Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:07

vossie schreef:
Ik snap echt niet dat er hier mensen zijn die zeggen dat ze moeten janken om de verkoop van een paard :? Tuurlijk is het erg voor voor Edward en het team, daar is geen twijfel over. Maar voor mensen die irl niks met Totilas zelf te maken hebben; hij blijft gewoon in leven hoor, hij krijgt alleen een ander huis. Daarbij, de wereld draait gewoon door, er zoveel dingen die echt erg zijn, de verkoop van een paard, waar praten we over zeg...... mensen die ongeneeslijk ziek zijn, mensen die geen eten hebben, arme ezeltjes die worden afgebeuld, oorlogen, dat is pas verschrikkelijk!

Over gevoel valt volgens mij niet echt te oordelen.. Allemaal waar hoor maar zo geredeneerd mag je bijna nergens meer over treuren :n

Arielle_

Pff, wat moet je toch met zoveel geld?
Zou liever zo'n toppaard in m'n bezit houden..

manubres

Je moet er toch niet aan denken dat Duitsland met "onze" Totilas kampioen gaat worden!
Ik hoop dat het BOE-GEROEP op de tribunes niet van de lucht zal zijn.
Als ze niet meer kunnen winnen dan maar het paard van de concurrent kopen...ZWAK!

horseyfries

HorseTimeXL schreef:
Daar gaat het nederlandse dressuurteam..
Waarom kan je een bod niet weigeren, die cees en tosca visser zeiden
zelf dat ze het geld niet nodig hadden.
Ik was er zo trots op dat wij zo'n geweldig paard hadden.
maarja dat is nu verdwenen.

Dit vind ik nogal denigrerend tegenover de rest van het team. Als je bedenkt dat ze nu zonder Parzival
met kop en schouders boven de rest uitstaken, zou het dus heel goed kunnen dat ze straks mét Parzival
en zonder Totilas ook het goud binnenslepen. Die gouden medaille wordt door een heel team verdient, niet
door één paard!

De opmerkingen dat tien miljoen veel geld is, zijn waar, maar het hangt er natuurlijk wel heel erg vanaf hoe je
eigen situatie is. En in het geval van dhr. Visser is tien miljoen iets anders dan in het geval van de gemiddelde Bokker.
Hij laat zich in ieder geval wel kennen door al zijn beloftes ineens te vergeten, maar goed, mensen worden niet zomaar
zo rijk denk ik altijd maar.......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:08

De meeste treuren niet eens om het paard maar om de medailles :(:)

Sandeman

Ja echt wel. Enne je mag treuren waarom je zelf wilt. Ik treur niet om wereldrampen ed, maar hier treur ik wel om.

Janine1990

Wuis schreef:
Zitten heeft niks met een klik te maken.
Heeft ze ooit ook maar ÍETS uit Lancet kunnen halen? Néé.

Anyway, het is niet duidelijk wie 'm gaat rijden, maar wie het ook zal zijn, hij zal nooit meer zo schitteren als onder Edward, zo gaat het altijd. En dat is gewoon dood en dood en doodzonde. Voor de sport,en voor het lánd.

Oh, jij kan bepalen of iemand een klik met een paard heeft of niet???

Een paard op Grand Prix niveau starten is een kunst op zich, ook al kent het paard de kunstjes...

Je beschikt wel over een voorspellende gave, maar resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Wie weet komt er zelfs een ruiter die het beter doet dan Edward...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:09

susannevdv schreef:
Janine1990 schreef:
Die kwakkies zijn ook emotionele waarde...

Nee hoor die zetten ook iets tastbaars op aarde over de prijs mag je het dan nog hebben maar het zorgt weer voor extra kilo's

En? Die kwakjes die iets 'tastbaars' op de aarde zetten kan de slager niets voor kopen... :+

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:09

Sandeman schreef:
Ja echt wel. Enne je mag treuren waarom je zelf wilt. Ik treur niet om wereldrampen ed, maar hier treur ik wel om.

Dan ben jij volgens mij niet helemaal fris tussen je oren.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:10

Dit opent voor nieuwe ruiters/paarden weer deuren
En het is zuur voor Gal, maar ja, dat heb je als je een paard voor een ander rijdt, je heb er geen fluit over te vertellen
Hij is net als een ieder van ons die een verzorgpaard heeft. Je mag het gebruiken, maar iets erover te zeggen heb je niet
Alleen zat hij op leuk niveau.
Nee hoor, binnenkort kwijlen we weer allemaal van een ander talent
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 14-10-10 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim90

Jammer dat totilas verkocht wordt, ik had hem graag nog eens onder edward willen bewonderen in het echt.
Maar ik snap dan weer wel dat hij verkocht wordt als er 10/15 miljoen geboden wordt..
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 14-10-10 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Moeni11 schreef:
Sandeman schreef:

Ik kan ook niet voorstellen dat je een paardenleven boven die van een mens verkiest :o

magictwist

susannevdv schreef:
Nee hoor die zetten ook iets tastbaars op aarde over de prijs mag je het dan nog hebben maar het zorgt weer voor extra kilo's

En? Die kwakjes die iets 'tastbaars' op de aarde zetten kan de slager niets voor kopen... :+

maar een goede dressuur ruiter wel ;)

Sandeman

En waarom dan wel niet, het gebeurt zo vaak. Jij bepaalt niet of ik fris tussen me oren ben....

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:11

manubres schreef:
Je moet er toch niet aan denken dat Duitsland met "onze" Totilas kampioen gaat worden!
Als ze niet meer kunnen winnen dan maar het paard van de concurrent kopen...ZWAK!

Boe roepen op de tribunes is niet zwak? :P

Espie

ik denk dat iedereen hier het zelfde denkt wat jammer .
doodzonde van deze comminatie je moet er al zoveel insteken voor dat je er bent. en als je er bent gaat het weg . mensen konden genieten van die twee het was toch ook een stukje kunst wat nu weg gaat en dat alleen is zonde hij zal het echt wel goed krijgen maar voor dat zo ruiter die band heeft ben je wel een poosje onder de pannen , :o

Zwitsal

jeetje..schrik hier toch wel even van..

hoop dat 'onze' toot het fijn gaat hebben bij zn nieuwe eigenaar (of eigenaresse)..
zou wel wat zijn als de ruiter die m nu krijgt te rijden er helemaal niets meer uit krijgt..

overigens vraag ik me af of ie t wel echt goed gaat krijgen..
vraag me af of ze m lekker op de wei gaan zetten..
een biefstuk van 10 mil zou ik niet zomaar op de wei durven zetten := straks loopt ie een peesblessure op
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 14-10-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjay

janken nee... maar ik heb er echt een slecht gevoel bij... paard gaat nu gewoon de handel in... ik zeg over een paar jaar is ie helemaal stuk en kapot.... en dat vind ik erg.... wat een stelletje sukkels zeg..... echt een verlies voor de nederlandse dressuur.....
Laatst bijgewerkt door Mjay op 14-10-10 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:12

Wat vreselijk voor Edward, echt hopen op een wonder voor hem waardoor hij hem zou mogen blijven rijden..
Maar van de andere kant begrijp ik de eigenaren ook om op te beslissen om hem te verkopen, toch flink veel geld.

Sieppus

Heel erg vervelend dit!!
Ik hoop ook op een wonder voor Gal! +:)+

Dressagegirl

door de heer visser krijgt edward nog meer potentiële top paarden aangeboden..
zie link

SantaCruz

Whaaaaaaaaaaaaat????? Laatst las ik dat de familie Visser wilde dat het "gerucht" een keer ophield en dat ze Totilas - totaly not :D zouden verkopen.

Niet te geloven!!

Madeliefjes

Dit is toch echt wel topsport. En eerst maar zien dat een andere ruiter dit paard zover krijgt. Misschien horen we er wel niks meer van over een poosje. Maar eerlijk is eerlijk. Voor 10-15 miljoen mogen ze mijn paard ook hebben. Als ie morgen dood is heb je niks.................Ik snap het besluit heel goed. Dat mag je niet weigeren omdat een hoop mensen het zonde vinden van de combi of de medailles. Als een ander het paard ook goed rijdt kan je er toch nog steeds van genieten. Of ben ik nou niet vaderlandslievend genoeg..... En Edward zit niet opeens zonder werk ofzo hoor. Die komt er wel overheen. Hij kan zeer tevreden terug kijken naar de periode met dit paard.

imd

rowo schreef:
Moeni11 schreef:

Ik kan ook niet voorstellen dat je een paardenleven boven die van een mens verkiest :o

Ik wilde het niet hardop uitspreken, maar dat vind ik best wel erg. Als je ze gelijk stelt, klopt het nog niet imo maar altijd beter, maar de vérkoop (niet eens dood he!!) van een paard erger vinden dan de dood van vele mensen, daar kan ik echt niet bij hoor.

Chernique

Umeo schreef:
manubres schreef:

Boe roepen op de tribunes is niet zwak? :P

Nee :+ :')