Brainless schreef:djuulsie schreef:Lijkt me een heeeeeeeeel goed idee
Als voor alle paarden (400.000) een houdersschapsbelasting wordt gevraagd van 15E per jaar:
400.000 x 15 E = 6.000.000
Dan houd je dus geld over!!
Of breng ik de DB nu op een idee...![]()
![]()
Nee wel de gemeente, haha

) bij de draf en rensport? Vastzetten aan bit kan ik nog wel begrijpen maar zie dat gelukkig niet vaak... Diploma? Dat vind ik wel de grootste onzin zeg!
Helemaal mee eens
Paarden leven hier allang niet meer in kuddes, zoals echte kuddes bedoelt zijn. (zoals de paarden in de camarque, mustangs in amerika en de brumby's in australië enz) Als je die paarden solitair gaat houden dan ben ik t volmondig eens dat ze behoefte hebben aan een weidegenootje, zij zijn niet anders gewend en staan nog heel dicht bij t wilde vrije leven. Paarden hier zijn verregaand gedomesticeerd! Dan verplichten om ze met meerdere tegelijk te houden is gewoon vanuit t menselijke gevoel, t zielig vinden... Dát vind ik pas zielig. Als ze gewend zijn alleen te lopen, kan je paard echt wel gelukkig zijn en das geen struisvogelpolitiek das gewoon met gezond verstand naar je paard kijken of ie happy is of nie. Zo niet, dan evt een maatje erbij, maar niet met de gedachte "ach we schaffen ff een shetje aan" en dan is t probleem opgelost. Dan doe je de shetjes toch echt te kort. Zij hebben ook volledige verzorging nodig en t valt niet mee om zo'n kleintje die in de zomer met een groot paard staat in goede conditie te houden (lees niet te vet laten worden). Want een hoefbevangen shet is ook zielig! Dus dan moet je het shetje weer apart houden in een klein weitje voor zijn eigen bestwil, vind ik gewoon t probleem verleggen. Wel een blij paard maar een arme shet die maar beperkt de ruimte heeft, dan is t kiezen tussen twee kwaden.
en zonder deken ook nog