Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:29

S_en_Z schreef:
Ze blijven niet heel lang weg.. ik denk gewoon het bit goed doen hoor.. kan me niet voorstellen dat Toti zich de pletter laat schoppen en slaan zonder herrie te maken.. denk dat hij dan ook heel anders terug de baan in was gekomen. Zulke hete paarden laten zich dan écht niet meer rijden.
Heeee, natúúrlijk bedoelde ik het niet serieus! Slaan heeft geen zin, die mensen zijn professioneel genoeg. :j

S_en_Z

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:35

Ik had jouw post niet gezien, ik reageerde op illusion :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:47

Heeft Rath niet ooit gevraagd aan Gal om les te geven en heeft Gal dat toen niet geweigerd?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:54

Helemaal in het begin was dat volgens mij. Ik weet ook niet of ik dat had kunnen opbrengen., als ik in zijn schoenen had gestaan. Maar na een nachtje slapen voel ik eigenlijk vooral medelijden, met MAR en ook voor Toot. Ondanks het hele circus eromheen, gun ik paard en ruiter echt veel meer dan wat er nu gebeurt. Erg sneu.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:55

Ayasha schreef:
Heeft Rath niet ooit gevraagd aan Gal om les te geven en heeft Gal dat toen niet geweigerd?

Zou ik ook niet hebben gedaan. Is net als je paard verkopen maar hem wel blijven bijrijden. Of les blijven geven aan de nieuwe eigenaar. Te ingewikkeld...

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:55

Odieta schreef:
CaroLawson schreef:
een petitie vind ik dan weer wat overdreven..
We vinden het allemaal jammer dat Totilas niet meer bij Edward en nederland is, maar een petitie laat Dhr. Schockemohle Totilas echt niet op het trailertje naar Nederland zetten...

Klopt en misschien heb je gelijk. Heb in een impulsieve bui bedacht he ik ga een petitie starten.
Aan de andere kant. weet je nooit wat er gaat gebeuren en in hoeverre je misschien een aantal mensen toch in beweging krijgt.

de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Al zou het wel een stunt zijn :)

Er is helemaal niets mis met impulsieve acties hoor en hoewel ik niet denk dat het kans van slagen heeft is het wel leuk om te zien hoeveel mensen gaan tekenen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:56

MAr heeft een totaal andere scholing gevolgd
ik denk niet dat je die even omschoold om Totilas te rijden
dan had Edward nu de schuld gekregen omdat het niet goed gaat
zij meenden Totilas wel even naar hun systeem om te zetten 8)7 , blijkbaar nooit geleerd dat je als ruiter je naar het paard moet voegen, zeker als deze zijn opleiding al gehad heeft en daarmee de sterren van de hemel loopt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:59

Electra63 schreef:
_Amigo schreef:
Ja dat klopt, maar hoelang is dat geleden dan?

Raad eens ;)

Was dat niet in 2000?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:59

Ayasha schreef:

Ja dat klopt.

Wel een lef hoor,om eerst het Olympisch Goud bij iemand onder zijn kont vandaan te halen en dan nog vragen om aanwijzingen te krijgen,vervolgens een jaar later de Bondscoach van het concurrerende team hetzelfde te vragen,hondsbrutaal vind ik het!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:05

Denk dat ze weinig anders kunnen want blijkt wel dat hun eigen methodes niet werken, ik word hier ook dieptriest van. Erg zonde van dit prachtige paard.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:07

Ik vind het juist getuigen van lef in de positieve zin van het woord. Want ze zullen echt hun trots flink opzij hebben moeten zetten om dat aan Sjef Jansen te vragen. Vergeet niet dat ze zijn "systeem" eerst volledig afgekraakt hebben. Ik denk dat ze ook gewoon wanhopig aan het worden zijn en ik vind dat vooral sneu. Dit had ik ze echt niet gegund :n.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:08

En als je dan zo nodig volgens je eigen methode een paard wil rijden, koop dan voor dat belachelijk bedrag een goede groene bok en leidt hem zelf op!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:11

Paddenpad schreef:
Ayasha schreef:

Ja dat klopt.

Wel een lef hoor,om eerst het Olympisch Goud bij iemand onder zijn kont vandaan te halen en dan nog vragen om aanwijzingen te krijgen,vervolgens een jaar later de Bondscoach van het concurrerende team hetzelfde te vragen,hondsbrutaal vind ik het!

Waarom hondsbrutaal? Eerder dom om het niet te doen.
Ik denk dat meneer Shockemohle een blunder heeft begaan om die begeleiding niet mee te onderhandelen bij de koop van Totilas :j
Dat MAR nu alsnog de hulp van Sjef probeert te krijgen getuigt m.i van moed, hij weet van te voren dat hij daarmee 95% van Duitsland over zich heen krijgt.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:17

Paddenpad schreef:
Ayasha schreef:

Ja dat klopt.

Ik heb alleen gelezen dat Rath zei dat hij hoopte nog wat tips te krijgen van Edward dat noem ik geen lesgeven

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:18

Moed?
Ik noem het liever wanhoop.
En, zoals eerder opgemerkt: wellicht dat een ruiter zich kan 'omscholen' naar de SJ-principes, dat betekent nog lang niet dat hij dit specifieke paard zal aankunnen. Wie dat denkt, snapt niks van de combinatie die Gal met Totilas had. Dat gaat verder dan mechanisch (technisch) rijden.
Een paard 'voelen' kun je niet leren. Partnerschap laat zich niet dwingen. Talent is niet te koop.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:21

Het meest triest is dat er heel veel paarden gereden worden door ruiters die geen combinatie vormen. Kijk maar op de concoursen in het land.
Er zijn maar heel weinig ruiters die om kunnen gaan met de hele sensibele paarden, die nu gefokt/gevraagd worden.
Misschien dat nu uitvergroot wordt dat een paard niet onder iedere ruiter of in ieder systeem kan presteren.
Als er iets goed hier uit mag voortkomen, dan hoop ik dat meer mensen inzien dat ze teveel paard hebben voor hun capaciteiten of te weinig capaciteiten voor het betreffende karakter van het paard.

Veel mensen zouden het liefst een Totilas op stal hebben, maar hebben daar niet de kennis en capaciteiten voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:23

Paddenpad schreef:
Ayasha schreef:

Ja dat klopt.

Als je echt zo van die bok houdt zoals sommige hier zeggen dat Gal van Totilas houdt, en er zóveel om geeft dat je moet gaan janken in je camionnetje als je'm ziet lopen onder een ander wil je het beste voor hem en dan had je les gegeven zodat zijn nieuwe ruiter jouw grote liefde leert begrijpen zonder deze fouten die hij nu maakt.

Dus grootspraak van Rath? Nee. Rath heeft van begin af aan hulp willen aanvaarden. PS was degene met de grootspraak maar Rath zelf niet. Die heeft gewoon altijd gezegd het zo goed mogelijk te willen gaan doen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:25

is er al een reactie gekomen vanuit de hoek Rath? op alle commotie?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:26

Ik krijg toch ook wel steeds meer respect voor Matthias Rath.
Jeetje wat gaat die jongen daar publiekelijk af zeg! Een paard dat alle kanten op stuitert en totaal niet meer kan laten zien waarmee je ook maar in de beurt van een Olympische medaille zou kunnen komen. En een ruiter die totaal niet weet hoe om te gaan met deze situatie en pas na (kinderlijke) aanwijzingen van zijn pa het paard weer enigszins onder controle krijgt. Voor mij is wel duidelijk dat deze jongen het inzicht, kennis en kunde mist om een paard als Totilas te kunnen rijden. Misschien dat Sjef nog wat kan redden, want het zou eeuwig zonde zijn van een paard zoals Totilas!

Er is hier maar een spreekwoord van toepassing:
"Hoogmoed komt voor de val"

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:27

Ayasha schreef:
Dus grootspraak van Rath? Nee. Rath heeft van begin af aan hulp willen aanvaarden. PS was degene met de grootspraak maar Rath zelf niet. Die heeft gewoon altijd gezegd het zo goed mogelijk te willen gaan doen.

Eeeehhhh Rath heeft wel degelijk behoorlijk hoog van de toren geblazen en nooit les gevraagd aan Gal hij hoopte wat tips mee te krijgen. Mw Linsenhof heeft Edward uitgenodigd om op stal te komen kijken maar dat was op dat moment te vroeg voor Edward (zo formuleerde hij dat destijds zelf) Degene die in dit hele verhaal altijd correct gebleven is en nooit iets over de hele situatie gezegd heeft is Edward zelf dus laten we svp niet die kant op gaan :( :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:29

Ja tuurlijk Edward is heilig :j Zo sportief dat ie weg loopt als zijn paard de ring in moet en gewoon zijn kop draait/niet feliciteerd wanneer ie wint met een ander. +:)+

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:32

Ayasha schreef:
Ja tuurlijk Edward is heilig :j Zo sportief dat ie weg loopt als zijn paard de ring in moet en gewoon zijn kop draait/niet feliciteerd wanneer ie wint met een ander. +:)+

Ik zeg niet dat Edward heilig is maar hij heeft wel heel correct gehandeld. Ik kan me trouwens wel heel goed voorstellen dat dat gewoon even te pijnlijk is in het begin en dat is gewoon menselijk
Laatst bijgewerkt door RM94 op 08-02-12 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:32

Anoukie schreef:
Ik vind het juist getuigen van lef in de positieve zin van het woord. Want ze zullen echt hun trots flink opzij hebben moeten zetten om dat aan Sjef Jansen te vragen. Vergeet niet dat ze zijn "systeem" eerst volledig afgekraakt hebben. Ik denk dat ze ook gewoon wanhopig aan het worden zijn en ik vind dat vooral sneu. Dit had ik ze echt niet gegund :n.

Wat is hier sneu aan???
Dat ze nu op de feiten gedrukt krijgen door een paard dat toch niet alles te koop is met heel veel geld,je paard is je spiegel zegt men toch,nou et voila hier is de bevestiging,met dank aan Totilas dat hij de mensheid dat weer even onder ogen heeft doen komen,de enige waar ik respect voor heb is voor Totilas,hij heeft ballen en toont dat ie ballen heeft,kun je van MAR niet zeggen!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:34

Ayasha schreef:

Waarbij hij vergat te vragen of hij de Kur van Edward, waar veel geld en tijd door de ontwerper van de muziek en Ed in gestopt was ook even mocht kopiëren, maar dat gewoon gedaan heeft.

Wat zei iemand hier over brutaal zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 10:36

Ayasha schreef:

Naast ruiter/zakenman is het natuurlijk ook nog gewoon een mens met emoties en gevoel.
Je zou het bijna vergeten :D