Slecht nieuws voor ruiters met overgewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Slecht nieuws voor ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:38

Indianajones, ik sluit me volledig bij jou aan!
Bij mij is het exact hetzelfde verhaal....

#En Perrokai, je kan heel hard roepen dat niemand niet is afgevallen van een maagband, misschien heb je er gelijk in, misschien niet.
Maar buiten het feit dat je er wel van afvalt, kán het niet gezond zijn.
een halve boterham als ontbijt, een bekertje yoghurt als lunch en een halve aardappel, 3 boontjes en een kruimeltje tartaar kan ik nou óók niet gezond noemen.
Dát is dan ook de reden dat ik niet zo'n operatie wil ondergaan(terwijl ik daar mákkelijk voor in aanmerking kom). Nu ben ik gezond ( bloeddruk, cholestrol, suiker etc etc zijn allemaal keurig in orde), maar met zón weinig voedingsstoffen ben ik ervan overtuigd dat je op een gegeven moment veel stoffen gaat missen.
Ik denk dat uiteindelijk mijn overgewicht dan minder slecht is dan zo weinig voedingsstoffen in je lichaam krijgen.
( en dan nog maar te zwijgen over de mensen die dan ipv een gezonde halve boterham, 10 patatjes een halve kroket of een frikandel met eten.... die frikandel dan wel door de blender gehaald anders krijgen ze het niet weg )
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 16-03-08 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:38

Ninx schreef:
@ IndianaJones: ik heb in mijn vorige post maar even gereageerd op jouw verhaal. Anders krijg ik op mijn kop dat ik teveel onder elkaar post Haha!

dat zeg je mooi allemaal!!! Haha!
En wat je zegt over je suiker en de aanpassing en pas na een jaar ietwat gewenning...ik heb het idee dat ik dat misschien nu (na 2 jaar) eindelijk ook wat aan het bereiken ben wat eten betreft.
En ik hoop in de godsnaam dat het zo blijft! Knipoog Haha! (maar durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken hahha, het blijft moeilijk. Ben blij dat ik alleen te dik ben en niet ook nog EN rook EN drink, Knipoog )

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:41

_rosita_ schreef:

#En Perrokai, je kan heel hard roepen dat niemand niet is afgevallen van een maagband, misschien heb je er gelijk in, misschien niet.
een halve boterham als ontbijt, een bekertje yoghurt als lunch en een halve aardappel, 3 boontjes en een kruimeltje tartaar kan ik nou óók niet gezond noemen.
Dát is dan ook de reden dat ik niet zo'n operatie wil ondergaan. Nu ben ik gezond ( bloeddruk, cholestrol, suiker etc etc zijn allemaal keurig in orde), maar met zón weinig voedingsstoffen ben ik ervan overtuigd dat je op een gegeven moment veel stoffen gaat missen.
Ik denk dat uiteindelijk mijn overgewicht dan minder slecht is dan zo weinig voedingsstoffen in je lichaam krijgen.
( en dan nog maar te zwijgen over de mensen die dan ipv een gezonde halve boterham, 10 patatjes een halve kroket of een frikandel met eten.... die frikandel dan wel door de blender gehaald anders krijgen ze het niet weg )

@ Rosita: groot gelijk! Je bent een gezonde vrouw en dan is het zonde zomaar in je te laten snijden.
Gelukkig zijn er, alhoewel moeilijke, andere wegen die naar Rome leiden.
Heb wel direct een beeld bij je verhaal: "mag ik van u een frikanshake?"

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:45

_rosita_ schreef:

Dát is dan ook de reden dat ik niet zo'n operatie wil ondergaan. Nu ben ik gezond ( bloeddruk, cholestrol, suiker etc etc zijn allemaal keurig in orde), maar met zón weinig voedingsstoffen ben ik ervan overtuigd dat je op een gegeven moment veel stoffen gaat missen.

Knipoog
Ik heb er dus wel 1, nu bijna 2 jaar. En voel me er tot op de dag godsgelukkig mee!!! Haha! Knipoog
Na 33 jaar overgewicht een voor mij ECHTE hulp en steun in de rug...daar ben ik echt blij mee.

En het beeld wat mensen hebben van mensen met een maagband van wat jij nu ook hebt, halve boon en kruimel tartaar, hihih. Dat is echt niet zo.
Je kunt vrij normaal eten hoor.
Zelfs nu hij bij mij aardig strak staat moet ik er nog steeds om denken WAT ik eet en dat ik toch niet vaker of meer ga eten.
Ik vind dat ik vrij normaal eet momenteel. Oke, niet heeeel veel, maar wel rond de 1000-1300 kcal per dag hoor. En als ik zou willen en ik zou andere producten gaan eten wat makkelijk te eten is voor mezelf en/of waar veel calorieen inzitten zou ik er ook wel meer in krijgen hoor, MAAR DAT!!! is het stukje waar je je ook zelf dus toch nog moet beheersen en dat is dus ook het punt waarom er gezegd wordt "het is maar een hulpmiddel, geen redmiddel!" Knipoog

(ik eet overigens nog zo globaal...
ontbijt : thee, 1 plak brood met boter en beleg en 1 cracker
tussendoor : koffie / thee / stuk fruit of plak brood of cracker met beleg
lunch : plak brood (of 2 als ik er niet 1 tussendoor heb genomen) met evt cracker als ik nog wel trek heb, met beleg en boter en beker zuivel
tussendoor : fruit of niets
diner : 1 of 2 aardappelen (of 1 of 2 opscheplepels rijst/nasi/macaroni of iets dergelijks), veel groente mag (maar doe gewoon in verhouding met de aardappelen etc) en een gewoon stukkie vlees of vis (probeer niet meer te nemen als 80-100 gram), ongeveer een half bord warm eten + stukkie vlees/vis

Nou ehhhh zooo zielig is dat toch niet?!? Haha! Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:48

More power to you IndianaJones!!! Om het maar even heel vlot op z'n Oprah's te zeggen Haha!
Iedereen moet zeker doen wat bij zijn of haar situatie past, ik ben blij dat je zo happy bent!

ps: wat heb je trouwens een stel prachtige paarden!
De dame in de foto met het korte haar, en de dame in de foto met de paardenstaart, zijn deze dames dezelfde persoon? Als in: ben jij dat?
Laatst bijgewerkt door Ninx op 16-03-08 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:50

ps...en dat eet ik NU omdat ik er toch weer flink tegenaan wil. En beweeg me momenteel een ongeluk.
Echter....wil je dit niet, dan kun je ook met een bandje niet afvallen door WAT je kunt eten, gewoon minder gezonde dingen te gaan eten. Maar dat doe je jezelf dan aan (heb ik ook zeker wel een dik half jaar gedaan...val je ook niet af, 1 voordeel van m'n bandje in die tijd....kom er ook niet van aan, en dat was "normaal" wel anders)

De reden dat ik er na zoveel jaren en zoveel dieten wel voor gekozen heb...
voor mezelf!!!
Hoge bloeddruk laatste 2 jaren....kreeg last van gewrichten....werd sneller pufferig met activiteiten....werd luier. Allemaal dingen die NIET bij mijn persoontje passen.
Al met al...in mijn ogen een erg ongezonde vrouw van 33 jaar destijds....
Reden voor mij om te denken "en nu is het genoeg, ik wil weer dunner zijn (lees volslank, dun zal ik wel nooit worden hihi), wil weer actiever zijn, wil me weer lekker voelen EN wil met een lekker en soepel gevoel weer op m'n paardje kunnen zitten! Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:54

De dame in de foto met het korte haar, en de dame in de foto met de paardenstaart, zijn deze dames dezelfde persoon? Als in: ben jij dat?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:56

Ninx schreef:

dank je wel! Haha!
Nee, de dame met het paardenstaartje is m'n zussie! Haha!
(allebei dikkies, hihiih)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:56

Ik breng het nu ook behoorlijk zwart-wit indianjones... dat weet ik, maar ik denk wel dat een berg geluk moet hebben als het direct goed gaat en je er helemaal achter moet staan dat je dan ook wél gezond eet, ipv naar de lekkere dingen te grijpen.... het is idd een húlpmiddel, geen wondermiddel.

De voorbeelden die ik aanhaalde zijn wel werkelijk de dingen die ik trouwens tegen kom in mijn omgeving ( lees: buurmeisje en een achternicht)
frikandel mét in de blender, een broodje hamburger bij de mac is lekkerder dan een boterham.. alleen verdraagd ze het broodje niet, dus dan maar 2 hambugers zonder broodje met saus etc, 5 kibbelingen met véél knoflooksaus ipv aardappelen.

Top dat het jou zo goed helpt, dan is het alleen maar een operatie waard geweest, maar helaas heb ik ook veel mis zien gaan tijdens en na de operatie ( verklevingen, een geknapte ballon etc etc) dat ik mijn lijf hoe het nu is teveel waard vind om dat risico te lopen.

@ninx: whahaha... ik denk dat ik het maar op de markt ga brengen, wie weet hoe goed dat loopt met steeds dikker wordend ( en dunner wensend Tong uitsteken ) Nederland Haha!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:07

_rosita_ schreef:
Ik breng het nu ook behoorlijk zwart-wit indianjones... dat weet ik, maar ik denk wel dat een berg geluk moet hebben als het direct goed gaat en je er helemaal achter moet staan dat je dan ook wél gezond eet, ipv naar de lekkere dingen te grijpen.... het is idd een húlpmiddel, geen wondermiddel.

De voorbeelden die ik aanhaalde zijn wel werkelijk de dingen die ik trouwens tegen kom in mijn omgeving ( lees: buurmeisje en een achternicht)
frikandel mét in de blender, een broodje hamburger bij de mac is lekkerder dan een boterham.. alleen verdraagd ze het broodje niet, dus dan maar 2 hambugers zonder broodje met saus etc, 5 kibbelingen met véél knoflooksaus ipv aardappelen.

Top dat het jou zo goed helpt, dan is het alleen maar een operatie waard geweest, maar helaas heb ik ook veel mis zien gaan tijdens en na de operatie ( verklevingen, een geknapte ballon etc etc) dat ik mijn lijf hoe het nu is teveel waard vind om dat risico te lopen.

Snap je wel hoor. Wat je nu schrijft herken ik wel, dat van je buurmeisje/nichtje etc, daarom viel ik het afgelopen half jaar ook niets af. Niet dat ik constant dat soort dingen at hoor, absoluut niet. En de blender hoeft voor mij niet. Dingen die moeilijk gaan of waar ik last van krijg, dat eet ik dan maar niet.
Sinds een tijdje ben ik er wel anders mee bezig en kan ik ook meer en meer denken "nou ja, kan ik dit niet zo goed eten, dan maar niet, er zijn genoeg andere lekkere dingen die ik wel kan eten en waar niet zo gekveel in zit". Maar heeft me wel dik 1,5 jaar geduurd om zo te denken.
Denk dat het voor jonge kinderen/jeugd ook moeilijk is om op zo'n punt te komen om op een bepaalde manier "verstandig" over eten na te gaan denken hoor.

En wat je zegt "er gaat wel eens iets mis"...dat klopt hoor.
Maar voor mij was het op een gegeven moment zo van "dat risico is maar zo klein, dat durf ik wel te nemen. Het risico dat er iets misgaat bij een keizersnede is 10x groter...hoeveel mensen die kinderen willen denken daar bij na??" Plus dat ik dacht "ik vraag me af WAT nu op dit moment voor mij een groter risico is...zo'n bandje laten plaatsen met een klein risico dat er iets mis gaat tzt en hij er weer uit moet...OFFF als zo'n ongezonde vrouw van 33 doorlopen, met een grote kans om zo niet gek oud te worden (met erg hoge bloeddruk etc etc)

Dat was voor mij de reden om het wel aan te durven...gaat het mis, dan zou het echt heel jammer zijn, maar dan halen ze hem eruit. En dat was het dan.
Laten we maar hopen dat het goed gaat. Knipoog

Ik zeg overigens ook niet dat ik vind dat ieder dikker persoon een maagbandje zou moeten nemen hoor, ABSOLUUT NIET!!!!
Ben gewoon voor mezelf blij er mee.
Maar denk dat er ook genoeg zware mensen zijn die zelf nog een heleboel zouden kunnen doen qua bewegen/sporten en dieten/voedingspatroon aanpassen hoor, alleen of met een begeleider (moet ik nu ook wel, maar heb wel een hulpje die snel zegt "vol !" Knipoog )...ALS ze al willen afvallen. Want als je zwaarder bent en je voelt je prima in je lijf, dan is het immers ook goed!!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:13

IndianaJones schreef:
Maar denk dat er ook genoeg zware mensen zijn die zelf nog een heleboel zouden kunnen doen qua bewegen/sporten en dieten/voedingspatroon aanpassen hoor, alleen of met een begeleider (moet ik nu ook wel, maar heb wel een hulpje die snel zegt "vol !" Knipoog )...ALS ze al willen afvallen. Want als je zwaarder bent en je voelt je prima in je lijf, dan is het immers ook goed!!!

Dit is ook absoluut helemaal waar!
Zowel het zelf aanpassen als het goed voelen en daarom geen trigger hebben om af tevallen
En nogmaals, het is top! als jij je goed voelt bij dat bandje en het werkt en helpt je, nou... super toch Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:03

_rosita_ schreef:

Dát is dan ook de reden dat ik niet zo'n operatie wil ondergaan(terwijl ik daar mákkelijk voor in aanmerking kom). Nu ben ik gezond ( bloeddruk, cholestrol, suiker etc etc zijn allemaal keurig in orde), maar met zón weinig voedingsstoffen ben ik ervan overtuigd dat je op een gegeven moment veel stoffen gaat missen.

Ik roep niets... Knipoog Ik typ.
Ik zeg ook niet dat het het laatste redmiddel voor jou is of voor een ander of uberhaupt dat jij dit moet overwegen. Dat moet je echt allemaal zelf weten en bepalen en afwegen wat je wel of niet doet. En deze disussie hebben wij al eens gehad maar ik ben blij dat je goed voelt en dat alles in orde is. Bij mij is dat niet zo dus zoek ik wel naar mogelijkheden. Dat is voor iedereen verschillend. En ik sta wel open voor eventuele tips en zeker als mensen dat goed bedoelen. Helemaal als mensen de moeite nemen om me te helpen al heb ik het al 20 keer aangehoord. Het gaat mij om de goede bedoelingen van die mensen en wie weet, zit de oplossing voor mij er wel tussen, die hoop heb ik nog.

Een maagbandje is een voorbeeld, het werkt denk ik het beste voor mensen die zich echt overeten en snachts koelkasten plunderen. Het werk denk ik niet voor mensen die al uitgebalanceerd eten en toch niet afvallen. Maar je kan niet 1 persoon aan een andere gelijkstellen omdat er idd zoveel factoren meespelen dat je niet 1 oplossing voor iedereen kan neerpennen. Maar ik lees ook van niemand dat die dat pretenderen. Dus wat is het probleem nu eigenlijk.

Echter door mijn overgewicht toen, ondervond ik per direct wel degelijk lichamelijk problemen. Met het gewicht wat ik nu heb niet meer. Maar ik weet wel dat ik ook met dit gewicht waarschijnlijk op latere leeftijd de gevolgen ervan ga merken. Dus al voel ik me nu goed ben ik feitelijk niet gezond bezig. Zo voel ik het. Als ik dan nu tijdelijk iets zou moeten doen wat niet zo super gezond is om verder wel een gezond leven te lijden dan zou ik dat doen maar dat is voor iedereen weer anders. Mijn bloed heeft perfecte waarden, de mond van de dokter viel open want ook zijn vooroordeel was dat drie dikke snitzels uit de frituur bij mn avondeten at. Hij schreef mij pillen voor. Voor mij heeft het een aanzet gegeven tot meer.

Vrijheidsdressuur lange lijnen etc heb ik ook gedaan. Niet omdat ik me te zwaar vond maar voor de lol van mezelf en mn paard. Ik weet dat dit er niet mee bedoeld werd maar ook dat werkte voor mij. Jeetje dan moet je lopen zeg er achteraan, en dan lekker gaan draven haha ook zo viel ik een beetje af. Maar niet iedereen kan dat vanwege de gezondheid natuurlijk.

Voor degene die de 20% marge te laag vind heb ik een vraagje...Wat vinden jullie dan een maximaal percentage ? Ergens ligt er toch ook bij jullie een grens toch ?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:09

Zammie schreef:
@ Perrokai, je leest echt niet wat ik er neerzet.... Maakt ook niet uit. Jij bent denk ik degene die nodig ff moet afkoelen...

nou gezien de pm die je in mijn postbus gooi wind jij je ook enorm op en dan heb jij het over oordelen ?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:18

garny95 schreef:
Zammie schreef:
@ Perrokai, je leest echt niet wat ik er neerzet.... Maakt ook niet uit. Jij bent denk ik degene die nodig ff moet afkoelen...

nou gezien de pm die je in mijn postbus gooi wind jij je ook enorm op en dan heb jij het over oordelen ?

Ik denk dat de discussie toch echt heel goed verloopt toch?
Het grootste gedeelte van de mensen die posten hebben zelf ook in meer of mindere mate ervaringen op dit gebied; dus hoe je het ook opvat... lees het gewoon nog een keer. Het is volgens mij allemaal goed bedoelt.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:34

garny95 schreef:
Zammie schreef:

Voel je je aangesproken? reageer dan in ieder geval ff op het pb-tje, is denk ik wel net zo netjes....

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:52

De discussie is hier ook via PB doorgegaan en ik moet zeggen dat dat heel prettig verliep. Zoals zo vaak blijkt is het idd gewoon moeilijk om via typen je toon en je bedoelingen etc. goed duidelijk te maken en zoals ik het zie was dat in "ons" geval ook zo. Zammie en ik liggen helemaal niet ver uit elkaar qua denkwijze, voedings details en noem maar op. Haar eerste berichtje kon ik ook niet direct de toon van bepalen maar na twee keer lezen dacht ik dat het helemaal niet heftig geschreven was maar gewoon eerlijk en rustig. Dus die discussie is wat mij betreft voorbij. Ik kan wel zeggen we hebben het uitgepraat maar er viel eigenlijk helemaal niet zoveel uit te praten.

Het zelfde effect bereik je als iemand over je zegt: je roept dit of dat..... terwijl je niks roept, niks dik of cursief of groot typt maar gewoon iets neertypt. Dat zijn van die lastige boktprobleempjes die je anders uit de verf doen komen dan hoe je werkelijk bent en hoe je het werkelijk bedoelt.

Eigenlijk behoor ik tot de groep waar Ninx over zegt dat iedereen af moet kunnen vallen aangezien ik geen ziektes of andere problemen of beperkingen heb n dus gezond ben. Maar evengoed voel ik me niet aangevallen door wat ze schrijft omdat ik er geen boze dingen in zie. Een ander misschien wel en dat is jammer want dat probeert ze helemaal niet te bereiken in mijn ogen. Maar misschien ben ik wel mild gestemd ofzo ??
Maakt ook niet uit.

Eigenlijk moeten we een ander topic openen over mensen met overgewicht en het hoe en waarom en de vooroordelen of oordelen, de voedingsadviezen etc. en wie daar behoefte aan heeft kan dan daar heen.

Het begon hier heel goed, veel begrip, weinig oordelen. Iedereen is zich bewust van zijn paardenrug en gewicht en we probeerden uit te vissen hoe we die 20% marge nu precies op zijn best moesten interpreteren........
Ik heb wat geleerd want van die rib etc wist ik dus niet. Dus daar ga ik eens goed op letten.
Ik heb ook een stockzadel, ik vind hem zwaar, loodzwaar, hij zit wel perfect....wat wegen die dingen doorgaans ?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:59

Nou Perrokai, ik ben er helemaal voor om een topic te openen waar jij het over had. denk dat er genoeg mensen zijn die daar graag over willen praten en misschien graag belevingen van zichzelf willen kunnen delen.... Maar dan geen topic over dat je te dik bent en daarom geen recht hebt op... maar juist over goede dingen en waarbij je mischien tips aan elkaar kunt geven.(Ook kooktips, ben ik altijd voor in Knipoog ) Denk dat het voor mensen zoals ninx ook goed zou zijn om juist in zo'n topic alles te kunnen uitleggen aan de mensen die dat graag willen.... Moeten we een topic gaan bedenken??

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:46

Haha... Haha! Ik denk dat het nog druk wordt ook.
Kooktips, hoe stap jij op, waar koop jij je kleding/laarzen, hoe rek ik mijn rubber laarzen op tot maat X, Welke zadels etc...
Onderwerpen zat denk ik. Titel, ruiters met overgewicht samen door 1 deur.... En dan wel gewoon gezellig zeg maar....

En in het eerste bericht dat iedereen die komt om te wijzen,te beschuldigen of zijn vooroordelen komt spuien op moet zouten....en dan vriendelijker natuurlijk.. Bloos En kooktips mogen ook ongezond zijn hoor vind ik.......

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:00

Perrokai schreef:
Haha... Haha! Ik denk dat het nog druk wordt ook.
Kooktips, hoe stap jij op, waar koop jij je kleding/laarzen, hoe rek ik mijn rubber laarzen op tot maat X, Welke zadels etc...
Onderwerpen zat denk ik. Titel, [i]ruiters met overgewicht samen door 1 deur....[/i] En dan wel gewoon gezellig zeg maar....

En in het eerste bericht dat iedereen die komt om te wijzen,te beschuldigen of zijn vooroordelen komt spuien op moet zouten....en dan vriendelijker natuurlijk.. Bloos En kooktips mogen ook ongezond zijn hoor vind ik.......

En niet allemaal tegelijk door die deur he? Anders krijgen we ongelukken! Knipoog

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:14

Dan zitten we vast en moet er een reddingsteam ingezet worden en om even de vooroordelen te bevestigen, hou een reep chocola voor mn neus en ik glip koste wat kost weer los Clown

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:16

Perrokai schreef:
Dan zitten we vast en moet er een reddingsteam ingezet worden en om even de vooroordelen te bevestigen, hou een reep chocola voor mn neus en ik glip koste wat kost weer los Clown

Ja, en voor degenen met maagband onder ons: 'een frikanshake' Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:18

Haha Haha! Open jij de topic Perrokai? Lijkt me zalig om daarin te bokken, met m'n te dikke r**t....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:21

Perrokai schreef:
Voor degene die de 20% marge te laag vind heb ik een vraagje...Wat vinden jullie dan een maximaal percentage ? Ergens ligt er toch ook bij jullie een grens toch ?

eigenlijk zou ik hier een gelijksoortig antwoord geven als op de vraag 'wanneer ben je te zwaar'?
Namelijk: Kijk naar jezelf en naar je paard. elk paard is anders en elke ruiter ook. en zoals gezegd; er tellen heel veel factoren mee.
Een percentage kan nooit meer zijn dan een richtlijn.
Als mijn paard 50 kg zwaarder wordt, betekent dat immers niet dat ik dan 10 kg zwaarder mag worden!!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:44

whhahahah piest hier in broek om "door 1 deur"..."fricanshake" whahahahaa

Ik wil ook in dat topic! ROFL Nagelbijten / Gniffelen
Is 'ie er al ???

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:30

Dat is ook zo Beantjse, mijn paard zijn eventuele overgewicht mag ik niet ten gunste van mezelf keren.....

(klonk als een best intelligente zin toch )

Ga nu een Topic openen.....