Paard vermist in Drunense duinen *Update: terecht pag19

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Paard vermist in Drunense duinen *Update: terecht pag19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:39

Niezzz schreef:
jenga_8 schreef:
gelukkig weer terecht... wie gaat er dan ook met een paard aan de hand lopen op de hei...

Rare reactie... meer mensen doen dat hoor.

Met een paard van nog geen 3 jaar?????

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:40

Kimmes schreef:
jenga_8 schreef:
gelukkig weer terecht... wie gaat er dan ook met een paard aan de hand lopen op de hei...

En toen werd het na al die geweldige reacties alsnog een ''BOKT'' topic Rolleyes
Zucht....

Je weet toch hoe moeilijk het is om te lezen???? Knipoog

LieZ_Horses

Super dat ie gevonden is! Hyper!

Dowski

Kimmes schreef:
jenga_8 schreef:

En toen werd het na al die geweldige reacties alsnog een ''BOKT'' topic Rolleyes
Zucht....

ROFL

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

sarabande schreef:

Amon is ouder dan 3 jaar...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:41

Oh echt super dat hij gevonden is Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:42

Lontje schreef:
sarabande schreef:

Amon is ouder dan 3 jaar...

OK omdat ze zegt dat het een KWPN paard is en als ze een naam met een A hebben worden die 3 of 23 dit jaar Knipoog

TienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:42

Ow gelukkig zeg.
Is alles goed met Amon?

Edit?: ik lees net dat er geen verwondingen zijn. Haha!
Laatst bijgewerkt door Tien op 26-02-08 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:43

Wat goed dat hij gevonden is OK dan! .
Jullie kunnen vanacht in ieder geval weer met een gerust hart gaan slapen.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:43

Wat fijn te lezen dat alles goed is met Amon.

Ik begrijp de bovenstaande reactie ook niet. Ik loop ook wel eens met mijn paard aan de hand over de Drunense Duinen, en mijn dochter gaat dan onder het zadel met haar pony mee. Als ik last van mijn rug heb kan ik niet zo lang rijden en zo lossen we het ook op. Lekker een frisse neus halen hoeft niet altijd onder het zadel te gebeuren Knipoog

Ik neem dan wel een hoofdstel met voldoende lange longeerlijn eraan, maar ieder zijn idee daar over. Idd als je eraf valt heb je veel minder hoevast aan je paard en is hij zo ook vertrokken.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:48

Wow, wat een verhaal!
Krijg er gewoon kippenvel van!
Gelukkig is het allemaal weer goed afgelopen! Pling

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:49

jenga_8 schreef:

Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Wel flauw dat iedereen meteen weer op 1 persoon afgaat. . . .
Wel gelukkig dat het paardje weer terecht is!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:50

ik snap de bovenstaande reactie ook niet. ik wandel ook wel eens met mijn paard langs een drukke weg, daar kan ook van alles en nog wat gebeuren. hoeft niet alleen in de duinen te gebeuren. en zoals al gezegd is, rijden is ook niet veilig. je kan er altijd afvallen en dan kan je paard er ook vandoor gaan. het is altijd een risico om met je paard op pad te gaan. en het is aan de eigenaar om te kijken of je het risico kan nemen of niet en ik neem aan dat iedereen het beste met zijn paard voor heeft en hier dus ook goed over nadenkt. en zo iets als met amon gebeurt is, kan met ieder paard gebeuren en kan de beste overkomen. dat heb je nou eenmaal met dieren.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:50

Nouja zeg, wat is dat nou voor een rare reactie, wie gaat er nou lopen met een paard op de hei? Zelfs als hij pas 3 was had dat gewoon moeten kunnen hoor Verward Daarbij is Amon geen 3, maar 7 (±), dus ga je eerst ns inlezen voor je zulke voorbarige conclusies trekt. Iedereen is hardstikke blij dat hij weer terug is, is er alsnog iemand die alles moet verzieken.
Bedankt dus.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:51

Gelukkig dat je hem weer terug hebt..!! Zonder verwondingen nog wel Ja

edit: ik wandel ook wel is met mn paard.. en die is 9 dat betekend niet dat een oudere nergens van kan schrikken wandelen met je paard moet gewoon kunnen.. dus beetje raar om gelijk te zeggen wie gaat er dan met een nog geen 3 jarige op de hei lopen!
Laatst bijgewerkt door Angg op 26-02-08 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:52

Clown wel een groot compliment aan Amon's adres Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:54

Gelukkig is hij terug gevonden!! Geweldig!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:56

super dat ie weer terug is!! wat een opluchting! ik kreeg kippenvel toen ik het las.. Haha! .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:57

Wat ontzettend fijn dat Amon weer terug is Go jij! Go jij! !!! Dat zal me een nachtje geweest zijn.....
Maar hij is er weer, SUPER!!! Ja Lachen

(En over diegenen die het zoooooo raar schijnen te vinden om lekker met je (jonge) paard te wandelen. Goh, dat doe ik ook met mijn paard (vanaf zijn 2de al) met touwhalstertje, hoor. En ja, hij schrok wat af in het begin, maar je moet ergens beginnen om je paard te laten wennen aan het 'buiten' lopen. Ik heb het geluk dat mijn paard altijd bij me blijft, al heb je nooit garanties natuurlijk.

Tot nu toe gaat het in elk geval prima. Rijdend kun je er ook vanaf vallen en je paard kwijt raken trouwens. En zo kan ik nog wel meer ongelukjes bedenken... Voor mij geen reden om niet lekker met mijn paard te gaan wandelen.Tong uitsteken)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:58

super zeg dat ie weer terug is!echt geweldig!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:58

jolanda10 schreef:
Wat fijn te lezen dat alles goed is met Amon.

Ik begrijp de bovenstaande reactie ook niet. Ik loop ook wel eens met mijn paard aan de hand over de Drunense Duinen, en mijn dochter gaat dan onder het zadel met haar pony mee. Als ik last van mijn rug heb kan ik niet zo lang rijden en zo lossen we het ook op. Lekker een frisse neus halen hoeft niet altijd onder het zadel te gebeuren Knipoog

Ik neem dan wel een hoofdstel met voldoende lange longeerlijn eraan, maar ieder zijn idee daar over. Idd als je eraf valt heb je veel minder hoevast aan je paard en is hij zo ook vertrokken.

Volgens mij bedoel je wat anders Tong uitsteken
Ik lees dit net pas, en gelukkig ook dat hi jal terecht is. Ben er heel blij om.
Ik heb trouwens ook een hele tijd met mijn verzorgpaardje alleen gewandelt, durfde niet te rijden omdat hij ziek was geweest, ben iedere dat een stuk gaan lopen. Met een leadrope en touwhalster heb je toch redelijk wat te zeggen, dacht ik altijd? (heb er geen verstand van...)

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:59

Wat geweldig dat het paard weer terug is.
Je loopt altijd een risico als je met dieren bezig bent, laten we dat voorop stellen. Je moet dan natuurlijk wel proberen het risico zo klein mogelijk te maken. Dus als je met een paard gaat wandelen, doe dan een hoofdstel om met een lange longeerlijn eraan. Dan heb je tenminste nog "iets" te vertellen als er wat gebeurt.
Als je wilt wandelen met een touwtje, moet je denk ik een hond kopen.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:01

denk dat je beter met je paard op de hei kunt gaan wandelen waar ruimte genoeg is en hij niet zomaar onder een auto kan lopen

en juist een lange longeerlijn zou ik niet doen, dan heeft hij juist de ruimte om vaart te maken en trekt hij zich veel makkelijker los. plus dat als hij dan eenmaal los is, dat ellenlange touw achter zich aan heeft wat weer voor blessures kan zorgen door verstrikt te raken in zijn benen of in de omgeving... wie weet hoe in paniek een paard kan raken als hij midden in het bos vaststaat?
maar inderdaad met een bitje in heb je al iets meer te vertellen... maar ik ken mijn eigen paard te goed om te weten dat ik met hem niet langs de weg moet gaan wandelen.... waarschijnlijk kende zij haar paard wel goed genoeg om te weten of het wel of niet kon, niemand kan dat voor een ander inschatten
Laatst bijgewerkt door Dowski op 26-02-08 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:02

imke schreef:
Dus als je met een paard gaat wandelen, doe dan een hoofdstel om met een lange longeerlijn eraan.

Ook met een hoofdstel kan een paard zich losrukken, met een touwhalster heb je evengoed wel wat te vertellen hoor. Maar met beide ben je gewoon nergens als je paard er écht vandoor gaat. Zelfde geldt voor als je eraf dondert en je paard gaat er vandoor. Laten we anders alle paarden op het erf houden, met het hek stevig dicht..

Ik heb overigens mijn paard liever loslopen met een touwhalster met leadrope dan een hoofdstel met longeerlijn..

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:03

met een touwhalster en leadrope heb je net zoveel te zeggen als met hoofdstel. ligt eraan hoe je paard is opgevoed. en als je paard echt op hol slaat maakt het niet uit wat er in of omheen hangt, dan gaat hij en heb je niks meer te zeggen. of er nou een bit in zijn mond hangt of niet. daarbij komt nog dat een touwhalster voor een paard veel prettiger is. als het paard braaf is en lekker meeloopt voelt hij het bijna niet zitten omdat het erg licht is. en als hij niet mee loopt enz dan werkt het scherper en duidelijker in dan een normaal halster.