Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:41

Hekken doorknippen lijkt me niet wijs, er kunnen dan weer andere dingen gebeuren, dieren die onder auto's komen bv, ik vrees wel dat er mensen zijn die dit daadwerkelijk gaan doen

Zidore

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:43

Als ik mag kiezen onder een auto of hongersdood dan weet ik het wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:45

Liever onder een auto met een volle buik en een volle mond dan met een kogel en honger dood

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:51

Jullie gaan voorbij aan het risico van de bestuurder.... Jammer

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 01:05

Zo'n dier komt niet 'onder' de auto... zo'n dier komt dwars door de voorruit en waarschijnlijk gaat de bestuurder dat niet overleven. Lijkt me niet dat iemand dat op zijn geweten wil hebben...
De ene ongewenste situatie met een andere ongewenste situatie oplossen lijkt me niet echt productief in dit geval. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 01:33

Wat als ik een ree op de auto krijg?

Is ook wild. En deze paarden en koeien blijkbaar ook. Verstandig om de hekken los te knippen, nee. Maar zeer begrijpelijk en nodig. Ik verwacht ook wel dat dat vannacht of morgennacht gaat gebeuren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 01:37

Amy schreef:

Is ook wild. En deze paarden en koeien blijkbaar ook. Verstandig om de hekken los te knippen, nee. Maar zeer begrijpelijk en nodig. Ik verwacht ook wel dat dat vannacht of morgennacht gaat gebeuren.

Ik hoop héél erg dat mensen hun verstand blijven gebruiken.
Door deze non-oplossing wordt het probleem alleen maar groter, ook voor de dieren.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 02:23

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 03:11

Amy schreef:

Inderdaad zulke acties zijn wel te begrijpen gelet de frustraties omdat de dieren aan hun lot wordt overgelaten..

joyce B schreef:
Wanneer gaan ze nou snappen dat het publiek dit niet meer wil.. onnodig laten lijden en verhongeren van beesten die geen kant op kunnen. Het is een schande dat dit goedgepraat wordt. En al jaren lang!

Hopelijk dat deze acties eindelijk doordringen tot de politiek en organisaties. Wat hier gebeurd is een keuze in beheer. Een keuze voor dierenmishandeling en dat is niet goed te praten.

+1 mee eens

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 03:25

Ik vind de uitspraak 'de natuur eindigt waar het hek begint' in deze situatie heel toepasselijk.

Maar hekken doorknippen gaat ook zeker geen oplossing zijn. Dit hele project zal op de schop moeten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 03:29

Vandaag hebben wij de hele dag proberen te voeren, wat hier en daar ook gelukt is. Niet op alle plekken. Een groep werd betrapt en hebben een proces verbaal gekregen en dat hooi is er weer uitgehaald door SBB. Daar is die foto ook van. Politie en SBB kwam dus het was rennen en niet genoeg tijd om de balen van touwtjes te ontdoen en te verspreiden. Op andere plekken is het wel gelukt. Het was koud, het was eng, het was veel werk, het was teleurstellend als iets niet lukte. Veel politie in burger die de auto's daar gaan volgen en rond rijden. Moeilijk dus om op tijd te zien dat politie komt. Je hebt hoogstens een paar minuten voor je hooi drop. Wat balen zijn 'gesneuveld' voor de hekken omdat je die er niet op tijd over kon krijgen omdat je snel weg moest. Maar er ligt verspreid heel wat binnen!

Een zwaar kat en muis spel met SBB en politie. Vooral veel bezig met auto's afschudden :') Hierdoor nam het veel tijd in beslag om ook maar wat te lossen. Maar als je dit dan ziet is het het waard. Wat nou onrust. Ze stonden rustig te eten. Deze kudde was redelijk gezond

Afbeelding

Ook een kleine kudde herten en runderen hadden voer, maar geen tijd voor foto's want we moesten de auto's alweer in duiken want SBB kwam eraan. Die foto's komen nog, want die zien er echt slecht uit.

We gaan absoluut geen brok voeren of hekken open breken!! We hebben luzerne gedoneerd gekregen maar ook dat gaat er niet in! Alleen arm hooi.

Dit zijn foto's van vandaag, niet door mij genomen. Maar hier kunnen we niet bijkomen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ElineS op 01-03-18 03:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 03:36

Super dat jullie konden alsnog snel wat hooi geven +:)+ En zeker een mooi foto van deze kudde *-:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 03:40

Dankje!

Als men nog een opslagplaats weten in de buurt van OVP. We zoeken opslag voor 450 gedoneerde pakjes die nu te ver liggen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 03:58

Super gedaan! Toppers! _/-\o_

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:17

Geweldig Eline _/-\o_
Als ik in de buurt had gewoond dan was ik jullie direct komen helpen, en had ik ook flink wat hooi gedoneerd.
Kunnen alle kuddes eigenlijk tot aan het hek komen, of zit een deel nu opgesloten daar waar de mensen ook niet voorbij mogen?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:37

ElineS _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:45

ElineS, held!!! +:)+

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:53

wat goed elineS _/-\o_ _/-\o_ nu hopen dat ook de extreem magere beesten wat te eten mee kunnen pikken

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:53

knollentuin schreef:
Die m'n bij rtl live bracht het duidelijk en begrijpelijk voor iedereen, hoop dat mensen hierdoor gaan zien dat dit zo niet langer kan, en dat de media het aandacht blijft geven, dus dat mensen volhouden en niet afzwakken zo gauw 't weer beter wordt en er weer gras groeit, we moeten blijven vragen om aanpassingen in het beleid

Eens.

Ik vind dat met hooi bijvoeren voor nu goed is om het ergste leed te verlichten. Maar boven al moet er een goed plan komen voor regulering in Oostvaardersplassen in toekomst.

Maar de hekken open knippen is niet de oplossing, dat is voor de dieren de de mensen te gevaarlijk.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:55

Coloured schreef:
Vast al een keer langsgekomen denk ik, maar hierbij dan nog een keer:
Voor wie de petitie wil ondertekenen tegen het leed dat Oostvaardersplassen heet:

https://petities.nl/petitions/laat-de-g ... ?locale=nl

Heb ik al getekend. En SBB gemaild en provinciale staten Flevoland gemaild hierover. En verder alle dierenorganisaties gevraagd of ze zich hier extra voor in willen zetten. Ik geloof in heel uitgebreid spammen.

De provincie Flevoland maakt zich drukker om het lawaai van een aankomende luchthaven dan de dood van deze dieren.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:01

Om de natuur in Nederland in ‘balans’ te houden, aangezien het tekort aan natuurlijke vijanden, stel ik voor om ruim de helft van de vleesetende mensen af te schieten.
Door gebrek aan vlees in de nabije toekomst zullen deze anders aan hongersnood sterven.
We plaatsen hoge hekken zodat de populatie niet naar buurlanden kan uitwijken, want daar hebben ze al genoeg aan hun eigen problemen.
Dier en natuur krijgt meer rust en ruimte en zal langzaam kunnen groeien, alles raakt weer in balans, want wie de natuur terug wil, moet beseffen, dat het vooral de mens is die in aantal terug moet dringen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:42

ElineS schreef:
Vandaag hebben wij de hele dag proberen te voeren, wat hier en daar ook gelukt is. Niet op alle plekken. Een groep werd betrapt en hebben een proces verbaal gekregen en dat hooi is er weer uitgehaald door SBB. Daar is die foto ook van. Politie en SBB kwam dus het was rennen en niet genoeg tijd om de balen van touwtjes te ontdoen en te verspreiden. Op andere plekken is het wel gelukt. Het was koud, het was eng, het was veel werk, het was teleurstellend als iets niet lukte. Veel politie in burger die de auto's daar gaan volgen en rond rijden. Moeilijk dus om op tijd te zien dat politie komt. Je hebt hoogstens een paar minuten voor je hooi drop. Wat balen zijn 'gesneuveld' voor de hekken omdat je die er niet op tijd over kon krijgen omdat je snel weg moest. Maar er ligt verspreid heel wat binnen!

Een zwaar kat en muis spel met SBB en politie. Vooral veel bezig met auto's afschudden :') Hierdoor nam het veel tijd in beslag om ook maar wat te lossen. Maar als je dit dan ziet is het het waard. Wat nou onrust. Ze stonden rustig te eten. Deze kudde was redelijk gezond

[ [url=m/TJzS8b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook een kleine kudde herten en runderen hadden voer, maar geen tijd voor foto's want we moesten de auto's alweer in duiken want SBB kwam eraan. Die foto's komen nog, want die zien er echt slecht uit.

We gaan absoluut geen brok voeren of hekken open breken!! We hebben luzerne gedoneerd gekregen maar ook dat gaat er niet in! Alleen arm hooi.

Dit zijn foto's van vandaag, niet door mij genomen. Maar hier kunnen we niet bijkomen.

[ [url=m/ynMxJY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat tof dat je actie onderneemt :D. Fijn om te zien dat er niet gevochten wordt, maar gegeten. Arme paarden.

Hoe groot was de groep mensen die kwam voeren?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:05

Jennyj01 schreef:
Coloured schreef:
Vast al een keer langsgekomen denk ik, maar hierbij dan nog een keer:
Voor wie de petitie wil ondertekenen tegen het leed dat Oostvaardersplassen heet:

https://petities.nl/petitions/laat-de-g ... ?locale=nl

Heb ik al getekend. En SBB gemaild en provinciale staten Flevoland gemaild hierover. En verder alle dierenorganisaties gevraagd of ze zich hier extra voor in willen zetten. Ik geloof in heel uitgebreid spammen.

De provincie Flevoland maakt zich drukker om het lawaai van een aankomende luchthaven dan de dood van deze dieren.

De enige die zich hier al jaren druk om maakt is de PVV met in het bijzonder Dion Graus. Alle andere zogenaamde dierenvrienden doet het kennelijk niks. Helaas maar waar.
Het is te hopen dat het nu wel eindelijk een keer doordringt, maar ik vrees ervoor.

Wat goed Eline! Het is dan misschien lang niet genoeg om ze aan te laten sterken, maar als je al zolang honger hebt is elke hap eten echt het beste gevoel ooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:09

Stephanie_86 schreef:
wat goed elineS _/-\o_ _/-\o_ nu hopen dat ook de extreem magere beesten wat te eten mee kunnen pikken

Waarschijnlijk niet hè.
Ik zie op die foto geen uitgemergelde paarden trouwens, zoals ik hier steeds hoor.

Sommige berichten hier hebben wel een hoog penny-gehalte. Hekken open, draden doorknippen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:09

Eline je bent een topper!