Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:43

xx_Kelly_xx schreef:
Ik denk niet dat het alleen maar om media aandacht gaat, Alberto wilt mensen waarschuwen en de verborgen camera beelden geven daar een beter beeld bij. Zo zie je hoe ze werkelijk omgaat met haar beesten.

Mensen kun je ook makkelijk overtuigen met bewijs van rechters (uitspraken), politie rapporten, dierenbescherming, als ik afga op alle reacties van de gewone burgers in al kranten over dit verhaal, zijn de mensen er een beetje zat van en vinden Stegeman een media raar mannetje, ik zie elke dag schokkende beelden en krijg er zelf ook genoeg van, ik hoor liever hoe ik iets moet voorkomen en waar ik op moet letten, zo vindt ik bv de rijdende rechter wel eerlijk, hier krijgen beide partijen een kans in een conflict er oordeelt een ECHTE rechter, niet een Stegeman die denkt dat die een rechter is.
Sorry dat ik het niet met jullie eens kan zijn, maar ik heb een hekel aan een schop nageven, wraak is nergens goed voor en het geledende kun je hier niet mee terug draaien, ik probeer altijd het verhaal van 2 kanten te horen en trek dan pas mijn conclussie, zo doet een rechtstaat dit ook.
Een rechter kan ook iemand laten boeten en in het gevang zetten, stegeman is alleen sensatie en de dader loopt nog steeds vrij rond en over een paar maanden gaan ze weer vrolijk verder.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:46

Dus dan weet wel heel nederland waar deze paardenhandelaar wel niet mee bezig is.

Valt wel op dat je vandaag geregistreerd bent en ook zulke berichten plaatst. :o
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 14-05-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

marlies1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:46

Cayenne schreef:
Cayenne @ [VN] SBS6 en Alberto Stegeman in hoger beroep om uitzending

Wat ik al dacht, het gaat alleen maar om media aandacht, waarom nou niet het verhaal van 2 kanten en een goed programma voor de paardenliefhebbers, waarom draaid nu alles om 1 persoon, wat bereiken we er nu mee, 1 van de velen is weg, de rest van de foute handelaars lacht er een keer om en over 3 maanden als Nederland het vergeten is zijn we terug bij af, nee SBS heeft min punten gescoort, sorry.

Goh "marlies",

Het lijkt hier wel of jij de persoon waar het hier om gaat heeeeel goed kent of zit ik erlangs soms??
Toch vreemd dat je zo reageerd hoor.
Het gaat hier namelijk niet om de media aandacht, of "mediabelust" zijn, begrijp je wat ik bedoel???
Ik denk namelijk van wel.

Nee ik denk aan de toekomst, ik ken deze vrouw helemaal niet, dus hou hier nou eens mee op, ik wil net als jullie dat dit soort handel opgedoekt wordt, maar vindt dat je dat op deze manier niet bereikt.
Of mag ik geen mening hierover hebben?
Of gaat het hier om dat ik met jullie mee praat en koek en amen zeg?
Of gaan we met zijn allen een oplossing zoeken hiervoor?
Laatst bijgewerkt door marlies1969 op 14-05-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:47

Ik heb niet veel respect voor dit soort mensen, ze heeft alles aan zichzelf te danken. Voor mij apart moet ze door het stof gaan.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:48

Het verschil met "de rijdende rechter" en dit is: bij de RR zijn er maar 2 kanten te horen :D . Hier iets meer....

marlies1969

xx_Kelly_xx schreef:
Ik heb niet veel respect voor dit soort mensen, ze heeft alles aan zichzelf te danken. Voor mij apart moet ze door het stof gaan.

Als het echt zo is UITERAARD en ik hoop dat ze dan nooit meer een paard mag aanraken, maar ik zie nog steeds geen veroordeling, en in Nederland is iemand dan nog steeds onschuldig, ben je het daar niet mee eens moet je toch echt gaan verhuizen.
Laatst bijgewerkt door marlies1969 op 14-05-10 17:53, in het totaal 2 keer bewerkt

silverbrumby

Ah ze gaan in hoger beroep: GEWELDIG!! Als het zo is dan zal nederland dat ook mogen weten toch?!
Mischien toch nog een uitzending a.s zondag :D
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 14-05-10 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:49

Neee niet aanstaande zondag.. de week daarop mischien.

marlies1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:50

Evelienepien schreef:
Het verschil met "de rijdende rechter" en dit is: bij de RR zijn er maar 2 kanten te horen :D . Hier iets meer....

Nou ik heb toch in dat programma een hele buurt zijn woordje horen doen!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:53

marlies1969 schreef:
Evelienepien schreef:

Ja, 1 = buurt (is 1 groep die elkaar kennen) + 2 = veroorzaker!
Hier = 1; zij / 2 pietje uit timboe / 3 klazin uit wernhob etc etc etc (allemaal onafhankelijke mensen van elkaar, die elkaar niet kennen). Dus als je hier allemaal de kanten wil horen, ben je vermoedelijk nog lang bezig... Ach, we zullen wel afwachten hoe of wat :(:)

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:56

wie het laatst lacht, lacht het hardst of niet D_Travis? hahahaha

marlies1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:59

Evelienepien schreef:

Ja, 1 = buurt (is 1 groep die elkaar kennen) + 2 = veroorzaker!
Hier = 1; zij / 2 pietje uit timboe / 3 klazin uit wernhob etc etc etc (allemaal onafhankelijke mensen van elkaar, die elkaar niet kennen). Dus als je hier allemaal de kanten wil horen, ben je vermoedelijk nog lang bezig... Ach, we zullen wel afwachten hoe of wat :(:)

Het zou niet de eerste rechtzaak zijn die de rechter doet met meerdere gedupeerden, dit maakt de zaak juist 10 keer zo sterk, dus ik snap ook niet dat alle gedupeerden nog steeds geen rechtzaak tegen deze vrouw zijn gaan aanspannen, ik heb dat in het verleden ook gedaan, en ja het werkt, de gene is achter tralies, hier had ik echt geen Stegeman voor nodig, maar gezond verstand en een rechtzaak met goede en bewijzen.
Ik vraag me af of we het hier ook mee bereiken zo...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:24

Ik ga dit wel kijken zondag.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:25

Helaas zal het zondag niet op tv komen maar waarschijnlijk volgende week zondag.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:26

joke20 schreef:
Ik ga dit wel kijken zondag.

Het komt zondag niet.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:27

sherif schreef:
amen _/-\o_
weet je nog wat wij beschuldigd werden hier op bokt dat we dr zouden stalken en dr lastig zouden vallen :D :D

hahaha ja :O , zij heeft contact met MIJ gezocht, ik in ieder geval niet MET haar.
Zelfs nadat ze geen contact meer "wilde" (net of ik erom zat te springen :? ) nam ze WEDEROM contact met mij op. Deze vrouw is echt de meest zieke geest die ik in dit paardenwereldje ben tegengekomen.
Financieel ben ik niet benadeeld door haar, wel emotioneel :( may she burn in hell }>

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:30

marlies1969 schreef:
Het zou niet de eerste rechtzaak zijn die de rechter doet met meerdere gedupeerden, dit maakt de zaak juist 10 keer zo sterk, dus ik snap ook niet dat alle gedupeerden nog steeds geen rechtzaak tegen deze vrouw zijn gaan aanspannen, ik heb dat in het verleden ook gedaan, en ja het werkt, de gene is achter tralies, hier had ik echt geen Stegeman voor nodig, maar gezond verstand en een rechtzaak met goede en bewijzen.

Rechtzaken zijn voor veel mensen een ver-van-mijn-bedshow. Mensen zijn bang dat het eeuwenlang duurt, handen vol geld kost en bovendien was/is deze dame niet vies van doodsbedreigingen enz...... Ik weet wel dat er momenteel diverse aangiftes gedaan zijn/worden .... dus hopelijk komt het eindelijk van de grond: aanpakken van deze dame en haar zelfde-soort-vriendin.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:35

Zoals ik de uitspraak lees mag de aflevering zondag uitgezonden worden, exclusief de verborgen camera beelden EN als de gedaagde (de handelaarster dus) fatsoenlijk in de gelegenheid gesteld wordt haar weerwoord te geven. Daarbij geeft de rechter wel aan dat dit in alle redelijkheid vrijdag 14 mei zou (moeten) zijn. Als ze afziet van het geven van een weerwoord, mag de aflevering zonder haar weerwoord worden uitgezonden. Nog steeds zonder de beelden met de verborgen camera.

Het hoger beroep zal wel dienen om het vertonen van de beelden van de verborgen camera te mogen vertonen in de aflevering. Dus niet om de aflevering wel of niet uit te zenden want dat mag immers onder genoemde voorwaarden.

Ook lees ik in de uitspraak dat er geen bewijs gezien wordt door de rechter dat evrouw mishandeld zou zijn. Enkel haar verklaring en dan is het haar woord tegen het zijne.

Wat ik wel een beetje krom vind aan de redenatie van de rechter is dat haar rechten zwaarder wegen dan de rechten van de maatschappij cq personen. Met andere woorden: de rechten van toekomstige (potentiele) kopers zijn van ondergeschikt belang. Ach, ben inmiddels wel gewend aan de wereldvreemdheid van de gemiddelde rechter.

Aan gedupeerden overigens de vraag of er destijds aangifte is gedaan van oplichting? Ik bedoel dus niet een civiele rechtzaak door jullie zelf aangespannen maar een aangifte bij de politie met het verzoek tot strafrechtelijke vervolging.

Krol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:37

k hoop dat het stuk toch de tv gaat halen. Dan kunnen we er zelf wel uithalen wat wel en niet waar is

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:43

Ik verwacht wel dat het nog uit gezonden word. Wel weer typisch bokt dat de naam van de gene waar het om gaat niet genoemd mag worden.
Iedere idioot die mag op bokt neerschrijven wat hij /zij wil. Onze top ruiters worden keer op keer door de modder gehaald.

Maaaaar nu word er echte paardenmishandeling aangepakt en bokt geeft niet thuis.

Hoop dat het team trots is op zichzelf.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:48

sporter schreef:
Ik verwacht wel dat het nog uit gezonden word. Wel weer typisch bokt dat de naam van de gene waar het om gaat niet genoemd mag worden.
Iedere idioot die mag op bokt neerschrijven wat hij /zij wil. Onze top ruiters worden keer op keer door de modder gehaald.

Maaaaar nu word er echte paardenmishandeling aangepakt en bokt geeft niet thuis.

Hoop dat het team trots is op zichzelf.

Kijk maar uit wat je neerzet hier want het wordt zo verwijderd.
Belachelijk dat je hier niet mag neerzetten wat en hoe je erover denkt.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:51

ja heb ik al meerdere malen ondervonden dat mijn mening en reactie word verwijdert
en als ik ernaar vraag krijg ik van bokt ook geen reactie

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:54

Ik krijg ook geen reactie en mijn berichten worden ook verwijderd.

Ik ben juist tegen dierenmishandeling, net als zovelen hier en voor openheid maar je moet toch kritische vragen kunnen stellen?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:58

slimmerik schreef:
marlies1969 schreef:

Rechtzaken zijn voor veel mensen een ver-van-mijn-bedshow. Mensen zijn bang dat het eeuwenlang duurt, handen vol geld kost en bovendien was/is deze dame niet vies van doodsbedreigingen enz...... Ik weet wel dat er momenteel diverse aangiftes gedaan zijn/worden .... dus hopelijk komt het eindelijk van de grond: aanpakken van deze dame en haar zelfde-soort-vriendin.

Hier moet wel onderscheid gemaakt worden tussen civiele en strafrechtelijke procedures. Als er sprake is van een strafrechtelijke zaak draag je als aangever de kosten voor het proces niet zelf, dit doet de staat. Bij een civiele zaak komen alle kosten (proces en advocaat) voor eigen rekening. Het strafproces begint met het doen van aangifte van een strafbaar feit. De aangever is in dat hele proces echter geen partij. Het gaat dan dus niet over de door aangever geleden schade maar over het feit of hetgeen gedaagde (verdachte in het strafproces) gedaan heeft strafbaar is volgens het wetboek van strafrecht. Wel is het mogelijk om een klein stukje civiel recht mee te nemen in het strafproces door het zogenaamde voegen. De aangever vraagt de rechter dan meteen een uitspraak te doen over zijn of haar schade. Dit kan echter maar tot een bepaald bedrag.

Het is overigens ook mogelijk om als gedupeerden een aangifte te doen. Is misschien wel een idee om eens over na te denken. Vaak komen verschillende aangiftes bij verschillende agenten/officieren terecht zodat ze niet in een dossier terecht komen. Door de zaken samen te voegen, weegt het individuele bewijs vaak zwaarder, zeker als de handelswijze (MO) iedere keer hetzelfde is.

Wat overigens wel belangrijk is om van tevoren duidelijk te hebben is of er daadwerkelijk sprake is van een strafbaar feit.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:44

Moderatoropmerking:
Inmiddels is alles hier al wel gezegd. Ondanks meerdere moderatorwaarschuwingen zijn er nog steeds mensen die het nodig vinden te speculeren of offtopic te reageren. Erg jammer voor de mensen die wel op een goede manier willen discussiëren. Om nog meer speculaties en offtopic reacties te voorkomen hebben we besloten hier een blijvend slotje op te zetten. Nieuwe topics over dit onderwerp zullen ook op slot gaan en topicstarters kunnen ook nog andere sancties verwachten (met uitzondering van eventuele door de Nieuwsredactie geplaatste topics).