Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xmarliez schreef:Grappig, we kijken toch ook naar Anky en Edward? En dan accepteren we allen wel, of beter gezegd we moedigen het alleen maar aan.
gummie schreef:@ xmarliez: Vraag een turnster eens hoe het voelt om met haar hoofd naar haar navel te gaan?
Snap je wat ik wil zeggen?
@ Cherie78: loopt dat paard in de proef nog steeds met de achterhand omhoog?
Snap je wat ik wil zeggen?
het is lastig om mensen met paarden te vergelijken maar het is een mooi voorbeeld, aangezien wij niet iemand op ons dragen niet bepaald een onafhankelijke zit heeft
en in onze mond zit te sjorren. En als het ons te veel wordt (na ruim een half uur of uur zo gezeten, gelopen te hebben) kunnen wij daar mee ophouden. Paarden geven aan dat het niet prettig is, door, als ze de mond open kunnen doen deze open te doen, staart zwiepen, veel zweten en veel kwijlen etc etc. Jammer worden die 'schreeuwen om ophouden' niet gehoord
Huertecilla schreef:xmarliez schreef:Grappig, we kijken toch ook naar Anky en Edward? En dan accepteren we allen wel, of beter gezegd we moedigen het alleen maar aan.
Nee hoor.
Anky is hét bewijs van de totale ontsporing van FEI dressuur. Van betrouwbaar veilige combinatie is geen sprake. Het uitgangspunt van alle dressuur is losgelaten.
Dat is niet haar schuld noch die van Dhr.Jansen. Die doen slechts het beste dat wat beloond wordt.
Dat maakt het echter niet goed noch diervriendelijk![]()
Dát, het doel boven het dierwelzijn stellen, is beiden wel te verwijten.
Om het niet te ver te laten ontsporen even terug naar het onderwp; Rath op Totilas.
De ontstelde reactie van de media is van grote betekenis.
Wanneer dit een breed draagvlak blijkt te hebben heeft dat verstrekkende gevolgen.
behalve aan het uitgeven er van dan, aan alle paarden die op de 4/5/6 jaar al beenblessures hebben.... of allerlei beenziektes en dan maken we hem af en kopen we weer een nieuwe om die vervolgens ook weer kapot te rijden.xmarliez schreef:Het is wel degelijk de schuld van SJ want dankzij hem wordt er zo gejureerd. Door zijn 'macht', er zijn zat juryleden die deze methode niet willen aanmoedigen maar ze kunnen niet anders.
Toby schreef:russel schreef:Zo! Ook even gekeken.......duidelijk maatjes, paard en ruiter.....zie een vrolijk paard dat met inzet zijn proef rijdt......fijn voor Mathias dat het gelukt.......
Kost sowieso tijd om een paard van dit kaliber naar jouw zelfje te zetten en dan top prestatie te krijgen.....paarden zijn geen fietsbellen.
Jammer dat de combi onderuit gehaald wordt hier....dit is een beloning voor heel hard werken, veel paardeninzet, en training aangeast op het paard. Zie gereden met heel vriendelijke hand, fijne aanleuning, fijne beenhulpen
Dan heb je die losrij-foto's nog niet gezien zeker??!
https://lh4.googleusercontent.com/-ToUG ... otilas.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-SyZN ... tilas2.jpg
gummie schreef:Als we de woorden van het FEI volgen, is het de verantwoordelijkheid van de ruiter om op een juiste, niet schadelijke wijze te trainen. in feite zegt zij dus dat het niet aan een organisatie is hierop te controleren.
gummie schreef:@ xmarliez: wat wil je met die foto aantonen? Dat LDR tot gevolg heeft dat het paard zijn achterhand omhoog duwt in de proef? Hoe toon jij dat causale verband aan door een foto van ik meen Patrick Kittel te tonen?
Speel eens advocaat van de duivel: zoek eens wat foto's van combinaties die met LDR trainen en die WEL zakken aan de achterkant?
http://www.dressage-news.com/wp-content ... 24-web.jpg
een zuchtje wind het hij valt op zn snuiterd, onee dan wordt hij tegengehouden door de 'gevoelige en vooral vriendelijke hand' van Gal. Gewicht is grotendeels op de voorhand maar wordt verbloemd doordat het paard achter de teugel kruipt, 'bij elkaar' gereden wordt en toevallig een mooie bouw heeft. Maar dit paard heeft zijn gewicht echt niet op de achterhand.....gummie schreef:Dat verschijnsel kun je ook breder trekken HC.....
Dat wil niet zeggen dat de methode dus ook goed is. Schade valt pas over langere termijn vast te stellen, als je uberhaupt al een causaal verband kunt aantonen indien schade optreedt. Het wil echter ook niet zeggen dat de methode niet goed is, want ook dat is niet aangetoond.
Als we de woorden van het FEI volgen, is het de verantwoordelijkheid van de ruiter om op een juiste, niet schadelijke wijze te trainen. in feite zegt zij dus dat het niet aan een organisatie is hierop te controleren.
Dat beroep op het verantwoordelijkheidsgevoel van de ruiters zal in het ene geval gunstig uitwerken, en in het anderen geval ongunstig.
willie57 schreef:Weet niet wat jullie rijden, maar vast niet hoog.

gummie schreef:@ xmarliez: daar zakt me de boks van af hoor.... Je wilt aantonen dat LDR als gevolg heeft dat het paard zijn achterhand omhoog drukt. Ik vraag vervolgens: dus jij zegt dat door LDR de paarden het gewicht niet van achteren dragen? Ook niet in de proef? Je zoekt daar een plaatje bij. En dan zeg je: zie je wel: LDR = zakken niet met achterhand.
Maar dan begrijp ik niet hoe jij een goede piaffe voor je ziet hoor.... Dan hebben we echt een heel groot meningsverschil, en met mij vele anderen.
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lz9sj ... o1_500.jpg
VS
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JCVADOVO.jpg
http://www.kellybauerphotos.com/wp-cont ... 99x300.jpg
VS
http://i45.tinypic.com/4j7szo.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CCASNYYL.jpg
Want dit zijn 10-en, hoe je het wendt of keert.
Nog even van het zonnetje genieten! Fijne avond nog

willie57 schreef:Wat een onzin wordt hier verkondigt.Huertecilla spant wel de kroon. Zoals Anky, Edward enz. rijden, is wel een jaren lange training. Jullie vergelijken met turnen. Nu een turnster kan ook een spagaat doen, omdat ze meerdere malen per week trainen en steeds soepelder worden. Als ik als ongetraind iemand die oefeningen moet doen, belandt ik misschien wel in het ziekenhuis. Sorry maar de Nederlandse dressuur behoort bij de top van de wereld en dat word bereikt door veel trainen en vind ik het niet op zijn plaats dat jullie het zo afkraken. Weet niet wat jullie rijden, maar vast niet hoog. Een paard dat door oefeningen pijn krijgt, loopt echt niet zo 'n proef. Hoe is het ook al weer. De beste stuurlui staan aan wal. Mijn paard heeft ook wel eens last van de rug gehad, maar kwam dan in verzet. Of je nu turnster, zwemster bent of paard op dit niveau, dan train je nu eenmaal heel wat zwaarder dan de gemiddelde sporter en kun je dat niet vergelijken.
joyce B schreef:hmm, als dat niet gaan zitten is?
Totilas gaat soms juist te veel zitten, zowel in de piaffe (die EG er dan meer voorwaarts uit reed) als in de pirouette (ook weer groter en sneller maken) En dan dondert hij niet op zijn snufferd, eerder gaat hij echt op zijn kont zitten als hij niet zo sterk zou zijn! (zie dat het voorbeen/standbeen vrij verticaal staat, het lijf hangt niet naar voren over het been heen, geen ver onderstaand voorbeen)
Ik heb geen bril, maar als iemand dit beoordeeld als niet gaan zitten, dan zullen we misschien samen naar de opticien moeten om te kijken wie er een (andere) nodig heeft...
ps: die lippizaner drukt zijn onderhals er op, dat lijkt me niet de bedoeling want dat betekend in mijn ogen dat hij zich met zijn hoofd omhoog trekt in plaats van dat hij van achteruit en met goed ruggebruik/lichaamsgebruik zich zo goed kan dragen dat hij met ontspannen gedragen hals zich van de grond af kan duwen.
joyce B schreef:hmm, als dat niet gaan zitten is?
Totilas gaat soms juist te veel zitten, zowel in de piaffe (die EG er dan meer voorwaarts uit reed) als in de pirouette (ook weer groter en sneller maken) En dan dondert hij niet op zijn snufferd, eerder gaat hij echt op zijn kont zitten als hij niet zo sterk zou zijn! (zie dat het voorbeen/standbeen vrij verticaal staat, het lijf hangt niet naar voren over het been heen, geen ver onderstaand voorbeen)
Ik heb geen bril, maar als iemand dit beoordeeld als niet gaan zitten, dan zullen we misschien samen naar de opticien moeten om te kijken wie er een (andere) nodig heeft...
ps: die lippizaner drukt zijn onderhals er op, dat lijkt me niet de bedoeling want dat betekend in mijn ogen dat hij zich met zijn hoofd omhoog trekt in plaats van dat hij van achteruit en met goed ruggebruik/lichaamsgebruik zich zo goed kan dragen dat hij met ontspannen gedragen hals zich van de grond af kan duwen.