Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:48

Ik kan nu pas reageren, was te geschrokken van de beelden. Mijn pony ging helemaal ook zo dood. Precies hetzelfde....Ik voel weer de onmacht die de ruiter daar ook heeft. Je snapt het niet, je wilt dat íe weer opstaat tot je je ineens beseft dat er iets flink mis is. Mijn pony wilde ook eerst nog opstaan net als Hickstead en dan ineens is er de dood. Brrrrr. Mijn pony bleek een gescheurde aorta te hebben. Daarom kunnen ze nog even proberen op te staan maar al snel krijgen de hersenen geen zuurstof meer net als het hart en dan is het over...Wat zal iedereen daar in de buurt die het zag ook geshockt zijn. En op de vraag hoe ze hem in de trailer krijgen: met een lier... trekken ze hem netjes de trailer in.

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:53

Joolien schreef:
Misschien een rare vraag maar was hij foutloos?

sorry als je vraag al was beantwoord maar volgens mij had hij 1 foutje

Bella_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:55

Echt verschrikkelijk, ik heb het filmpje gezien.
:(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:57

T is gelukkig wel gebeurd aan het einde van het parcours, dat Eric nog veilig af kon stappen. Moest er niet aan denken dat het tijdens een sprong gebeurde of dat hij er onder kwam....
Hickstead was niet meer te redden op dat moment...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:03

echt naar ;(

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:04

wat verschrikkelijk |(

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:05

Wat vreselijk :(:)

sammy_rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:06

echt verschikkelijk!
Hickstead is nog een nakomeling van een hengst bij ons op stal...
moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt... Brr

x_Fadigho

Re: Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:21

Eric lamaze en team, heel veel sterkte met het verlies .. jezus wat een shock zeg!
was een top paard, Rust zacht Hickstead |(

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:31

echt vreselijk wat daar gebeurd is,
zowel voor het paard, de ruiter, alle mensen der om heen en het publiek die dit afschuwelijke feit in het echt gezien hebben.

de beelden van het filmpje zijn schokkend, ik hoop zo dat dat arme beest niet lang pijn gehad heeft...

Rip..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:37

Citaat:
Ik kan nu pas reageren, was te geschrokken van de beelden. Mijn pony ging helemaal ook zo dood. Precies hetzelfde....Ik voel weer de onmacht die de ruiter daar ook heeft. Je snapt het niet, je wilt dat íe weer opstaat tot je je ineens beseft dat er iets flink mis is. Mijn pony wilde ook eerst nog opstaan net als Hickstead en dan ineens is er de dood. Brrrrr. Mijn pony bleek een gescheurde aorta te hebben. Daarom kunnen ze nog even proberen op te staan maar al snel krijgen de hersenen geen zuurstof meer net als het hart en dan is het over...Wat zal iedereen daar in de buurt die het zag ook geshockt zijn. En op de vraag hoe ze hem in de trailer krijgen: met een lier... trekken ze hem netjes de trailer in.

Ik kon het filmpje gisteren ook niet aanzien, heb het beeld direct weggedaan. Vandaag toch nog eens geprobeerd, maar met vinger beeld van paard bedekt. Onze merrie Rizanta is ook aan zeer ernstige inwendige bloedingen overleden, dit kwam te dichtbij. Ze blies haar laatste adem uit in mijn armen, het was afschuwelijk. Zo gezond, zo dood. Dat vergeet je je leven niet meer. Het is van een totaal ander niveau maar we zouden die vrijdag naar een wedstrijd gaan, vrijdagochtend om 01.15 uur is ze overleden op terrein van de kliniek van Utrecht....zo snel ging het dus, we zijn niet eens op tijd op de kliniek aangekomen.

Enige 'troost' die er is is dat het heel snel is gegaan. Maar voor de ruiter en betrokkenen, maar vooral voor de Eric Lamaze dus is dit echt traumatisch. Je bent zo bezig met de wedstrijd en je paard zakt in elkaar en gaat voor je ogen dood |(

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:41

Nog groter dan de machteloosheid is de ondragelijke pijn van het plotselinge wegvallen van je beste vriendje en teamgenoot!

Het verlies en vooral de tragische manier waarop is maar moeilijk te verkroppen... Maar wat een mooie momenten hebben dit paard en deze ruiter elkaar kunnen en mogen geven!

Maukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:44

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis, geen woorden voor.. ;(
Maar we zullen hem nooit vergeten!

boepka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:51

mijn paard stierf ook aan een hartaanval, zelfde beelden die nooit meer van mijn netvlies verdwijnen.
De beelden van Hick zien die ik erg bewonder evenals Eric , ik heb gehuild om mijn eigen paard en om Hick.
mijn gedachten zijn bij Eric, zo je paard moeten verliezen echt is ondragelijk, veel sterkte.
Rust zacht Hick, jou zien springen was een genot, je was een topper tot de laatste minuut.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:52

Wat erg!! Het filmpjes is echt verschrikkelijk om te zien!
Sterkte!

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:53

Sjoert schreef:
Als ik het filmpje zo zie, verwacht ik eerder een hersenbloeding met die verkramping die Hickstead vertoond.

Verschrikkelijk

klopt, eerder een hersenbloeding,

maar alsnog verschrikkelijk ..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:59

Wat verschrikkelijk om zo Hickstead te verliezen. :\
Erg triest..
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 07-11-11 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:03

Waaraan hij overleden is, maakt niet uit, het feit is dat de wereld een geweldig paard kwijt is en zijn ruiter en team een groot verlies hebben en waarschijnlijk getraumatiseerd zijn!!!

Wat een verschrikking om zo je paard te verliezen!!
Heel veel sterkte voor Erik en zijn team en alle betrokkenen

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:09

okay, na uren wikken en wegen toch de beelden bekeken, e n ik zeg alleen maar 'Petje af' over hoe Erik en de rest hiermee zijn omgegaan.
De arme man, mijn hart huilt voor hem.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:24

Wat word het trouwens op het eind geschreeuwd in dat filmpje? Toon is in iedergeval hartverscheurend.

Vreselijk om op zo'n manier je paard te moeten verliezen. Heel veel sterkte voor zijn ruiter, team en alle andere betrokkenen.

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:31

Ooooh wat verschrikkelijk!!! Dit is toch ieders nachtmerrie...!!! :'(

Rest in peace Hickstead!
En sterkte voor Eric Lamaze en zijn team!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:40

Eric plaatste dit net op facebook:

Éric Lamaze
We finished our round, I circled and was leaving the ring, and he collapsed and died of an apparent heart attack”. “It is the most tragic thing that has ever happened. We had him until he was 15, and we had a great time together. He was the best horse in the world. We are all devastated.”

Duss, ze denken wel degelijk aan aan hartaanval... Arm paard, arme betrokkenen..

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:43

Verschrikkelijk wat er is gebeurd!

Heel veel sterkte voor Éric Lamaze en zijn team en alle andere mensen die het paard kenden!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:45

wat verschrikkelijk..
de grootste nachtmerrie van elke paardeneigenaar.
rust zacht hickstead. Y;( :+:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:47

Mijn veulen had toen een hersenbloeding en die stuipen waren heel anders dan het maaien wat ik hier lees :?