Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:08

pieteritus schreef:
Volgens mij was het inzamelen van geld via Bokt niet toegestaan, dat heb ik in het begin van het topic in een mod-opmerking gelezen. Nu wordt er gesproken van een collecte, wat in principe op hetzelfde neerkomt.
Karin, je zult het vast goed bedoelen, maar ik zet vraagtekens bij een aantal zaken.

Vraagtekens???? Bij welke zaken???? Mens maak je niet druk, laat dit topic rusten, lees het niet meer en laat hier de mensen gewoon hun ding doen. Wat er gebeurd is met de paarden is al erg genoeg voor alle betrokkenen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:53

LuffB schreef:
mirgino schreef:
als de kosten nu al meer dan 10 duizend euro zijn , zou ik weleens weten waaraan?

Dierenarts kosten zijn hoog, vergeet dat alsjeblieft niet. Medicijnen, verdovingen en antibiotica worden per mililiter afgerekend en dat gaat niet om een paar centen. Dat nog eens x 2, wegens het feit dat het twee paarden zijn. Dan heb je de operaties, de werkuren, het verband (dat moet je ook zelf betalen), de stalling (waar ook het voer bij komt) De paarden staan er nu al een aantal weken en gezien Luik een hoogstaande naam heeft, zal de prijs niet meevallen. Het valt mij eerlijk gezegd nog MEE dat er op het moment van dit bedrag wordt uitgegaan, al ben ik het eens dat dit ontzettend veel geld is. Maar als je het al door tween deelt, is het 5 duizend euro per paard. Geld dat de eigenaresse waarschijnlijk maar al te graag zou willen uitgeven, als het de twee paarden levend en wel terugbrengt. Blijft het punt wel dat je dit geld moet hebben..

daar zit je inderdaad zomaar aan hoor, dat is zo'n 5000,- per paard, nou met zulke operaties en behandelingen zit je daar zo aan...

irmalouise

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:56

Ben blij te lezen dat het onder omstandigheden goed gaat met beide paarden.
Dank je Karin dat je dit toch ondanks het gezeik komt vertellen.
Gewoon niet meer op reageren is minder leuk voor de zeikerds.

En over de kosten pff vind het nog weinig voor wat er allemaal al bij ze gedaan hebben.
Mijn paard heeft ooit 16 dagen in een kliniek gestaan en daar hebben ze alleen een draintje in zijn been gemaakt en verde elke dag spoelen en in het begin pijnstillers en antibiotica en was toen al rond de 2000 euro kwijt dus...loopt snel op met zulke operaties en verpleging.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:20

ik post wel hoor. voor de lieverds onder jullie :-)

spijtig te horen van je paardje irma.hopelijk is hij of zij genezen nu. zo hebben we allemaal iets meegemaakt. ik ook hoor, meerdere malen en heeft me veel tranen gekost en veel geld maar ik vond dat DIT veel erger was. vandaar dat ik dit doe. Komt uit het hart dus dan zit het wel goed.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:39

Jij hebt een goed hart Karin dat is duidelijk ;).
Helaas heb ik mijn paardje voor iets anders vorig jaar op 15 juni moeten laten inslapen, heb er nog steeds heel veel verdriet van, hij was alles voor me.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:55

waar mensen zich al niet druk over kunnen maken zeg! Karin jij hebt je hart op de juiste plaats en laat iedereen maar voor wat het is die er vraagtekens bijzet...
Mensen realiseren zich niet wat het kost om een paar in de kliniek te hebben staan, of een paard wat geopereerd wordt of medicijnen krijgt....dan nog maar te zwijgen over de nazorg.

Mijn paard had ooit gezwellen, operatie, verblijf kliniek, medicijnen, nazorg heeft me dik 4000 euro gekost.
Veel geld? Nee, want hij is nu genezen en ik had het er graag voor over!
En dit zijn 2 paarden die ernstige wonden hebben die nog heel lang zorg en nazorg vragen!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:11

OMG dit is echt ziek!!!!!!!!!!!! Ohhhhh wat verschrikkelijk!

maaiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:33

Ik heb zelf jaren lang actief geweest in de paardensport. De mishandeling van deze paarden, uiteraard daar zijn geen woorden voor.
Zelf ben ik echter ook verschillende keren geconfronteerd geweest met mensen die hun paarden allesbehalve diervriendelijk behandelden.
(ego? frustratie? geld?) Toch doet het me deugd het medeleven op dit forum te lezen.
Mensen die zich inzetten voor het welzijn van hun paarden,medeleven en inzetten voor een ander.
Gewoon prachtig. Diegene die hier commentaar op hebben zitten volgens mij met een probleem. Ik zou niet willen ruilen met hen.
Ik zou maar gewoon zeggen, Karin444, doe verder zo!
Iedereen heeft hierdoor ook de kans zijn steentje bij te dragen!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:19

Karin.. Ga zo door, trek het je niet aan.. en hou ons vooral op de hoogte over het wenselijk herstel van deze arme paarden. Je hebt niet alleen een goed hart voor dieren maar ook voor je medemens.. Het is een onbaatzuchtige aktie welke je niet alleen siert, maar ook duizend keer meer betekent dan de kritische noot van een enkeling!!
Laatst bijgewerkt door JPS op 18-05-11 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:21

dank jullie,

Ik heb vanochtend nieuws gehad dat beide paardjes rustig zijn en het is nu gewoon wachten op genezing van de wonden. Dit kost tijd. En hopelijk geen complicaties meer. Tibet heeft wel nog wondvocht.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:52

O super fijn, nu hopen dat het van nu af aan bergopwaarts gaat met de paarden.
(hebben ze de 8)7 gek nog niet gevonden die dit heeft gedaan?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:59

Ik volg t topic nog steeds en duim nog altijd dat ze er bovenop komen...
Arme paarden. ;(

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:54

Dit is het nieuws van gisteren van de eigenaar. Ze heeft ook kinderen em werl dus kan miss. niet elke dag rennen.

Good evening my friends, sad day, I couldn't go to see my horses today ... I miss them but I know they are into good hands ! The cicatrisation continues a little mm by a little mm ... I keep trembling until the bones will be covered by granulation tissue on both horses. Thanks for your kind presence and your support

.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:13

Vanavond meer nieuw en miss. foto's al het mij lukt. Hoorde wel dat alles goed is vandaag!

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:53

Hierbij mijn snelle vertaling van het frans. heb de foto's gezien en vond ze niet geweldig. kan ze helaas niet copieren. doe mijn best. Tijd.....en duimen!

I translate the news of tonight, pictures I cannot add sorry, but they have a lively eye but still it is so sad to see.

They are both out of intensive care and in another part of the Clinic of Liege.

Tibet has a still a bandage and the wound is open under the bandage and he has a drain still to help gettting his wound liquid out. The vets found another part of a bone. He is still in pain. He agrees with the bandage now, it helps him apparently or relieves him.

Poku is more lively but has sings of disconfort in her mouth. We have to discuss later to see how to deal with their sufferings to make life more supportable for them. She has a bandage too still btw.

And again thanks for the support.

Karin

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:05

Jeetje ja er komt natuurlijk nog een hoop achterweg, het is maar zo niet klaar.. Ik blijf duimen!

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:10

ik heb wel foto's maar hoe ze hier te plaatsen? en werd er niet vrolijk van.

Karin

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:36

Paarden hebben een levendig oog maar het is nog steeds treurig om te zien.
Ze staan niet meer op de intensive care.
Tibet's wond is nog steeds open onder de bandage met een drain erin om het vocht af te voeren, de da's hebben nog een los botfragment gevonden en hij heeft nog steeds pijn. Tibet accepteerd de bandage nu, waarschijnlijk helpt het voor de pijnverlichting.
Poku is levendiger maar vertoond tekenen van pijn/ongemak in haar mond,op een later tijdstip volgt er overleg om de pijn zo goed mogelijk te bestrijden. Ook zij heeft nog steeds een bandage om haar hoofd,
wederom iedereen bedankt voor de steun.

karin444 schreef:
Hierbij mijn snelle vertaling van het frans. heb de foto's gezien en vond ze niet geweldig. kan ze helaas niet copieren. doe mijn best. Tijd.....en duimen!

I translate the news of tonight, pictures I cannot add sorry, but they have a lively eye but still it is so sad to see.

They are both out of intensive care and in another part of the Clinic of Liege.

Tibet has a still a bandage and the wound is open under the bandage and he has a drain still to help gettting his wound liquid out. The vets found another part of a bone. He is still in pain. He agrees with the bandage now, it helps him apparently or relieves him.

Poku is more lively but has sings of disconfort in her mouth. We have to discuss later to see how to deal with their sufferings to make life more supportable for them. She has a bandage too still btw.

And again thanks for the support.

Karin

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:32

Een tegenslagje dus? daarna gaat het bergopwaarts met ze, arabieren zijn vechters en geven het niet zomaar op hoor, tenzij het te erg is.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:33

Vreselijk! heb er geen woorden voor.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:20

Dit is het slechte nieuws over Tibet van vandaag :

Bad news : yesterday, the surgeon explained to me that, if for Pokupka, all is very fine (the tissue makes good progess), about Tibet, there is a big complication. The purulent secretions have grown and there is a big sinus infection, most likely because of a resistant bacteria. They try to drain the sinus and to reduce the infection, but the veterinarian is worried. Samples are taken and they are trying many antibiotics awaiting the results of the analysis arrives. It's sadly one of the big complication we were afraid of ... I'm so shattered ! Poor Tibet !

Heb even geen tijd te vertalen. Vreselijk!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:44

Shit zeg, ze kunnen Tibet toch nog wel helpen he?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:06

Ik vraag me af of ze dit echt moet doorzetten, te koste van wat? Dat paard is in puin geslagen, tegenslag op tegenslag, geen geld voor herstel eigenlijk...En dat dier lijdt verschrikkelijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:09

Pfff vreselijk dit, voor Tibet.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:38

bedankt voor je update, Karin.
ik had op beter nieuws gehoopt, maar helaas.
hopelijk komen ze snel te weten over welke bacterie het gaat zodat ze gerichter antibiotica kunnen geven.

@Pauline: moeilijk om dit van hieruit te beoordelen ;)