Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:@ IndianaJones: ik heb in mijn vorige post maar even gereageerd op jouw verhaal. Anders krijg ik op mijn kop dat ik teveel onder elkaar post
_rosita_ schreef:Indianajones, ik sluit me volledig bij jou aan!
Bij mij is het exact hetzelfde verhaal....
#En Perrokai, je kan heel hard roepen dat niemand niet is afgevallen van een maagband, misschien heb je er gelijk in, misschien niet.
Maar buiten het feit dat je er wel van afvalt, kán het niet gezond zijn.
een halve boterham als ontbijt, een bekertje yoghurt als lunch en een halve aardappel, 3 boontjes en een kruimeltje tartaar kan ik nou óók niet gezond noemen.
Dát is dan ook de reden dat ik niet zo'n operatie wil ondergaan. Nu ben ik gezond ( bloeddruk, cholestrol, suiker etc etc zijn allemaal keurig in orde), maar met zón weinig voedingsstoffen ben ik ervan overtuigd dat je op een gegeven moment veel stoffen gaat missen.
Ik denk dat uiteindelijk mijn overgewicht dan minder slecht is dan zo weinig voedingsstoffen in je lichaam krijgen.
( en dan nog maar te zwijgen over de mensen die dan ipv een gezonde halve boterham, 10 patatjes een halve kroket of een frikandel met eten.... die frikandel dan wel door de blender gehaald anders krijgen ze het niet weg )
#En Perrokai, je kan heel hard roepen dat niemand niet is afgevallen van een maagband, misschien heb je er gelijk in, misschien niet.
een halve boterham als ontbijt, een bekertje yoghurt als lunch en een halve aardappel, 3 boontjes en een kruimeltje tartaar kan ik nou óók niet gezond noemen.
Dát is dan ook de reden dat ik niet zo'n operatie wil ondergaan. Nu ben ik gezond ( bloeddruk, cholestrol, suiker etc etc zijn allemaal keurig in orde), maar met zón weinig voedingsstoffen ben ik ervan overtuigd dat je op een gegeven moment veel stoffen gaat missen.
Ik denk dat uiteindelijk mijn overgewicht dan minder slecht is dan zo weinig voedingsstoffen in je lichaam krijgen.
( en dan nog maar te zwijgen over de mensen die dan ipv een gezonde halve boterham, 10 patatjes een halve kroket of een frikandel met eten.... die frikandel dan wel door de blender gehaald anders krijgen ze het niet weg )
Ninx schreef:ps: wat heb je trouwens een stel prachtige paarden!
De dame in de foto met het korte haar, en de dame in de foto met de paardenstaart, zijn deze dames dezelfde persoon? Als in: ben jij dat?
_rosita_ schreef:Ik breng het nu ook behoorlijk zwart-wit indianjones... dat weet ik, maar ik denk wel dat een berg geluk moet hebben als het direct goed gaat en je er helemaal achter moet staan dat je dan ook wél gezond eet, ipv naar de lekkere dingen te grijpen.... het is idd een húlpmiddel, geen wondermiddel.
De voorbeelden die ik aanhaalde zijn wel werkelijk de dingen die ik trouwens tegen kom in mijn omgeving ( lees: buurmeisje en een achternicht)
frikandel mét in de blender, een broodje hamburger bij de mac is lekkerder dan een boterham.. alleen verdraagd ze het broodje niet, dus dan maar 2 hambugers zonder broodje met saus etc, 5 kibbelingen met véél knoflooksaus ipv aardappelen.
Top dat het jou zo goed helpt, dan is het alleen maar een operatie waard geweest, maar helaas heb ik ook veel mis zien gaan tijdens en na de operatie ( verklevingen, een geknapte ballon etc etc) dat ik mijn lijf hoe het nu is teveel waard vind om dat risico te lopen.
IndianaJones schreef:Maar denk dat er ook genoeg zware mensen zijn die zelf nog een heleboel zouden kunnen doen qua bewegen/sporten en dieten/voedingspatroon aanpassen hoor, alleen of met een begeleider (moet ik nu ook wel, maar heb wel een hulpje die snel zegt "vol !")...ALS ze al willen afvallen. Want als je zwaarder bent en je voelt je prima in je lijf, dan is het immers ook goed!!!
Dát is dan ook de reden dat ik niet zo'n operatie wil ondergaan(terwijl ik daar mákkelijk voor in aanmerking kom). Nu ben ik gezond ( bloeddruk, cholestrol, suiker etc etc zijn allemaal keurig in orde), maar met zón weinig voedingsstoffen ben ik ervan overtuigd dat je op een gegeven moment veel stoffen gaat missen.
Zammie schreef:@ Perrokai, je leest echt niet wat ik er neerzet.... Maakt ook niet uit. Jij bent denk ik degene die nodig ff moet afkoelen...
garny95 schreef:Zammie schreef:@ Perrokai, je leest echt niet wat ik er neerzet.... Maakt ook niet uit. Jij bent denk ik degene die nodig ff moet afkoelen...
nou gezien de pm die je in mijn postbus gooi wind jij je ook enorm op en dan heb jij het over oordelen ?
garny95 schreef:Zammie schreef:@ Perrokai, je leest echt niet wat ik er neerzet.... Maakt ook niet uit. Jij bent denk ik degene die nodig ff moet afkoelen...
nou gezien de pm die je in mijn postbus gooi wind jij je ook enorm op en dan heb jij het over oordelen ?
Perrokai schreef:Haha...Ik denk dat het nog druk wordt ook.
Kooktips, hoe stap jij op, waar koop jij je kleding/laarzen, hoe rek ik mijn rubber laarzen op tot maat X, Welke zadels etc...
Onderwerpen zat denk ik. Titel, [i]ruiters met overgewicht samen door 1 deur....[/i] En dan wel gewoon gezellig zeg maar....
En in het eerste bericht dat iedereen die komt om te wijzen,te beschuldigen of zijn vooroordelen komt spuien op moet zouten....en dan vriendelijker natuurlijk..En kooktips mogen ook ongezond zijn hoor vind ik.......
Perrokai schreef:Dan zitten we vast en moet er een reddingsteam ingezet worden en om even de vooroordelen te bevestigen, hou een reep chocola voor mn neus en ik glip koste wat kost weer los
Perrokai schreef:Voor degene die de 20% marge te laag vind heb ik een vraagje...Wat vinden jullie dan een maximaal percentage ? Ergens ligt er toch ook bij jullie een grens toch ?