Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bassenqua schreef:Caira ben het met je eens hoor, wat een stompzinnig geklets hier , zit me vreselijk te irriteren aan de mensen die schijnbaar perfect weten hoe het boerenleven werkt, 1 ding weet ik zeker, degene die de onzin uitkramen moeten maar eens een paar maandjes gaan boeren, wat zullen ze piepen en klagen. Ik weet niet waar jullie het over hebben maar een boer is net zoals ieder andere ondernemer een ondernemer die bezig is om een boterham te verdienen, als jullie af willen geven op iemand doe dat dan op de mannen in Den Haag, die vanachter hun bureau plannetjes verzinnen die het een boer tegenwoordig onmogelijk maakt om op een normale leuke manier zijn werk te kunnen doen. Er ooit weleens bij stil gestaan wat er zou gebeuren als er geen boeren meer zouden zijn? Wordt moeilijk eten hé voor jezelf of je diertjes!!!!! Ga maar eens met je voederleverancier praten waarom de prijzen van jullie paardenvoer het afgelopen jaar vrijwel niet verlaagd is ? Dit terwijl de inkoopprijs wel drastisch naar beneden is gegaan, dat zijn de oplichters die over julle rug extra winst hebben op hun voeders maar oh wee als een boer eens een keer een meevallertje heeft, daar zou een zware gevangenis straf op moeten staan, schandalig gewoon, kan echt niet door de beugel,hoe durven ze, dat kan écht niet hoor, waar halen ze de gore lef vandaan. Bleh wat een kinderachtig gedoe hier zeg!
Pashon schreef:Onze productie prijzen voor 600 kilo balen zijn €15,- hier zit alles bij ingerekend, diesel, maaien, schudden, persen, wikkelen en ga maar door. Vind het dan toch knap dat sommige mensen op heel andere bedragen uitkomen voor het produceren per baal.
tamary wij betalen voor de rode diesel nog steeds onder de €1,- dus is wel meer verschil als 10 cent als de normale dieselprijs. maar net zoals de diesel niet overal gelijk geprijsd is zal dat ook met de rode diesel wel zijn.
Mais lijkt goed, wat ik hoor van de boeren maar daar zitten we zelf niet in dus kan ik niet over oordelen.
Pashon schreef:Caira schreef:Het zijn in elk geval geen nl prijzen, zowel je dieselprijs als je productieprijs niet.
Pardon? Wie ben jij om te beweren dat het geen NL prijzen zijn, want dat zijn het weldegelijk!
Pashon schreef:uryanne wij hebben geen loonwerker doen het zelf. loonwerkers zijn nou net de personen die het zo duur maken.
Caira, geloof dat ik toch zeker wel beter weet wat onze balen aan productie kosten als jou of kan jij al in onze administratie kijken?