Hoefsmid mishandelt paard -OFFICIELE REACTIE LID UPDATE-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: Hoefsmid mishandelt paard -OFFICIELE REACTIE LID UPDATE-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:53

randalinpony schreef:
Nadya schreef:
Misschien moet bokt het dan niet op een forum zetten waar je op kunt reageren?? Clown
Tong uitsteken

Of misschien moet de LID zoiets dan pas plaatsen als er uitspraak gedaan is?
Tuurlijk gaan mensen speculeren, wie het is enz.
Zeker als er verschillende verhalen in een topic geblazen worden.

Dit bedoel ik met opblazen, en ben ik dan naief omdat ik dat dat gestook en nergens op gebaseerde geroddel gewoonweg dom vind?
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 02-08-07 16:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:55

Nadya schreef:
Misschien moet bokt het dan niet op een forum zetten waar je op kunt reageren?? Clown
Tong uitsteken

Men kan het stoken en het zichzelf op de schouders kloppen omdat ze zo ge-wel-dig met hun paard zijn ook achterwege laten. Maar dat is mijn mening, en ik weet dat dat niet zo heel snel zal gebeuren in zo'n kippenhok Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:56

Gulpje schreef:
randalinpony schreef:
Of misschien moet de LID zoiets dan pas plaatsen als er uitspraak gedaan is?
Tuurlijk gaan mensen speculeren, wie het is enz.
Zeker als er verschillende verhalen in een topic geblazen worden.

Dit bedoel ik met opblazen, en ben ik dan naief omdat ik dat dat gestook gewoonweg dom vind?

Gulpje, ik vind wilde sensatieverhalen ook belachelijk (het barst ervan op bokt, hoor Haha! ), maar de laatste pagina's (sinds we weten dat het is gebeurd zoals het nieuwsbericht aangaf) valt het naar mijn idee wel mee met het stoken. Misschien het hele topic lezen en kijken waar we gebleven waren? Het heeft weinig zin om op zaken te reageren van tig pagina's terug. Of doe ik nou raar? Clown Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:56

Gulpje schreef:
Nadya schreef:
Tong uitsteken

Men kan het stoken en het zichzelf op de schouders kloppen omdat ze zo ge-wel-dig met hun paard zijn ook achterwege laten. Maar dat is mijn mening, en ik weet dat dat niet zo heel snel zal gebeuren in zo'n kippenhok Clown

Wat bedoel je hiermee? Verward

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:57

Ik heb het hele topic gelezen, en omdat er volgens jou op de laatste pagina's 'normaal' wordt gereageerd mag ik niet op voorgaande pagina's reageren?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:57

Ik had het er met mijn smid over. En die zei de paarden zijn opzich niet het probleem maar de eigenaren die de beesten niet opvoeden en ons werk onmogelijk maken wel Vork . Natuurlijk was hij niet eens met deze behandeling maar hij kon het zich wel voorstellen.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 02-08-07 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:58

Gulpje schreef:
Ik heb het hele topic gelezen, en omdat er volgens jou op de laatste pagina's 'normaal' wordt gereageerd mag ik niet op voorgaande pagina's reageren?

Het is wel handig als je een beetje oplet waar we zijn in het verhaal, ja. Lachen
Anders komt er in het midden van iets, ineens zo'n agressief berichtje. Vind ik persoonlijk een beetje raar staan. Maar joh, als het je oplucht, gooi het eruit in dit kippenhok. Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:04

Ik vond mijn berichtje zeker niet aggressief, vooral niet in context met hert bericht wat ik had gequote, maar het lijkt wel alsof je je misschien een beetje aangesproken voelt Lachen

Het ging mij gewoon om onderstaand bericht. Daardoor wilde ik reageren, en daar gaat niemand verder (nog) op in:

conquestador schreef:
Ik ben 1 van de meerdere getuigen en ik kan jullie vertellen dat er maar 1 versie kloppend is en dat is het officiele nieuwsbericht.
Jullie zijn geweldig aan het fantaseren met elkaar.
Dat jullie een mening geven is terecht, daar wordt zo'n nieuwsbericht ook voor geplaatst.
Maar jullie waren er allemaal niet bij, jullie weten dus niet wat er is gebeurd.
Ga het dan niet erger maken dan het al is, want het is al erg genoeg.
En ga het ook niet goed praten, want het is niet goed te praten, dat het als nieuwbericht wordt geplaatst zegt al genoeg, er zijn genoeg harde bewijzen dat het nieuwbericht de werkelijkheid is.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:05

Nadya schreef:
Het is wel handig als je een beetje oplet waar we zijn in het verhaal, ja. Lachen

Hier dus: Clown

conquestador schreef:
Ik ben 1 van de meerdere getuigen en ik kan jullie vertellen dat er maar 1 versie kloppend is en dat is het officiele nieuwsbericht.
Dat jullie een mening geven is terecht, daar wordt zo'n nieuwsbericht ook voor geplaatst.
Maar jullie waren er allemaal niet bij, jullie weten dus niet wat er is gebeurd.
En ga het ook niet goed praten, want het is niet goed te praten, dat het als nieuwbericht wordt geplaatst zegt al genoeg, er zijn genoeg harde bewijzen dat het nieuwbericht de werkelijkheid is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:10

Nee hoor, ik voel me niet aangesproken. Lachen
En conquestator zou het laatste stuk eens moeten lezen. Maar als je aan het begin begint, ja, daar krijg je de sensatieverhalen. Die heb ik ook gezien en dan kun je ook zien dat ik daar nauwelijks tussen sta. Knipoog
Lijkt me ook heel irritant, als je er zelf bij geweest bent en dat leest. ?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:18

Nadya schreef:
Nee hoor, ik voel me niet aangesproken. Lachen
En conquestator zou het laatste stuk eens moeten lezen. Maar als je aan het begin begint, ja, daar krijg je de sensatieverhalen. Die heb ik ook gezien en dan kun je ook zien dat ik daar nauwelijks tussen sta. Knipoog
Lijkt me ook heel irritant, als je er zelf bij geweest bent en dat leest. ?

Ik bedoelde jou ook niet persoonlijk daarin.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:25

Dat nam ik ook aan, hoor, maar ik vond de toon juist anders worden op het eind en dan krijg je ineens twee van dit soorts posts en dan denk ik 'HUH???'
Snap je? Knipoog

Daarbij, als je getuige was, hoe kun je dan aanzien hoe een jong paard zo vast gebonden wordt???
Ik zal dan wel een hittepetitje zijn, hoor, Haha! , maar als ik bij ons rare dingen met paarden zie gebeuren, sta ik vooraan om te vragen waarom het nou op die manier moet.

Maar goed, ik was er niet bij natuurlijk en nogmaals, ik hoop dat dat jonge paardje lekker buiten staat te genieten in de wei. En dat deze hoefsmid aangepakt wordt. Ja

conquestador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:28

Zelfs aan het eind van al die pagina's staan belachelijke uitlatingen.
Je mening geven is terecht, maar vertellen hoe, wat, waarom, dat kan toch niet als je er niks van afweet.
Dat zoiets bekend wordt gemaakt is natuurlijk goed, hierdoor kunnen mensen zich bewust worden van de praktijken die helaas gebeuren.
Via zo'n officieel bericht wordt je op de hoogte gehouden wat er op deze wereld gebeurd, je wordt min of meer gewaarschuwd, maar dat schijnt voor veel mensen niet belangrijk te zijn.
Het merendeel vindt het veel intressanter om hier heerlijk over te fantaseren en er geweldige sensatieverhalen van te maken.
Het groepje mensen wat de waarheid echt weet houdt netjes zijn mond,terwijl jullie oordelen en uitlatingen hebben die nergens op slaan.
Volgens mij is Gulpje 1 van de weinigen die mijn vorige bericht begreep.

conquestador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:32

Nadia : Daarbij, als je getuige was, hoe kun je dan aanzien hoe een jong paard zo vast gebonden wordt???
Ik zal dan wel een hittepetitje zijn, hoor, , maar als ik bij ons rare dingen met paarden zie gebeuren, sta ik vooraan om te vragen waarom het nou op die manier moet.

En dat bedoel ik nou!!!!!
Weet jij wat ik wel of niet heb gedaan?
Weet jij of ik wel of niet wat heb gezegd?
Weet jij of ik wel of niet heb ingegrepen?

Precies, dat kun jij niet weten.

En als je heel logisch nadenkt, als er een zaak van gemaakt wordt en er een officieel nieuwsbericht geplaats wordt dan kun je aannemen dat er genoeg harde bewijzen waren en dat er dus wel is ingegrepen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:35

conquestador schreef:
Nadia : Daarbij, als je getuige was, hoe kun je dan aanzien hoe een jong paard zo vast gebonden wordt???
Ik zal dan wel een hittepetitje zijn, hoor, , maar als ik bij ons rare dingen met paarden zie gebeuren, sta ik vooraan om te vragen waarom het nou op die manier moet.

En dat bedoel ik nou!!!!!
Weet jij wat ik wel of niet heb gedaan?
Weet jij of ik wel of niet wat heb gezegd?
Weet jij of ik wel of niet heb ingegrepen?

Precies, dat kun jij niet weten.

En als je heel logisch nadenkt, als er een zaak van gemaakt wordt en er een officieel nieuwsbericht geplaats wordt dan kun je aannemen dat er genoeg harde bewijzen waren en dat er dus wel is ingegrepen.

Ik vroeg het met alleen maar hardop af en er zijn vast meerdere mensen die zich dat na het lezen van dit bericht hebben afgevraagd. Ik kan ook helemaal niet weten wat jij persoonlijk gedaan hebt, maar dan mag ik het me nog wel afvragen (en ik vroeg het me in zijn algemeenheid af, niet over jou per se)????? Ik ben juist heeeeeeel blij dat die vent aangepakt wordt!!!! Tjonge, wat voel jij je meteen aangesproken, zeg. Gestoord

Ik vraag me af hoe jij de krant leest of naar het nieuws kijkt, als je je daarbij niet mag afvragen hoe het zo ver heeft kunnen komen. Verward
Over hittepetitjes gesproken. Haha! Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:39

conquestador schreef:

Goed dat er eindelijk een rechtstreekse getuige zich hier meldt! Lachen

En ook goed dat het officiele nieuwsbericht dus wel degelijk klopt, en dat alles van dat de smid "sielugh" zou zijn en dat het de schuld van onopvoedende eigenaren zou zijn bekant onzin is.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:43

Nadya schreef:
Daarbij, als je getuige was, hoe kun je dan aanzien hoe een jong paard zo vast gebonden wordt???
Ik zal dan wel een hittepetitje zijn, hoor, Haha! , maar als ik bij ons rare dingen met paarden zie gebeuren, sta ik vooraan om te vragen waarom het nou op die manier moet.

Dit is niet 'je afvragen' wat er precies is gebeurd, dit is suggestie wekken dat de getuige niets heeft gedaan. Vind je het dan echt zo raar dat ze zo reageert? Je had toch ook kunnen vragen wat haar/zijn rol was hierin en of ze nog actie heeft ondernomen? Het bericht hierboven suggerereert al dat ze/hij er niets aan heeft gedaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:53

Gulpje schreef:
Nadya schreef:

Dit is niet 'je afvragen' wat er precies is gebeurd, dit is suggestie wekken dat de getuige niets heeft gedaan. Vind je het dan echt zo raar dat ze zo reageert? Je had toch ook kunnen vragen wat haar/zijn rol was hierin en of ze nog actie heeft ondernomen? Het bericht hierboven suggerereert al dat ze/hij er niets aan heeft gedaan.

Ik wil zeker de suggestie niet wekken dat de getuigen niets hebben gedaan (er is sprake van meerdere getuigen toch?). Nogmaals, ik zeg ook in die post dat ik het niet kan weten, omdat ik er niet bij was. Misschien mijn post helemaal goed lezen? Of zelf ook niet meteen van alles gaan suggereren? Ik dacht even hardop na, misschien niet handig, maar soms ben ik even zo spontaan op het forum. Tong uitsteken
En ik weet dat veel dingen vaak verkeerd opgevat worden.

Ik vraag me vooral oprecht af hoe het gegaan is, al hoewel het er niet meer zoveel toe doet en laat ook maar na dit gezeur. Het is gebeurd en gelukkig wordt die man aangepakt (althans, daar ga ik vanuit). Dus ik hoor aan de 'goede' kant, hoor.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 18:53

conquestador schreef:

He getjekkie joh dat je dit hebt zien gebeuren, naar hoor, ben je al wat van de schrik bekomen?.. wel fijn dat je je even meld (voor de gemoederen hier onders ommige Tong uitsteken )gelukkig is er een melding van gemaakt en niemand uit angst weggebleven om er melding van te maken bij de DB, top!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:08

randie schreef:
En die zei de paarden zijn opzich niet het probleem maar de eigenaren die de beesten niet opvoeden en ons werk onmogelijk maken wel Vork .

Ja hoor Haha, sommige paarden blijven etterbakken bij de smid hoe goed je ze opvoed en hoe braaf ze in de dagelijkse omgang zijn. Een hoefsmid zou dat moeten weten.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:29

uhm, beetje raar maar ik zie net dat er onder mijn naam berichtjes zijn gepost die niet waar zijn.
ik denk dat ik daar mijn zusje even op aan moet spreken, want er is een klein deeltje van de posts waar.
ik heb er wel stage gelopen, maar ik heb geen foto's ofzo gezien en dat het paard dood is slaat idd nergens op!
ik had me onder mijn naam aangemeld laten staan en zij kijkt ook vaak op bokt. ik meld me dus in het vervolg af als ik klaar ben!
dus sorry daarvoor!!

beetje offtopic maar moest het ff melden!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 20:41

Je kan wel merken dat jullie zusjes zijn, exact dezelfde schrijfsteil Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:43

welke pagina staat de reactie van LID

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:44

KiWiKo schreef: