Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oji schreef:Ik was 1 van degene die nieuwsgierig was naar hoe het internationaal zou scoren. Ik kan deze proeven niet zien dus kan niets op deze proeven zeggen. Maar dit is niet het internationale spelersveld wat ik bedoelde met dat ik wil zien als vergelijking want ik kan dit nauwelijks internationale competitie noemen. Nederland heeft zijn volledige absolute top ingezet, België ligt qua dressuur toch echt wel een niveau lager en van andere landen zoals Dld waar ik dan ter vergelijking nieuwsgierig naar zou zijn, is er B garnituur afgevaardigd.
Ik ben vooral benieuwd naar een grote internationale wedstrijd, waar de echte top aan verschijnt met hun A paarden. Ik denk dat we daarvoor moeten wachten op Tokyo.
Wel heel erg jammer dat Ingrid Klimke met Franziskus uitgeschakeld zijn voor Tokyo door een blessure bij Franziskus. Die combinatie had ik heel graag ook gezien in het grote internationale spelersveld. Ik vind haar een veel fijnere ruiter als bv Isabella Werth.
Ik ben gewoon echt heel benieuwd naar Tokyo. Denk dat daar toch wel een beeldbepalend oordeel geveld gaat worden over het toekomstig beeld van de dressuur. En als alle kanonnen tegen elkaar rijden met hun beste paarden in topvorm, en de FEI 5* juryleden beslissen dat EG met Total US het beoogde plaatje is, dan wil ik dat best voor waar aannemen hoor. Het blijft niet mijn smaak, ik zou het jammer vinden, maar ik ben er heilig van overtuigd dat zulke juryleden het beter weten als ik simpele basisruiter.
Imaginaerum schreef:Ik heb de proeven van vandaag wel kunnen kijken en ondanks dat ik geen fan ben van het eerdere beeldmateriaal, vond ik vandaag wel positief opvallen dat beide paarden met iets meer halslengte werden voorgesteld.
MCE schreef:manubres schreef:Van mij had Toto jr. mogen winnen, ging met een betere houding, takt en balans door de baan.
vind de regie nog altijd erg zwaar, paarden zouden meer hun 'natuurlijke ' atletisch vermogen moeten kunnen tonen, terwijl de ruiter ( imo) ze nu vaak daarin beperkt
Getup schreef:Zelfs de St Georg schreef, dat Gal echt zn best deed, de paarden op lengte te rijden
Elisa2 schreef:We moeten ook niet vergeten dat deze paarden nog moeten groeien op dit niveau. Het is toch anders dan als ze al een paar jaar op dit niveau lopen en veel wedstrijdritme e.d. hebben.
Gini schreef:Elisa2 schreef:We moeten ook niet vergeten dat deze paarden nog moeten groeien op dit niveau. Het is toch anders dan als ze al een paar jaar op dit niveau lopen en veel wedstrijdritme e.d. hebben.
Maar was dit niet een beetje het punt (voor zover ik me deze discussie nog herinner)? Dat men het absoluut normaal vindt dat je van een jong paard niet kan verwachten dat die meteen perfect door de baan loopt, maar dat het dan dus abnormaal is om zo een proef wel een quasi perfecte score te geven. Dus dat het paard en zijn jongigheid niets verweten wordt, maar dat die specifieke proef toen gewoon niet die monsterscore waard was.
Ayasha schreef:Vergeet vooral niet dat ze in de eerste plaats mensen zijn met (voor)oordelen.Geen enkel jurylid, of ie nu net begint of al een leven lang 5* jureert, jureert zonder oordeel.
Dat is het eerste wat ons geleerd werd in de mentale training.
Dat kan in je nadeel werken maar ook in je voordeel.
En ik zal nu vast wel weer kritiek krijgen, maar dankzij Totilas werkt dat bij Gal hoofdzakelijk in zijn voordeel.
996981 schreef:Ayasha schreef:Vergeet vooral niet dat ze in de eerste plaats mensen zijn met (voor)oordelen.Geen enkel jurylid, of ie nu net begint of al een leven lang 5* jureert, jureert zonder oordeel.
Dat is het eerste wat ons geleerd werd in de mentale training.
Dat kan in je nadeel werken maar ook in je voordeel.
En ik zal nu vast wel weer kritiek krijgen, maar dankzij Totilas werkt dat bij Gal hoofdzakelijk in zijn voordeel.
Of in zijn nadeel. Gezien de bakken met kritiek die hij al jaren krijgt m.b.t. trainingsmethoden en het daaruit voortvloeiende beeld
Elisa2 schreef:Getruckt want hij gaat niet zitten...vond ik ook en een onrustige staart.
Ik denk wel dat paarden moeten kunnen groeien in een niveau en daarvoor moet er toch gestart worden. Een proef thuis rijden is anders dan in een ring.
Gini, klopt maar de onderdelen die ze goed laten zien zijn natuurlijk een hoog cijfer waard omdat er enorm veel kwaliteit in zit.
Elisa2 schreef:Gini, klopt maar de onderdelen die ze goed laten zien zijn natuurlijk een hoog cijfer waard omdat er enorm veel kwaliteit in zit.