Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Mijn laatste post ook gelezen Opala? En ook geprobeerd om met mij mee te denken? Als de druk binnenin hoger wordt dan buiten, dan wijkt de buitenkant en valt de tangram binnenin uit elkaar. Dat geeft nare, onomkeerbare gevolgen voor de voet van je paard.
Lovely schreef:Je moet mijn vorige post dus wel in milimeters lezen en niet in centimeters. Je hebt trouwens met het toepassen van een mustangroll ook al gauw dat je een geknepen voet creëert en dat levert al gauw problemen van binnen omdat er dan te weinig ruimte en oppervlak overblijft voor alle botjes. Dat gaat dan weer ten koste van de wand en zo ben je dus een stukje samenhang kwijt. Als de wand verzwakt, heb je wel een beetje een probleem. het is dus raadzaam om de mustangroll niet te hoog op te werken. Een rond randje vijlen kan best, maar niet te hoog of te diep.
Lovely schreef:Sanne, welk onderzoek is dat en waar kan ik de conclusies vinden? Dat heb ik even eerder ook al gevraagd, maar misschien heb je eroverheen gelezen.
Opala, de hoef is aan de buitenkant een omhulsel en als je die zwakker maakt, zoekt de binnenkant vanzelf de weg van de minste weerstand en omdat de buitenwand zwakker is, geeft die mee. Nogmaals, het is milimeterwerk, maar de tangram is daar niet voor geschikt.
opala schreef:Kim_Peters schreef:No way dat een NB'er aan mijn paarden komt. Ik zie er nog steeds totaal niet het nut van in, dus hoop ik dat mijn smid mijn paardjes nog vele jaren wil bekappen/beslaan.
Zolang ik het nut er niet van in zou zien, zou ik net zo denken.
suleilitha schreef:En wat is dan het nut, bij een paard met correcte voeten, wat correct loopt, over te gaan tot NB? Mag je mij wel eens vertellen...
Lovely schreef:Opala, dat hebben we gedaan. Vandaar ook de kritische kanttekeningen
. Alles van hoefnatuurlijk maar beetje dommig voor zoete koek gaan slikken is wel erg makkelijk, vind je niet.
opala schreef:suleilitha schreef:En wat is dan het nut, bij een paard met correcte voeten, wat correct loopt, over te gaan tot NB? Mag je mij wel eens vertellen...
Dan moet je mij eerst vertellen wat jij onder correcte voeten verstaat en onder correct lopen.
We willen toch met z'n allen duidelijkheid, dat begint bij de basis.
suleilitha schreef:Hoefdeskundige spelen doe je al meid,maar vertel mij even waarom ik mijn paard met uitmuntende voeten, uitmuntende bewegingen moet blootstellen aan NB? Voeten kúnnen niet beter, gangen ook niet, dus geef me 1 goeie reden dat ik moet overstappen op een andere methode van hoefonderhoud!