RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:34

Jaleesaa schreef:
Air schreef:
Vind jullie hier erg walgelijk reageren. Jullie zijn geen rechters, doe dan ook niet alsof je er wel eentje bent.
Dit komt juist op tv omdat dit soort dingen vaker voorkomen. En omdat er veel onduidelijkheid over heerst.
Een beetje respect mag wel, voor beide partijen.

En er is niks sneu's aan Mr. v/d Berg, hij heeft er immers zelf op toegezegd.

nou inderdaad !

Amen _/-\o_

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:34

Uiteraard hebben wij ook zitten kijken en in onze ogen werd de verkopende partij juist onrecht aangedaan en niet de kopende partij.

Tevens zei haar advocaat op het einde dat als alles op papier zou worden gezet door Jytt haar DA, de verkopende partij zou schikken, maar dat de verkopende partij dat uiteindelijk niet wou en blabla ...
Echter...de verkopende partij heeft nooit gezegt te willen schikken! Hier ging dus ook het 1 en ander aan communicatie mis.
Laatst bijgewerkt door millennium op 11-12-12 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:35

Naborah schreef:
'onder druk gezet?!'
JA!

Ja duh, zo gaat dat. Met juridische dingen word je altijd onder druk gezet :Y)

Die fokker lijktiet oneerlij, maar de jongedame ook niet...

Autumnn

Dat de fokker met gezicht en naam helemaal in beeld wilt zegt denk ik al genoeg.
Vond Yitte aan het eind van het programma al een stuk minder geloofwaardig overkomen, denk dat ze al nattigheid voelde.
Ik geef de fokker groot gelijk, hoop dat hij hier geen problemen mee onder vind :(:)

x_Anne_x

Is elke week zo dat t geen einde heeft -O-
Maar jongens jullie zijn wel vermakelijk met dat gespeculeer hoor :')

Marjo

Celiien schreef:
Nee, ik denk dat er nog geen einde is := opnames waren van afgelopen zomer/herfst, dus als ze echt zijn gaan produceren is dat nog echt niet klaar :n

Procederen bedoel je denk ik? :P

Ing__

Persoonlijk snap ik niet dat je na drie maanden een koopcontract alsnog wilt hebben?
Vind het nog behoorlijk aardig van Bart dat hij dat gedaan heeft nog!
Ik zou zelf denken ja dahaaaaag, na drie maanden?

Daarnaast vind ik het stuk over de dierenarts zeer slap,
Zie lieten foto's zien van toen hij ziek was, niet van het moment van aankoop!

Laura1982

als de uitslag bekend is van deze zaak komen ze daar in een andere uitzending op terug.

Aranel

Ze had idd beter de boel op die DA kunnen proberen te verhalen in plaats van de verkopende partij. Hij heeft een paard wat ziek/slecht was, wel goedgekeurd.

IvysToeter

Ik ben wel benieuwd hoe het nou afgelopen is.

Ik denk dat jytte sowieso wel meeleest hier.

Dobel

Als Jitte zo'n slimme agent was poste ze niet zulke berichten op Bokt... het domste wat je kunt doen eigenlijk, dat weten agenten toch?? Daarnaast oneerlijk wat ben je gemeen bezig Jitte! Zelf heeft mevrouw alle advocaatkosten gratis.. die v/d berg kan een advocaat inhuren voor een godsvermogen. Daarnaast is het een eerlijke man en trouw van de kerk.. hij betaald liever 10 000 aan de advocaat dan 1 cent aan Jitte en gelijk heeft die!

Anoniem

Logisch dat ze niets kunnen toevoegen aan het programma op dit moment. Dit soort zaken kunnen jaren lopen en vaak kosten die zaken meer dan dat ze opleveren maar goed. Waarschijnlijk krijg je aan het einde van het seizoen nog wel een "hoe is het nu met... uitzending". Martijn Krabbé had gewoon op een schikking gehoopt, was vast beter geweest voor de kijkcijfers. Maar ik geef de beste man groot gelijk dat hij hier niet op in ging.

ilsexxx

lifaya schreef:
ilsexxx schreef:
Maar hoe lang duurt het dan voordat de Lyme echt symptomen begint te vertonen? Want als dat na een maand oid is, dan kon hij al ziek geweest zijn wat hij dus niet wist en naar zijn weten een gezond paard heeft verkocht. Maar als de Lyme nou vrijwel gelijk optreed, dus niet sluimert, dan is hij dus bij haar al ziek geworden.

Vind het wel sneu voor van den Berg, had daar zelf ook al geinformeerd naar een fjord, aardige man!

Verschild, kan maanden duren, kan ook na een jaar pas symptomen komen... Het is echt ee klote ziekte. Ben je er niet binnen een paar weken bij kom je er eigenlijk gewoon niet van af... Geld voor dieren en mensen.

Hmm ja dan had ze zelf een bloedonderzoek meoten doen bij aankoop. Ik bedoel, je hebt t niet kunnen weten dat hy lyme had, en dat het dan juist Yitte moet treffen, dat is gewoon domme pech maar persoonlijk zou ik mezelf voor mn hoofd stoten omdat ik hem niet uitgebreid had laten onderzoeken, niet een tvprogramma er bij halen op de hoop je geld terug te krijgen, kom nou...

Dhani

Aranel schreef:
Wie gaat haar PB'en? :Y)

Ik denk niet dat ze nu op een pb zit te wachten, ze zou wel mee lezen met dit topic.
En als ze het nodig vind dan zal ze wel reageren. Maar ik ga er van uit dat ze zowiezo niets mag zeggen over eventuele rechtzaak.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:36

Raar verhaal allemaal, heb het hele programma gezien.
Volgens mij heeft de verkoper inderdaad naar eer en geweten een gezond paard verkocht.
Eerst ging het volgens Martijn alleen om emotie en rechtvaardigheid.

Maar op het laatst draait het toch om geld. :')
Dus nu komt er misschien nog een rechtzaak.

SJANNE_DARK

Gulpje schreef:
Aranel schreef:
Wie gaat haar PB'en? :Y)

Wat triest dit. Sensatiezoeker. Laat dat meisje lekker met rust.

Sorry maar zij zoekt het op door het via de tv uit te vechten

Farah_

Haha dit topic is spannender dan het programma zelf ;-)

SecretLIN

Hopelijk komen ze er samen alsnog uit, denk idd ook niet dat het aan ons is om verder hierover te oordelen al vond ik haar verhaal wel vaag en daarom ook mijn eerdere ( misschien soms niet zulke nette ) reacties hier.. liet me even meeslepen in het verhaal haha excuses :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze uitzending in het voordeel van de verkoper vind. In de uitzending komt koopster behoorlijk achterbaks en weinig sympathiek over, vooral voor wat betreft het verhaal rondom het koopcontract.

Al met al een weinig volledige uitzending... En naar aanleiding van de uitzending ben ik geneigd de verkoper te geloven over de koopster.

superwoman

Air schreef:
Vind jullie hier erg walgelijk reageren. Jullie zijn geen rechters, doe dan ook niet alsof je er wel eentje bent.
Dit komt juist op tv omdat dit soort dingen vaker voorkomen. En omdat er veel onduidelijkheid over heerst.
Een beetje respect mag wel, voor beide partijen.

En er is niks sneu's aan Mr. v/d Berg, hij heeft er immers zelf op toegezegd.

Maar ookal heeft hij toegezegd,weet je niet wat er over je heen komt.
De advokaat vond ik vies spelen bij het gesprek.

Ik geloof dat de verkoper eerlijk heeft gehandeld.

Wie er bij de rechter wint,is niet altijd degene die daadwerkelijk juist heeft gehandeld.

M3lisss

Celiien schreef:
Nee, ik denk dat er nog geen einde is := opnames waren van afgelopen zomer/herfst, dus als ze echt zijn gaan produceren is dat nog echt niet klaar :n

Klopt, een procedure kan flink lang duren. Wordt vervolgd dus!

Marjolein29

Die advocaten zijn een stel omhoog gevallen eikels!!
Wanneer je een paard koopt dan krijg je paard en koopcontract en je geeft verkoper zn geld. Heb je hem laten keuren en is ie goedgekeurd dan geen gel*l. Die advocaten zouden dat moeten weten maar ze geilen puur op de media aandacht van het programma.

Voor beide partijen is het jammer maar die meid moet gewoon leren dat dit kan gebeuren en dat hier niemand, eventueel de DA, schuldig aan is, ik hoop dat ze bij het volgende paard meer geluk heeft.
Laatst bijgewerkt door Marjolein29 op 11-12-12 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUpJarig

Dus vd berg wordt gedagvaart en hij zal haar waarschijnlijk tegemoed moeten komen, omdat het paard ziek was voor de koop. Of hij het wist of niet.
Klaar, lyme komt niet in een week op zetten.
Denk dat iedereen wel eens is dat hij het NIET wist.
Zei jytte al zo leuk.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 11-12-12 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Simonesimone

Ik denk dat als meneer van de berg naar het programma was gestapt bij wijze van spreken, dat jitte dan wel in haar ongelijk was gezet en meneer de zaak had gewonnen.

Air

Hoezo wat een raar open einde? Er is nog geen einde, dus die kunnen ze ook moeilijk uitzenden :+

Ik geloof dat hier heel veel bokkers zijn die moeite ermee hebben om het verschil te zien in hoe wij een paard zien en in hoe een paard voor de wet wordt gezien.
Als fokker verkoop je een ''product''.
Als je naar de mediamarkt gaat en je koopt een laptop en die gaat na 3 maanden kapot, dan ga je ook ermee terug.
Nou kijken wj niet zo tegen een paard aan maar zo worden dieren wel gezien waarschijnlijk.

Plus: het is televisie, een progamma is te kort om het volledige verhaal luid en duidelijk te kunnen uitzenden.