Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:50

Suzanne F. schreef:
Zoals ik al zei oogt hij niet zuur, blijft los in de rug, drukt zich niet vast, blijft lopen etc.

Dat hij niet zuur oogt en blijft lopen, zegt misschien alleen maar dat het een ontzettend brave pony is, of eentje die niet graag zijn pijn of ongemak laat zien. Ik vind niet dat je er dan zo maar van uit kunt gaan dat het allemaal wel reuze meevalt, laat staan dat het over kundige training gaat. Wat betreft 'los' ... Persoonlijk heb ik wel eens mooier ondertredende achterbenen gezien...

xXPalerma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:51

hier ben ik het mee eens, je kan dit toch niet goedkeuren of wel dan :S

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:52

Tja, en dat ie vrijwel op iedere foto zijn mond open heeft is zeker ook 'ontspanning' ?
Ik ben het vaak wel met je eens, suzanne, maar hier sla je wat mij betreft de plank wel wat mis. Dit zijn echt geen fijne beelden en ik vind ze wel degelijk schokkend, temeer daar het niet de eerste de beste is die de pony zo vast bindt
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 21-09-07 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:53

ik loop ook al wat jaartjes mee, en ik kan voor mij wel zeggen dat dit over mijn grenzen heen gaat........

Jessicoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:54

Zo jeetje..
dat is toch niet normaal..
Om zo met je paard om te gaan!..
En ik ben het met Joy76 meee eens!..
Dit is echt niet goed te keuren!!..
Zoiets kan gewoon niet!

xXPalerma

idd, hij is daar echt niet ontspannen hoor, en kan ook niet, want dan heeft hij toch echt wel wat meer ruimte nodig.

Suzanne F.

Ik zeg toch niet dat ik dit goedkeur of dat ik mn eigen paarden ook zo train?
Ik zeg alleen dat mensen bepaalde dingen al wel erg snel zielig en schokkend vinden. Tuurlijk is deze ponu te kort bijgezet maar om nou te zeggen dat hij mishandelt wordt?? Nee dat niet. Pas als er een zweep over heen moest om hem aan het lopen te houden of dat zn mond open zou liggen etc... dan wordt het anders. Onder het zadel laat hij zien zich prima te kunnen laten rijden, ook voor de loodlijn.

En met mijn paarden hoef je geen medelijden te hebben hoor, die lopen alleen in de wei. Haha!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:55

Nou als ik eigenaar was van die pony, had ik hem vandaag nog opgehaald. Denk je ook dat je dier in goede handen is. Niet dus, Power pikt blijkbaar veel. Hoezo een dier verkloten. Dit noem ik geen dressuur meer, als je zo aan de top moet komen, dank je wel

floor_uutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:56

Blijkbaar pakt hun trainingsmethode bij power wel goed uit want de pony word met iedereen kampioen!

Niet dat ik hier een voorstander van ben maar vergeet zijn uiteindelijke prestatie's niet he, voor iedereen die zegt dat dit niet goed is voor zijn rug of nek...

xXPalerma

ja ik vind het geen mishandeling, maar zeker geen training voor de dressuur!! dressuur gaat over ontspanning enzo. nou dat zie ik in de foto;s niet terug. en als je hem met dresuur zo kan laten lopen. waarom dan niet gewoon losser met longeren?

Suzanne F.

Fitzroy schreef:
Tja, en dat ie vrijwel op iedere foto zijn mond open heeft is zeker ook 'ontspanning' ?
Ik ben het vaak wel met je eens, suzanne, maar hier sla je wat mij betreft de plank wel wat mis. Dit zijn echt geen fijne beelden en ik vind ze wel degelijk schokkend, temeer daar het niet de eerste de beste is die de pony zo vast bindt

Hm ja oke, echt een goed voorbeeld is het niet maar vind je Anky dat dan wel? Die zie je vaak in deze houding trainen. Dat de kin tegen de borst zit, dan heeft hij ook geen ruimte meer. Edward weleens zien trainen?
Dat bedoel ik gewoon, dit is niet correct maar schokkend? Ach..

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:57

floor_uutje schreef:
Blijkbaar pakt hun trainingsmethode bij power wel goed uit want de pony word met iedereen kampioen!

Niet dat ik hier een voorstander van ben maar vergeet zijn uiteindelijke prestatie's niet he, voor iedereen die zegt dat dit niet goed is voor zijn rug of nek...

Ja ze worden kampioen, omdat het een hele mooie pony is om te zien. het plaatje is gewoon heel erg mooi. En ja als je bij van Baalen traint wordt je al gauw kampioen. vriendjespolitiek bah

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:58

Het zou tijd worden dat ze eens wakker worden als je steeds op deze manier in de media komt. Vriendelijk is anders. (zo oogt het tenminste niet!!)

Misschien kan ik er weinig over zeggen omdat ik me niet verdiept heb in de manier van longeren, maar als ik dit zo zie, dan WIL ik me er niet eens in verdiepen!!!

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:58

Suzanne ik vind niet dat als een dier iets pikt en blijft lopen dat het dan meteen ook maar goed te keuren is. Of hij is veel te lief of zn hele karakter is al 'gebroken' zoals ze dat ook wle noemen wanneer paarden zomaar van de ene op de andere dag "ingereden" worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:59

Suzanne F. schreef:
Fitzroy schreef:

Hm ja oke, echt een goed voorbeeld is het niet maar vind je Anky dat dan wel? Die zie je vaak in deze houding trainen. Dat de kin tegen de borst zit, dan heeft hij ook geen ruimte meer. Edward weleens zien trainen?

dan zit je erop met een losse hand, dit is vastgesnoerd, en elke beweging wordt tegen zichzelf gebruikt. Als je erop zit dan voel je ook of het dier goed loopt, meer dan je ooit met het blote oog kan zien...... en daarnaast kunnen wij met onze kracht nooit die nek zo houden als die vastgeknupte teugel dit doet bij dit dier.......... Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:59

Suzanne F. schreef:

Ben ik het uiteindelijk toch weer met je eens Lachen
Van Anky en Edward vind ik het ook niet prettig, maar dat was bekend.
Van Coby had ik dit gewoon niet verwacht, omdat ik dacht dat zij op de klassieke Duitse manier trainde. En dan sta je wel even raar te kijken, als je zulke foto's ziet.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:00

floor_uutje schreef:

Dat wil helemaal niets zeggen..
Met Ferro reed ze ook aardig mee terwijl menig ander ruiter/trainer/etc schande sprak over haar trainigsmethodes..

Liever een fair gereden paard dan iedere keer zo negatief in het daglicht te komen..

Nee ik ben absoluut geen fan van van Baalen! en haar trainigsmethodes!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:01

Nou ik heb wel vaker dingen gehoord over Coby's manier van trainen. En dat kon echt niet door de beugel.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:01

Ik vind het nog steeds schokkend dat mensen ten koste van een paard (of welk dier dan ook) hun eigen ego willen strelen.
Ik kan daar nog steeds niet bij..

Wat betreft de foto's: wat verschrikkelijk om op deze manier te trainen om maar te kunnen scoren. Dat geldt voor iedereen die niet het welzijn van het paard in acht houden bij de training...(ern daarbuiten natuurlijk ook)
Laatst bijgewerkt door prakkie op 21-09-07 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:02

Fitzroy schreef:
Ben ik het uiteindelijk toch weer met je eens Lachen
Van Anky en Edward vind ik het ook niet prettig, maar dat was bekend.
Van Coby had ik dit gewoon niet verwacht, omdat ik dacht dat zij op de klassieke Duitse manier trainde. En dan sta je wel even raar te kijken, als je zulke foto's ziet.

Klopt, eens. Van Coby had ik dit ook niet verwacht. Blijkbaar iedereen aan de LDR. Haha! (ze heeft gekeken naar de uitslagen van het EK, het hele team traint LDR dus ze denkt, ga ik ook doen.) Haha!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:03

omg, vreselijk voor die mooie pony!

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:03

Maar omdat Edward en Anky het ook doen is het opeens niet erg meer? Dat vind ik alleen maar erger aangezien nu wel blijkt dat de hele dressuurtop zich met deze trainingspraktijken bezighoudt. En te zien aan deze foto's dragen ze dat ook weer over aan de jonge generatie...

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:04

Dit vind ik zo wat van akelig om te zien.... echt deze behandeling is een dier niet waard
Geen woorden voor.... Maarja dit zijn dan enkele die zo in het daglicht komen, hoeveel paarden worden zo behandeld, genoeg denk ik zo... Lips are sealed

Sientje

Qua trainingsmethoden vind ik het nog wel een verschil of een paard vastgebonden en ingesnoerd is met riemen en geen kant op kan, of er een ruiter op zit die weet hoe je je handen moet gebruiken en dus op tijd nageeft. Moet die ruiter dat natuurlijk wel doen, maar dat is weer een heul andere discussie. Clown

xXPalerma

helemaal mee eens !!!!!
(met Mickyl )
Laatst bijgewerkt door xXPalerma op 21-09-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt