dan krijg ik een arabofries!

Maar wel een heuse Totilas arabo!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hilden1971 schreef:Ik kan er maar één ding op zeggen. Een ieder die als een gek die Totilas op zijn merrie gooit alleen vanwege zijn prestaties is niet meer dan een struisvogelfokker met teveel geld en geen echte fokker die zijn stam/merrie wilt verbeteren qua minpunten van zijn fokstam. Goed hij heeft maat de juiste kleur en loopt ook leuk maar er is er geen één die kijkt of het echt bij de merrie past. Mede dank zij de gekte die gecreerd wordt omtrend deze hengst kan ons als KWPN fokkers wel eens de das om doen, waardoor ons stamboek straks te kijk worden gezet als er idd alleen maar totallosjes worden gekweekt en geboren. Weg nr 1 positie omdat men nu hoog loopt te pronken zonder te weten hoe zijn nazaten zijn/worden/kunnen. We wachten gestaag af. Daar komt bij ik heb het er niet voor over, zeker niet met 25% geld terug of een dekking met een B-hengst voor dat bedrag. Oplichterij van de bovenste plank, en niet voor mij.
vibabu schreef:Ik vind het niet zo gek dat ze naar de merrie kijken... Zouden ze veel vaker moeten doen! De profs weten wel wat ze doen maar er lopen ook boel amateurs rond die wel een veulentje willen van 'een hele mooie hengst' ze hebben toevallig ook nog een merrie dus dat is makkelijk
Lante schreef:Ik denk dat de buitenlanders meer hyperig zijn dan de Nederlandse KWPN fokkers
hilden1971 schreef:Mede dank zij de gekte die gecreerd wordt omtrend deze hengst kan ons als KWPN fokkers wel eens de das om doen, waardoor ons stamboek straks te kijk worden gezet als er idd alleen maar totallosjes worden gekweekt en geboren.
sarabande schreef:Zijn C jaargang broer had toch minimaal voorgebracht moeten worden, maar gezien de foto's van zijn 3 volle broers is Totilas gewoon een uitzondering, wel een heel goeie
Suzanne F. schreef:sarabande schreef:Zijn C jaargang broer had toch minimaal voorgebracht moeten worden, maar gezien de foto's van zijn 3 volle broers is Totilas gewoon een uitzondering, wel een heel goeie
Zelfde met de volle broers en zussen van Sisther de Jeu. Kunnen ook in de verste verte niet tippen aan Sisther.
Zie je heel vaak bij volle broers en zussen. Je fokt bijna nooit weer zo'n goede met dezelfde combi.
Pletje123 schreef:Inderdaad Suelza, met de eerste lichting veulentjes zijn we er nog niet. Eerst maar eens kijken hoe ze uitgroeien en wat ze straks doen in de sport.
Eigenlijk zou je, bij wijze van experiment, ook wat mindere merrie's moeten laten dekken door Totilas. Gewoon om te kijken of hij daadwerkelijk stempelt
Ik had mijn collega al aangeraden om zijn hoog geklasseerde Ijslandermerrie aan te melden haha!