Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sansevieria schreef:Weet je, er zullen best mensen zijn die geen moeite doen, of willen doen.
Maar vergeet niet, er zijn er ook de nodigen die wél alles hebben gedaan hun dieren te beschermen.
En die worden allemaal over een kam geschoren, als luie en gierige veehouders.
Hoe was dat met hokjesdenken hierin??
Heb ik het niet eens over de mensen die bedreigd worden.
Bah, ik wil er eigenlijk niet eens meer over nadenken.
mysa schreef:@Jessix:
Wat ik heb gedaan heb ik al ergens beschreven. Wat ik nog moet doen: nog twee of drie linten, langere afstandhouders op de palen, nieuwe stroomklok. Twee kanten van de tuin kan ik sowieso niet beveiligen. Dus dat is echt hopen dat een eventuele wolf/wolven niet omloopt.
elnienjo schreef:Ik snap niet dat mensen de wolven niet doden. Ja, ik weet dat het niet mag, maar het is toch belachelijk om je (dieren) niet te mogen beschermen tegen een roofdier? Is er geen gif waardoor ze onvruchtbaar worden? Dan lost het zich uiteindelijk ook vanzelf op.
Jessix schreef:mysa schreef:@Jessix:
Wat ik heb gedaan heb ik al ergens beschreven. Wat ik nog moet doen: nog twee of drie linten, langere afstandhouders op de palen, nieuwe stroomklok. Twee kanten van de tuin kan ik sowieso niet beveiligen. Dus dat is echt hopen dat een eventuele wolf/wolven niet omloopt.
Bedankt voor je reactie. Ik kan me niet elke post herinneren in dit topic.
Sansevieria schreef:Jessix, jij scheert niet iedereen over een kam nee.
Maar heel veel mensen wel helaas.
Ik kreeg zelfs van iemand waar ik dacht mee bevriend te zijn een nare opmerking naar mijn hoofd nadat ik haar vertelde dat ik ging stoppen met schapenhouden.
Wij waren hele grote egoisten, want die arme wolf moest immers ook eten, dat ik hem dat niet gunde![]()
Dan valt je toch niks meer in hoor...
@Mysa, de bovenste stroomdraad had ik ook op afstandshouders, en om er een sterkere klap op te houden hebben wij op een bepaald moment ook een deel van het lint/cord vervangen door een dikke ijzerdraad, voor een nog betere stroomgeleiding.
Jessix schreef:Ik lees hier vooral wat allemaal niet kan. Niet praktisch, te duur, etc. Niemand heeft verstand van schapen houden, de wolf is geen sprookje, etc.
Wat doen al deze mensen in dit topic dan nu zelf om hun dieren te beschermen? Of wachten jullie gewoon af?
_Penotti schreef:Jessix schreef:Ik lees hier vooral wat allemaal niet kan. Niet praktisch, te duur, etc. Niemand heeft verstand van schapen houden, de wolf is geen sprookje, etc.
Wat doen al deze mensen in dit topic dan nu zelf om hun dieren te beschermen? Of wachten jullie gewoon af?
Hier een gaas hekwerk van 140 hoog plus nog 2 draden erboven dus totaal een 160.
Maar dat is dus niet wolfproof.
Kosten dikke 20.000 euro.
En daar mogen nu duizenden bij om gaas in te graven.
Stroom buitenom te zetten en eventueel verharder onder die draad omdat je anders dagelijks met de bosmaaier aan de gang kunt.
Dus genoeg al geïnvesteerd zou ik zeggen.
Of vind je het normaal om daar nog ongeveer de helft bij te moeten gaan leggen voor ingraven ed?
Ik niet, ik wil geen roedels.
Of laat de prowolvers maar gaan betalen, kijken hoe snel die flauwekul voorbij is als ze het zelf geld zou gaan kosten.
Zo makkelijk praten over een ander de beurs.
Jessix schreef:Mijn vraag is : Wat doe je nu zelf om je dieren te beschermen?
Kuggur schreef:Jessix schreef:Mijn vraag is : Wat doe je nu zelf om je dieren te beschermen?
Het was een radicale methode, maar emigreren naar IJsland bleek een waterdichte methode; ik zie nog geen wolf de atlantische oceaan overzwemmen.
Hier kwam overigens wel een aantal jaar geleden een ijsbeer aan land. Een bekende van me trof hem tussen zijn schapen aan, en schoot hem neer.
Edit na deze post even bijgelezen, kom net van het paard, en zie dat verschillende mensen al op mijn woonplaats hadden gewezen.
Kuggur schreef:Je kunt wel nuffig doen Jessix, maar die vraag van je die ik quote was toch écht aan het einde van een post die in zijn geheel direct aan mij gericht was.
Jessix schreef:Kuggur schreef:Je kunt wel nuffig doen Jessix, maar die vraag van je die ik quote was toch écht aan het einde van een post die in zijn geheel direct aan mij gericht was.
Als reactie op jou ja, nadat jij er voor kiest mijn algemene vraag te beantwoorden. Waarom zou ik moeten weten waar jij woont? Begrijp niet zo goed waarom je er zo'n persoonlijke issue van maakt. Maar blijkbaar voel je steeds de noodzaak op mij te reageren.
Sunnda schreef:Hij zegt toch ook niet dat je moet weten waar hij woont? Hij geeft alleen aan dat hij niets doet omdat het gezien zijn woonplaats niet nodig is.
Niet zo zuur zeg.
Jessix schreef:Maar mooi dat het verhuizen naar IJsland voor jou werkt. Geen wolvenprobleem voor jou dus.
Jessix schreef:Sansevieria schreef:Weet je, er zullen best mensen zijn die geen moeite doen, of willen doen.
Maar vergeet niet, er zijn er ook de nodigen die wél alles hebben gedaan hun dieren te beschermen.
En die worden allemaal over een kam geschoren, als luie en gierige veehouders.
Hoe was dat met hokjesdenken hierin??
Heb ik het niet eens over de mensen die bedreigd worden.
Bah, ik wil er eigenlijk niet eens meer over nadenken.
Ik heb daar helemaal geen oordeel over gegeven. En ik scheer ook helemaal niemand over één kam.
Ik denk alleen dat je toch wat moet doen als je dieren hebt. Je kan van alles vinden en willen, maar als er door de overheid toch niet ingegrepen wordt zou je toch zelf een oplossing moeten zoeken. Zelfs al is deze niet 100% wolf-proof.
Dus ik was benieuwd, wat doen jullie nu zelf als poging de wolf buiten de deur te houden.