordt hier zo geroepen dat er foute informatie wordt verschaft maar dan gebeurt hier hetzelfde…
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:25

6300 incl aankoopprijs, dat zal niet veel zijn, slacht prijs want de nvwa heeft de kosten bij de houders niet. Zet ik het hoog, 800 euro. Blijft 600 per paard per maand over aan kosten. Dan volgende, zijn er al wat geadopteerd? Er zijn er vast wat bij geweest waarbij goed voer, hoefsmid en tandarts en onderzoek door da genoeg was. Niet alle dieren waren zo getraumatiseerd en die ene, met vier hengsten kettingen net te houden, ja, daar ben je vrijwilligersorganisatie voor toch?
Of worden de uren waarmee je met dit dier bezig bent geweest als zzp er afgeschreven ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:30

Dat daar bvb twee betaalde krachten lopen zal echt niemand een probleem mee hebben, zeker niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:07

anjali schreef:
_San87_ schreef:

Je hebt niet altijd een hele nodig maar wel moet de medicatie dagelijks gegeven worden.Dus je moet een stalling hebben waar dat praktisch mogelijk is, bijv. een 24-7 buitenplek gaat dan misschien moeilijk.Want het moet eigenlijk 1x daags door het voer, individueel in zijn bak.Of je moet je paard thuis hebben staan .Bij pensionstalling moet je regelen dat de pensionhouder het geeft als je niet dagelijks zelf kunt komen.

Ik weet t, zelf een PPID'er gehad.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:12

Moderatoropmerking:

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:18

Koekie73 schreef:
Moestuin schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Ik zeg nergens dat wat ze doen ok is. Ik zeg enkel dat als er geknipt en geplakt wordt van facebook dat dit we correct moet gebeuren. €6300 per maand of over 9 maand is een flink verschil. Er wordt hier zo geroepen dat er foute informatie wordt verschaft maar dan gebeurt hier hetzelfde…

Dat bedoelde ik ook niet te zeggen hoor, ik ben het met je eens.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:27

Earth schreef:
Art_Ificious schreef:

Heb je al reactie gehad?

Née niks meer. Het blijft stil langs hun kant.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:38

Volgens mij is jou bericht ook verwijderd.
Tenminste, ik heb hem niet voorbij zien komen.

Wel heel triest van pzb dat ze gewoon niet meer reageren. Volgens hun regels gaat het wel om zijn paard.
Heel veel sterkte art met welke beslissing je ook gaat nemen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:58

Ik heb op fb niet gereageerd en kan zelfs geen reactie meer plaatsen. Ze laten alleen koek en ei berichten staan. En dan die cynische opmerkingen die ze geven bah bah hoe onprofessioneel kan je zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:15

candalisa schreef:
Ik heb op fb niet gereageerd en kan zelfs geen reactie meer plaatsen. Ze laten alleen koek en ei berichten staan. En dan die cynische opmerkingen die ze geven bah bah hoe onprofessioneel kan je zijn.

Ja dit gedrag vind ik zo onprofessioneel. Ik begrijp daar niks van :n

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:53

Moderatoropmerking:

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:56

Earth schreef:
Art_Ificious schreef:

Heb je al reactie gehad?

Née niks meer. Het blijft stil langs hun kant.

Heb je helemaal niets meer gehoord nadat Henk hier heeft gereageerd?
Bizar! En nu, @Art?