Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:56

ik zal es voor de grap mailen, :P
dan krijg ik een arabofries! :P
Maar wel een heuse Totilas arabo!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:04

IngridM schreef:
Een veulen van Totilas kan ook een Total loss worden :D :D

Awwwwww, joh... :(:) Da's zielig! |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:21

kim_hester schreef:

eh....sinds wanneer is Totilas een Arabier :?

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:54

kim_hester schreef:

Volgens mij snap jij er vrij weinig van hihi ;-).

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:37

Ik kan er maar één ding op zeggen. Een ieder die als een gek die Totilas op zijn merrie gooit alleen vanwege zijn prestaties is niet meer dan een struisvogelfokker met teveel geld en geen echte fokker die zijn stam/merrie wilt verbeteren qua minpunten van zijn fokstam. Goed hij heeft maat de juiste kleur en loopt ook leuk maar er is er geen één die kijkt of het echt bij de merrie past. Mede dank zij de gekte die gecreerd wordt omtrend deze hengst kan ons als KWPN fokkers wel eens de das om doen, waardoor ons stamboek straks te kijk worden gezet als er idd alleen maar totallosjes worden gekweekt en geboren. Weg nr 1 positie omdat men nu hoog loopt te pronken zonder te weten hoe zijn nazaten zijn/worden/kunnen. We wachten gestaag af. Daar komt bij ik heb het er niet voor over, zeker niet met 25% geld terug of een dekking met een B-hengst voor dat bedrag. Oplichterij van de bovenste plank, en niet voor mij. :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:11

hilden1971 schreef:
Ik kan er maar één ding op zeggen. Een ieder die als een gek die Totilas op zijn merrie gooit alleen vanwege zijn prestaties is niet meer dan een struisvogelfokker met teveel geld en geen echte fokker die zijn stam/merrie wilt verbeteren qua minpunten van zijn fokstam. Goed hij heeft maat de juiste kleur en loopt ook leuk maar er is er geen één die kijkt of het echt bij de merrie past. Mede dank zij de gekte die gecreerd wordt omtrend deze hengst kan ons als KWPN fokkers wel eens de das om doen, waardoor ons stamboek straks te kijk worden gezet als er idd alleen maar totallosjes worden gekweekt en geboren. Weg nr 1 positie omdat men nu hoog loopt te pronken zonder te weten hoe zijn nazaten zijn/worden/kunnen. We wachten gestaag af. Daar komt bij ik heb het er niet voor over, zeker niet met 25% geld terug of een dekking met een B-hengst voor dat bedrag. Oplichterij van de bovenste plank, en niet voor mij. :D

denk dat dit het wel kort samenvat haha. Hopelijk valt de hype mee.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:45

Ik geloof niet dat iedereen blind Totilas op zijn of haar merrie gooit. Maar als ik de pegels zou hebben en hij zou goede verbeterpunten hebben voor mijn merrie dan wist ik het wel. Ik zou toch niet fokken om te verkopen. Zou dan mijn eigen gokje zijn. En dat zal voor veel mensen gelden die hobbymatig een veulentje willen fokken. Komt er een totall losje uit dan heeft niemand, behalve ik, daar last van. Ik zie het probleem niet zo hoor. ;)

Bonita_Bon

Re: Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:03

Haha nieuwe term "een Totallosje" ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:41

quote="hilden1971"]
alleen maar totallosjes worden gekweekt en geboren[/quote]

Whahahaha _O-
Totallosjes :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:24

Ik denk dat de buitenlanders meer hyperig zijn dan de Nederlandse KWPN fokkers als ik de reacties hier wat lees. Gaat meevallen dus. Bovendien heeft ook lang niet iedereen het geld ervoor over en zeker niet in combinatie met die ongunstige voorwaarden. ;)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:19

Niet iedereen heeft het geld er voor en daarlangs de dekwoorwaarden natuurlijk!

Ik laat graag het avontuur over aan de gelukszoekers, voor erg veel minder dekgeld fok je een heel best paard hoor!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:50

Suus schreef:
kim_hester schreef:

Volgens mij snap jij er vrij weinig van hihi ;-).

ik denk dat jij er niks van snapt;
als je bij de friezen een kwpn erop doet, dat kun je deze bij het arabostamboek inschrijven !

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:54

kim_hester schreef:
ik denk dat jij er niks van snapt;
als je bij de friezen een kwpn erop doet, dat kun je deze bij het arabostamboek inschrijven !
In het registerboek denk ik, maar dat kan bij elk stamboek.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:56

ik denk dat ik snap wat Suus bedoeld :)

ik denk dat Suus bedoeld dat jouw aanvraag gelijk de prullebak in gaat en dat je niet eens antwoord terug krijgt :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:12

vibabu schreef:
Ik vind het niet zo gek dat ze naar de merrie kijken... Zouden ze veel vaker moeten doen! De profs weten wel wat ze doen maar er lopen ook boel amateurs rond die wel een veulentje willen van 'een hele mooie hengst' ze hebben toevallig ook nog een merrie dus dat is makkelijk

Wat een onzin, het is toch de eigenaar van de merrie die betaald dus bepaalt welke hengst erbij gaat? Dat is ook degene die het veulen evt moet zien te verkopen.
Dat een hengstenhouder een adviserende rol heeft en dat de meeste amateurs daar iig over na moeten denken ben ik het mee eens maar als de hengstenhouders het voor het zeggen hebben willen ze allemaal alleen maar elite/preferente/prestatiemerrie's voor hun hengsten(want hoe beter de merrie hoe beter het afstammelingenrapport zal zijn), waar moet de amateur met een 'gewone' stamboek of stermerrie dan heen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:39

Ik vind het echt absurd om zoveel geld te betalen voor een hengst waarvan je dus nog niks (!) weet over zijn vererving.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:02

Lante schreef:
Ik denk dat de buitenlanders meer hyperig zijn dan de Nederlandse KWPN fokkers

En daarbij moet ik het eerst nog eens zien of ook de buitenlanders werkelijk zo hyperig zijn ;) Ik bedoel, we lezen alleen van het "PR management v/d fam Visser, cq woordvoerder" dat er huilende amerikanenen aan de telefoon hangen..... dat wil ik eerst wel eens zien en dan geloven. Er zal heus wel intresse zijn uit het buitenland, dan geloof ik graag, maar mensen die huilend aan de telefoon hangen, nee, daar geloof ik niet zo in :D

Ik ben het met meerdere hier eens, hoe buitenaards Totilas is ook mag zijn, ik neem het risico niet om er mee te dekken zonder dat er wat van de nafok bekend is. En om 1 merrie dragend te krijgen van Totilas, dan kun je voor hetzelfde geld 3 of mss wel 4 merries ook drachtig krijgen van hele fijne hengsten. Nee, ik wacht wel rustig een jaartje of wat af :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 03:00

hilden1971 schreef:
Mede dank zij de gekte die gecreerd wordt omtrend deze hengst kan ons als KWPN fokkers wel eens de das om doen, waardoor ons stamboek straks te kijk worden gezet als er idd alleen maar totallosjes worden gekweekt en geboren.

Nee hoor de Nederlanders zijn veel te nuchter de aanvragen komen grotendeels uit het buitenland. Daar bij hebben ze de administratie nog helemaal niet op orde en worden tot nu toe Nederlandse aanvragen geboycot.
Dat kan ik me wel voorstellen. Ik heb vanavond weer kunnen vaststellen dat Totilas een fenomeen is, maar ik betwijfel of hij een dekhengst is. Zijn C jaargang broer had toch minimaal voorgebracht moeten worden, maar gezien de foto's van zijn 3 volle broers is Totilas gewoon een uitzondering, wel een heel goeie

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 04:07

Wat ik er hier van hoor valt het met de Amerikaanse hype wel mee ;)

Die snappen ook wel dat je geen kopie krijgt, plus dat de extreme beweging er deels ingetraind is!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 08:42

Op zich kan ik me wel voorstellen dat er echt Amerikanen zijn die vol emotie aan de lijn hangen. Dat vind ik wel echt Amerikaans!

Ben heel benieuwd wat er nou van komt. We hebben in het verleden al wel geleerd dat goede prestaties in de sport geen garantie hoeven te zijn voor een goede vererving van de genen.

Het is zoals Sarabande ook noemt: Totilas is werkelijk een fenomeen, maar ik betwijfel of het ook een dekhengst is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 08:52

sarabande schreef:
Zijn C jaargang broer had toch minimaal voorgebracht moeten worden, maar gezien de foto's van zijn 3 volle broers is Totilas gewoon een uitzondering, wel een heel goeie

Zelfde met de volle broers en zussen van Sisther de Jeu. Kunnen ook in de verste verte niet tippen aan Sisther.
Zie je heel vaak bij volle broers en zussen. Je fokt bijna nooit weer zo'n goede met dezelfde combi.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:00

Suzanne F. schreef:
sarabande schreef:
Zijn C jaargang broer had toch minimaal voorgebracht moeten worden, maar gezien de foto's van zijn 3 volle broers is Totilas gewoon een uitzondering, wel een heel goeie

Zelfde met de volle broers en zussen van Sisther de Jeu. Kunnen ook in de verste verte niet tippen aan Sisther.
Zie je heel vaak bij volle broers en zussen. Je fokt bijna nooit weer zo'n goede met dezelfde combi.

Helemaal mee eens... Dus we wachten vol spanning de eerste nakomelingen maar af...

MAar ook op een eerste lichting veulens zou ik mij niet blindstaren bij een dergelijk hoog dekgeld... Eerst maar eens zien hoe ze het er als 3 jarigen op de keuringen en Pavo vanaf brengen... Los van het feit dat dit ook weer enigzins gekleurd is, aangezien ze er alleen maar dijken van merries onder willen schuiven. Dus ja, komt de kwaliteit dan bij Totilas vandaan?!?

Ik ben heel benieuwd óf en hoe hij stempelt...

Idd kan ik mij ook wel iets voorstellen bij de reactie van de Amerikanen. Ik vind dat ook wel typisch Amerikaans...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:03

Inderdaad Suelza, met de eerste lichting veulentjes zijn we er nog niet. Eerst maar eens kijken hoe ze uitgroeien en wat ze straks doen in de sport.

Eigenlijk zou je, bij wijze van experiment, ook wat mindere merrie's moeten laten dekken door Totilas. Gewoon om te kijken of hij daadwerkelijk stempelt :Y)

Ik had mijn collega al aangeraden om zijn hoog geklasseerde Ijslandermerrie aan te melden haha! :')

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:09

Pletje123 schreef:
Inderdaad Suelza, met de eerste lichting veulentjes zijn we er nog niet. Eerst maar eens kijken hoe ze uitgroeien en wat ze straks doen in de sport.

Eigenlijk zou je, bij wijze van experiment, ook wat mindere merrie's moeten laten dekken door Totilas. Gewoon om te kijken of hij daadwerkelijk stempelt :Y)

Ik had mijn collega al aangeraden om zijn hoog geklasseerde Ijslandermerrie aan te melden haha! :')

Whahhaha! Ja eens zien of ze daarmee instemmen :D Ben benieuwd wat daar uit komt... Een Töltende Totilas?!!? Töltilas :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:13

:D :D Haha! Wij hadden ook al mega voorpret en hij vond het wel een geniaal idee haha! :))