Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tita schreef:[
wat bedoel je precies hoe de paarden verzorgd worden zal de eigenaar een worst wezen hij doet zijn ding voeren en mesten de rest is doe het zelf ( in de zomer paarden buiten zetten)
detour schreef:Is dat zo bij jou Titia? Nou, dan zou ik zsm weggaan daar, een pensioneigenaar hoort imo zorg te dragen in de breedste zin vanh et woord; daarbij hoort het controleren van de dieren, zijn ze happy, zijn ze goed op conditie? verwondingen? even aai over de neus, etc.
Pipo schreef:Eens, maar ik denk dat we nu ook precies het probleem te pakken hebben van de doelgroep die de dierenbescherming moet aanspreken. Niet alleen de eigenaar maar zeker de pensionhouder.
Noah2006 schreef:Ook zijn er veel manages waar paarden de hele dag op stal staan, waarom doet de db daar niks aan? Die stimuleren de 'onwetende mens' om paard te rijden en zouden juist een voorbeeld moeten geven hoe paarden leven.
De manege waar ik begon stonden 40 stoffige paardjes in hun stal de hele dag maar rondkjes te lopen.Weiland? dat kennen ze niet eens!
Citaat:Nobbygaard: Over het niet kunnen werken met een rooster:
Als mensen het echt belangrijk vinden om hun paard buiten te hebben, en er voor kiezen om mee te gaan in zo'n soort rooster, dan moeten ze er ook voor staan. Je kunt bij je werk ook niet zomaar niet op komen dagen toch? Houdt iemand zich niet aan die afspraken, dan kun je diegene er op aanspreken en anders uitsluiten van dat rooster, of men kiest ervoor dat diegenen die niet kunnen hun dienst af kunnen kopen tegen bepaald bedrag en dat ze dus iemand anders betalen om hun dienst af te nemen.
Citaat:Vind het echt bizar. Een pensionstal houden is geen vetpot en kost tijd, soms zitten er onopgevoede exemplaren tussen die extra moeite kosten. Als je als eigenaar weinig hebt met paarden is het me een raadsel waarom je er aan begint.
detour schreef:Hoe bedoel je dat pipo?
In de zin van: Als je elders ziet dat paarden slecht worden behandeld: grijp in?
Waarom persé als pensioneigenaar? De DB inschakelen als mens wat van paarden houdt is toch al genoeg?
Miriam schreef:Pipo schreef:Eens, maar ik denk dat we nu ook precies het probleem te pakken hebben van de doelgroep die de dierenbescherming moet aanspreken. Niet alleen de eigenaar maar zeker de pensionhouder.
Gedeeltelijk eens...
Als je als eigenaar je verantwoordelijkheid voor je eigen dier neemt zet je hem niet op zo'n pensionstal weg. Zo'n staleigenaar gaat zich dan echt wel achter zijn oren krabben. Als hij toch graag klanten wil past hij zijn werkwijze aan, anders gaat zijn bedrijf vanzelf kapot zonder klanten....
detour schreef:Geen flikker doen, dat geloof ik niet, erg zwart wit; heb zelf ook voor de DB gewerkt, vrijwillig, er werd heel wat werk verricht.
joyce B schreef:tja, ik heb de paarden dan aan huis met 2 pensionpaarden en heb voor die eigenaren hier kwamen dus ook heel duidelijk gezegd dat hier gewerkt wordt met een rooster en dat de verzorging verdeeld wordt, dus dat ze voldoende tijd moeten hebben om in overleg hun beurten te doen. Tuurlijk kunnen er dan omstandigheden zijn waardoor dit tijdelijk even moeilijk is, maar als iemand daar geen tijd (meer) voor heeft en er geen oplossing voor gevonden kan worden, dan zit er voor zo iemand niets anders op dan een andere stalling te zoeken die wel volpension is.
En als jij te weinig stalgenoten hebt die kunnen/willen helpen om het op die stal haalbaar te maken de paarden meer buiten te krijgen, en jij vindt het toch heel belangrijk, dan zul je zelf misschien moeten verhuizen naar een stal waar dat wel mogelijk is of geregeld kan worden.
Als ik niet zou selecteren bij de poort, en mensen aan de afspraken probeer te houden, dan sta ik straks ook alles alleen te doen...
tita schreef:joyce B schreef:tja, ik heb de paarden dan aan huis met 2 pensionpaarden en heb voor die eigenaren hier kwamen dus ook heel duidelijk gezegd dat hier gewerkt wordt met een rooster en dat de verzorging verdeeld wordt, dus dat ze voldoende tijd moeten hebben om in overleg hun beurten te doen. Tuurlijk kunnen er dan omstandigheden zijn waardoor dit tijdelijk even moeilijk is, maar als iemand daar geen tijd (meer) voor heeft en er geen oplossing voor gevonden kan worden, dan zit er voor zo iemand niets anders op dan een andere stalling te zoeken die wel volpension is.
En als jij te weinig stalgenoten hebt die kunnen/willen helpen om het op die stal haalbaar te maken de paarden meer buiten te krijgen, en jij vindt het toch heel belangrijk, dan zul je zelf misschien moeten verhuizen naar een stal waar dat wel mogelijk is of geregeld kan worden.
Als ik niet zou selecteren bij de poort, en mensen aan de afspraken probeer te houden, dan sta ik straks ook alles alleen te doen...
Stel dat nou jij hier woont en voor mij de ideale stalling aanbiedt voor mijn pony, dan kan ik nog niet bij jou staan.
Ik werk fulltime van 08.00-17.00 heb nog meer beesten en niet heel veel tijd om voerbeurten te moeten doen. laat staan mesten, hooien, land verzorgen
Citaat:En kun je in het weekend overdag een beurt doen, als je meer tijd hebt...
Kijk, nu ga je in principe elke dag naar je paard omdat hij anders niet buiten komt.
Diegenen die hier staan hebben dagen dat ze niet komen omdat ze het dan heel druk hebben, en dagen dat ze meer tijd hebben en hun beurten doen, dat kan 's ochtends, 's middags. of 's avonds zijn in de winter en in de zomer 's ochtends en einde van de middag tot in de avond. Maar elke dag staat het paard de hele dag buiten, dus ze hoeven niet zelf eerst nog los te gooien en kunnen, voor of na hun verzorgtaken, gewoon gelijk rijden. Die tijd ben jij nu kwijt met wachten en krantje lezen omdat je paard er nog uit moet.
Pipo schreef:detour schreef:Hoe bedoel je dat pipo?
In de zin van: Als je elders ziet dat paarden slecht worden behandeld: grijp in?
Waarom persé als pensioneigenaar? De DB inschakelen als mens wat van paarden houdt is toch al genoeg?
Een bakker die geen brood kan bakken, daar koop jij je brood toch niet?
Waarom mag iemand zonder enige affiniteit met paarden wel een pensionstal beginnen? Belachelijk is dat natuurlijk! De dierenberscherming kan een enorme slag slaan, door deze bedrijven aan te pakken en richtlijnen mee te geven.
De doelgroep van de DB heeft namelijk voornamelijk op DIE plekken zijn paarden staan. Zo blijkt uit de laatste pagina's wel.